برنامه یاد بعضی نفرات
 
حضور مدیر جشنواره، گروه رستاک و مدیران سامانه‌های بلیت‌فروشی در ششمین نشست خبری سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر
حمیدرضا نوربخش: سیاست ما پرهیز از هرگونه رابطه و رانت است
موسیقی ما - اعضای گروه رستاک، حمیدرضا نوربخش و مدیران سامانه‌های بلیت‌فروشی سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر صبح امروز در تالار کنفرانس معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رودرروی اهالی رسانه و خبرنگاران نشستند و به سؤالات آنها پاسخ گفتند.
 
به گزارش «موسیقی ما»، این جلسه در حالی برگزار شد که طبق اعلام قبلی قرار بود «محمد علیزاده» نیز در این نشست حضور داشته باشد که در انتهای برنامه از سوی روابط عمومی جشنواره علت عدم حضور این خواننده پاپ «خواب ماندن و نرسیدن به این برنامه» اعلام شد!
 
سیامک سپهری: به خاطر مقایسه‌های اشتباه هرگز در جشنواره‌های رقابتی شرکت نکرده‌ایم
در ابتدای این نشست خبری سیامک سپهری (سرپرست گروه رستاک) گفت: «در جشنواره امسال قرار است مجموعه‌ای از آثار قدیمی و جدید را اجرا کنیم. بخشی از برنامه ما شامل قطعاتی است که هنوز رسماً منتشر نشده‌اند و رپرتوار اجرا جوری تدوین شده که کارهایی از نقاط مختلف کشور روی صحنه اجرا شود؛ از جمله آثاری از کردستان، بلوچستان، گیلان و چند منطقه دیگر.»
 
فرزاد مرادی (خواننده گروه رستاک) نیز از حضور خود و برادرش به عنوان خواننده در کنسرت گروه رستاک در جشنواره موسیقی فجر خبر داد. سیامک سپهری در ادامه درباره کم‌کار شدن گروه رستاک توضیح داد: «مرحله پژوهش ما در انتخاب آثار معمولاً زمان زیادی می‌گیرد و چون تنظیم‌ها به صورت کارگاهی است، قطعاً زمان بیشتری برای آن صرف می‌شود. علاوه بر اینها، ما بحث اجراهای زنده را هم داریم و همین باعث می‌شود فعالیت‌های جدیدمان کمی کندتر منتشر و ارائه شوند.»
 
فرزاد مرادی نیز در این باره توضیح داد: «انتخاب آثار ما از بین موسیقی نواحی مختلف کشور مستلزم آشنایی و تسلط ما به برخی موسیقی‌ها بود. به خاطر همین، ما علاوه بر مشاوره با اساتید این حوزه، با مردم بومی مناطق مختلف هم وارد مشورت می‌شویم. اعتقاد دارم تأثیر فرهنگ‌ها روی موسیقی نواحی مختلف کشور، تأثیر به‌سزایی است. از سوی دیگر، واکنش‌ها و فیدبک‌هایی که در کنسرت‌ها می‌گیریم هم برای ما مهم است و روی ادامه روند کاری ما تأثیر دارد.»
 
سیامک سپهری سپس درباره قیاس «رستاک» و فعالیت برخی چهره‌های دیگر در این حوزه گفت: «اولاً خیلی متأسفم که اساتید بزرگی در حوزه موسیقی نواحی را از دست دادیم و این اتفاق ناخوشایندی برای ما بود. درباره قیاسی که درباره رستاک می‌شود هم باید بگویم هرگز نباید رستاک با گروه‌های دیگر قیاس شود. همین ایدئولوژی باعث شده که هرگز در بخش رقابتی یک جشنواره حضور پیدا نکنیم. ما دیدگاه‌های خودمان را داریم و بر اساس اصولی که از سوی خود اعضای گروه تعریف شده، پیش می‌رویم. اتفاقات و شرایط مختلفی باید در لحظه صورت بگیرد و حتی برخی شرایط اجتماعی نیز در روند کاری یک سبک یا گروه می‌تواند تأثیرگذار باشد. به خاطر همین اصولاً در مقام قضاوت و قیاس درباره فعالیت‌های رسمی رستاک نیستیم و بیشتر سعی می‌کنیم بر اساس اصولی که داریم، پیش برویم و قضاوت و واکنش‌ها را از دیدگاه مردم و مخاطب بسنجیم.»
 
حمیدرضا نوربخش: «ایران کنسرت» به دنبال انحصار در فروش بلیت‌های جشنواره بود
بخش دوم نشست خبری صبح امروز، با حضور حمیدرضا نوربخش (مدیر جشنواره)، علی نیکونیا (نماینده و مدیر سامانه بلیت فروشی 84200)، گرایلی (نماینده سامانه «می‌رسی») و شفیعی (نماینده سامانه تیوال)، به بررسی مسائل مربوط به سامانه‌های فروش بلیت جشنواره سی‌ویکم موسیقی فجر اختصاص داشت.
 
