برنامه یاد بعضی نفرات
 
همای در نشست نقد و بررسی جدیدترین آلبوم‌اش؛
موزیسین‌ها دوست ندارند من در ایران روی صحنه بروم
موسیقی ما - جلسه نقد و بررسی و رونمایی اولین آلبوم رسمی پرواز همای صبح امروز در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. این آلبوم که «در شب گیسوان تو» نام دارد، اولین آلبوم از همای است که هفته گذشته توسط شرکت آوای هنر به صورت رسمی منتشر شده است.

به گزارش «موسیقی ما»، پرواز همای در این جلسه ضمن ارائه توضیحاتی درباره شکل‌گیری این آلبوم، به حواشی و ماجرای لغو کنسرتش در تالار وزارت کشور اشاره کرد و گفت: «کنسرت خرداد ماه به دلیل سوتفاهم‌هایی که به وجود آمده بود، به دستور مقامات قضایی لغو شد و ما هم به این دستور احترام گذاشتیم. در ادامه تصمیم گرفتیم آلبوم «در شب گیسوان تو» را زودتر منتشر کنیم تا این نگاه منفی برطرف شود و اگر خدا بخواهد بتوانیم زودتر اجرای صحنه‌ای داشته باشیم. الان هم طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، اگر اتفاقی رخ ندهد، اولین کنسرت خود را بعد از هشت سال در هفته دوم مهر ماه روی صحنه خواهم برد و انشالله در شهرستان‌ها نیز میزبان اهالی موسیقی خواهیم بود.»

همای در ادامه با بیان اینکه اکثر آلبوم‌های صوتی من در ایران ضبط شده‌اند درباره ضبط و انتشار آلبوم «در شب گیسوان تو» گفت: «در ماه گذشته شروع به ضبط این آلبوم کردیم. البته چند قطعه قدیمی هم داشتیم که آنها را بازخوانی کردم و در این آلبوم قرار دادم. درباره اشعار آلبوم هم باید بگویم که پنج قطعه از شعرهای خودم است، یک قطعه از هوشنگ ابتهاج، یک قطعه از اخوان ثالث و یک قطعه از فاضل نظری، که فضای عارفانه و عاشقانه این آلبوم را تشکیل می‌دهند. ضمن اینکه آهنگسازی و تنظیم تمامی آثار بر عهده خودم بوده است.»

* درصد خیلی کمی از آثار من سیاسی اجتماعی بوده‌اند

این خواننده موسیقی ایرانی در ادامه گفت: «در مورد آثارم باید بگویم که اگر کسی کارهای من را شنیده باشد باید متوجه شده باشد که شاید 20 درصد از آنها دارای فضای سیاسی اجتماعی بوده‌اند که اگر در بستر جامعه این اتفاقات نمی‌افتاد، مطمئنا این آثار هم شکل نمی‌گرفتند. البته از این موضوع نباید غافل شد که در جامعه‌ای که بوی سیاست می‌دهد، ممکن است از هر شعری برداشت سیاسی شود که کارهای من نیز از این قاعده مستثنی نبودند.»

همای که سعی کرده در این آلبوم نگاه مستانه و عاشقانه داشته باشد، درباره نوع دیدگاهش به می و مستی گفت: «نگاه من به «می و مستی» در ادبیات همانی است که بزرگان ما در شعر کلاسیک داشته‌اند و فقط آنها را امروزی‌تر بیان می‌کنم و به هیچ عنوان نشانه دیگری ندارد. اگر به روند کاری من از ابتدا نگاه شود متوجه خواهید شد که به موسیقی و آوازهای ساده معتقدم و همین موضوع دلیل اثرگذاری آثارم روی مردم بوده است. در واقع من در فضایی کار می‌کنم که با تمام وجود به آن ایمان دارم.»

* موزیسین‌ها دوست ندارند من در ایران روی صحنه روم

خواننده آلبوم «در شب گیسوان تو» تصریح کرد: «معاونت هنری وزارت ارشاد و زیرمجموعه این نهاد تمام تلاش خود را انجام دادند که من به صحنه برگردم اما جامعه موسیقی دوست ندارند که همای در اینجا فعالیت کند. برخی از آدم‌هایی که پیرامون لغو کنسرت‌ها اظهارنظر کردند، افرادی بودند که بیشتر به فکر خودنمایی خودشان بودند وگرنه همه در حال فعالیت هستند و تنها کسی که این میان ضرر کرد من بودم. من به دستور مقامات قضایی با تمام وجود احترام گذاشتم ولی کارشناسی‌های بیخود و برخی از زبان‌درازی‌ها قضیه را تحریک کرد و موجب شد تا روی من حساسیت‌های بیشتری اعمال شود.»

