برنامه یاد بعضی نفرات
 
در نشست خبری کنسرت 8 بهمن‌ماه خواننده «یک لحظه عاشق شو» عنوان شد
حامی: تالار وحدت خانه من است
موسیقی ما - نشست خبری کنسرت «حامی» صبح امروز در خانه هنرمندان برگزار شد.
 
به گزارش «موسیقی ما»، در این نشست پرحاشیه که با حضور محمدرضا عقیلی، رضا تاجبخش، میثم دهقان و یاشار درفشه در سالن امیرخانی خانه هنرمندان برگزار شد، حامی پاسخگوی سوالات خبرنگاران و اهالی رسانه بود.
 
در ابتدای این نشست، بابک صحرایی گفت: «حامی بعد از 5 سال سکوت قرار است روی صحنه برود و این دوران سکوت به درخواست و علاقه این خواننده نبوده و هیچ هنرمندی دوست ندارد عمر کاری‌اش را در خلوت و انزوا طی کند و از مردم دور باشد. این نشست بهانه‌ای برای شروع فصل جدید کنسرت‌های حامی در تهران و شهرستان‌ها است.»
 
در ادامه حامی گفت: «همیشه مدیون مطبوعاتی‌ها و اهالی رسانه بوده و هستم. در این دوره طولانیِ کنسرت برگزار نکردن‌ام، به دلیل یک بیماری ناخواسته، مشکلاتی برای صدای من به وجود آمد که در ابتدا به شدت ترسیده بودم که مبادا صدایم را برای همیشه از دست بدهم. ولی به مرور و با مطالعه متوجه شدم که این مشکلات برای خوانندگان دیگری هم رخ داده و به مرور با برخی درمان‌ها صدای آنها برگشته و مشکلی به وجود نیامده است.»
 
خواننده «دو نیمه رویا» ادامه داد: «بعد از پنج سال با انتشار نخستین تک‌قطعه خودم متوجه شدم طرفداران‌ام به صورت تصاعدی زیاد شده‌اند و این انرژی زیادی به من داد. بعد که تصمیم به برگزاری کنسرت گرفتیم هم استقبال از بلیت‌فروشی برنامه باعث شد انرژی و انگیزه بالایی برای ادامه مسیر داشته باشم.»
 
در ادامه رضا تاجبخش درباره محتوای کنسرت پیش رو در تالار وحدت توضیح داد: «حدود 18 تا 20 قطعه را برای این اجرا انتخاب کرده‌ایم که جزو قطعات هیت و پرطرفدار حامی هستند و قطعاً مورد توجه قرار خواهند گرفت.»
 
حامی درباره صحبت‌های تند خود در سال‌های گذشته که باعث بایکوت کاری و خبری او در مقاطعی شده بود، گفت: «بایکوت من، به اعتراض‌هایم ربطی نداشت. شاید در پنج سال اخیر که اعتراض‌هایم بیشتر شد و مقاله‌ای درباره مافیای موسیقی نوشتم، این بایکوت شدیدتر شد. اما راستش را بخواهید، اگر به گذشته برگردیم، دلم نمی‌خواهد خیلی از این اتفاقات دوباره بیفتد. اعتراضات من در زمینه موسیقی همیشه به نابرابری‌ها برمی‌گشته؛ من به‌خاطر این نابرابری‌ها حتی ورزش را هم ترک کردم، اما چون موسیقی بخش بزرگی از زندگی‌ام است، نمی‌توانم آن را کنار بگذارم. چند بار هم تصمیم گرفتم ایران را ترک کنم، ولی نتوانستم.»
 
برنده تندیس طلایی موسیقی ما ادامه داد: «متأسفانه برخی از هنرمندان و اهالی رسانه، بعضاً برای دیده شدن سعی می‌کنند با اتفاقات منفی خود را در بورس نگه دارند. من معتقدم فضای انتقاد در موسیقی همواره باید وجود داشته باشد، اما آن چیزی که در این فضا باید به آن توجه کنیم، پرهیز از دروغ‌گویی و ایجاد حاشیه‌های منفی است که تصور می‌کنم حمید حامی به شدت از آن دور بوده است».
 
