برنامه یاد بعضی نفرات
 
همزمان با انتشار آلبوم «برمی‌گردم» و در جریان نشست خبری این اثر اعلام شد
پیام صالحی: همیشه دوست داشتم که حرف دلم را با موسیقی بزنم
موسیقی ما – سالن VIP پردیس کوروش در هفته آخر تابستان پذیرای یک خواننده باسابقه موسیقی پاپ بود. خواننده‌ای که نام او با گروه «آریان» گره خورده ولی اکنون وارد فصل جدیدی از فعالیت هنری خود شده است. «پیام صالحی» در حالی از دومین آلبوم مستقل خود رونمایی کرد که دیگر خبری از فعالیت آریان نیست. ولی هنوز حواشی و جنجال‌های پرطرفدارترین گروه پاپ تاریخ موسیقی ایران هنوز پابرجا است. این خواننده در مراسم رونمایی آلبوم جدید خود به نام «برمی‌گردم» رو به روی اصحاب رسانه نشست و به سوالات آنها پاسخ گفت و برنامه‌ریزی‌هایی که برای آینده دارد را عنوان کرد. برخی از عوامل تولید آلبوم جدید او در مراسم رونمایی کنارش حضور داشتند و از تجربه حضور در آلبوم سخن گفتند.

برنامه با اجرای «محمد سلوکی» آغاز و پیگیری شد و پیام صالحی در ابتدا گفت: «خیلی خوشحال هستم که پس از چند سال سکوت و نبودن در عرصه موسیقی میزبان شما باشم. من شانزده سال قبل و پیش از ورود به موسیقی پاپ یک گروه سنتی داشتم و همیشه دوست داشتم که حرف دلم را با موسیقی بزنم. در تمام شرایط سختی‌ها و خوشی‌ها تلاش کردم آنچه در دل دارم را عرضه کنم. این افتخار را دارم که اولین گروه مختلط موسیقی را به همراه سایر دوستان تاسیس کردیم و فعالیت آن گروه به دلایلی متوقف شد. اما من تصمیم گرفتم که مجددا برگردم و اتفاقات متعددی هم رخ داد. در این آلبوم جدید سعی کردم که آهنگ‌ها واقعی و روایتی باشد از آنچه بر من گذشته و شاهدش بودید .»

«یاحا کاشانی» که علاوه بر مدیریت هنری وظیفه سرودن اغلب قطعات آلبوم را بر عهده داشته هم صحبت‌های خود را اینگونه آغاز کرد: «حرف همیشه زیاد و زمان کوتاه است. همانطور که پیام عزیزم گفت، تلاش کردیم تمامی قطعات این آلبوم یک حس عمیق به دور از هرگونه اغراق داشته باشد. زمانی که من و پیام صالحی آشنا شدیم حدودا سه سال قبل بود. در ابتدا تصمیم داشتیم که یک یا دو قطعه با همدیگر کار کنیم اما به دلیل اینکه احساسمان به همدیگر نزدیک بود، حدود دوازده قطعه کار کردیم. برخی از کارهای ما هنوز هم منتشر نشده است. به هرحال مسیر سخت توام با مشکلات فراوان سپری کردیم اما در این جمع دوستانه جای گلایه نیست. اما زمانی که من 16 یا 17 سالم بود قطعات پیام صالحی را می‌شنیدم و اکنون به عنوان مشاور هنری و ترانه سرای پیام در کنارش حضور دارم. از همه عزیزانی که در این مدت من را تحمل کردند تشکر می‌کنم و همه برای این آلبوم زحمت کشیدند.»

«حامد برادران»، تنظیم کننده چهار قطعه این مجموعه، اولین موزیسینی بود که پشت تریبون حاضر شد و در کنار صالحی و کاشانی گفت:«افتخار این را داشتم که در آخرین لحظات به آلبوم پیام عزیز و از طریق یاحا با همدیگر آشنا شدیم. نفر آخری بودم که به جمع اضافه شدم اما فکر می‌کنم که بیشترین کار را انجام دادم. من کارهای پیام و گروه آریان را از کودکی دنبال می‌کردم و حس نوستالژیکی برایم داشت. اینکه کار آلبوم به من سپرده شد حس جالبی برایم بود. سعی کردیم تنظیم‌ها را یک مقدار مدرن انجام دهیم و حس نوستالژیک آریان را هم داشته باشیم. از بین چهار قطعه‌ای که تنظیم کردم دو اثر مدرن و دو اثر هم فضای آکوستیک و قدیمی گروه آریان را دارد.»

