برنامه یاد بعضی نفرات
 
با هدف کشف و پرورش استعدادهای درخشان در نوازندگی پیانو انجام می‌گیرد
مسترکلاس انوشیروان روحانی در شیراز
موسیقی ما - در ادامهٔ برگزاری مسترکلاس‌های «انوشیروان روحانی» در شهرهای مختلف ایران، ‌ او این روز‌ها در «شیراز» مشغول برگزاری این کلاس‌ها با هدف پرورش افراد مستعد است.

این آهنگساز و نوازندهٔ نامی پیانو، مدتی است که در شهرهای مختلف ایران کلاس‌ها و مس‌تر کلاس‌های پیانو برگزار می‌کند و به تازگی مسترکلاسش در «مشهد» به اتمام رسیده و هم‌اکنون در «شیراز» مشغول برگزاری این کلاس‌هاست. اصفهان، رشت و تبریز از دیگر شهرهایی است که او این مسترکلاس‌ها را برگزار کرده است. انتقال اطلاعات و تجارب فنی به نوازندگان پیانوی داخل ایران از جمله مهم‌ترین اهدافی است که او در برگزاری این کلاس‌ها به دنبال آن است، ضمن آنکه او به صورت دوره‌ای این کلاس‌ها را اداره می‌کند. هنرجویان برای دسترسی به نت آثار و ساخته‌های استاد انوشیروان روحانی می‌توانند در داخل و خارج ایران به سایت‌هایی چون www.anoushirvanrohani.ir (ایران) و www.anoushirvanrohani.com (خارج از ایران) مراجعه کنند.

این آهنگساز علاوه بر آنکه در سال‌های اخیر به عنوان آهنگساز با ارکسترهای معروف جهان همکاری نزدیکی داشته است، همواره ارزش بسیاری برای آموزش قایل بوده است، ‌ به همین خاطر سال‌ها پیش با هزینهٔ شخصی مدرسه‌ای در روستای کلش‌تر واقع در شهر رودبار استان گیلان احداث کرد. او همچنین یکی از آهنگسازان معاصر است که بیش از پانصد آهنگ است و اولین بار در سال ۱۳۴۶ توسط او ساز «ارگ» به ایران آورده ‌شد.

از آخرین آثار او می‌توان به آهنگ «Maybe I Maybe You» از آلبوم Unbreakable گروه اسکورپینز اشاره کرد که حاصل همکاری روحانی با این گروه در اواخر سال ۲۰۰۰ است. قطعه «Maybe I Maybe You» در سال ۲۰۰۳ در آخرین اجرای این گروه معروف در «راک هال» (ROCK HALL) آلمان اجرا و باعث شد این گروه علاوه بر این قطعه، یک قطعه دیگر را در آلبوم جدید خود از «روحانی» خواستار باشند. نکته جالب توجه در این قطعه استفاده از تم‌های ایرانی است که در زمان انتشارش درجدول تاپ تونتی (TOP ۲۰) در رده نهم قطعات موسیقی دنیا قرار گرفته‌است.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آبان 1394 - 09:55

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 27 آبان 1394 - 01:04

یگانه مرد شریف موسیقی ما هستند
خدا حفظشان کند
امیدوارم مردم قدر اینگونه اساتید را بدانند و قدر نشناسی نکنند

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مسترکلاس انوشیروان روحانی در شیراز | موسیقی ما