برنامه یاد بعضی نفرات
 
خواننده آلبوم «یک و یازده دقیقه» پس از هفت سال روی استیج رفت؛
ماهان بهرام‌خان: آن همه انتظار، سرانجامِ خوبی داشت
موسیقی ما - «ماهان بهرام‌خان» خواننده، آهنگساز و تنظیم‌کننده جوان موسیقی پاپ کشور، بالاخره کنسرت برگزار کرد. اولین کنسرت این هنرمند، هفت سال پس از انتشار نخستین آلبوم رسمی او (من هنوز...)، هفته گذشته به همت موسسه «آوای هنر» در حالی برگزار شد که هیچ‌یک از عکاسان رسانه‌ای موفق به تهیه گزارش تصویری از آن نشدند.
 
روابط عمومی موسسه فرهنگی-هنری «آوای هنر» در توضیح این مسئله با ارسال پیامی به «موسیقی ما» گفت: «متاسفانه به دلیل عدم موافقت مدیر سالن اریکه ایرانیان، اجازه عکاسی حتی با میهمانان بک استیج به هیچ عکاسی داده نشد و این مسئله عملاً جلوی پوشش خبری مناسب این اجرا را گرفت و در این مورد رفتار کاملاً سلیقه ای و شخصی مدیر سالن اریکه باعث شد این کنسرت بازتاب مناسبی در رسانه ها نداشته باشد.»
 
کنداکتور این برنامه شامل قطعات «حواست نیست»، «سپردم تو رو»، «بگو مگو»، «همین می‌شه که می‌بینی»، «گل‌های باغچه»، «خاطره»، «وقتی رفتی»، «لالایی»، «سپردم تو رو (الکترونیک)»، «خاطرات»، «ماجرای من»، «چه ساده،» «قرار ما»، «روزهای تلخ»، «کم کم»، «اشتباه» و «روزها شب‌ها» بود.
 
عادل فلاح (رهبر ارکستر و نوازنده کیبورد)، علی پناهیان (درامز)، احسان یزدانی (کیبورد)، احمد ذقاقی (الکترونیک آرتیست)، وحید قاسمی (پرکاشن)، حماد گلچهره (گیتار آکوستیک و بوزوکی)، امیر محمدی (ساکسفون)، علی شقاقی (گیتار بیس) و میلاد مجذوب (گیتار الکتریک) نوازندگانی بودند که در اولین کنسرت ماهان بهرام‌خان با او همراهی کردند.
 
*****
 
خواننده آلبوم‌های «من هنوز...» و «یک و یازده دقیقه» پس از این کنسرت در گفت‌وگویی کوتاه با «موسیقی ما» از اولین اجرای زنده و سایر فعالیت‌های خود گفت.
 
  • * هفت سال از ورود رسمی تو به عرصه موسیقی می‌گذرد و هم خودت و هم مخاطبینت انتظار زیادی برای برگزاری کنسرت کشیدید. چرا این ماجرا این‌قدر دیر اتفاق افتاد؟
این تاخیر از یک جهت بد بود و باعث نگرانی‌ام شده بود ولی حالا می‌بینم از ابعادی مثبت هم بوده است. بی تجربگی من همراه با برخی اتفاقات باعث شد نتوانیم پس از انتشار آلبوم اول کنسرتی برگزار کنیم و از تنور داغ آن آلبوم استفاده کنیم. زمان زیادی سپری شد و نهایتاً خودم تصمیم گرفتم تا بعد از انتشار آلبوم دوم و زمانی که بتوانم با دست پر روی استیج بروم، به برگزاری کنسرت فکر نکنم و تمرکزم را روی تولیدات جدید بگذارم.
 