حامی در پاسخ به سوال خبرنگار «موسیقی ما» مبنی بر نوع سلیقه مخاطب امروز بازار موسیقی کشور و میزان علاقه‌مندی به آثار پاپ و ماندگاری آنها گفت: «من خواننده پاپ نیستم، من یک خواننده پاپ-کلاسیک هستم. به اعتقاد من خواننده پاپ همانی است که صبح از خواب بیدار می‌شود، بعد از اینکه صبحانه خود را خورد، آهنگ و شعری را آماده می‌کند و تا غروب آن اثر را منتشر می‌کند. این قطعه‌ها به طور حتم بعد از یک ماه فراموش می‌شوند و دیگر اثری از آنها نیست. آنچه برای من مهم است، ارائه یک اثر موسیقایی فاخر و ارزشمند از نظر ترانه و آهنگسازی است که حرف‌هایی برای گفتن دارد و می‌تواند تا مدت‌ها در ذهن مخاطب قرار بگیرد.»
 
حامی با اشاره به برگزاری کنسرت خود در تالار وحدت و حرف و حدیث‌هایی که در این باره در رسانه‌ها مطرح شد نیز توضیحاتی ارائه داد: «اولاً که من اعتقاد دارم تالار وحدت خانه من است. اینکه چرا مسئولان تالار وحدت این مکان را به کنسرت‌های پاپ هم اختصاص می‌دهند، وظیفه من نیست و من اطلاعی در این زمینه ندارم؛ اما باید اشاره کنم که موسیقی من در این کنسرت، موسیقی فاخری است که در آن اندیشه وجود دارد.»
 
محمدرضا عقیلی که رهبری ارکستر حمید حامی در این کنسرت را بر عهده دارد، درباره محتوای موسیقی این برنامه گفت: «در برنامه‌ای که قرار است روز هشتم دی‌ماه در تالار وحدت روی صحنه ببریم، تلاش کردیم تا از سازهای آکوستیک استفاده کنیم و فکر می‌کنم با توجه به نوع موسیقی که ارائه می‌دهیم، مخاطبان با برنامه‌ای متفاوت از کنسرت‌های امروز موسیقی روبه‌رو خواهند شد.»
 
حامی در اواخر این نشست در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران حاضر که نوع پوشش این خواننده در پوستر این اجرا را دور از شأن یک خواننده برای اجرا در تالار وحدت می‌دانست گفت: «من اجراهایی را از بزرگان موسیقی دیده‌ام و مثلاً اگر دست شما بود، مایکل جکسون را با آن لباس هایی که در کنسرت‌هایش می‌پوشید، حتماً اعدام می‌کردید!»
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 دی 1394 - 17:51

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

یکشنبه 6 دی 1394 - 22:53

این موسیقی فاخری که ایشون ازش صحبت میکنن پس مونده های آهنگ های دهه ی هفتاد شادمهر عقیلی هست.اگه شادمهر هم همون سبک بقول ایشون پاپ کلاسیک رو ادامه میداد الان فراموش شده بود.در ضمن اگه نابرابری بوده به نفع شما بوده.مگه شما چه برتری نسبت به موزیسین هایی مثل محسن یگانه ، احسان خواجه امیری، سیروان،محمد علیزاده و... دارین که باید در تالار وحدت اجرا کنید؟؟؟

دوشنبه 7 دی 1394 - 13:46
حامی دوست

شما اگر دقت بیشتری به خرج بدید متوجه تفاوت های بسیاری میشید، اونقدر تفاوت هست که اصلا دلیلی برای قیاس حامی عزیز با این افراد وجود نداره.
افتخار می کنم به خودم که از نوجوانی گوشم رو به شنیدن صدا و موسیقی هایی از این قبیل عادت دادم که و خارج از این چارچوب، گوش من توانایی تحمل نداره! و خوشحالم که اقای حامی از معدود خواننده هایی هستن که به شعور مخاطباشون احترام میذارن.
امیدوارم بیش از پیش موفق باشی حامی عزیز و به جایی که لیاقتش رو دارید برسید.

194.225.232.0
دوشنبه 7 دی 1394 - 18:09
امین .

دوست عزیز حامی و شادمهر کارشون رو باهم شروع کردند. اگر چه از همون اول هم کارهای حامی با شادمهر تفاوت های زیادی داشت. این که حامی بعد از این همه سال به سبک خودش وفادار مونده یک حسنه. در ضمن ایشون از وزارت ارشاد نشانه درجه یک فرهنگی رو دارند و به همین خاطر به ایشون اجازه اجرا در تالار وحدت رو دادند. کدوم یک از خواننده هایی که اسم بردی با امسال استاد بیات، استاد انتظامی و استاد فرهد کار کردند. در ضمن حامی دفعه اولش نیست که داره تو تالار وحدت اجرا میکنه و در قالب اجرای سمفونی های مختلف در اون جا اجرا داشته. فکر کنم دلایلی که آوردم کافی باشه.

