برنامه یاد بعضی نفرات
 
خواننده آلبوم «آخرین دیدار» که این روزها در آمریکا به سر می‌برد به «موسیقی ما» گفت
کامران عطا: هیچ اعتقادی به بازار موسیقی لس‌آنجلس ندارم
موسیقی ما - «کامران عطا» جدیدترین موزیک ویدئوی خود به نام «تظاهر» را برای انتشار در اختیار سایت «موسیقی ما» قرار داد. این خواننده طی سال‌های گذشته آلبوم‌هایی نظیر «غیرممکن» و «آخرین دیدار» را روانه بازار کرده است. او همچنین انتشار چند تک قطعه را هم در کارنامه کاری خود دارد اما ویدئوی تظاهر را پس از مدتها سکوت در اختیار مخاطبان خود قرار داده است. کامران عطا این روزها برای ادامه تحصیلات خود در آمریکا به سر می‌برد و در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ما» جدیدترین فعالیت‌های خود را تشریح کرد. او همچنین گلایه‌هایی هم نسبت به اوضاع جاری موسیقی کشور داشت.

کامران عطا در ابتدا جدیدترین اثر خود را اینگونه معرفی کرد:«این همان قطعه «تظاهر» از آلبوم «آخرین دیدار» است. ترانه این کار توسط «پوریا متابعان» سروده شده و «منوچهر صالحی» هم ملودی من را تنظیم کرده است. «بابک ریاحی‌پور» نوازنده گیتاربیس تظاهر و میکس و مسترینگ هم توسط «میلاد فرهودی» انجام شده است.  من مدت‌ها بود که موزیک ویدئویی تولید نکرده بودم ولی اثر تصویری جدید من با مجوز تولید شده و خود قطعه آن هم مجوز صدا و سیما را دارد. «حمید ساوالان» یکی از دوستان من است که در رشته سینما تحصیل کرده و در اینجا با هم در یک دانشگاه مشغول تحصیل هستیم و او کارگردان ویدئوی تظاهر است. در مدتی که برای تحصیل خارج از ایران هستم سه قطعه تولید کرده‌ام و احتمالا در آینده هم روی قطعاتی که بیشتر با صدای من مورد توجه قرار گرفته ویدئوهایی را خواهم ساخت.»

او در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد فعالیت‌های هنری خود را در همان آمریکا ادامه دهد گفت:«از سال 79 که فعالیت رسمی خودم را آغاز کردم تا الان به همه قوانین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی احترام گذاشته‌ام. با هیچ شبکه یا رسانه غیرمجازی همکاری نکردم ولی دوستانی هم بودند که فعالیت‌هایی انجام دادند و مدتی ممنوع‌الکار شدند. آنها بعد از چند سال مجددا فعالیت خود را آغاز کردند و وارد بازار شدند. این شرایط عادلانه نیست. زیرا نباید شرایط برای من که تمامی قوانین را رعایت کرده‌ام با کسی که در شبکه‌های ماهواره‌ای هرکاری که دوست داشته انجام داده و بعد با یک تعهد مجددا فعالیت خود را در داخل کشور از سر گرفته یکسان باشد. من آن زمان که در ایران بودم خودم را نسبت به تمامی قوانین متعهد می‌دانستم و اکنون هم که خارج از کشور هستم شرایط برایم تفاوتی ندارد. هیچ اعتقادی به بازار موسیقی لس‌آنجلس ندارم و تمام هدف من فعالیت در چارچوب بازار موسیقی داخل ایران است.»

عطا رسما اعلام کرد که تصمیمی برای انتشار آلبوم ندارد و در توضیح این مساله گفت:«فعلا قصد دارم که روی انتشار تک قطعات تمرکز داشته باشم زیرا از آلبوم‌های خودم هیچ خیری ندیدم. به دلیل اینکه ما هنوز مشکل پخش و کپی‌رایت داریم. تا زمانی که می‌توانید با پرداخت سه هزار تومان یک سی‌دی با هزار آهنگ را خریداری کنید امکان ندارد که شرایط برای موفقیت و فروش آلبوم‌های موسیقی ایجاد شود. برخی از خوانندگان در داخل کشور آلبوم را به خاطر مسائل تشریفاتی منتشر می‌کنند و هدف برای توزیع آلبوم، بازگشت مالی نیست. در آمریکا یا کشورهای دیگر طرفداران خواننده‌ها نسخه اصلی آلبوم‌ها را تهیه می‌کنند و به همه کنسرت‌ها می‌روند. نمی‌دانم یا چنین وضعیتی را در ایران نداریم یا اینکه من ندیده‌ام!»