او ادامه داد: «من قبول دارم که در برخی از کارهایم شیطنت‌هایی هم داشته‌ام اما فضا به گونه‌ای بود که من بیشتر در معرض دید بودم و چون این فضا به وجود آمده بود، با استنباط‌های غلطی مواجه شدم که کار را برای من سخت کرد. ضمن اینکه باز هم به این نکته تاکید دارم که از وقتی باند مافیایی در فضای موسیقی کشورمان به وجود آمده، موضع‌گیری‌ها درباره کارهایمان بیشتر شده و این باند مافیایی دائم بر این نکته تاکید می‌کند که چرا من باید روی صحنه بروم. حتی گفتند همای اصلا در ایران زندگی نمی‌کند و این شایعات طوری در دل مردم رخنه کرد که باور کردند من در ایران زندگی نمی‌کنم اما بهتر است بدانید که من آدم بی‌خطر و بی‌آزاری هستم. کار به جایی رسیده که باید بگویم تا وقتی ما موزیسین‌ها همدیگر را داریم، دیگر دشمن نمی‌خواهیم.»

* همای یک آدم ساده روستایی است

این خواننده موسیقی ایرانی درباره حاشیه‌های چند ساله حضورش در اروپا، توضیح داد: «من در این مملک زندگی می‌کنم و هیچ وقت هم فعالیت غیرمجاز نداشته‌ام. برخی از آثارم که اینجا منتشر شده‌‌اند هم کنسرت‌هایی است که در اروپا داشته‌ام. کار غیرمجاز را کمپانی‌هایی انجام داده‌اند که این آثار را منتشر کردند و در اختیار علاقه‌مندان گذاشتند. من آدم بی‌حاشیه‌ای هستم البته فعالیت من در این سال‌ها به گونه‌ای بوده که شاید برخی از قطعات را نباید می‌خواندم اما خیلی از هنرمندان هستند که در همین ایران خودمان کارهای تندتری را اجرا کردند که هیچ حساسیتی هم روی آنها نیست. موجی که در همین راستا در ایران راه افتاد باعث شد چند نفری غرق شوند که یکی از آنها من بودم.»

او ادامه داد: «من هنرمندم، و نه فعال سیاسی که با تغییر سیاست‌ها بخواهم تغییر موضع دهم. به جز چند اثر که نباید آنها را می‌خواندم، تمام کارهای من دارای اصالت است و چهارچوب درستی دارد و تمام آنها را تایید می‌کنم. همای، آدمی با قلب و صدای روستایی بوده است که با رنج و تلاش خود بالا آمده است. اگر قرار بود با سیاست وارد کار شوم، کارم به اینجا نمی‌رسید و این همه هم اصرار نمی‌کردم که بخواهم روی صحنه برنامه اجرا کنم.»

* می‌توانم مردم را دوباره به سوی موسیقی سنتی بکشانم

همای در پاسخ به انتقاد برخی از هنرمندان پیشکسوت موسیقی گیلان درباره نحوه آثاری که اجرا می‌کند، توضیح داد: «من یک خواننده گیلانی هستم و معتقدم می‌توانم موسیقی محلی گیلان را به گوش مخاطبان دیگر برساند. اگر برخی از پیشکسوتان موسیقی گیلان به من انتقادی دارند، به نظر من گیلانی نبودن خود را اثبات کردند چرا که گیلانی‌ها همواره مردمان همدلی هستند و این همدلی باعث شده که من همواره بخشی از آثارم را با فضای گیلانی بخوانم. اتفاقاً من بر این باورم کسانی که در ایران کار من را نمی‌شنوند، همین موزیسین‌ها هستند و بسیاری از آنها دوست ندارند من در ایران باشم.»

این خواننده در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ماجرای استفاده از شعری از فاضل نظری اشاره کرد و گفت: «استفاده از شعر فاضل نظری هیچ دلیل جز زیبایی آن قطعه ادبی نداشته و ندارد. من شعرهایی را اجرا می‌کنم که معمولا کسی آنها را نمی‌خواند و این به نوعی بلای جان من شده است. فاضل نظری هم از جمله شاعرانی است که به شدت روی خوانش اشعارش حساس است و به کسی اجازه اجرای آثارش را نمی‌دهد. من هم وقتی با او تماس گرفتم و خواستم تا شعرش را در اختیارم بگذارد، کاملاً می‌دانستم که چه حساسیت‌هایی روی این قطعه دارد. با این حال کار را انجام دادم و بسیار هم از این تجربه راضی هستم.»

