برنامه یاد بعضی نفرات
 
دومین مرحلهٔ قرعه‌کشی آثار آهنگسازان ایرانی برای ضبط ناکسوس برگزار شد
وعده علی رهبری برای برنامه‌های هشت سالهٔ ارکستر سمفونیک
موسیقی ما - با وجود آنکه این روز‌ها ارکستر سمفونیک تهران با مشکلات مالی‌ای مواجه شده است که نگرانی‌های بسیاری را به وجود آورده است؛ اما «علی رهبری» - رهبر ارکس‌تر سمفونیک تهران- همچنان سرسختانه مشغول انجام وعده‌هایی است که از ابتدای حضورش در ایران آنان را بیان کرد. او امروز صبح در تالار رودکی، دومین مرحلهٔ قرعه کشی آهنگسازان ایرانی برای ضبط آثارشان در موسسه بین المللی «ناکسوس» را انجام داد و البته حرف‌هایی زد که خیال خیلی‌ها را که گمان می‌کردند حاشیه‌ها و مشکلات اخیر او را بار دیگر از حضور در ایران دلزده کرده و از ایران می‌رود راحت کرد. او از برنامه‌هایی که برای سال‌های آتی این ارکستر دارد، گفت و اینکه: «همان قدر که تا امروز برای شما سخت گیری کردم به شما قول می‌دهم تا هشت سال آینده هم سخت گیری کنم؛ زیرا می‌خواهم این ارکستر را نگه دارم و هیچ‌گاه به تعطیلی آن فکر نکنم. به همین جهت از همه نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران ممنون هستم که در این مدت همراه من بودند.»

هنرمندانی که نامشان در این قرعه کشی انتخاب می‌شود، آثارشان توسط نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران به رهبری «علی رهبری» ضبط خواهد شد و موسسهٔ بین المللی «ناکسوس» آن را منتشر خواهد کرد. «علی رهبری» می‌گوید که مرحلهٔ دوم به این علت برگزار شد که در دور نخست، نام تعدادی از آهنگسازان جا مانده بود: «برای ما بسیار اهمیت دارد که حق هیچ‌کس ضایع نشود.

رهبری می‌گوید که قرعه‌کشی آثار هنرمندان ایرانی کاری بسیار دشوار بود؛ به خصوص آنکه خود آهنگسازان باید راضی به ضبط آثارشان می‌بودند، ضمن اینکه قطعات این آهنگسازان باید شرایط ضبط از جمله آماده بودن پارتیتور، در قالب بودن ارکس‌تر سمفونیک و مواردی از این دست را دارا بود. به همین خاطر است که «رهبری» می‌گوید در این راه بردیا کیارس و باربد بیات تلاش‌های بسیاری را انجام دادند تا کار به بهترین شکل انجام شود. کیفیت تمام کارهایی که انتخاب شده در بهترین حالت ممکن است و به همین خاطر به طور قطع، ثمرات مهمی را برای موسیقی ایران در پی خواهد داشت.»

در دومین قرعه کشی نام هنرمندانی چون علی جهانگرد، کاوه جودت، مهدی بزرگمهر، امیر بهادر صدفیان، آیدین صمیمی مفخم، احمد می‌رمعصومی، امیرکنجانی، بهرنگ حبیبی، پژمان خلیلی، پژمان قزلباش، جمشاد خاکپور، سعید خاور‌نژاد، رضا مرتضوی، شهاب پارنج، شهاب شرفی، عرفان خاکپور، عرفان وکیلی، علیرضا متوسلی، محمدهادی عیان بد، محمدرضا آذین، میلاد عمرانلو، امین هنرمند، علی بیرنگ، کریستف رضاعی، پیمان یزدانیان، هوشیار خیام، امیر محمد نظر، بهرام دهقانیار، کیوان کیارس، اسفندیار منفردزاده، پویا سرایی، پاشا هنجنی، علی قمصری، پریسا قنبری، هومن دهلوی، سینا خاکپور، ریچارد دانیال‌پور، کامبیز رحیمی، کامبیز تقوی، مسعود پیروی، مهرداد خاکباز، هومن نامداری، ناصر شکرایی، محمدرضا علیقلی، مهیار علیزاده، کارن کیهانی، مانی جعفر‌زاده و امیر عظیمی آمده است.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 آبان 1394 - 13:56

