برنامه یاد بعضی نفرات
 
در هفته پایانی دی‌ماه
«محمد اصفهانی» برای اولین بار در «نیشابور»؛ «ولایت عشق» را خواند
موسیقی ما – استان خراسان رضوی در هفته پایانی دی‌ماه میزبان دکتر «محمد اصفهانی» بود. خواننده باسابقه‌ای که هنوز هم پس از گذشت حدود هفده سال، قطعه «ولایت عشق» با صدای او طرفداران زیادی دارد. دکتر اصفهانی در نزدیکترین نقطه به دیار بارگاه خورشید ایران زمین حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) یعنی شهرستان «نیشابور» روی صحنه رفت. کنسرت او طی دو سانس و به میزبانی سالن فرهنگسرای «سیمرغ» و به تهیه‌کنندگی «مجید احدزاده» و مدیریت اجرایی «علی مقصودی» برگزار شد. این اجرا استقبال بسیار خوب اهالی نیشابور را به دنبال داشت و ما هم در این سفر با محمد اصفهانی همراه شدیم. از تهران حرکت کردیم تا نگارنده سفرنامه او به خطه طوس باشیم.

در فرودگاه تهران بودند و کم کم قصد عبور از گیت‌ها و حرکت به سمت هواپیما را داشتند که ناگهان با یک موزیسین باسابقه دیدار کردند. «کیوان ساکت»، موزیسین و نوازنده تار، در فرودگاه تهران با دکتر محمد اصفهانی برخورد داشت و این دو هنرمند دقایقی را با هم گفتگو کردند. حسن‌ختام این دیدار اتفاقی هم ثبت یک عکس یادگاری بود. این خواننده به همراه «پیمان عیسی‌زاده»، مدیر برنامه‌هایش، بلافاصله پس از مشهد عازم نیشابور شدند. کمتر کسی می‌تواند پا به قلب فیروزه ایران بگذارد و از بناهای تاریخی آن دیدن نکند. محمد اصفهانی هم از این قاعده مستثنی نبود و پس از صرف ناهار عازم اماکن تاریخی این شهر شد تا با انرژی مضاعف کنسرتش را برگزار کند. او ابتدا از مقبره «عطار نیشابوری» دیدن کرد و سپس بر سر مزار یکی از اسطوره‌های بی‌بدیل هنر ایران یعنی «کمال الملک» حاضر شد. قرائت فاتحه بر مزار این هنرمند و صحبت کوتاه با همراهانش درباره هنرهای این چهره برجسته به پایان رسید و آنها راهی مقبره شاعر شیرین سخن دیار خراسان شدند. دیدار از مقبره حکیم «عمر خیام» پایان‌بخش بازدید دکتر اصفهانی و همراهانش از بناهای تاریخی خطه نیشابور بود. آنها در ادامه به فرهنگسرای سیمرغ رفتند و آماده برگزاری سانس اول کنسرت شدند.

بلیت‌های برنامه از چند روز قبل به اتمام رسیده بود و حتی برخی از علاقه‌مندان که موفق به تهیه بلیت نشده بودند پشت درهای فرهنگسرا انتظار می‌کشیدند. اما بالاخره درهای سالن به روی مخاطبان گشوده شد و همه در جای خود مستقر شدند. تیتراژ «ولایت عشق» اولین قطعه برنامه بود. اثری خاطره‌انگیز و ماندگار که زمزمه آن در استان خراسان حال و هوای دیگری داشت و حضار را به شدت تحت تاثیر قرار داد. پس از اتمام آن، حاضرین برای لحظاتی به صورت ممتد این خواننده و گروهش را تشویق می‌کردند. محمد اصفهانی پس از اولین اثر گفت:«به کنسرت ما در شهر نیشابور، شهر خیام و عطار و کمال‌الملک و بسیاری از هنرمندان نامی این سرزمین خوش آمدید. امیدواریم با رپرتواری که برای امشب تدارک دیده‌ایم، شب خاطره‌انگیزی را در کنار شما عزیزان رقم بزنیم.» او در ادامه قطعات «معجزه» و «بوی باران» را اجرا کرد و با قطعه ریتمیک «اگه باشی» انرژی سالن را بالا برد. قطعه اسلو و احساسی «ارمغان تاریکی» بخش بعدی رپرتوار بود و پارت اول کنسرت با قطعات «طلب»، «ستاره غریب»، «گل گلدون» و «بهشت» ادامه پیدا کرد. سپس یک قطعه بی‌کلام توسط اعضای ارکستر به رهبری «امیر فتحی» اجرا شد.

در ادامه نوبت به «آسیمه‌سر» رسید. یکی از آثار قدیمی از اما پرطرفدار محمد اصفهانی که تنظیم به‌روز‌شده آن برای مخاطبان جذاب بود. پس از «ماه نو»، «نون و دلقک» توسط این خواننده اجرا شد. قطعه‌ای که از ابتدای برنامه نام آن توسط مخاطبان به زبان آورده می‌شد. پس از «شب افروز»، «اوج آسمانها» و «بی‌واژه» قطعه خاطره‌انگیز «ای ایران» طنین‌انداز شد. حاضرین هم در حین اجرای این قطعه توسط اصفهانی به صورت ایستاده او را همراهی کردند.