89.34.34.99
دوشنبه 7 دی 1394 - 11:14

اين جناب حامي هم جاي فعاليت و كار خوب دادن
فقط نشسته غر ميزنه
برادر من شما خفن شما سالار شما جدا از همه
ولي اينو با كار خوب و ماندگار ثابت و ادامه دارش كن نه با شعار و مدام تو مصاحبه به اين و اون ايراد گرفتن
حامي صداي خووبي داره و چندين كار ماندگار هم داره اما اين براي جايگاهي كه سعي ميكنه از خودش نشون ميده و جدا كنه كمه....شما يه نگاه به محسن چاوشي بنداز ايشون آيا فاخر نيست؟؟‌ آيا كاراشون ماندگار و خاص نيست!؟ چرا هست... اما مثل شما نميشينه يه گوشه غر بزنه....زحمت ميكشه ساعتها روي كاراش كار ميكنه و نهايت نتيجه زحماتشم ميگيره
وسلام نامه تمام

دوشنبه 7 دی 1394 - 22:49
سمیر

حامی و محسن چاووشی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اخه این چه مقایسه ای بود؟؟؟؟
بهترین خواننده ی ایران حامی کبیر

37.237.192.96
دوشنبه 7 دی 1394 - 21:57

"من خواننده پاپ نیستم، من یک خواننده پاپ-کلاسیک هستم. به اعتقاد من خواننده پاپ همانی است که صبح از خواب بیدار می‌شود، بعد از اینکه صبحانه خود را خورد، آهنگ و شعری را آماده می‌کند و تا غروب آن اثر را منتشر می‌کند. این قطعه‌ها به طور حتم بعد از یک ماه فراموش می‌شوند و دیگر اثری از آنها نیست."

آقاي حامي باور كن من هر قطعه اي از شما شنيدم خوابم گرفت
حداقل با هنرت حرف بزن نه با زبان تلخت

دوشنبه 7 دی 1394 - 22:27

اقای سهیل عزیز..خواننده ی مورد علاقه ی شما هر وقت اجرای زنده گذاشت اونوقت میشه باهم بحث کرد....حامی یعنی صدای ناب بدون افکت....حامی یعنی خواننده ای بدون قدرت مافیایی مانند بقیه همه ی سریال ها و برنامه های تی وی رو قرق نکرده......اقایان ا.خ ف.ف م.ی

سه شنبه 8 دی 1394 - 10:21
احسان

آقاي سمير عزيز چرا كم كاري و عدم مقبوليت خواننده تون رو با اتهام زني لاپوشوني مي كني؟
بهروز صفاريان/ سينا سرلك /اردوان كامكار /داريوش مهرجويي/ محسن يگانه و همه هنرمنداني كه تا الان باهاش كار كرده اند اذعان كردند صداي چاووشي صداي خودشه و افكت نيست بارها اين موضوع رو بيان كردند اونوقت شما براي دفاع از خواننده اي كه هر شش ماه ميگه من مي خوام ايران و ترك كنم يا مافيا دنبال منن و در اين چند سال گذشته هيچ كار فراگيري در سطح موسيقي ايران نداشته دستاويزي جز ادعادي افكت بودن صداي چاووشي نداري
هنرمندي كه با گذر زمان آبديت نشه خودبه خود به ورطه حذف كشيده مي شه
الان همايون شجريان رو ببين كار اصيل خودش رو مي كنه تلفيق و نوع آوري هم در راستاي بروز بودن انجام مي ده و همچنان به عنوان يه ستاره مي درخشه
در ضمن هيچ تراز و معياري بهتر از نظر مردم براي زيبا بودن صداي يك خواننده نيست
وقتي از كارهاي چاوشي همچين استقبالي مي شه اين يني به دل اين همه مخاطب نشسته
ناراحتي نداره

89.38.195.164
سه شنبه 8 دی 1394 - 21:08

اقای سهیل عزیز استقبال که ملاک خوب بودن نیس....فیلم اخراجی های 3 بیشترین استقبال رو داشت در صورتیکه همون سال جدایی نادر از سیمین که جایزه ی اسکار گرفت چندان استقبال نشد.....ضمنا اگه به استقباله ساسی مانکن خیلی طرفدار داره.....اگه صدای اون خواننده افکت نیس پس کو اجرای زنده؟؟؟؟؟؟

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حامی: تالار وحدت خانه من است | موسیقی ما