این خواننده در ادامه وضعیت موسیقی سنتی را به دلیل جریان‌های پیش آمده در سراشیبی توصیف کرد و گفت: «خیلی از موزیسین‌ها قربانی بازی‌های سیاسی شده‌اند و نمی‌توانند روی صحنه باشند. ما امروز بسیاری هنرمند داریم که با استادی کامل نمی‌توانند روی صحنه باشند مثل آقای افتخاری که 20 سال عاشقانه برای مردم خواند اما چرا الان باید صدایش خاموش باشد؟! حالا اگر یک نفر در عرض سه ساعت توانسته 16 هزار بلیت بفروشد مطمئنا می‌تواند به فضای موسیقی سنتی کمک کند. موسیقی سنتی برای جذب مردم احتیاج به کمک دارد. اما تمام کسانی که به من انتقاد کردند، فقط به فکر بقای خود هستند نه موسیقی سنتی. پس از همه شما می‌خواهم فارغ از همه حاشیه‌هایی که پیرامون ما قرار گرفته، کاری کنید تا من روی صحنه باشم. من می‌دانم در مقطعی اشتباه کرده‌ام اما در حال حاضر تمام تلاش خودم را می‌کنم تا با اجرای آثاری در راستای موسیقی سنتی ایران به سهم خود تلاش‌هایی داشته باشم.»

* من یک فرصت طلب سیاسی نیستم!

همای در پایان صحبت‌های خود به قطعه «شهدای گمنام» اشاره کرد و گفت: «تا روزی که زنده‌ام برای این آدم‌های ارزشمند احترام قائلم و یقیناً این آهنگ را در تمامی کنسرت‌هایم با افتخار اجرا می‌کنم. پیرامون این قطعه هم حاشیه‌هایی به وجود آمد و من را متهم به یک آدم فرصت طلب سیاسی کردند اما بدانید که من برای اخذ مجوز و فراهم کردن نظر مساعد مسئولان این قطعه را تولید نکردم و تمام اهداف من از اجرای این قطعه فقط انگیزه‌های شخصی بود.»
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 شهریور 1394 - 14:09

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

یکشنبه 29 شهریور 1394 - 00:24

حرف های آقای همای بسیار دلنشین است.
امیدوارم این فرصت به ایشان داده شود و ایشان بتوانند با عشق موسیقی سنتی را ترویج دهند و افراد خودنما و ریاکار مانع کار ایشان نشوند با تشکر از آلبوم بسیار زیبای ایشان.

یکشنبه 29 شهریور 1394 - 08:25

کاش کنسرت بذاره تو ايران

یکشنبه 29 شهریور 1394 - 08:25

موزیسین ها حق دارن... من که موزیسین نیستم هم درکشون میکنم

یکشنبه 29 شهریور 1394 - 23:08
mohsen 5678

حق داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هیچ موزیسینی حق گرفتنه اجرا را از کس دیگه نداره!!!!
من اصلا ازشون خوشم نمیاد ولی حق ندارم حمایت کنم از همکاران محترم چون حق گرفتنه اجرا رو از کسی نه ما نه کس دیگه نداره.....

79.189.232.89
یکشنبه 29 شهریور 1394 - 08:25

خدارو شكر كه موزيسينهاي ما انقد متوجه ميشن كه شما نباس بري بالاي سِن

یکشنبه 29 شهریور 1394 - 08:25

این انسان صدا نداره کلا فالش میخونه

یکشنبه 29 شهریور 1394 - 08:25

این مرد فوق العاده است ،،،،

یکشنبه 29 شهریور 1394 - 08:25

چقدر موزیسین های ما انسانهای فرهیخته و با کمالاتی هستند,دمشون گرم

یکشنبه 29 شهریور 1394 - 08:25

Rafigh maa karii nadarim sheraato khub entekhaab mikinii. Vali musighi o sedaa ham bi taasir nist in vasat :)

یکشنبه 29 شهریور 1394 - 08:25

دم موزیسن های ما گرم که فهمیدن تو نباید بری رو سن اگه نخونی که دیگه عالیه

یکشنبه 29 شهریور 1394 - 08:25

شعر فاضل نظری رو یه بیتشو اشتباه میخونه

یکشنبه 29 شهریور 1394 - 08:25

از صداش خوشم نمیاد :/

یکشنبه 29 شهریور 1394 - 08:25

سلام صدای شما عالی

یکشنبه 29 شهریور 1394 - 08:25

آلبومش 12000تومنه

یکشنبه 29 شهریور 1394 - 08:25

بهترينه هماي وارسته عميق و عارف دلسوخته

یکشنبه 29 شهریور 1394 - 08:25

ای جان همای عزيزم

یکشنبه 29 شهریور 1394 - 08:25

Album khoobi bood

یکشنبه 29 شهریور 1394 - 08:25

مصرع اولش یادم رفت

یکشنبه 29 شهریور 1394 - 08:25

باز هم ممنونیم که خودت رو از موزیسین ها جدا میدونی عزیزم دمت هم گرم ?