  • * از انتشار آلبوم دومت هم نزدیک به یک سال می‌گذرد...
از آنجایی که من فقط کار خوانندگی و آهنگسازی و تنظیم انجام می‌دادم، فقط با همین فضا آشنا بودم و برای کنسرت کاری نکرده بودم. من گروهی نداشتم تا بتوانم بلافاصله بعد از آلبوم دوم کنسرت برگزار کنم. در نتیجه اوایل زمستان سال گذشته با مشورت «عادل فلاح» (رهبر ارکستر) شروع به انتخاب نوازندگان کرده و تمرینات را آغاز کردیم. به دلیل اینکه آثار من بیشتر در فضای الکترونیک بود و ما قصد داشتیم برای کنسرت سازبندی متفاوتی ارائه کنیم و می‌بایست نوازندگان به هماهنگی لازم می‌رسیدند، این مسئله زمان زیادی گرفت و خدا را شکر نتیجه خوب از آب درآمد و خوشحالم که این همه انتظار و تلاش، سرانجام خوبی داشت.
 
  • * از عملکرد گروهت در اولین تجربه مشترکتان راضی بودی؟
بله، خیلی زیاد. واقعاً از هنرنمایی همه‌ی آنها ممنونم و خوشحالم که با چنین نوازندگانی روی استیج رفتم. علاوه بر همه‌ی توانایی‌های فنی این دوستان، اخلاق و انرژی مثبتشان بسیار برای من باارزش بود.
 
  • * تجربه‌ی اولین اجرای زنده‌ات چطور بود؟
قبلاً چند اجرای کوچک را تجربه کردم؛ اما این کنسرت، اولین اجرای رسمی من برای مخاطبین بود و اولین بار بود که می‌توانستم از نزدیک بازخورد آثاری که تا حالا منتشر کرده‌ام را حس کنم. اینکه مردم آهنگ‌ها را با من بخوانند تجربه شیرین و متفاوتی بود.
 
  • * کدام‌یک از قطعاتت در اولین کنسرت با استقبال بیشتری روبرو شد؟
شاید بهتر باشد بگویی کدام قطعات با استقبال کمتری مواجه شدند! واقعاً نمی‌توانم قطعه‌ی مشخصی را بگویم. همراهی مردم فراتر از انتظار ما بود و این انگیزه‌ی ما را برای ادامه راه بیشتر کرد. اینتروی کنسرت قطعه «حواست نیست» بود که با اینکه تنها چهار هفته از انتشار آن می‌گذرد، اما مردم از همان ابتدای آهنگ با من هم‌خوانی می‌کردند و طبیعتاً این نکته در مورد قطعاتی که بیشتر شنیده شده بودند پررنگ‌تر بود. فکر می‌کنم هر فرد با انصافی که آنجا حضور داشت حرف من را تأیید کند. راستش را بخواهی فکرش را نمی‌کردم مردم تا این اندازه با من هم‌خوانی کنند. انرژی سالن خیلی بهتر از آنچه که فکر می‌کردم بود.
 
  • * از میان قطعات دو آلبومت، کدامیک بیشتر مورد توجه قرار گرفتند؟
راستش من فکر می‌کردم فاصله‌ی زیادی بین محبوبیت قطعات هیت آلبوم اول و دومم باشد. اما متوجه شدم این‌طور نیست و لااقل در این کنسرت در یک حد و اندازه از آن‌ها استقبال شد.
 
  • * حالا با بازخورد خوبی که از این کنسرت گرفته‌ای، برای جبران خلأ این هفت سال برنامه‌ریزی کرده‌ای؟
من این زمان طولانی را یک سرمایه‌گذاری معنوی برای ادامه فعالیت‌هایم می‌دانم. حالا انگیزه‌ی مضاعفی دارم. برای اجراهای بعدی هم برنامه‌ریزی شده و بعد از ماه‌های محرم و صفر قطعاً در چند شهرستان روی استیج می‌رویم که در زمان مناسب از طریق سایت «موسیقی ما» درباره تور کنسرت‌هایم اطلاع‌رسانی خواهم کرد.
 
  • * کار روی آلبوم سومت را شروع کرده‌ای؟
بله، تِم چند قطعه آماده شده و همچنان مشغول کار روی قطعات هستم. در این مدت چند تک‌آهنگ منتشر کرده‌ام و قصد دارم این روند را ادامه دهم و هم‌زمان هم کارهایم را به صورت تک‌آهنگ منتشر کنم و هم روی قطعات آلبوم کار کنم و زمانی که یک مجموعه‌ی مناسب تولید شد آن را منتشر خواهم کرد.
 