پیام صالحی درباره طراحی جلد آلبومش گفت: «این پروژه از حدود سه سال قبل آغاز شد و من سعی کردم در تمامی بخش‌های آلبوم تفکر کنم و از هیچ چیز به سادگی نگذریم و قصد داشتم کاری انجام دهیم که هم بتواند حس من را منتقل کند و هم معنی آن با اسم آلبوم یکسان باشد. اسم آلبوم برمی‌گردم است و من در دورانی که فعالیت موسیقایی ما تعطیل شده بود سعی کردم به روزهای خوش فکر کنم و دنبال راهی برای بازگشت باشم. در این برگشت دستم را به سمت همه دوستان دراز کردم. برخی دوستان از ایران رفته بودند و در این مرحله نتوانستند همراه ما باشند. اما «علیرضا طباطبایی» عزیز از دوستان قدیمی من است و همراه شد و اعلام آمادگی کرد. «شراره فرنژاد» هم از اولین نفراتی که بود در آن سالها او را برای همکاری دعوت کردم و این بار هم برای آلبوم من اعلام آمادگی کرد. برج میلاد هم نماد روزهای اوج ما و زمانی است که قلب من برای شما می‌طپید. در طرح جلد آلبوم به سمت برج میلاد نگاه می‌کنم و در شیشه‌های عینک خودم آن روزهای زیبا را به یاد می‌آورم.»

او سپس مباحث مربوط به آریان را به این شکل آغاز کرد: «گروه آریان قراردادی با شرکت داشت و تمام محصولات آن در انحصار شرکت بود. مذاکراتی با شرکت داشتیم و رقمی را به ما اعلام کردند که پرداخت آن در توان من و سایر اعضای گروه نبود. با سایر بچه‌ها مذاکره کردم و برای آنها ایمیل فرستادم و مسیر را روشن کردم. علی عزیزم استرالیا بود و نمی‌توانست برگردد و حتما هم اعتقاد داشت که آهنگ‌های قبلی باید وجود داشته باشد. ما به یک بن بست خوردیم و نمی‌توانستیم مجوز اجرای قطعات قبلی را بگیریم. با سایر بچه‌ها جلسه مشترک گذاشتم و دست آنها را فشردم و درخواست کردم که با همدیگر همراه باشیم. اما به هرحال این آلبوم متعلق به آریان است و تفاوتی ندارد. شاید این اثر تلنگری باشد که دوستان مجددا برگردند و دور هم جمع شویم. آریان خاطره خوبی است و بچه من است. همه اعضای گروه را دوست دارم و سایر دوستان هم شاید این آلبوم را بشنوند و دلشان برای بازگشت و حضور روی استیج تنگ شود. آغوش من همیشه برای اعضای گروه آریان باز است و امیدوارم بتوانیم که برگردیم.»

او در ادامه از دلایل جدایی این گروه هم سخن گفت: «دو علت باعث می‌شود که افراد از یکدیگر جدا شوند. اول خودخواهی  و مسائل مالی و دوم هم شهرت طلبی است. اگر قرار بود که جدایی ما دلیلش این دو مورد باشد که حتما در همان سال‌های اوج فعالیت آریان رخ می‌داد. اعضای گروه ما افراد تحصیلکرده و باشعوری بودند اما در هر گروه به هر حال اختلاف سلیقه وجود دارد. از زمانی که «محمدرضا گلزار» در کنار ما حضور داشت همگی با صمیمیت و گذشت در کنار همدیگر قرار گرفتیم. مشکلات ما در این سالها هیچگاه اینگونه نبود که به انحلال منجر شود. سلایق متفاوت وجود داشت ولی سلایق تلفیق شده بود. جدایی ما به دلیل شهرت طلبی خودخواهی نبود و من بسیار تلاش کردم که گروه حفظ شود. عدم فعالیت و عدم مجوزگرفتن آلبوم و همچنین سه چهار سال دور شدن بچه‌ها از یکدیگر ناخودآگاه به دلسردی منجر می‌شود. همه این مسائل باعث شد که فعلا فعالیت رسمی آریان متوقف شود تا روزی که شاید طی سال‌های آتی بتوانیم مجددا فعالیت‌ها را از سر بگیریم. اما مطمئن باشید جدایی گروه به دلیل شهرت طلبی نبود زیرا اگر چنین شرایطی وجود داشت در آن سالها که کنسرت دور دنیا داشتیم این اتفاق رخ می‌داد.»

