برنامه یاد بعضی نفرات
 
در نشست خبری صبح امروز گروه «لیان» عنوان شد
محسن شریفیان: تا تاریخ هست، مشکلات بوشهر و من هم خواهد بود
موسیقی ما – نشست خبری کنسرت 29 دی ماه گروه «لیان» در تهران صبح امروز با حضور اهالی رسانه و خبرنگاران در پردیس «چارسو» برگزار شد.

به گزارش «موسیقی ما» ، در این نشست که با حضور محسن شریفیان، علی حق شناس (تهیه کننده کنسرت) و سیاوش خلبانی (مدیر اجرایی کنسرت) برگزار شد، محسن شریفیان در ابتدای صحبت هایش، درباره مشکلات اعطای مجوز به این کنسرت در تهران گفت: «صحبت از مشکلات اخذ مجوز برای کنسرت های گروه لیان صحبت جدیدی نیست. کماکان مشکلات برای ما هست و در این اجرای تهران هم چند اتفاق جدید رخ داده است. برای اخذ مجوز رویه جوری بود که مثلا ضب با من تماس گرفته شد و از من خواسته شد مه ساعت 9 صبح برای برخی تعهدات در تهران باشم. من بوشهر بودم و گفتم نشدنی است. تهیه کننده کنسرت در جریان این قبیل اتفاقات هست و همین باعث شد برخی مشکلات برای اخد مجوز ما رخ دهد.»

شریفیان درباره اخذ مجوز اماکن نیروی انتظامی برای کنسرت تهران خود که برای نخستین بار در سالن میلاد نمایشگاه برگزار می شود نیز توضیح داد: «نیروی انتظامی بر اساس برخی اصول و قوائد مشخص وظیفه تامین امنیت این برنامه را دارد ولی موضوع جوری ست که من برخی سخت گیری ها را درک نمی کنم. مثلا من مجبور شدم برخی نوازندگان گروه را مجبور به انجام تست تشخیص هویت و حتی تست اعتیاد کنم! من فکر می کنم نوازنده ای که قرار اسنت روی صحنه برود، صرفا وظیفه اش ساز زدن است و قرار نیست نماینده مجلس شود. من اصول کاری سیستم انتظامی را برای این برنامه ها قبول دارم ولی به هر حال برخی سخت گیری ها را همچنان اعتقاد دارم که مشخصا منطقی نیست.»

شریفیان درباره دلیل اجرای کنسرتش در سالن نمایشگاه بین المللی و محدودیت های بیشتر برنامه اش در این سالن نیز معتقد بود: «ما در تالار وحدت دست مان باز تر است. به هر حال این مجموعه تحت مدیریت مرکز موسیقی است و محدودیت های سایر سالن ها در این سالن اعمال نمی شود. سالن میلاد نمایشگاه تعداد بیشتری از مخاطبان را می تواند پذیرا باشد ولی سیستم صوتی این سالن مشکلاتی را برای سبک و فضای موسیقی ما داردکه امیدواریم بتوانیم آنرا در بهترین حالت ممکن در روز اجرا،در کنترل خود در بیاوریم و بتوانیم صدای خوبی داشته باشیم. هر چند به شدت علاقه داشتیم که در سالن تالار وحدت به اجرای برنامه بپردازیم ولی به هر حال دوست داشتیم فضای جدید و مخاطبان جدید را هم داشته باشیم. البته تالار وحدت زمان و روز خالی نداشت و این هم مزید بر علت شد تا تجربه و ریسک جدیدی را انتخاب کنیم.»

شریفیان درباره کنسرت های شهرستان گروه لیان نیز گفت: «در رشت در تاریخ 3 بهمن به اجرای برنامه خواهیم پرداخت و کنسرت بندرعباس ما هم قطعی شده است. ولی در کمال تعجب به ما گفته اند تا هشت روز قبل از برگزاری کنسرت اجازه اطلاع رسانی و تبلیغات برای این کنسرت را نداریم. رویه ای که مثلا برای نمایندگان مجلس داریم، و آنها اجازه ندارند پیش از یک دوره زمانی خاص تبلیغ کنند. این نکته را هم افزوده اند که اگر مثلا به جای 8 روز مانده به کنسرت، یک روز زودتر شروع کنیم، مشکلاتی برای اجرا بوجود می آید.»

