برنامه یاد بعضی نفرات
 
در گرگان صورت گرفت
اعتراض به ساخت مجتمع تجاری در اطراف مزار استاد لطفی
موسیقی ما - بعد از آنکه «محمد رضا لطفی» اردیبهشت ماه سال گذشته بر اثر سرطان درگذشت؛ خانواده او بر اساس وصیتشان تصمیم گرفتند ایشان را در گرگان دفن کنند. بعد از این تصمیم، شورای فرهنگ عمومی استان و تشکلی خودجوش به‌نام «ستاد برگزاری مراسم تدفین محمدرضا لطفی» تلاش کردند تا مراسم تدفین این هنرمند به بهترین شکل انجام شود. درهمین راستا این موضوع درهشتاد وششمین جلسهٔ صحن علنی و رسمی شورای شهر گرگان مطرح و با رای اعضای شورای شهر محله قدیمی سبزه مشهد به عنوان مکان تدفین و آرامگاه ابدی استاد محمد رضا لطفی تائید شد. حالا یک سال بعد از آن اتفاق، قرار است یک مرکز خرید در ضلع جنوبی مزار ساخته شود. ساخت این مرکز تجاری در ضلع شرقی باغمزارِ او آغاز شده است و تعدادی از مردمِ این شهر، می‌گویند که ساماندهی این مجموعه باعث خواهد شد تا مرکز محله سبزه مشهد و باغمزار تحت تاثیر این ساختمان قرار گیرد. آن‌ها صبح امروز در مزار استاد تارنواز گرد هم آمدند تا اعتراضِ خود را نسبت به این تصمیم اعلام کنند.

آن‌ها بعد از پایان این نشست نامه‌ای نوشته و در‌ آن یادآور شدند که: «دل به ما داشت و دلدارش نبودیم.» آن‌ها همچنین به این مساله اشاره کردند که: ‌» در آن روز تلخ، تنها یک چیز توانست کمی تسلی بخش اهالی داغدار فرهنگ گرگان باشد: جامهٔ عمل به آرزوی استاد، انتقال پیکر، آن تشییع باشکوه و امیدبخش و تصمیم در انتخاب محل آرام گیری قلندر سپید هنر این مرز و بوم. آن تصمیم هوشمندانه که تحسین فرهیختگان ملی را باعث شد، جز امتداد جهد استاد برای فرهنگ این بوم نبود که چنین بزرگانی حیات و مماتشان در جهت رسالتشان است. همگان شاهد بودند که وجود آرامگاه استاد، چه تأثیری در تحقق خواست دیرین مردم گرگان در مرمت و احیای بافت تاریخی به عنوان هویت ملی و دینی شهر داشت و باعث تهیهٔ طرح برای این منطقه برای اولین بار و تخصیص بودجه‌های قابل توجه از منابع ملی و زنده شدن امید‌ها برای ارتقای سطح زندگی ساکنان بافت و باززنده سازی اجتماعی اقتصادی آن (و به تبع آن برای شهر گرگان) شد. بافت ارزشمندی که سیاست‌های غلط محلی در این سال‌ها باعث تخریب کالبدی و انسانی آن شده است. اکنون متأسفانه شاهدیم که با وجود تلاش‌های مردم و همکاری برخی مسئولان محلی در تحقق طرح باززنده سازی محله سبزه مشهد، بنیاد عمران موقوفات استان گلستان بی‌توجه به منافع جمعی و شهر، عملیات عمرانی ساختمانی تجاری را در جنب مزار استاد آغاز کرده است.»

آن‌ها همچنان از مسئولان درخواست کرده‌اند تا ساخت این مجتمع در این مرحله متوقف و مذاکرات راهگشا با سایر مسئولان مربوطه برای اتخاذ تصمیمی آینده نگرانه و بهتر مبتنی بر منافع عمومی و مطابق قوانین تا حصول نتیجه و اعلام به مردم ادامه یابد.»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 9 آبان 1394 - 11:24

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اعتراض به ساخت مجتمع تجاری در اطراف مزار استاد لطفی | موسیقی ما