برنامه یاد بعضی نفرات
 
با ثبت در کتاب رکوردهای گینس و از 15 ژانویه
موزیک ویدئوی «بارون» از شبکه «viva» پخش خواهد شد
موسیقی ما - تیزر تصویری موزیک‌ویدئو یی با زبان فارسی‌ به تازگی در شبکه جهانی «ویوا» پخش شده که قرار است 15 ژانویه روی آنتن این شبکه برود. به گزارش «موسیقی ما»، نام این قطعه «بارون» و خواننده و ایده‌پردازش «امیر فرخ» است؛ او آواز کلاسیک را نزد محمد نوری آموخته و حالا در سبک پاپ کار می‌کند.
 
این اولین بار نیست که ویدئو یی با زبان فارسی از شبکه ویوا پخش می‌شود. پیش از این «آرش لباف» هم به این شبکه راه یافته بود. اما نکاتی وجود دارد که «بارون» را متمایز می‌کند. اول اینکه خواننده «بارون» هیچ شهرتی ندارد و با این ویدئو به جامعه موسیقی ایران معرفی خواهد شد.
 
اما نکته مهمی که ویدئو «بارون» را از سایر موزیک‌ویدئوها متمایز می‌کند این است که این ویدئو کاملاً بدون کات فیلم‌برداری شده و از آخر به اول پخش می‌شود. با این وجود، لب‌خوانی (لیپ سینک) درستی دارد. در واقع خواننده، کل این آهنگ را از آخر به اول اجرا کرده که وقتی ویدئو به صورت معکوس پخش شد، صدا و تصویر هم‌خوانی داشته باشد.
 
انجام چنین کاری نیاز به هماهنگی دقیق دارد تا خواننده بتواند تمام شعر را برعکس بخواند و هم‌زمان ویدئو هم بدون‌کات فیلم‌برداری شود. به گفته «امیر فرخ» روند تمرینات و ساخته شدن این موزیک‌ویدئو بیش از چهار ماه زمان برده است. این اتفاق شاید در جهان کم‌نظیر باشد و به همین خاطر است که گروه سازنده «بارون» سعی دارند این رکورد را در گینس ثبت کنند و اقداماتی هم در این راستا انجام داده‌اند.
 
در بخش مدیریت هنری این قطعه، نام «رامین بهنا» به چشم می‌خورد. بهنا که یکی از آغازگران موسیقی موسوم به «تلفیقی» در ایران است، به این خواننده جوان اطمینان کرده و تنظیم قطعه «بارون» و همچنین مدیریت هنری این پروژه را بر عهده گرفته است.
 
تصویربردار این ویدئو «باران حسن‌زاده» بوده که ساخت مستند «تولدی دیگر» در مورد فروغ فرخزاد را در کارنامه دارد. ویدئوآرت «بارون» در چند فستیوال بین‌المللی شرکت کرده و موفق به کسب جایزه خلاقیت و نوآوری در فستیوال «Chonnels» ملبورن و فستیوال «پی‌سی‌ای» شده است. در فستیوال «مگ مارت» نیز به‌عنوان اثر تحسین‌شده انتخاب شد.
 
تهیه‌کنندگی موزیک‌ویدئوی «بارون» را استودیو «پرنده آبی صلح» انجام داده و حالا مستندی با عنوان «از ایده تا اجرا» در همین خصوص تهیه کرده است. «از ایده تا اجرا» مستندی درباره روند ساخته شدن ویدئوآرت «بارون» و نظر اهالی موسیقی و سینما در این مورد است که به زودی اکران خواهد شد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 دی 1394 - 13:53

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موزیک ویدئوی «بارون» از شبکه «viva» پخش خواهد شد | موسیقی ما