نوربخش در این بخش درباره روند انتخاب سامانه‌های بلیت‌فروشی جشنواره توضیح داد: «از فعالان این حوزه دعوت به عمل آوردیم و در جلسات مختلف درباره این موضوع صحبت شد. من خودم به‌شخصه با هر نوع انحصار در این حوزه مخالف بودم و اعتقاد داشتم باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود و ببینم که هر کدام از سایت‌های مدعو، چه آورده‌ای برای جشنواره می‌توانند داشته باشند. جمع‌بندی‌ها صورت گرفت و سه سایت 84200، «می‌رسی» و «تیوال» به عنوان سه رسانه اصلی بلیت‌فروشی جشنواره موسیقی فجر انتخاب شدند. سایت‌هایی هم که حضور ندارند، خودشان تصمیم گرفتند که نباشد.»
 
نوربخش درباره حذف سایت «ایران کنسرت» علیرغم اعلام قبلی از سوی «مهدی افضلی» و شرکت توسعه هنرهای معاصر که این سایت را به عنوان سامانه بلیت‌فروشی جشنواره موسیقی فجر اعلام کرده بود نیز گفت: «از مدیران این سایت هم همچون بقیه دعوت به عمل آمده بود که در جلسات مختلف حضور داشته باشند. در انتها مدیران این سایت به دنبال فروش انحصاری بلیت‌ها بودند و تمایلی برای همکاری مشارکتی نداشتند. همین باعث شد که به تصمیم فعلی برسیم. درباره اعلام این سایت از سوی دوستان شرکت توسعه هنرهای معاصر نیز باید بگویم که در یک مقطعی جمع‌بندی به این شکل بود که در اعلام آن کمی عجله صورت پذیرفت. ولی به مرور به این نتیجه رسیدیم که انحصار باید با دلیل باشد. وقتی خود ما با انحصاری کردن بلیت‌فروشی مشکل داریم، چه‌طور می‌توانیم افکار عمومی را متقاعد کنیم؟ قطعاً سیاست ما پرهیز از هرگونه رابطه‌گرایی و رانت است تا هیچ ابهامی در سیاست‌های جشنواره نباشد. قطعاً استفاده از ظرفیت‌های همه دوستان در امور مختلف و تبلیغات برای جشنواره بزرگ‌ترین دغدغه ما است و سعی خواهیم کرد بلیت‌فروشی امسال در بهترین حالت ممکن اتفاق بیفتد.»
 
علی نیکونیا: بار اصلی بلیت‌فروشی بر دوش 84200 خواهد بود
در ادامه «علی نیکونیا» در توضیح برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته برای فروش بلیت از سوی سامانه 84200 توضیح داد: «سامانه 84200 میزبان فروش تمامی برنامه‌های پاپ است و در واقع باید بگوییم بار اصلی بلیت‌فروشی این دوره بر دوش این سامانه خواهد بود. بلیت‌فروشی برخی از اجراهای ویژه بانوان و برخی اجراهای سنتی و اجراهایی از تالار وحدت و بنیاد رودکی هم در سامانه 84200 انجام خواهد شد.»
 
کاوه گرایلی: «می‌رسی» در این دوره به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کند
کاوه گرایلی نماینده سامانه «می‌رسی» هم در این نشست خبری توضیح داد: «سامانه «می‌رسی» در قالب یک مجموعه بزرگ تحت عنوان «بارانا» از مدت‌ها قبل با هم‌فکری هنرمندانی چون حمیدرضا نوربخش و کارشناسان دیگر در حوزه رسانه فعالیت خود را آغاز کرد. این سامانه در این دوره از جشنواره تمام تلاش خود را خواهد کرد تا با استفاده از امکانات تبلیغاتی و فضایی که مد نظر دارد، نسبت به فروش بلیت‌های بخش بین‌الملل جشنواره، اقدامات لازم را انجام دهد. سیاست ما بر این قاعده است که با امکانات تبلیغاتی خود در جهت شناسایی افراد و هنرمندان شرکت‌کننده در بخش بین‌الملل جشنواره و فروش بلیت برنامه‌ها گام برداریم و امیدواریم بتوانیم در این راه موفق باشیم.»
 
شفیعی: تلاش می‌کنیم با استفاده از تجربه‌های پیشین حضور موثری در جشنواره داشته باشیم
شفیعی نماینده شبکه مجازی فرهنگی «تیوال» نیز در این نشست خبری گفت: «با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده، پیرو فعالیت‌هایی که ما در طول سال در حوزه موسیقی و تئاتر داشتیم، تصمیم گرفتیم تا در این دوره از جشنواره با ارائه طرح‌ها و ایده‌های خود، حضور فعالی داشته باشیم و بتوانیم در کنار دو سامانه دیگر نسبت به فروش اینترنتی بلیت‌های جشنواره اقدام کنیم. تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا با استفاده از تجربه‌های حضور در جشنواره‌های تئاتر فجر و دیگر برنامه‌های زنده، در جهت رفع نواقص و معایبی که برای این فضاها قابل پیش‌بینی است، اقدامات لازم را انجام دهیم.»
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 بهمن 1394 - 15:06

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حمیدرضا نوربخش: سیاست ما پرهیز از هرگونه رابطه و رانت است | موسیقی ما