برنامه یاد بعضی نفرات
 
باران عشق در تالار وحدت اجرا شد
بازگشت ناصر چشم‌آذر پس از سه دهه به صحنه
موسیقی ما - ناصر چشم آذر، شامگاه یکشنبه 19 مهر ماه برای اولین‌بار بعد از انقلاب تنها در یک سانس روی سن تالار وحدت رفت و با اجرای کنسرت «باران عشق» با همراهی تعدادی از نوازندگان مطرح کشور، مروری بر بیش از چهار دهه فعالیت آهنگسازی خود داشت.

بیش از سی و پنج سال از حضور ناصر چشم آذر روی صحنه می‌گذشت و آن زمان که خبر برگزاری کنسرتی از جانب او شنیده شد، حساسیت این موضوع برای همه ملموس بود چراکه یکی از اسطوره‌های موسیقی ایران قرار بود آثاری که می‌توان گفت سه نسل با آن خاطره دارند را بعد از این همه سال روی صحنه ببرد و چه چیزی بهتر از این برای علاقه‌مندان به موسیقی او که می‌تواند فرصتی مغتنم باشد. البته که چشم‌آذر در این مدت به طور کامل از صحنه کنار نرفته بود و فعالیت‌هایی در زمینه موسیقی فیلم و اجراهایی به همراه ارکستر کوچک در شب منتقدان خانه سینما هم داشته است.

کنسرت «شب باران عشق» با اجرای شش قطعه از فیلم «خواهران غریب» - با بازی خاطره‌انگیز خسرو شکیبایی - با همراهی گروه کر کودک و نوجوان «نامیرا» برای علاقه‌مندان آغاز شد و بعد از پایان این بخش، چشم‌آذر با یادی از خسرو شکیبایی به این هنرمند ارزنده کشور ادای احترام کرد. از همان اولین نتی که در شروع این کنسرت نواخته شد، مخاطبان گویی سوار بر ماشین زمان شدند و به گذشته سفر کردند و خبری از حال و آینده نبود. خالق آلبوم «باران عشق» در ابتدای برنامه شگفتی خود را از عشق و محبت مردم نسبت به موسیقی‌اش که همانند باران عشق بر او باریده بود ابراز کرد و همسر و فرزندش را مهترین انگیزه برای برگزاری این کنسرت دانست و گفت: «امشب شب باران عشق با یاران عشق است که امیدوارم از حضور در آن لذت ببرید.»

این کنسرت شامل چهار بخش بود که بعد از اجرای بخش اول، سه قطعه از آلبوم «باران عشق» یعنی «باران عشق»، «انتظار» و «شور عشق» اجرا شد و آرامشی بر تالار وحدت حکمفرما شد که تقریبا اکثر مردم چشمانشان را بستند و با قلب خود این بخش را شنیدند؛ «باران عشق»ی که می‌توان گفت نهایت عشق‌ورزی در موسیقی است و بعد از 22 سال همچنان به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین و موفق‌ترین آلبوم‌های بی‌کلام شناخته می‌شود.

موسیقی فیلم‌های «تاراج»، «قارچ سمی»، «می‌خواهم زنده بمانم» و «قصه‌های مجید» بخش سوم این کنسرت بود که قطعه «قارچ سمی» به احترام درگذشت جمعی از هموطنان در فاجعه مصیبت‌بار منا، به وابستگان درگذشتگان این فاجعه تقدیم شد. این قطعه پیش از این با سولوی ویولن همایون رحیمیان و ارسلان کامکار شنیده شده بود که در این کنسرت علی جعفری پویان سولیست این قطعه بود.

در بخش پایانی هم تعدادی از قطعات قدیمی نظیر «رویای عشق»، قطعه «مولا علی» با ترانه روزبه بمانی، تنظیم علیرضا افکاری و صدای حمیدرضا گلشن، «هجرت»، «خلوت» و «خدای آسمون‌ها» به صورت بی‌کلام اجرا شدند. در قطعه «رویای عشق» چشم‌آذر از مردم خواست تا لحظاتی را به نوازندگی دخترش گوش دهند که به یاد فرزندان جان باختگان فاجعه منا، در این قطعه نواخت.