* غیبت در جشنواره موسیقی فجر

شریفیان درباره غیبت اش در جشنواره موسیقی فجر امسال نیز توضیح داد: «مسئولین جشنواره دوست نداشتند ما باشیم و تمایل شان برای بودن دیگران بود. ما اعلام آمادگی کرده بودیم ولی هیچ خبری به ما ندادند و اوضاع همینی بود که گفتم. سیاست‌گزاران جشنواره فجر امسال روی عده ای خاص زوم کرده بودند که اجراها در اختیار آنها باشد.» شریفیان در توضیح تغییرات کنسرت 29 دی ماه نیز گفت: «در کنسرت اخیر 12 قطعه اجرا خواهیم کرد. متاسفانه باز هم از ما خواسته شد قطعاتی را حذف کنیم و در کنداکتور برنامه مان نباشد. برای من خیلی سخت است که قطعه ای از کنداکتورم را حذف کنم. حذف هر قطعه از یک کنسرت موسیقی نواحی، از نظر من حذف بخشی از هویت و تاریخ موسیقی نواحی است. موسیقی نواحی در ایران به نظر من مثل موج دریاست. هر موج با موج دیگر فرق دارد و بخاطر همین تعدد در این حوزه، سطح سلیقه ها و انتخاب ها هم بسیار متفاوت است.»

* مشکل اجراها در بوشهر

شریفیان درباره مشکلات و حاشیه هایی که برای اجرای این گروه در زادگاهش وجود دارد نیز توضیح داد: «تا تاریخ هست، مشکلات بوشهر و من هم خواهد بود. ربطی هم به دولت ها و افراد مختلف که در راس مدیریت های مملکت اند ندارد. ما 22 سال است که در این مملکت کار می کنیم. چه آقای روحانی در مسند کار باشند و چه دوستان دیگر، مشکلات ما سر جای خود است و این موضوع از جای دیگری آب می خورد و مدیریت می شود. همیشه تمام مخالفان اجراهایم در بوشهر را به مذاکره و دیالوگ دعوت کرده‌ام. فرماندار و استاندار بوشهر همیشه با ما همکاری کرده اند.

* حذف حرکات آئینی

علی حق شناس (تهیه کننده منسرت 29 دی ماه گروه لیان در تهران) نیز در ادامه این نشست خبری گفت: «بخشی از حرکات آئینی گروه لیان برای این کنسرت متاسفانه حذف شد و علیرغم میل باطنی، اجازه اجرا در این کنسرت را ندادند. احساس می کنم مسئولین فرهنگی کشور به شدت در موسیقی پاپ و زرق و برق آن غرق شده اند و همین باعث شده از موسیقی نواحی که گنجی در حوزه فرهنگی کشور است، غافل شده اند. مدیریت برج میلاد وقتی ما برای اجرای برنامه و رزرو سالن نزدشان رفتیم، اعلام کردند که صلاح نیست این قبیل کنسرت ها در این مکان برگزار شود. رویه این سالن هم ممنوعیت اجراهای پاپ است و در مراجعات بعدی نیز به ما اعلام شد که این سالن تا اواسط سال 95 رزرو است! چند هفته بعد دیدیم که برخی کنسرت های پاپ در این سالن روی صحنه رفتند و مشخص نیست این سیاست یک بام و دوهوا تا کی قرار است ادامه داشته باشد. ما در کنسرت سالن میلاد نمایشگاه بین المللی، 30 درصد قیمت بلیت ها را کمتر در نظر گرفته ایم ولی همان قیمتی که بقیه چهره ها برای کنسرت های پاپ برای رزرو سالن پرداخت می کنند را پرداخت کردیم. خوب پس تمام این موضوعات باعث می شود این تصور ناخودآگاه سراغ ما بیاید که برخی مسئولین دوست ندارند موسیقی نواحی به حیاتش ادامه دهد.»

شریفیان نیز در این مورد معتقد بود :«ما باید جان بکنیم که پول برگزاری برنامه را در بهترین حالت در بیاوریم. 40 میلیون سالن، 5 میلیون اماکن و هزینه های کلان دیگر ... بعضی وقت ها احساس می کنم مسئولین ما یک جورهایی سعی دارند به ما بفمانند با زبان بی زبانی که ادامه ندهیدو کار نکنید...»

حق شناس در انتهای صحبت های خود نیز گفت: «آلبوم جدید گروه لیان در سال 95 منتشر خواهد شد و به مرور اطلاعات آن منتشر می شود.»
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : شنبه 19 دی 1394 - 16:19

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود محسن شریفیان: تا تاریخ هست، مشکلات بوشهر و من هم خواهد بود | موسیقی ما