برنامه یاد بعضی نفرات
 
هفته‌ سوم دی ماه رخ می دهد
تاريخ برگزاری پنجمين جشنواره‌ موسيقی كلاسيك مشخص شد
موسیقی ما -  پنجمین جشنواره‌ی موسیقی كلاسیك تا معاصر ایران به دبیری «فریماه قوام صدری» و «علیرضا مشایخی» با مروری بر آثار «علیرضا مشایخی» -آهنگسازی كه بسیاری او را جزو نخستین آهنگسازان مدرن ایرانی می‌دانند- از اوایل دی ماه در تالار رودكی و سالن شهید آوینی دانشگاه تهران به مدت 6 شب برگزار خواهد شد.

در این دوره از جشنواره، «سعید علیجانی» با اركستر موسیقی نو و «مهرداد تیموری» با اركستر فلوت ریكوردر پارس و اركستر مجلسی شرق حضور خواهند داشت. تاکنون بسیاری از نوازندگان برجسته  ایرانی و جهانی با ارکستر موسیقی نو همکاری داشته‌اند و علاوه بر آن، این اركستر هشت آلبوم منتشر كرده است، ضمن آنكه در سال ۱۳۹۰ در مراسم پایانی فستیوال صوت هامبورگ آخرین اجرا را به عهده داشته است. پنجمین جشنواره‌ی موسیقی كلاسیك تا معاصر ایران، با حمایت انجمن موسیقی ایران و با مشاركت بنیاد رودكی و دانشگاه تهران به مدت 6 شب در دی ماه برگزار و در دو سالن رودكی و آوینی برگزار خواهد شد.

«علیرضا مشایخی» پس از به پایان رساندن دوره‌ی آهنگ‌سازی در آکادمی موسیقی وین، برای ادامه تحصیل و پژوهش در زمینه موسیقی الکترونیک به اوترخت در هلند رفت و در آنجا در کلاس‌های گوتفرید میشائیل کونیگ از پایه‌گذاران انستیتو زونولوگی هلند شرکت كرد. او در مدت پانزده سال اقامتش در هلند اقدام به فعالیت‌های گسترده آهنگ‌سازی و پژوهشی كرد و در آنجا بود که اساس موسیقی چندفرهنگی (یکی از شیوه‌های نگرش او به موسیقی ایرانی) را پی‌ریزی کرد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 مهر 1394 - 09:21

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تاريخ برگزاری پنجمين جشنواره‌ موسيقی كلاسيك مشخص شد | موسیقی ما