در انتهای برنامه حضار برای دو بار با تشویق‌های پیاپی خواستار اجرای دوباره برخی قطعات شدند که گروه برای بار اول قطعه خئای آسمون ها و برای بار دوم قطعه هجرت را مجددا اجرا کردند. حضور کسی مثل ناصر چشم‌آذر روی صحنه و قطعات زیبایی که برای تک‌تک ایرانی‌ها پر از خاطره است، توانست یکی از به یاد ماندنی‌ترین شب‌های تالار وحدت را در چند سال اخیر رقم بزند.
 
ارکستر کنسرت «باران عشق» به رهبری فرهاد هراتی و ارکستر مایستری همایون رحیمیان شامل گروه زهی، گروه بادی، سازهای کوبه‌ای و بخش پاپ بود که ناصر چشم آذر نوازندگی پیانو، کیبورد و آکاردئون را بر عهده داشت و همایون رحیمیان، علی جعفری پویان، امین عطایی، حمیدرضا مختاری، نوید شعبانزاده، عرفان شریف زاده (ویولن اول)، میلاد عالمی، مونیکا لوران، شاهرخ قائم مقامی، دانیال جورابچی، علیرضا چهره قانی، عاطفه سادات حسینی (ویولن دوم)، کریم قربانی، داود منادی، موژان ملا مختاری، زهرا ساجدی (ویولنسل)، عماد نکویی، پژمان اختیاری، امین زمان خان، عرفان وکیلی ویولا، ناصر رحیمی (فلوت)، فرشید حفظی فرد (ابوا)، حسین میرزایی، سیامک میردادیان (هورن)، حسن فراهانی (ترومپت)، محمود منتظم و مهیار منتظم (تیمپانی)، همایون نصیری، علی رحیمی (سازهای کوبه‌ای)، بهزاد اشعاری (درامز)، مهرداد اختیاری (گیتار باس)، سپهر عباسی (کیبورد)، ایمان جعفری (ساکسیفون) از دیگر نوازندگان ارکستر کنسرت «شب باران عشق» بودند.

این کنسرت به همت موسسه آوای دوران به مدیریت رسول ترابی و سمیه کاویانی در تالار وحدت تهران روی صحنه رفت.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 مهر 1394 - 15:39

دیدگاه‌ها

دوشنبه 20 مهر 1394 - 16:53

با سلام به همه دوستان
از دوستان با معرفت اگر کسی از این کنسرت فیلمی گرفته حتی با موبایل لطف کنه و تو شبکه های اجتماعی بگذاره . ما شهرستانی ها که از همه چی محروم هستیم . چون ایران یعنی تهران و می دونم که فیلم این کنسرت مثل همه کنسرت های دیگه یا بیرون نمیاد و یا اینکه 8 یا 9 سال آینده بیرون میاد و این واقعا جای تاسف داره برای هنر این مملکت.

سه شنبه 21 مهر 1394 - 13:10
م 7

آقا محمد اونقدر ها هم که می گی نیست ، مال پولدار هاست .
ما هم که تو تهروون ایم نمی تونیم بریم کنسرت .
راستش دخلمون به خرجمون نمی رسه چه برسه که بریم کنسرت .
البته از دید این دوستان هنرمند کسایی که میرن کنسرت آدم های فهیم و هنردوستی هستند بقیه هیچ .
آره رفیق ما هم که اینجا زندگی می کنیم نمی تونیم بریم .
ردیف جلو که مال از ما بهترون ــــه ، ردیف های عقب که ارزونتر هست اونقدر دوره که تو خونه آدم بشینه و آلبوم رو گوش کنه فرق چندانی نداره
البته این کامنت های انتقادی چون واسه این سایت نفعی نداره نشر پیدا نمیکنه

4.25.226.233
سه شنبه 21 مهر 1394 - 08:45

چه لذت و حسي عزيز داشته موقع اجراي بي نظيرهاي جناب چشم آذر در "باران عشق"- در بدون كلام ها- و "هجرت" - در با كلام هاي خاطره ماندگار با صداي خانم آتشين-.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بازگشت ناصر چشم‌آذر پس از سه دهه به صحنه | موسیقی ما