برنامه یاد بعضی نفرات
 
آینده «ایکس فکتور» در شبکه ای‌تی‌وی مورد تردید است
ریزش 10 میلیونی مخاطبان برنامه مشهور استعداد یاب موسیقی
موسیقی ما - با افت برنامه ایکس فکتور احتمال می‌رود شبکه ای‌تی‌وی برنامه‌ی رقیب آن یعنی «صدا» را از شبکه بی‌بی‌سی خریداری کند. سود حاصل از مسابقه‌ی خوانندگی مشهور انگلستان به نام ایکس فکتور (X Facto) برای آی‌تی‌وی (ITV)، شبکه پخش کننده‌ی آن به قدری کاهش پیدا کرده است که پایبندی این شبکه به ادامه همکاری با سایمون کاول (Simon Cowell)، خالق ایکس فکتور را زیر سوال برده است. این برنامه از دوران اوج خود بیش از ده میلیون بیننده را از دست داده است.

مسابقه خوانندگی ایکس فکتورکه از شبکه آی‌تی‌وی پخش می‌شود، پنج سال پیش محبوب‌ترین شوی تلویزیونی بریتانیایی بود اما حالا با انتشار شایعاتی درباره خرید برنامه «صدا» (The Voice) از شبکه بی‌بی‌سی، توسط آی‌تی‌وی، آینده ایکس فکتور در ابهام قرار گرفته است. شوی تلویزیونی «صدا» که در بریتانیا از شبکه بی‌بی‌سی 1 پخش می‌شود از سال 2012 تا کنون روی آنتن می‌رود و رقیب برنامه ایکس فکتور محسوب می‌شود.

مسابقه ایکس فکتور که در سال 2004 توسط سایمون کاول پایه‌گذاری شد روز شنبه 6.4 میلیون مخاطب داشت. این در حالی است که در دوران اوج این برنامه در سال 2012، 17.2 میلیون نفر بیننده آن را دنبال می‌کرده‌اند. هفته گذشته تنها 5.6 میلیون نفر این برنامه را تماشا کردند و با این حساب ایکس فکتور کمترین تعداد مخاطبانش از سال 2004 تا کنون را تجربه کرد. اما در طرف دیگر ماجرا برنامه «Strictly Come Dancing» که یک مسابقه رقص حرفه‌ای است و از شبکه بی‌بی‌سی 1 پخش می‌شود در همان روز شنبه تازه ترین قسمت را روی آنتن برد و 9.2 میلیون مخاطب را با خود همراه کرد.

دانکن گری یکی از اداره کنندگان سابق شبکه ای‌تی‌وی در مورد این شوی تلویزیونی صحبت کرد و گفت: «ایکس فکتور، بر خلاف "استعدادهای بریتانیا" (Britain’s Got Talent) شوی تونی بلری است. رشوه‌خواری در طی این سال‌ها به شدت در این برنامه رواج پیدا کرده و دیگر فقط بحث قدرت و ثروت است آن هم در این عصر و دوره ریاضت اقتصادی».

البته شبکه آی‌تی‌وی به طور رسمی اعلام نکرده که قصد دارد برنامه «صدا» را از بی‌بی‌سی 1 خریداری کند اما فعلا در بخش کودکان این برنامه تعهداتی را پذیرفته است. حالا مشکل اساسی آی‌تی‌وی برنامه‌ریزی برای پخش برنامه «صدا» است. قرارداد سه ساله‌ای که این شبکه با آقای کاول، صاحب امتیاز ایکس فکتور امضا کرده شامل برنامه‌ی «استعدادهای بریتانیا» هم می‌شود. این برنامه بیش از ده میلیون مخاطب دارد و مسلما برنامه‌ای نیست که آی‌تی‌وی بخواهد آن را از دست بدهد.
منبع: 
موسیقی ما

گردآوری و ترجمه:

تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 آبان 1394 - 09:03

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ریزش 10 میلیونی مخاطبان برنامه مشهور استعداد یاب موسیقی | موسیقی ما