برنامه یاد بعضی نفرات
 
سرپرست این گروه در آستانه کنسرت ششم بهمن به «موسیقی ما» گفت
فرزاد جلالی: موسیقی راک در ایران فقط علاقه است و بازده مالی چندانی ندارد
موسیقی ما – گروه «امضا» روز ششم بهمن در برج آزادی تهران روی صحنه خواهد رفت. این گروه به سرپرستی «فرزاد جلالی» قطعات راک و پاپ – راک را در این برنامه اجرا می‌کند که بخش عمده آثاری که می‌خوانند مربوط به ساخته‌های خودشان است. این گروه با اجرای منتخبی از تک قطعات خود و اثار بزرگان موسیقی راک در برج آزادی روی صحنه می‌رود. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت‌های این برنامه می‌توانند با شماره تلفن 09198891134   یا روابط عمومی پردیس کوروش تماس حاصل نمایند برای اطلاع از جزئیات این برنامه با فرزاد جلالی که خواننده و سرپرست گروه امضا است گفتگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:
 
  • *برای این کنسرت چه برنامه‌هایی دارید؟
این کنسرت یک تفاوت با اجرای قبلی ما دارد. آن هم این است که تنظیم قطعات پخته‌تر شده‌اند و تغییراتی هم در بین نوازنده‌های گروه داشتیم. ماهیت موسیقایی گروه امضا قوی‌تر شده و به دلیل نزدیکی به ضبط‌های آلبوم، تنظیم‌های کنسرت هم قوی‌تر شده است. ما حدود یک سال و نیم حضور نداشتیم. چند کنسرت اواخر سال 92 برگزار کردیم و تقریبا در سال 93 اصلا در بازار حضور نداشتیم. این دو اجرا برای ما مهم بود. یک کنسرت که چندی پیش برگزار کردیم و اجرای ششم بهمن هم اهمیت زیادی دارد. در برنامه قبلی از طریق تغییر تنظیم‌ها توانستیم مخاطب جدیدی را جلب کردیم و در این کنسرت باز هم در بخش تنظیم تغییرات مشهودی خواهیم داشت. در برنامه پیش‌رو قرار است که سیزده قطعه اجرا کنیم. هشت قطعه برای خودمان است و چند اثر از بزرگان موسیقی راک را به صورت بی‌کلام اجرا خواهیم کرد. تنظیم تمامی قطعات توسط آقای «فرهاد پرستو» به بهترین شکل ممکن انجام شده است و ایشان تلاش کرد که خصوصا قطعات بی‌کلام به نسخه اصلی آنها نزدیک باشد.
  • *چه شد که تاریخ برگزاری این برنامه عوض شد؟
قرار بود در هفته پایانی دی‌ماه اجرا داشته باشیم اما به دلیل طولانی‌شدن مراحل نامه‌نگاری تصمیم گرفتیم که کنسرت را درنگ بیشتر و در فرصت بهتر برگزار کنیم. مجددا با ارشاد و اماکن نامه‌نگاری داشتیم و پس از تغییر محل برنامه، روز ششم بهمن در سالن برج آزادی روی صحنه خواهیم رفت.
 
  • *یک نکته حائز اهمیت درباره برگزاری کنسرت‌هایی از این دست مخاطبانش است. اصطلاحا گفته می‌شود که این قبیل برنامه‌ها مخاطب خاص دارد و چرا شما در زمینه برگزاری این قبیل‌ برنامه‌ها قدم برمی‌دارید؟ چرا بودجه خود را صرف بخش‌های دیگر موسیقی که مخاطب عام دارد نمی‌کنید؟
متاسفانه در ایران اینگونه جاافتاده که تا اسم موسیقی راک می‌آید همه تصور می‌کنند جمعی از نوازنده‌ها قرار است روی استیج آلودگی صوتی ایجاد کنند. موسیقی راک یک موسیقی کاملا تکنیکی است و براساس تفکرات خاص اجرا می‌شود. موسیقی راک کاملا متفکرانه است و با دیدگاهی که در جامعه ما نسبت به آن مرسوم شده تفاوت دارد. قرار نیست موسیقی ما آلودگی صوتی ایجاد کند و ما می‌خواهیم کارهایی را اجرا کنیم که ترانه بامفهوم داشته باشد. همچنین موسیقی راک باید به حال و روز جامعه نزدیک باشد و تکنیک نوازندگی در آن ایجاد شود. تفاوت اجرای موسیقی راک با سایر سبک‌ها این است که باید تکنیک نواختن و خواندن خود را در آن اثبات کنید. ما دقیقا راک فارسی می‌نوازیم و کار ما راک غربی نیست. دوستانی که در این موسیقی راک کار می‌کنند، راک فارسی است. من موافق نیستم که مخاطب ما محدود می‌شود زیرا اگر ما موسیقی خوب ارائه کنیم به هرحال کم کم شنونده خودش را پیدا می‌کند. مهم اصالت موسیقی است که باید حرف برای گفتن داشته باشد. بچه‌های راکر به هیچ عنوان افراد بدی نیستند. شیطان‌پرست نیستند و هنرمند هستند. نمی‌دانم چرا در میان جامعه و در افکار مدیران رده بالای کشوری هم این فرهنگ جا افتاده که فکر می‌کنند، راکرها شیطان‌پرست هستند. فعالان این سبک هنر بسیار بالایی دارند و این موضوع را در تفکر و نوازندگی و هنر آنها می‌توان حس کرد. دلیل اینکه ما بودجه چنین برنامه‌هایی را در بانک نمی‌گذاریم این است که علاقه داریم. موسیقی راک در ایران فقط علاقه است و بازده مالی چندانی ندارد. موسیقی راک مخاطب خودش را دارد و در تمام دنیا جزو سبک‌های درجه یک محسوب می‌شود و پرشنونده است. خوشبختانه در ایران چند سالی است که فعالیت‌های خوبی در این سبک انجام شده و امیدوار هستم که اتفاقات بهتری رخ دهد.
 