  • * همچنان از ملودی‌ها و تنظیم‌های خودت استفاده خواهی کرد؟
کارهای اخیرم با ملودی و تنظیم خودم بوده. برای آلبوم بعدی هم ملودی‌ها را خودم می‌سازم اما برای تنظیم از چند تنظیم‌کننده‌ی خیلی خوب استفاده خواهم کرد. یکی دو نفر مشخص شده‌اند و احتمالاً افراد دیگری به آنها اضافه خواهند شد.
 
*****
 در ادامه فیلمی از اجرای قطعه «روزها شب‌ها» همراه با چند عکس از کنسرت ماهان بهرام‌خان که به وسیله تلفن همراه ثبت شده و در اختیار «موسیقی ما» قرار گرفته را مشاهده نمایید.
کنسرت تهران
دانلود
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 مهر 1394 - 13:03

دیدگاه‌ها

یکشنبه 26 مهر 1394 - 15:08

بهترين كنسرتي بود كه رفتم ماهان تركوند

یکشنبه 26 مهر 1394 - 16:19

توي موسيقي پاپ ايران كه در كل بدجوري ناهمگون و ضعيفه ، يه ابرمرد موسيقي داره هرروز شاهكار ميسازه . از ترانه و ملودي حرفه اي تا تنظيم هاي باورنكردني توي ژانرهايي كه اصلا كمتر موزيسين ايراني توش پا گذاشته ؛ وقتي قرار به اجراي زنده ميشه حدود يه سال تمرين كه حداقل اجراش استاندارد باشه ؛ اين آدم بينهايت ارزشمنده ، از معدود آدم هايي كه براي خودش و شخصيت مخاطبش خيلي ارزش قائله ؛ اين آدم داره موسيقي ار ان بي و الكترونيك رو با امضاي خودش جوري ارايه ميده كه انگار روي هر اهنگ ده سال كار كرده . قطعا بهترين موزيسين كشور و يكي از بهترين خواننده هاي ايراني هر چند توده ي عام مخاطب موسيقي خيلي اين سبك رو نميپسندن و كيفيت كار رو هم نديده ميگيرن .
همه ي اميدواري من اينه كه با همين سرعت سرسام آور پيشرفت كنه و به اصل و سبك و فلسفه ي خودش پايبند بمونه و به فكر پاپيولاريتي زياد نباشه كه مرگ موسيقيش توي همين قضيه براش اتفاق ميفته؛ همونطوري كه تووي البوم كمي اهنگ ها پيش پا افتاده تر شد براي جذب مخاطب ؛ اما تم اهنگ هاي بعد البوم شاهكار به تمام معنا بود و به وضوح مخاطباي خودش با اهنگ هاي بعد البوم خيلي بيشتر ارتباط برقرار كردن . ماهان كسيه كه دو تا اهنگ شبيه هم نداره و همهي حس ها توي هر اهنگ متفاوته در عين حالي كه سبك و امضاش هميشه مشخصه .
مرسي از پوشش خبري اين اجرا كه به سختي اما انجام شد ، ممنون از آرتبن ولي الهي
پرفورمنس ماهان عالي بود و گروه بسيار هماهنگ . فقط كنداكتور ميتونيت كمي جدي تر باشه و به جاي بعضي اهنگ هاي انرژيك كارايي مثله موريانه خورده و يك و يازده اجرا شه . انا واقعا اجراي خوبي بود
پيشرفت موسيقي و از جمله ماهان ارزومه ، خسته نباشي :-)

دوشنبه 27 مهر 1394 - 10:20

یعنی چی که نه اجازه تصویربرداری داده شده نه عکاسی؟

چهارشنبه 29 مهر 1394 - 15:21

بهترین کنسرتی بود که دیده بودم!
سالن داشت رو سرمون خراب میشد واقعا یک حس عجیبی داشت مخصوصا صدای عالی ای که ماهان گرفته بود از سالن ضعیف اریکه و صدای بی نظیر خودش که واقعا نشون داد صدای خودشه و بی اندازه حرفه ایه

چهارشنبه 29 مهر 1394 - 16:12

کارش خوبه...بهتر از بقیس تو این سبک...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ماهان بهرام‌خان: آن همه انتظار، سرانجامِ خوبی داشت | موسیقی ما