برنامه یاد بعضی نفرات
 
دومین جشنوارهٔ نوای خرم پایان یافت
غوغای ستارگانِ کودک
موسیقی ما - مراسم اختتامیه دومین جشنواره موسیقی «نوای خرم» در آستانهٔ سالروز درگذشت این هنرمند پیشکسوت موسیقی ایرانی در تالار وحدت تهران با حضور تعدادی از پیشکسوتان بخش‌های مختلف هنری، معاون هنری وزیر ارشاد و تعدادی از دوست‌داران موسیقی با معرفی برگزیدگان این دوره از جشنواره در تالار وحدت تهران برگزار شد. این جشنواره با هدف ماندگاری و گسترش فرهنگ فاخر موسیقی اصیل ایران زمین، ارتقای بینش فرهنگی و هنری جامعه، ارایه الگوهای مناسب اخلاقی و حرفه‌ای و شناخت بیشتر هنرجویان نسبت به بزرگان هنری کشور و بررسی میزان تأثیرپذیری آن‌ها از هنر این استادان، مؤسسه فرهنگی هنری «رادنواندیش» و خانواده استاد همایون خرّم با همکاری دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. در این جشنواره نوازندگان کلیه ساز‌ها، خوانندگان و همچنین گروه‌های موسیقی کودک و نوجوان داوطلب (کمتر از ۱۸ سال) با اجرای یک اثر از ساخته‌های آهنگساز و نواساز برجسته، استاد همایون خرّم به صورت تک‌خوانی، تک‌نوازی، هم‌خوانی، هم‌نوازی و گروه‌نوازی در این جشنواره شرکت کردند؛ ‌ اما در آیین پایانی این جشنواره، ‌» بابک شهرکی» - نوازندهٔ ویولون و یکی از شاگردان همایون خرم- و همچنین ارکس‌تر ملی مهر قطعاتی را به یاد او نواختند. قطعاتی چون «گمشده»، «افسانه شیرین»، «طاقتم ده» و «رفتم» را اجرا کردند.

هیات داوران دومین جشنواره موسیقی «نواحی خرم» برگزیدگان خود را در بخش‌های مختلف اعلام کردند. برگزیدگان ردهٔ سنی ۷ تا ۱۱ سال، گلبرگ یاسین‌زاده نه ساله از بوشهر با اجرای قطعه «غوغای ستارگان»، علی مثقالی همت آبادی و محمد مثقالی همت آبادی از قم با اجرای آهنگ «راز دل» بودند.

در رده سنی ۱۰ تا ۱۳ سال نیز علیرضا محمدی ۱۲ ساله از شهر قم با تکنوازی نی قطعه «سرگشته»، ‌ مبین ترابی ۱۰ ساله از کرج با تکنوازی سنتور قطعه «در میان گل‌ها»، ‌ فربد حناچی ۱۲ ساله از نوشهر با تکنوازی سنتور قطعه «غوغای ستارگان»، سهیل خدایار‌نژاد ۱۲ ساله از کرج با تکنوازی ویولون قطعه «ایام جوانی»، ریحانه مشیریان ۱۱ ساله از تهران با تکنوازی ویولن قطعه «چهار مضراب»، ‌ ماهک اردانه ۱۱ ساله از تهران با تکنوازی پیانو قطعه «درمیان گل‌ها»، ‌محمدرضا صالحی مقدم ۱۲ ساله از اصفهان با تک خوانی قطعه «سرگشته»، ‌ کیانا حکاک ۱۱ ساله از مشهد با اجرای قطعه «در میان گل‌ها»، ‌سیدمحمدماهان می‌رنصیری ۱۱ ساله از تهران با تک خوانی قطعه «شهزاده رویا‌ها» و آرشاک عنبری ۸ ساله و آرشیدا عنبری ۱۴ ساله از شیراز با اجرای قطعه «غوغای ستارگان» انتخاب شدند.

در رده سنی ۱۳ تا ۱۶ سال نیز علی قنبری ایلچی ۱۳ ساله از تبریز با تکنوازی پیانو قطعه «سرگشته»، مهسا شیاری ۱۳ ساله از تهران با تکنوازی قطعه «شهزاده رویا‌ها»، امیررضا حاجی‌زاده ۱۵ ساله از مشهد با اجرای بداهه نوازی ویولن، ارسلان عبدالهی ۱۵ ساله از خرم آباد با تکنوازی ویولون قطعه «چهار مضراب»، سهراب بحیرایی ۱۴ ساله از نهاوند با تکنوازی کمانچه قطعه «با مویه مرا کشان»، ‌ یونس ذوالفقاری ۱۳ ساله از تهران با تک خوانی قطعه «طاقتم ده» و صدرا پیشدادی ۱۳ ساله و دیوا پیشدادی ۱۵ ساله از تهران با دو نوازی سنتور قطعه «خاطرات عمر رفته» برگزیدهٔ هیات داوران شدند.

اما در رده سنی ۱۶ تا ۱۸ سال علی خسروانی ۱۷ ساله با تکنوازی ویولن از کرج و علیرضا قائدی ۱۷ ساله از بوشهر با تکنوازی ویولن قطعه «در میان گل‌ها» انتخاب شدند.

 برگزیدگان اجراهای گروهی رده سنی ۷ تا ۱۱ سال نیز گروه «مهر نواز» به سرپرستی آرمان حیدریان، گروه «گل‌ها» به سرپرستی پویا بنی اسدی از شهر کرمان هستند. برگزیدگان اجراهای گروهی رده سنی ۱۱ تا ۱۵ سال گروه «ضرباهنگ» به سرپرستی سپاس صدرنوری از تهران، گروه «ترنم مهر» از شهرستان شهریار و برگزیدگان اجراهای گروهی رده سنی ۱۵ تا ۱۸ سال گروه «گم شده» از اصفهان انتخاب شدند.

بخش تقدیر ویژه موسسه رادنو اندیش نیز به نیک آهنگ رضایی هنرمند پنج ساله با خوانندگی قطعه «غوغای ستارگان»، گروه «تماشاگه راز» به سرپرستی الهام فرشچیان‌، گروه «چکاوک شیدا» به سرپرستی مونا فقیه، گروه «آفاق» به سرپرستی علی وطن خواه و گروه «گریلی» به سرپرستی مهدی سیلانی تعلق گرفت.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 26 دی 1394 - 17:36

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود غوغای ستارگانِ کودک | موسیقی ما