یکشنبه 29 شهریور 1394 - 08:25

ماشالا همه خواننده آن مشکل ما این که هر کسی بدون هیچ علم و تجربه و دانش در مورد هر موضوعی نظر تخصصی میده اونم در حد لاليگا

یکشنبه 29 شهریور 1394 - 08:25

من سالهای متمادی موسیقی و آواز ایرانی کار کردم. علمش رو هم دارم. در مورد فالش خوندن ایشون اصرار دارم. و نکته بعدی اینکه صرف دانستن ردیف کسی رو خواننده نمیکنه. خواننده باید صدای دلنشین داشته باشه، وگرنه جیغ زدن رو که همه بلدن. متاسفانه ایشون صدای دلنشینی ندارن.

یکشنبه 29 شهریور 1394 - 08:25

Sedash kheili navasan dare va kheili moghe ha ham falshe

یکشنبه 29 شهریور 1394 - 08:25

به کار بردن کلمه جیغ زدن هم در مورد خواننده ای که طرفدار های خودش رو داره درست نیست. ضمن اینکه کسی که صدای ایشون رو دوست نداره، مجبور نیست که گوش کنه.

یکشنبه 29 شهریور 1394 - 08:25

بهترين خواننده تو كل ايرانه در حال حاضر. من ازين افرادي كه خودشونو موسيقيدان و استاد ميدونن و كامنت گذاشتن فالش ميخونه وووو چه ربطي به خوندنشون داره ، اگه خودشون ميتونن يه اكتاو مثه ايشونو اجرا كنن ببينيم چطور ميخونن. فعلا كه بهترين هستن همه ميدونن

یکشنبه 29 شهریور 1394 - 08:25

البوم جدیدش اومده؟

یکشنبه 29 شهریور 1394 - 08:25

درود بر هما خواننده عزیز و مردمی

یکشنبه 29 شهریور 1394 - 08:25

محشره صداش✋??❤️

یکشنبه 29 شهریور 1394 - 08:25

من دوست ندارم شما هیچ جای دنیا روی صحنه بری - برای "کشیدن" مردم به سمت موسیقی سنتی هم روش های بسیار مناسب تری وجود داره

یکشنبه 29 شهریور 1394 - 08:25

همیشه یک بدعت جدید و تازه برای دیگران سخت و گرانه ....

یکشنبه 29 شهریور 1394 - 08:25

توو عزیزی ... به امید کنسرتت بهترررین

یکشنبه 29 شهریور 1394 - 08:25

همای بی نظیره

یکشنبه 29 شهریور 1394 - 08:25

همای عالیه ،بینظیر

یکشنبه 29 شهریور 1394 - 08:25

کارش درسته . موسیقیش درسته . اشعارش هم درسته

یکشنبه 29 شهریور 1394 - 08:25

همای فوق العاده ست، هرچند بی مجوزهاش دوست داشتنی تر بودن

یکشنبه 29 شهریور 1394 - 08:25

مطمئن باشید که از جناب همای هم چیزی کم نمیشود، اگر کسانی از صدای ایشان خوششان نیاید

یکشنبه 29 شهریور 1394 - 12:50

@soheil_bh.life اين چه حرفيست كه در عالم بالاست بهشت ؟!؟ هركجا وقت خوش افتاد همانجاست بهشت! دوزخ از تيرگى بخت درون تو بود! گر درون تيره نباشد همه دنياست بهشت :-)

یکشنبه 29 شهریور 1394 - 16:15

Hoomay biiinaaaziiiir

یکشنبه 29 شهریور 1394 - 17:05

موزیسین ها غلط کردن دوست ندارن شما روی صحنه برید، مگه دسته خودشونه؟؟ما ازتون حمایت میکنیم استاد همای،تو بهترینی.

دوشنبه 30 شهریور 1394 - 01:40

من یه دوره ای با اهنگاش عشششق کردم.جزو بهترین خاطرات زندگیم بوده دوستش دارم

دوشنبه 30 شهریور 1394 - 03:50

همای فوق العادس... واقعا تکه تو این سبک . آرزوی موفقیت میکنم براش بدخواهاشم ک بگیرم از ... .... !!

دوشنبه 30 شهریور 1394 - 14:22

عالیه

دوشنبه 30 شهریور 1394 - 14:50

همای عالیه

سه شنبه 31 شهریور 1394 - 01:30

کیه که صدای هما رو گوش بده عاشق اهنگاش نشه . عالی ?

zi
سه شنبه 31 شهریور 1394 - 18:40

عشقه همای ♥

چهارشنبه 1 مهر 1394 - 14:15

Ma ba shomaiiiiim<3

پنجشنبه 2 مهر 1394 - 13:55

آن دم که مرا می زده در خاک سپاری،زیر کفنم خمره ای از باده گذاری،تا در سفر دوزخ ازاین باده بنوشم،درخاک من از ساقه ی انگور بکارید.به امید موفقیت بیشتر شما بزرگوار

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موزیسین‌ها دوست ندارند من در ایران روی صحنه بروم | موسیقی ما