  • *قطعات گروه امضا تا چه حد به این ایده‌آل مفهومی که ذکر کردید نزدیک است؟
گروه ما در ابتدای راه است و نمی‌توانیم صد در صد تفکر خودمان را اجرا کنیم. ما اکنون نیاز داریم که آثارمان شنیده شود و مخاطب خوبی را جذب کنیم. گروه امضا هم روندی که در موسیقی کشور و سلیقه مخاطبان وجود دارد را تا حدودی رعایت و اجرا می‌کنیم. من خودم آثاری را دوست دارم که ترانه‌های آنها مضمون اجتماعی داشته باشد. ولی ما نمی‌توانیم صرفا ترانه‌های اجتماعی بخوانیم. زیرا مخاطب ما خیلی خاص می‌شود و نیاز به مخاطب عام هم داریم. یک سری از ترانه‌های گروه امضا مضمون اجتماعی که در جامعه است و سیاسی نیست را دارد. زیرا خود ما هم سیاسی نیستیم و شعور سیاسی نداریم. برخی از ترانه‌های ما هم موضوع عاشقانه دارد. اما عاشقانه‌ای که از زبان یک مرد روایت می‌شود. متاسفانه برخی عاشقانه‌هایی را من می‌شنوم که اگر یک خانم اجرا می‌کرد بهتر بود. ما در گروه امضا ترانه‌هایی را می‌شنویم که از زبان یک مرد روایت شده و به همین دلیل نوع نگاه متفاوتی دارد.
 
  • *از آلبوم گروه چه خبر؟
در دوره کنونی مقوله کپی‌رایت هیچ ارزشی در جامعه ندارد و زمانی که قرار نیست هیچ کمپانی روی یک آلبوم راک سرمایه‌گذاری کند من هم ترجیح می‌دهم آلبوم را زمانی منتشر کنم که قطعاتم خوب شنیده شده باشد. ما می‌خواهیم آلبوم گروه امضا را در سال 95 و از طریق اینترنت در اختیار مخاطبان قرار می‌دهیم. این اثر را به دو حالت منتشر می‌کنیم. اول به صورت دانلود رایگان و دوم اینکه اگر تمایل داشتند، آلبوم را از طریق سایت خودمان خریداری کنند. زیرا با این وضعیت فروش‌های ضعیف مارکت هیچ توجیه اقتصادی از بابت انتشار آلبوم وجود ندارد. رسانه تصویری هم نداریم که ما را به مخاطب عرضه کند و به همین دلیل تنها راه تبلیغ این است که اولین آلبوم را به صورت رایگان در اختیار مخاطب قرار دهیم.
 
  • *البته اصولا زمانی که شرایط دانلود رایگان باشد مردم پولی بابت دانلود آلبوم پرداخت نخواهند کرد.
متاسفانه این فرهنگ در جامعه نهادینه نشده است. من هم به تنهایی نمی‌توانم دیدگاه چند میلیون مخاطب را تغییر بدهم. ناچار هستم که دو روش را در اختیار مخاطب قرار دهم تا آنهایی که تمایل به حمایت داشتند آلبوم را تهیه کنند.
 
  • *تا جایی که به خاطر دارم یک سری قطعه آماده داشتید. آیا از همان قطعات در این مجموعه استفاده خواهید کرد؟ و دست‌اندرکاران آلبوم چه کسانی هستند؟
این کنسرت‌هایی که برگزار می‌کنیم برای ما حکم آزمون و خطا را دارد. یکی از نتایج کنسرت‌ها این بود که من دیدم از کارهای بی‌کلام بزرگان موسیقی راک استقبال بسیار خوبی به عمل آمد و همین روند را در آلبوم هم خواهیم داشت. کارهای خودمان همان قطعات عاشقانه و اجتماعی است و یادی از بزرگان موسیقی راک هم در آلبوم خواهد شد. ما تغییراتی در گروه داشتیم و مجموعا ما شش نفر هستیم. رهبر ارکستر و نوازنده کیبورد ما فرهاد پرستو است. ایشان یکی از نوازندگان قدیمی و باتجربه‌ای هستند که با هنرمندان بزرگی فعالیت داشتند. من خیلی خوشحال هستم که با چنین هنرمندی همکاری می‌کنم و کارهای تنظیم و رهبری ارکستر را بر ایشان محول کردم. از فرهاد پرستو تشکر می‌کنم که به من اعتماد کرد و سکاندار گروه امضا شد. آقای «احسان محمودی» و آقای «کوروش علیرضازاده» نوازندگان گیتار الکتریک ما هستند. «پیام بهرامیان» یکی از شاگردان بسیار خوب دوست عزیزم «بابک ریاحی‌پور» است و توسط او به گروه ما معرفی شد و در کنار چنین نوازنده باخلاقی هستیم. «پیمان اصانلو» هم نوزنده درامز است و کل اعضای گروه هستند. همین دوستان نقش مهمی در آلبوم دارند و در کنسرت هم حضور خواهند داشت.  
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 بهمن 1394 - 01:37

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فرزاد جلالی: موسیقی راک در ایران فقط علاقه است و بازده مالی چندانی ندارد | موسیقی ما