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 20 آبان 1394 - 18:09

ببخشید من یک سؤال ساده دارم: آثار آهنگسازان دور اول ضبط شد؟!؟ فایده این قرعه کشی های مکرّر بدون ضبط آثار چیست؟؟؟؟؟ آقای رهبری ما را به بازی گرفته اند و کسی نیست از ایشان بپرسد فهرست طویل قبلی چه شد؟ همگی افراد آن فهرست از ضبط آثارشان ناراضی بودند یا پارتیتورشان آماده نبود یا پارتیتورشان قابلیت اجرای ارکسترال نداشت؟!؟؟ حال آقای رهبری خوب است؟ چه کسی به ایشان وعده هشت سال مدیریت هنری را داده است؟!؟!؟؟؟؟ ارکستر به عمّه یا خاله ایشان تعلق دارد که تصمیم به تعطیلی و نگهداری آن هم با ایشان است؟؟؟؟ این "ضبط ناکسوس" هم شده خروس قندی که به محض به هم ریختن اوضاع ایشان دست ملّت می دهند؟ برنامه "مهر تا مهر"شان چه شد؟ اجرای بعدی ارکستر سمفونیک کی است؟ یعنی از اهالی رسانه هیچ کس نیست که منطقی و منتقد بنشیند به سؤال و جواب از ایشان؟ ما همه بازی دست ایشان شده ایم؟ ایشان دقیقاً چه سمتی در سیستم دولتی دارند که چنین از سر قدرت "من" و "من" می کنند؟!؟ چرا کسی در برابر این بلاهت جاه طلب حرفی نمی زند؟

پنجشنبه 21 آبان 1394 - 06:11
Saman (UK)in Iran

1-گفتند که در دور اول انتخاب شده ها ضبط شدند!!
2-اگر پارتیتورها مشکل داشتند مشکل ایشان نیست مشکل خود سازندگان بوده.فهمیدید چی گفتید؟!
3-حال ایشان خوب است خدارو شکر تا دراین بلبشو خدمتی به موسیقی کرده باشند!!
4-امیدواریم ایشان 16 سال مدیریت کار را در دست داشته باشند..
5-هوش ایشان استکه در سوء مدیریتها اززمان استفاده بهینه میکنند در ضبط با شرکت معظم ناکسوس!
6-مهر تا مه ایشان سر جاش هست اگر بگذارند..
7-اجرای بعدی زمانیست که بودجه باشد میخواهید از جیب چنین خرجی کنند؟!
8-ایشان که همش در نشست رسانه ای هست از رییس جمهور بیشتر باز هم کم است!؟
9-شما کجای بازی هستید که بازی دست ایشان شدید؟!!
10-من زذن ایشان چه نگرانی برای شما دارد؟!شما علی رهبری هستید؟تازه کی من زده جز زجر چه نسیبش شده در این سیستم؟!!
11-اگر سمت دولتی داشتند که عالی بود ولی متاسفانه ندارند!!
12-شما بلاهت را به اوج رساندید با این پیام دیگر سخن بسسسسس.....

188.159.97.16
پنجشنبه 21 آبان 1394 - 16:19

در جواب به شمايي كه اطلاع از هيچي نداريد و فقط ميتونيد بدون آگاهي از واقعيت حرف بزنيد بايد بگم كه بله به ترتيب كارهايي كه پارتيتور ها اماده بوده از طرف اهنگسازان و اثارشان براي ضبط مناسب بودن از هفته ي پيش طبق برنامه شروع شده به ضبط و ٩ ساعت هر روز مشغول به ضبط هستند استاد رهبري . و تا الان ٤ اثر ضبط شده با وسواس و دقت بسيار بالاي استاد ...در ضمن اين قرعه كشي هم براي اهنگسازاني بود كه در دوره ي قبل اطلاع نداشتند از چنين فرصتي كه برايشان مقدور شده ، و با خواندن اسم افراد جديد و در اوردن شماره با عدالت قرعه كشي شد تا در حق افراد جديد هم نا عدالتي نشده باشه .
خواهشاً بدون داشتن اطلاعات كافي به انسان ها تهمت نزنيد ....