این خواننده در پاسخ به این سوال که چرا اغلب ترانه‌ها از سروده‌های یاحا کاشانی است تصریح کرد: «به نظر من یک آلبوم اگر از صدای قلب هنرمندانش برآید می‌تواند بر دل مخاطبان بنشیند. یاحا کاشانی سبک مستقلی برای خودش دارد، در حالی که کارهای زیادی در سبک‌های مختلف انجام داده است. اما این آلبوم یک قصه است. ادامه دار است و زندگی را روایت می‌کند. در این داستان ابتدا سوژه کار شده و مثلا قطعه «با من بیا» در ابتدا ملودی بود و در ادامه ترانه روی آن آمد. همه ترانه‌ها بر اساس سوژه‌های مدنظر گفته شد و همه سروده‌های یاحا با فضای احساسی او ترکیب و نهایتا این آثار خلق شد. من و یاحا دو سال با همدیگر زندگی کردیم و زمانی که او نمی‌توانست شعری را خلق کند با هم دریا می‌رفتیم، پای او را در آب می‌گذاشتم تا شعرش بیاید.»

یاحا کاشانی هم صحبت‌های صالحی را اینگونه ادامه داد: «این برای اولین بار بود که به صورت رسمی به یکی از عزیزان مشاوره هنری می‌دادم. همیشه با خیلی از دوستان مشورت می‌کنیم و تفاوتی ندارد که من در آلبوم دیگران سهم داشته باشم یا خیر. همانطور که گفتم قرار بود در ابتدا دو سه قطعه کار کنیم و اصراری بر همکاری در ده یازده قطعه وجود نداشت و همه چیز کاملا اتفاقی پیش آمد. مثلا ملودی‌ ساخته می‌شد و من ترانه‌ای را می‌گفتم و پیام در اختیار من قرار می‌داد تا روی آن کار انجام دهم. یا مثلا من دو سه بیت شعر می‌گفتم و برای پیام ارسال می‌کردم و او تمایل خودش را برای قراردادن آن قطعه در آلبوم نشان می‌داد.»
 
  • * دوست دارم که این اثر واقعا مستقل باشد
انوشیروان تقوی در ادامه به این جمع اضافه شد و گفت: «اولین همکاری من با پیام صالحی و یاحا کاشانی از قطعه هنوز یکی هست شروع شد و این قطعه داستان‌های زیادی داشت تا قسمت پیام شد. یک قطعه شش و هشت و قطعه «آرامش» که به یاد «نیما وارسته» تولید کردیم سایر همکاری‌های من با این تیم بود. «یه کم فکر کن» و قطعه «سایه» از جمله سایر تولیدات ما به شمار می‌رود.»

خواننده آلبوم برمی‌گردم در بخش دیگری از جلسه خطاب به حضار گفت: «اوج سال‌های هنری من با گروه آریان گذشت و این سابقه هنری من است. من دوست دارم که این اثر واقعا مستقل باشد و امیدوارم پس از شنیدن آلبوم به این نتیجه برسید. آن رنگ‌هایی که در آریان نقش داشت در وجود من هم قرار دارد. سعی کردم قطعات نوستالژیکی که در ذهن داشتم را با ترانه‌های متفاوتی عرضه کنم و همذات پنداری ترانه‌ها متفاوت است. نوع ملودی‌ها هم دارای تفاوت ولی با حس ایرانی است زیرا پاپی که من کار می‌کنم پاپ ایرانی است. با دوستانی که کاربلد هستند سعی کردیم حلقه‌ای بین حس من و کار امروز ایجاد کنیم. اما فکر می‌کنم پس از شنیده شدن آلبوم بتوانیم صحبت بیشتری داشته باشیم.»

او از اجراهای زنده مستقل خودش هم صحبت‌هایی را به میان آورد: «بالاخره جریان خون هر هنرمند با کنسرت‌ها است. اسم آلبوم هم برمی‌گردم است. در تمام قطعات این آلبوم فضای کنسرتی و رابطه متقابل میان خواننده و مخاطب را سعی کردم که رعایت کنم و امیدوارم بتوانیم که خاطره سازی‌های زیادی هم در کنسرت‌ها داشته باشیم.»
 
  • * موسیقی و هنر به سن و سال ربط ندارد
پیام هوشمند سومین تنظیم کننده ای بود که در کنار این جمع قرار گرفت و صحبت‌های کوتاهی داشت و گفت:«همیشه گفته‌ام که پیام یکی از متشخص‌های موسیقی ما است و افتخار این را داشتم که در یک قطعه همکاری کنم.»