دکتر اصفهانی سانس اول کنسرت را با یک انگشتر در دست راست خود به پایان رساند. اما در سانس دوم یک انگشتر فیروزه در دست چپ خود داشت. همزمان با سانس دوم یک تابلوی یادبود و یک انگشتر به رسم یادگار به همراه حلقه‌گل از سوی «جوانان نسل نیشابوریان» به این خواننده اهدا شد. در ادامه محمد اصفهانی از «سعید عبداللهی»، دبیر سرویس عکس سایت «موسیقی ما»، که در سالن حضور داشت خواست تا به روی صحنه بیاید. او اعلام کرد که می‌خواهد یک عکس دسته جمعی بزرگ با مخاطبان خود در نیشابور داشته باشد که این پیشنهادش با استقبال حاضرین مواجه شد.

«مجتبی شکاری»(گیتار بیس)، «روزبه پهلوانی‌نژاد»(درامز)، «وحید قاسمی»(پرکاشن)، «مهران مریخ»(کیبورد2) و «خشایار جزیی»(گیتار الکتریک) اعضای ارکستر در این برنامه به رهبری امیر فتحی(کیبورد و پیانو) بودند که روی صحنه حاضر شدند. مدیریت گروه هم بر عهده مدیر برنامه‌های محمد اصفهانی یعنی پیمان عیسی‌زاده بود.

خواننده قطعه «حسرت» پس از اتمام این کنسرت عازم شهر مشهد شد. او مستقیم به حرم حضرت علی‌ ابن موسی‌الرضا(ع) رفت و پس از زیارت ضریح مطهر و مقبره شیخ بهایی تا طلوع آفتاب در حرم حضور داشت. او در ادامه به هتل محل اقامت خود رفت و سپس راهی تهران شد.

مجید احدزاده، تهیه‌کننده کنسرت، در پایان این برنامه در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ما» از مساعدت و همراهی آقای «کرخی»(ریاست ارشاد شهرستان نیشابور)، آقای «سلامت»(معاون ارشاد نیشابور)، دکتر مظفری (معاون استاندار خراسان رضوی فرماندار نیشابور)، آقای حقیقی (معاونت فرمانداری نیشابور) و آقای محسن سمیع (سرپرست اداره موسیقی استان خراسان رضوی) قدردانی کرد.

در ادامه می‌توانید نظاره‌گر عکس‌های «سعید عبداللهی» و «تارا عبداللهی» از این کنسرت و حواشی آن باشید. همچنین سفرنامه ویدئویی حضور دکتر محمد اصفهانی در نیشابور هم به کارگردانی و تصویربرداری سعید عبداللهی تهیه شده است.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 بهمن 1394 - 11:21

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

شنبه 3 بهمن 1394 - 08:50

خراسان جا چو نیشابور دارد/ که صد پیشی به پیشاوور دارد
پرچم نیشابور بالاست:)

شنبه 3 بهمن 1394 - 09:54

ای جان آقای دکتر محمد اصفهانی همین انرژیتو عشق است . بسیار عاااااااااالی بود دمت همیشه گرم .

شنبه 3 بهمن 1394 - 09:59

فقط یک کلام عالی بود ......از آقا و خانم عبداللهی هم بابت تصاویر و ویدیو هاشون کمال تشکرو داریم

شنبه 3 بهمن 1394 - 11:15

سلام به موسیقی ما
ممنون از بروز بودنتون ممنون از حمایتتون از خواننده ی اصیل و تکرار ناپذیر کشورمون جناب آقای محمد اصفهانی....بی صبرانه در انتظار کارهای جدید دکتر هستیم

شنبه 3 بهمن 1394 - 11:17

سلام
عشق است محمد اصفهانی

شنبه 3 بهمن 1394 - 12:20

خیییییییلی دوست دارم این آهنگو ❤

شنبه 3 بهمن 1394 - 12:20

استاد موسیقی پاپ .... بزرگ همه

شنبه 3 بهمن 1394 - 12:41

حيف از چنين صداي فوق العاده و كم نظيري مثل جناب دكتر اصفهاني عزيز كه در كنار اين سازها شنيده مي شود:گیتار بیس، درامز، پرکاشن،کیبورد و گیتار الکتریک! سازهايي كه نه به كمك صداي او كه در واقع در خدمت تخريب اين صداي آسماني اند!
وقتي ياد آواز به تنهايي و بدون حضور حتي يك ساز در اجراهاي قديمي دكتر اصفهاني مي افتم كه چقدر پرتوان و با احساس و زيبا به معناي واقعي آن و ياد حضور سازهايي مثل سه تار در كنسرتهاي ايشان، حسرت هايم بيشتر مي شود.
اين روند ناصحيح را البته احسان خواجه اميري هم پيشه كرده است چند سالي است و بر روي سن محل اجرا در كنار اين صدا هم سازهايي مي بينيم كه هيچ ربطي به جنس و حس و رنگ آن صدا ندارد كه ندارد. يعني آن گوهر آوازي كه اين دو عزيز در آواز موسيقي اصيل دارند از بين مي رود.