جمعه 22 آبان 1394 - 08:31

محض اطلاع دوستان سينه چاك قهرمان پرور و دوستدار جناب الكساندر (علي) رهبري، ايشان سهامدار شركت ناكسوس هستند و اين ماجراي ضبط ناكسوس، يك بازي رسانه اي بيش نيست و دوستان به ظاهر غيرمطلع خوب است بدانند كه جناب الكساندر (علي) رهبري، بابت ضبط هاي مذكور، طبق قراردادشان با وطن، درصد مي گيرند و حكايت گربه و موش و رضاي خدا. كاش همه اين دوستان، اگر في الواقع خود موزيسين هستند، فرصت مي يافتند چندروز حتي در خدمت اين نابغه (!) در اركسترسمفونيك تهران باشند تا از نزديك ايشان را بهتر بشناسند و چنين سينه مبارك را به تنور نچسبانند. اين روزها، آن دسته از دوستاني كه به يمن حضور جناب الكساندر و قحطي رجل (به سبب برخوردهاي شلاقي ايشان) فرصت بروز و وجود يافته اند، دعاگو هستند. جناب الكساندر (علي) رهبري، يكي از ركيك ترين و غيرحرفه اي ترين رهبراني هستند كه اركسترسمفونيك تهران تا كنون به خود ديده و بايد سر تمرين ها باشيد تا ببينيد اركسترسمفونيك تهران را ايشان چطور تبديل به سيرك كرده اند و پوپوليسم ايشان چطور دارد به شعور نوازنده و مخاطب توهين مي كند. حالا اين ميان اگر تعدادي نوآموز موسيقي ذوق كرده اند كه جناب الكساندر قرار است قطعه شان را با كمپاني "معظم" ناكسوس ضبط كند، باور بفرماييد نمي توأم چيزي گفت. در اين فهرست دوم مخصوصاً، نام كساني را مي بينيد كه در بهترين حالت فقط مي توانند شنونده موسيقي باشند و حالا به لطف قرارداد جناب الكساندر، شده اند آهنگسازاني كه قرار است قطعه شان را اركسترسمفونيك مملكت ضبط كند. من هم اگر جاي ايشان بودم، تا آخر عمر، پشت علم اين رهبر نابغه و استعدادياب سينه مي زدم.
كاش دوستان در جريان مبلغ دريافتي جناب الكساندر و جزئيات ديگر اركسترسمفونيك مي بودند و بعد به خود اجازه ابراز نظر مي دادند.

شنبه 23 آبان 1394 - 04:59

اولا که اگر ایشان سهام دار nexus هستند که جای بسی خوشحالی!چرا که این کمپانی معتبرترین کمپانی موزیک کلاسیک دنیاست که آثار منتشر شده اش مورد توجه همگان هست پس چرا هر فرصتی را سوء تعبیر میکنید!!شما حالتون خوش هست؟!!!!؟
دوم اینکه مگر انتشار آهنگسازان جوان چرا شما رو نگران میکنه؟!قراره تا کی در چهار دیواری خودموندست و پا بزنیم و فقط به هم بپریم!!
سوما بحث نوازندگانی که از رهبر ارکستر (بر عکس تمام دنیا)تبعت نمیکردند تمام شد..دیر اومدید!!!!!
چهارما اگر برای کشورتان خواستار ارزشی بودید شما هم اکنون مثل یک سرباز در آن حضور میداشتید چرا کمه یک سرباز برای خدمت به کشورش از پا نمی ایسته حتی اگر اخلاق فرمانده رو نپذیره...!!که تازه ایشون در سادگی خاکی بودن و بذله گویی برای همه شخصیتشون روشنه پس بیش از این جو ندید لطفا که آب در هاون کوبیدنه!!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود وعده علی رهبری برای برنامه‌های هشت سالهٔ ارکستر سمفونیک | موسیقی ما