برنامه یاد بعضی نفرات
 
ششم مهر ماه در مجموعهٔ فرهنگی و هنری آسمان
پویا سرایی در تهران می‌نوازد
موسیقی ما - پس از کنسرت موفق چون سنگ چون آتش (بداهه نوازی سنتور و سازهای کوبه‌ای با حضور پژمان حدادی)، در بهمن ماه سال گذشته، کنسرت بی‌منتها، با محوریت بداهه نوازی بر اساس تم و و واریاسیون در تاریخ نُهم مهر ماه سال جاری در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

 در بی‌منتها، پویا سرایی - آهنگساز و نوازنده سنتور - به بداهه‌نوازی بر اساس تمهای مشهور موسیقی دستگاهی خواهد پرداخت و کامران منتظری با سازهای کوبه‌ای، سرایی را همراهی خواهد کرد.

او در این باره می‌گوید: تم‌های گوناگون و متنوعی تا به حال در موسیقی دستگاهی توسط آهنگسازان مختلف ساخته و ارائه شده است. همهٔ ما به عنوان شنونده و دوستدارِ این آثار، در مواجههٔ با آن‌ها متاثر شده‌ایم و لذت بردیم تا جاییکه حتی در خلوتِ خود، هنگامی که این تم‌ها را زمزمه کردیم یا با ساز خود نواختیم، واریاسیون‌ها، اشکال مختلف و بسط و گسترشهای متفاوتی از‌‌ همان تم به ذهنمان رسیده است.

 این کنسرت فرصتی است برای بازشنیدنِ تمهای مشهوری که همهٔ موزیسین‌ها و دوستداران موسیقی آن‌ها را شنیده‌اند و در ذهنشان دوست داشته‌اند واریاسیون‌ها و بسط و گسترشهای متفاوتی ازآن‌ها را بطور بداهه بشنوند. در این کنسرت سعی داریم تمهای گوناگون را کلاژ کنیم؛ تغییر دهیم تا دگره‌های متفاوتی از آن‌ها ارائه شود.

پویا سرایی همچنین اضافه کرد: «این کنسرت نه صرفا بر اساس قطعات ساختهٔ شدهٔ قبلیِ من است و نه بداهه‌ بر اساس تمهای ذهنی و بی‌سابقه؛ بلکه حالتی بینابینی است از موسیقی تصنیفی و بداهه. هر لحظه تمهایی از بدنهٔ موسیقی دستگاهی شنیده می‌شود که این تم‌ها توسط بداهه نواز بسط و گسترشهای جدیدی پیدا می‌کنند. نظیر آنچه من قبلا در قسمت دوم پروژه روشنا (پروژهٔ بداهه‌نوازیِ سریالی) بر اساس تم ونوشه اثر استاد حمید متبسم نواخته و منتشر کرده بودم.»

کنسرت بی‌منتها با مدیریت اجرایی رامین براتی در فرهنگسرای نیاوران تاریخ ۹ مهر ماه ساعت ۲۱:۳۰ اجرا خواهد شد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 شهریور 1394 - 09:50

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پویا سرایی در تهران می‌نوازد | موسیقی ما