برنامه یاد بعضی نفرات
 
باآهنگسازی پوریا خادم و رهبری علی رهبری
ارکستر سمفونیک «علمدار» از آهنگساز 16 ساله را اجرا کرد
موسیقی ما - ارکستر سمفونیک تهران با تمام مشکلاتی که این روزها سر راه خود دارد، همچنان با اقتدار به فعالیت‌هایش ادامه می‌دهد؛‌ بی‌توجه به مشکلات مالی و بی‌اعتنا به حاشیه‌ها و حالا بعد از به صحنه بردن اپرای «عاشورا»، بار دیگر برای یارانِ حسین (ع) خواند و قطعه‌ی «علمدار» را از آهنگسازی نوجوان به اجرا درآورد؛ نوجوانی 16 ساله؛ اما «رهبری» نشان داده است که هیچ چیز جز اجرای قطعه‌ای خوب اهمیت ندارد و حالا می‌تواند در همان برنامه‌ای که «شهرزاد» کورساکوف را اجرا می‌کند، قطعه‌ای هم از «پوریا خادم» روی صحنه ببرد. ارکستر سمفونیک تهران، امشب هم این رپرتوار را اجرا می‌کند.

«پوریا خادم» فرزند کشتی‌گیر معروف، مدت‌هاست که همه را مبهوت کرده است و حالا هم در این سن و سال می‌تواند قطعه‌ای سمفونیک بسازد، آنقدر که مورد توجه رهبر سخت‌گیر و کار کشته‌ی موسیقی قرار گیرد و حاضر بشود بدهد نوازندگانش اجرا کنند. پیش از این هم در کنار «شهرام ناظری» اجرا داشت و شوالیه‌ی آواز ایران را با تمام حساسیت‌هایش به تحسین واداشت. او از پنج سالگی پیانو نواخته است و و در 12 سالگی در کشور رومانی در گروه کنسرت اجرا کرد، بعد از آن هم با ارکستر مجلسی ارمنستان و ارکستر بادی سمفونیک تهران به همراه «لوریس چکناواریان»، همان قطعه را در سالن وحدت اجرا کرد، با همان ارکستر به ایتالیا سفر کرد و در دو شهر میلان و ونیز نیز اجرا داشت. «چکناواریان» استاد آهنگسازی‌اش است و حالا آنقدری موفق است که همراه با ارکستر سمفونیک باکو هم اجرا داشته باشد و در کنار «رامیز قلی‌اف» - چهره‌ی برجسته‌ی تار- نوازندگی کند. در برنامه‌ی شب گذشته اما ارکستر سمفونیک تهران، در بخش اول قطعه‌ی «شهرزاد» اثر نیکلای ریمسکی کورساکوف را اجرا کرد. «شهرزاد» چهار موومان دارد و کورساکف در ابتدا قصد داشت طبق روال معمول این چهار موومان را پرلود، بالاد، آداجیو و فیناله نامگذاری کند؛ اما با اصرار آناتولی لیادو و دیگران، نام چهار داستان از داستان‌های هزار و یک شب را برای چهار موومان شهرزاد انتخاب کرد. نام موومان‌های شهرزاد به ترتیب «دریا و کشتی سندباد»، «شاهزاده کلندر»، «شاهزاده و شاهدخت جوان» و «جشنوارهٔ بغداد» هستند.

ارکستر سمفونیک تهران پس اجرای «شهرزاد»، قطعه‌ی «علمدار» را اجرا کرد؛ «رهبری» بعد از اجرای این قطعه «پوریا خادم» را روی صحنه دعوت کرد و به این نکته اشاره کرد:‌ »پوریا در هر جای دنیا که بود، بیش از این تشویق می‌شد. پدر او رسول خادم قهرمان در رشته کشتی قهرمان المپیک بوده؛ اما امروز پسرش در سن 16 سالگی قهرمان آهنگسازی شده است و همین باعث می‌شود تا ما به ایرانی بودنمان افتخار کنیم.»

«رهبری» همچنین خطاب به «رسول خادم» گفت؛ شما برای ایران افتخار آفریدید و مدال طلا گرفتید، امیدورام پسر شما هم در هنر خودش مدال طلا بیاورد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 6 آذر 1394 - 19:15

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ارکستر سمفونیک «علمدار» از آهنگساز 16 ساله را اجرا کرد | موسیقی ما