کنسرت و اجرای زنده مقوله بعدی گفتگوی ما بود که خواننده آلبوم «غیرممکن» در این زمینه هم اعلام کرد:«قرار بود که من سال گذشته کنسرتی را تالار «ایوان شمس» برگزار کنم. مدت زمان زیادی برای اخذ مجوز برگزاری و مجوز اماکن معطل شدم تا اینکه چهار روز مانده به روز برنامه مجوزها را صادر کردند و دیگر امکان تبلیغات و بلیت‌فروشی وجود نداشت. من شش ماه برای دوندگی و همزمان با اعضای گروه «کانال» با همراهی «سعید مبینی» و «مسعود مبینی» تمرین کردم. این هنرمندان دوست‌داشتنی مدتها در کنار من بودند و هر سه‌شنبه به شورا می‌رفتم. به من گفتند که باید این شعرها بازنگری شود و به آنها اعلام کردم که این اشعار یکبار برای انتشار آلبوم من مورد بررسیقی قرار گرفته‌اند و مجوز آنها صادر شده است. پس از این مرحله به من گفتند که فیلم تمرین شما صدای مناسبی ندارد در حالی‌که گفته بودند با یک دوربین هندی‌کم هم امکان ضبط فیلم تمرین وجود دارد. صدا را از استودیو رد کردم و روی فیلم گذاشتم اما نتوانستم صدا و تصویر را هماهنگ کنم و اختلاف کوچکی داشت. به من گفتند این همان آهنگ آلبوم است و قابل قبول نیست درحالی‌که نمی‌دانم واقعا متوجه صدای سازهای زنده نمی‌شدند؟! نهایتا پس از تمام این اتفاقات پنج میلیون تومان هم ضرر کردم ولی کنار کشیدم زیرا زمانی برای تبلیغات و بلیت‌فروشی کنسرت نداشتم.»

او نهایتا نظر خود درباره آینده موسیقی کشور را اینگونه بیان کرد:«اگر آقای دکتر مرادخانی در همین پست حضور داشته باشند به نظر من می‌توانند رفته رفته برای بهبود شرایط گام بردارند. ایشان انسان بسیار روشنفکری هستند و من در سال 79 و زمانی که رییس دفتر موسیقی بودند دیدار داشتم. نگاه ایشان مثبت است و کارهای زیادی انجام داده‌اند. اما فقط این مسائل نیست و همه باید دست به دست هم دهند. من نسبت به آینده امیدوار هستم اما باید بستر لازم برای بهبود شرایط هم فراهم باشد. به عنوان مثال من اکنون یک موزیک ویدئو می‌سازم و مجوز آن را می‌گیرم اما نمی‌دانم با آن چه کنم. این کلیپ باید وسیله‌ای برای تبلیغات من و آثارم باشد ولی به غیر از سایت «موسیقی ما» که یک رسانه اینترنتی است چه محلی را برای تبلیغات دارم؟ زمانی که نمی‌توانم تبلیغات محیطی برای آثار یا اجراهایم داشته باشم، زمانی که رادیو و تلویزیون را در اختیار ندارم نمی‌توانم خودم را به مخاطبان معرفی کنم. شبکه‌های ماهواره‌ای هم برای برخی از خوانندگان به ابزارهای تبلیغاتی بدل شده‌اند اما این شبکه‌ها بیشتر شبیه به بنگاه هستند و در ازای پخش کلیپ، پول دریافت می‌کنند. سوال من از مسئولان وزارت ارشاد این است که ما کجا برای کار خودمان تبلیغات کنیم؟ خوشحال هستم که حداقل یک سایت «موسیقی ما» وجود دارد تا گوشه‌ای از داستان تبلیغات را در اختیار داشته باشد و به هنرمندان کمک کند. اما باز هم به نظرم باید شما بیشتر مطرح شوید و بیشتر روی صحنه باشید. باید بیشتر حمایت شوید تا بتوانید به هنرمندان کمک کنید. دیگر زمانش رسیده که باید قدم‌های رو به جلو برداریم و امیدوارم که با همراهی مسئولین و فراهم‌سازی زمینه‌های موجود این حرکت در موسیقی کشور تحقق یابد.»

در ادامه می‌توانید موزیک ویدئوی «تظاهر» با صدای «کامران عطا» را از «تماشاخانه» سایت «موسیقی ما» ببینید و دانلود کنید. 


 
فرمت کیفیت حجم لینک
mp4 480 50 MB دانلود
mp4 720 98 MB دانلود
mp4 1080 193 MB دانلود
تظاهر
دانلود
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 30 آبان 1394 - 14:29

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

یکشنبه 1 آذر 1394 - 07:47

یک خواننده با کلاس پاپ به معنای واقعی که وقتی کارهاشو گوش می کنی واقعا احساس می کنی که این موسیقی پاپ واقعی است.

یکشنبه 1 آذر 1394 - 16:37

عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی حرف نداره

یکشنبه 14 دی 1399 - 21:51

perfect

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کامران عطا: هیچ اعتقادی به بازار موسیقی لس‌آنجلس ندارم | موسیقی ما