برنامه یاد بعضی نفرات
 
ستاره‌ها در جشنواره شهروند جهانی
بیانسه، دی‌کاپریو وهمسر اوباما در یک رویداد خیریه
موسیقی ما - موزیسین‌ها و فعالان اجتماعی روز شنبه و یکشنبه بار دیگر کنار هم گرد آمدند تا در فستیوال گلوبال سیتیزن (Global Citizen Festival) یا «شهروند جهانی» حمایت خود را از این کمپین بین‌المللی به نمایش بگذارند. در این فستیوال که امسال در سنترال پارک نیویورک سیتی برگزار شد ستارگان بسیاری همچون پرل جم (Pearl Jam)، بیانسه (Beyoncé)، اد شیران (Ed Sheeran) و گروه کلد پلی (Coldplay) برنامه اجرا کردند.

فستیوال «شهروند جهانی» در سال ۲۰۱۲ پایه‌گذاری شد. کریس مارتین (Chris Martin) خواننده گروه کلد پلی (Coldplay) کارگردان هنری این رویداد است و قرار است تا پانزده سال آینده نیز همین سمت را حفظ کند. این فستیوال بخشی از فعالیت‌های کمپین «اهداف جهانی» یا (Global Goals Campaign) است. عنوان این کمپین به خاطر هفده هدف جهانی که رهبران جهان برای رسیدن به آن توافق کرده‌اند «اهداف جهانی» نام گرفته و هدف غایی رسیدن به سه دستیافت بزرگ تا پانزده سال آینده است، یعنی ریشه‌کن شدن فقر شدید، مبارزه با بی‌عدالتی و عدم تساوی، اصلاح وضعیت آب و هوا. امسال روز جمعه ۲۵ سپتامبر سران جهان برای گردهمایی این فستیوال کنار هم جمع شدند و یک روز بعد ۲۶ سپتامبر جشنواره برگزار شد.

فستیوال «شهروند جهانی» اما در این راستا نقش مهم و بزرگی را بازی می‌کند. هر سال هنرمندان، سیاستمداران و ستارگان زیادی در این فستیوال حضور پیدا می‌کنند. از جمله گروه‌‌ها یا ستارگانی که در جشنواره سال ۲۰۱۲ شرکت کردند می‌توان به گروه «فو فای‌تر»، «د بلک کیز» و «نیل یانگ» اشاره کرد. در سال ۲۰۱۳ «استیو واندر»، «آلیشیا کیز» و «جان مایر» حضور داشتند و فستیوال سال ۲۰۱۴ میزبان «کری اندر وود»، «استینگ»، «جی زی» و «بیانسه» بود.

در حمایت از مراسم امسال علاوه بر ستارگانی که در نیویورک حضور پیدا کردند ستارگان دیگری نیز بودند که با شرکت در ویدئوی این فستیوال به نحوی از این رویداد حمایت کردند از جمله گروه «وان دایرکشن»، «جنیفر لوپز»، «کریس مارتین» و «جنیفر لاورنس»، ستاره هالیوودی.

در مراسم امسال گروه «کلد پلی» خواننده جوان امریکایی، «آریانا گراند» را بدون اعلام قبلی به روی صحنه آورد و مخاطبان را غافلگیر کرد.

توری کلی (Tori Kelly) قطعه «بلک برد» از گروه بیتلز را اجرا کرد و بعد در پشت صحنه با بیل نای (Bill Nye) دانشمند امریکایی سلفی انداخت.

کری واشنگتن (Kerry Washington) صحنه را برای حضور اد شیران آماده کرد و شیران هم برای سورپرایز مخاطبان کریس مارتین را روی صحنه فراخواند تا پیانو بنوازد و همراه او قطعه «فکر کردن با صدای بلند» را اجرا کند.

در میان اجرا‌ها ستارگانی همچون لئوناردو دیکاپریو، سالما هایک و هیو جکمن درباره برخی از مهم‌ترین دغدغه‌های این رویداد سخنرانی کردند

کامن (Common)، خواننده و رپر امریکایی برای اجرای قطعه‌ای استینگ (Sting) را روی صحنه آورد و بعد هم ویدئوی کوتاهی را از تمریناشان در پشت صحنه در صفحه اینستاگرام خود گذاشت.

بیانسه و اد شیران قطعهٔ اگوستیکی را با هم اجرا کردند و بعد بیانسه از میشل اوباما، بانوی اول امریکا دعوت کرد تا روی صحنه بیاید.

گردآوری و ترجمه:

تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 مهر 1394 - 13:58

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بیانسه، دی‌کاپریو وهمسر اوباما در یک رویداد خیریه | موسیقی ما