پیام در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر همکاری با مهرزاد امیرخانی و میلاد ترابی اعلام کرد: «میلاد ترابی از دوستان قدیمی من است و جزو دوستانی است که در اواخر آلبوم به جمع ما ملحق شد. ترانه‌ای که کار کردیم بر اساس فضای مورد نظر من بود زیرا هر قطعه برای فضای خاصی است و مجموعا تمام آلبوم هم یک داستان خاص را روایت می‌کند. ترانه‌ای که در همکاری با میلاد ترابی کار کردیم به این صورت بود و امیدوارم مورد توجه قرار گیرد.»

میلاد ترابی یکی دیگر از هنرمندان حاضر در تیم تولید آلبوم برمی‌گردم بود که پشت تریبون در کنار پیام صالحی حاضر شد و درباره حضورش در کنار این خواننده گفت: «تولید یک کار اینگونه نیست که صرفا توپ در زمین شما یا خواننده باشد. کاری که ما تولید کردیم با همفکری و اطلاع یاحا کاشانی بوده و مشورت‌های زیادی داشتیم. به دلیل اینکه یاحا مدیر هنری آلبوم بود با او هماهنگ کردم تا این قطعه را با مدیریت خودم تولید کنم و نهایتا هم همگی از خروجی کار راضی بودیم.»

همچنین یاحا کاشانی اظهار داشت: «میلاد ترابی عزیز آخرین نفری بود که در کنار ما قرار گرفت و خدا را شکر به خوبی خودش و اثرش هماهنگ شد. نکته مهم این است که ما توانستیم همه کسانی که در کار خود از لحاظ اخلاق و تجربه درجه یک هستند را کنار همدیگر جمع کنیم.»

پس از ورود «علیرضا طباطبایی» و «شراره فرنژاد» به این جمع، طباطبایی اظهار نظر کوتاهی داشت و حس خود نسبت به آلبوم پیام صالحی را اینگونه بیان کرد:«حس بسیار خوبی دارم. دقیقا همان حسی را دارم که در زمان آغاز فعالیت‌های آریان، پیام صالحی از من دعوت کرد و به عنوان آخرین عضو به گروه پیوستم. حس فوق العاده ای دارم و فکر می‌کنم که باز هم همان اتفاقات خوب را پیش رو داشته باشیم.»

پیام صالحی در بخش پایانی جلسه گفت: «اعتقاد دارم که رمز موفقیت همه کارها هدف، فکر و تلاش است. خیلی از خواننده‌های قدیمی را می‌بینیم که این روزها پرطرفدارترین هستند. موسیقی و هنر به سن و سال ربط ندارد و به قلب‌ و دردها و غم و خوشی‌ها مردم ارتباط دارد. من سالها نبودم ولی موسیقی گوش می‌کردم و از سویی دیگر به دلیل اعتقادی که به کار گروهی دارم، حرفه‌ای ترین افرادی که می‌شناسید در کنار من حضور دارند. شاید اگر صرفا خواننده یک ترانه بگیرد و در اختیار آهنگساز قرار دهد و بعد تنظیم شود اتفاق خاصی رخ ندهد. اما اگر همه چیز با عشق و علاقه توام باشد اتفاقات بهتری رخ دهد.»

او درباره تیراژ اثرش هم این جزئیات را بیان کرد: «آقای «مجید محسنی» و شرکت «هنر اول» از روز اول در کنار من حضور داشتند. «شهرام زمانی» مشاوره‌های خوبی به من داد. آقای «علی سرتیپی» امروز میزبان ما هستند و با کمک ایشان و بچه‌های حرفه‌ای تیزر خوبی ساختیم. تیراژ آلبوم صدهزار نسخه است و فکر می‌کنم به زودی توزیع در سراسر کشور تکمیل شود.»

این خواننده در پایان افزود:«اگر عزیزان من را قابل بدانند تا روی استیج حاضر شویم می خواهیم که اتفاقات متفاوت تری را رقم بزنیم. از همین جا اعلام می کنم که برای تمامی هنرمندان جوان برنامه ریزی دارم. یک شرکت فرهنگی هنری تاسیس کردم تا برای خواننده‌های جوان و حتی نوازنده‌های کوچک برنامه ریزی و به موفقیت آنها کمک کنیم. می خواهیم در موسیقی اتفاق ایجاد کنیم و در این مسیر پیش برویم.»