شنبه 3 بهمن 1394 - 14:56

سلام
با عرض خسته نباشیبد
لطفا پیگیر آلبوم جدید دکتر محمد اصفهانی و قطعه جدید دکتر بنام "آشوب" باشین
ممنون

شنبه 3 بهمن 1394 - 15:02

سلام
تو این بازار اسفناک موسیقی پاپ ایران که صداها یا تقلیدی یا اکثرا کامپوتری ست تنها صدایی که خمیرمایه و اصالت و تکنیک ناب رو داره بی شک صدای ...محمد اصفهانی...ست. صدایی که با گذشت زمان تکرارناپذیره ولی حیف که علیجناب اصفهانی کم کارند و دوستدارنشون باید صبری ایوب گونه داشته باشن اما به هر تقدیر ممنون از همراهی و همدلی و حمایت سایت وزین موسیقی ما از ایشون

شنبه 3 بهمن 1394 - 15:05

خواننده ای متین و با شخصیت با صدای رسا و تحریر های بی همتا
دکتر اصفهانی همیشه موفق باشین

شنبه 3 بهمن 1394 - 15:23

ايشون بي مثالن ?

شنبه 3 بهمن 1394 - 15:23

بهترین خواننده بعداز انقلاب به معنای واقعی

Ali
شنبه 3 بهمن 1394 - 15:23

افتخار دادن به شهرمون

شنبه 3 بهمن 1394 - 15:23

فقط محمد اصفهانی و احسان خواجه امیری صدای خوانندگی دارن تو خواننده های پاپ.بقیه خواننده ها میکروفونو میچسبون به دهنشون تا صداشون برسه

شنبه 3 بهمن 1394 - 15:23

فقط اقای اصفهانی نازنفسشون

شنبه 3 بهمن 1394 - 16:26

دكتر اصفهاني بزرگ هستند ..
همين كه امثال رضا صادقي و محسن يگانه با تمام وجود از لفظ استاد ازيشون استفقاده ميكنند ..
همين كه احسان خواجه اميري ازيشون به عنوان الگو ياد ميكنند ..
همين بزرگترين خوانتدگان لس انجلس نشين از اعجازش انگشت به دهان موندند براي ما كافيه..

دكتر اصفهاني خودش تو برنامه ديد در شب گفته بود خودم ميدونم طرفدارام كم شدند ..
خودم اولين نفر هستم كه اينو درك ميكنم ...
الان دكتر اصفهاني در حكم فرهاد ...
فعلا تا اينكه سكوتش رو بشكونه ..

شنبه 3 بهمن 1394 - 16:42

واقعا بی نظیره این پدیده....
صذایی که محمد اصفهانی داره تو ایران تکه ♫♫♫
حیف اونجوری نیست که میخواد و بهایی نمیدن بهشون ....

شنبه 3 بهمن 1394 - 16:57

خیلی کم کار اما دوست داشتنی

اتفاقا بنده خوشحالم که صدات همراه با سازهایی مثل درامز و گیتار باس و الکترو می شنوم
قرار نیس همه تکراری باشن و همرنگ جماعت باشن
همیشه کسانی که در موسیقی و هنر و زندگی دنبال تنوع هستن .موقفن
ممنون

یکشنبه 4 بهمن 1394 - 01:28

عالی بود

یکشنبه 4 بهمن 1394 - 10:46

سلام.
لطفا درخصوص حضور سالار عقیلی در شبکه من و تو خبری تهیه کنید و علت اینکار را جویا بشید. ممنون.

یکشنبه 4 بهمن 1394 - 15:29

به به استاد اصفهانی

یکشنبه 4 بهمن 1394 - 20:26

استاد اصفهانی بهترین خواننده بعد از انقلاب

یکشنبه 4 بهمن 1394 - 21:20

فقط و فقط دکتر محمد اصفهانی بزرررررررررگ

دوشنبه 5 بهمن 1394 - 09:33

سلام دوستان
لطفا از کارهای جدید دکتر محمد اصفهانی گزارشی زحمت بکشین
ممنون

دوشنبه 5 بهمن 1394 - 12:39

مرسی از آقای مسعودی و احدزاده به خاطر این اجرا بسیار خوش گذشت
امیدوارم در نیشابور کنسرت برگزار بشه

دوشنبه 5 بهمن 1394 - 12:48

دکتر اصفهانی نازنین، با صدایی جادویی و خاص که تکرارش به سالها زمان نیاز داره و رفتار و منشی محترمانه و مختص به خودشون دل خیلی ها رو تسخیر خودشون کردن و با فعالیت های مجدد ایشون، مطمئنم که این روند همچنان ادامه خواهد داشت. آرزوی سلامتی، شادی و پیروزی روزافزون رو براشون دارم.

دوشنبه 5 بهمن 1394 - 13:33

بینظیره استاد اصفهانی

سه شنبه 6 بهمن 1394 - 09:12

حرف نداره.دکتر خیلی دوست داریم.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «محمد اصفهانی» برای اولین بار در «نیشابور»؛ «ولایت عشق» را خواند | موسیقی ما