برنامه یاد بعضی نفرات
 
به میزبانی برج آزادی تهران
کنسرت گروه «امضا» با یادی از «فرهاد مهراد» برگزار شد
موسیقی ما – کنسرت گروه «امضا» شامگاه ششم بهمن در سالن برج آزادی تهران برگزار شد. این گروه که در زمینه موسیقی راک و پاپ – راک فعالیت دارد برای دومین بار در سال جاری روی صحنه رفت. آنها در این برنامه منتخبی از قطعات آلبوم خود که هنوز منتشر نشده و آثار بی‌کلام بزرگان موسیقی راک را روی صحنه بردند. گروه امضا به سرپرستی و خوانندگی «فرزاد جلالی» از اواخر سال 90 تاسیس شد و پیش از این هم در سال‌های 91 و 92 هم اجراهایی را در تهران روی صحنه برده بود. اجرای گذشته آنها پاییز امسال در پردیس کوروش برگزار شده بود.

کنسرت زمستانی امضا پس از اجرای یک قطعه بی‌کلام و با ورود فرزاد جلالی به عنوان خواننده آغاز شد. او در ابتدا همانند روال گذشته کنسرت‌های گروه، قطعه اجتماعی «مهره سوخته» را امضا کرد. اثری سافت راک که ترانه اعتراضی آن روایتگر یکی از معضلات اجتماعی است. فرزاد جلالی پس از این قطعه گفت:«قرار بود که اواخر دی‌ماه این کنسرت را برگزار کنیم اما به دلیل کم لطفی اداره اماکن، تاریخ و محل برگزاری را عوض کردیم. از مدیران برج آزادی هم بابت همکاری که با ما در اجرای این برنامه داشتند تشکر می‌کنیم.» اعضای گروه در ادامه قطعه «جاده» را اجرا کردند و سپس یکی از آثار معروف «گری مور» را به صورت بی‌کلام نواختند. قطعه بعدی یکی دیگر از کارهای اجتماعی گروه امضا به نام «آلزایمر» بود که این اثر و ترانه آن هم با استقبال حاضرین مواجه شد. قطعه بعدی «کنارم باش» نام داشت. اثری با حال و هوای موسیقی کانتری که در ملودی و تنظیم به سمت راک گرایش پیدا کرده بود. در ابتدای این اثر «فرهاد پرستو»، رهبر ارکستر، بخشی از ملودی اینترو را با سوت نواخت و در ادامه هم تکنوازی گیتار نایلون، استایل متفاوتی به این کار نسبت به سایر آثار داده بود.

در ادامه فرزاد جلالی گفت:«قطعه‌ای که اکنون می‌خواهیم برای شما اجرا کنیم، برای اولین بار است که در کنداکتور کنسرت گروه امضا قرار گرفته و با آن یاد فرهاد بزرگ را گرامی می‌داریم.» آنها در ادامه قطعه «صدای بی صدا» اثری از زنده‌یاد «فرهاد مهراد» را اجرا کردند. در ادامه روند اجرای قطعات بی‌کلام توسط این گروه آنها یک مدلی از دو قطعه «پینک فلوید» و «کارلوس سانتانا» را اجرا کردند که تکنوازی گیو در این قطعه بر عهده فرهاد پرستو بود. نوازندگان گروه امضا در این برنامه تغییر کرده بودند و این بار چهره‌هایی جوان و با انگیزه روی استیج حاضر شده بودند. یکی از مجال‌های آنها برای بروز توانایی‌های خود همین قطعات بی‌کلام بود و یکی از نکات حائز اهمیت مدلی پینک فلوید و کارلوس سانتا همین تکنوازی‌های گروه بود.

بخش دیگری از برنامه به اجرای یک قطعه ریتمیک شش و هشت اختصاص داشت که برای اولین بار در کنسرت امضا شنیده می‌شد. آنها سپس یک موسیقی بی‌کلام متال نواختند. در پایان هم فرزاد جلالی پیش از قطعه آخر گفت:«چندی خبری شنیدم مبنی بر اینکه یکی از دوستان خوب من پس از 12 سال مجوز گرفته و به زودی کنسرتی را هم در قالب جشنواره موسیقی فجر برگزار می‌کند. بابت صدور مجوز کنسرت «کاوه یغمایی» باید به مسئولان ارشاد تبریک گفت. قطعه پایانی را هم به بزرگمرد موسیقی ایران استاد کوروش یغمایی تقدیم می‌کنیم.»

«احسان محمودی» و «کوروش علیرضازاده»(گیتار الکتریک 1 و 2)، «پیام بهرامیان» (گیتار بیس)، «پیمان اصانلو»(درامز) و «مازیار»(همخوان) اعضای گروه به رهبری «فرهاد پرستو»(کیبورد و پیانو) بودند.

در ادامه می‌توانید عکس‌های «امیر خامنه» از این کنسرت را ببینید:
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 9 بهمن 1394 - 02:54

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت گروه «امضا» با یادی از «فرهاد مهراد» برگزار شد | موسیقی ما