پس از اتمام جلسه و درحالی که اغلب عکاسان و خبرنگاران محل برگزاری جلسه را ترک کرده بودند، محمدرضا گلزار خودش را به پردیس کوروش رساند و لحظاتی را در کنار پیام صالحی و همکارانش بود.
در ادامه می‌توانید عکس‌های «لیلی شاهوردی» از مراسم رونمایی آلبوم برمی‌گردم با صدای پیام صالحی را ببینید:
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 شهریور 1394 - 10:41

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

پنجشنبه 26 شهریور 1394 - 11:40

هرگز صداش برای آلبوم تک خوانی خوب نیست صدای پیام صالحی در کنار صدای علی پهلوان و در قالب گروه آریان معنا پیدا می کند.

پنجشنبه 26 شهریور 1394 - 12:19

آلبوم خوبیه
امیدوارم موفق باشن همیشه

پنجشنبه 26 شهریور 1394 - 13:13

اقای صالحی شما بعنوان خواننده ی دوم گروه آریان در ذهن هستید وپذیرفتن شما در قالبی دیگر سخت است. اختلافات شما با بخصوص علی پهلوان اظهرمن الشمس است وبهتر است انکار نکنید!

پنجشنبه 26 شهریور 1394 - 15:36

آقای صالحی چرا آلبوم شخصی خودتون رو به آریان ربط میدین آلبوم شم هیچ ارتباطی ازهیچ نظربا کارای آریان نداره لطفا ازنام واعتبار آریان سواستفاده نکنید

پنجشنبه 26 شهریور 1394 - 15:50

آقای صالحی چرا آلبوم شما به تنهایی وبدون نام واعتبار آریان هیچ حرفی برای گفتن نداره لطفا ازننام واعتبار آریانی که بدون مهندس پهلوان هیچ معنایی نداره سواستفاده نکنید

پنجشنبه 26 شهریور 1394 - 16:00

آقای صالحی چرا مرتب از نام واعتبار آریان به سودآلبوم شخصیتون استفاده میکنیداصلا چه ارطباط هست بین آلبوم شما وکارهای آریان لطفا ازاین اسم وعنوان که دوستان شما سالهابراش زحمت کشیدن تااین اعتبار روبه دست آورده سواستفاده نکنید

پنجشنبه 26 شهریور 1394 - 18:37

علی پهلوان میخواد امتیاز آثاری رو که خودش وسیامک خواهانی ونینف امیرخاص تولید کردند(به گفته ی خودش 50 آهنگ آریان) رو بگیره وباتفاق خواهانی و نینف واحتمالا ساناز کاشمری دوباره دورهم جمع بشند و وقتی اومد ایران با کارهای آریان برگرده روی صحنه . این رومیشه از پست های اخیر اینستاگرامش فهمید! رابطه ی پهلوان وپیام صالحی ظاهرا دیگه قابل ترمیم نیست! همینطور رابطه ی پهلوان با شراره فرنژاد ! گروه آریان که زمانی دوستی وصمیمیت خود رو به رخ می کشید چندپاره شد! عده ای اوایل واواسط کار جداشدند وعده ای باهم به اختلاف شدید برخوردند !

پنجشنبه 26 شهریور 1394 - 18:38

موفق باشید بناینگذار اریان بهتون تبریک میگم واقعا کارتون حرف نداره

پنجشنبه 26 شهریور 1394 - 18:39

متاسفانه بازی بدی شروع شده که احتمالا خاطرات خوب گروهی رو که از اولین های پاپ پس از انقلاب بود خدشه دار خواهدکرد!

جمعه 27 شهریور 1394 - 00:57

یکی از بدترین آلبوم های این چند سال اخیر، بدون تردید

جمعه 27 شهریور 1394 - 04:26

والا یک بچه دبستانی از دیدن گلزار وعکس انداختن باهاش انقدر ذوق نمی کنه که همکارای سابقش ذوق کردند! تا تونستند باهاش عکس انداختند وزدن توو پیجاشون! (می خواستیم ثابت کنیم که میشه درایران هم کار گروهی مداوم کرد!) این جمله ای بود که جناب صالحی اولا مرتب توو کنسرت ها می گفت حالا با علی جونش(!) سایه ی همو با تیر میزنند!! یکی ازش بپرسه پسرخاله ت چی شد که از گروه رفت؟(اخراج شد؟!) چی شد که یکدفعه محسن رجب پور شد آدم بده؟! یک دهه پیش خبرنگاری از همین آقاپیام قصه ما پرسیده بود قصد نداری آلبوم انفرادی بدی؟ ایشون جواب داد این حرفا چیه؟ من وجناب پهلوان درواقع یک نفریم!! کاش آدم همیشه یادش باشه که بگه آره ولی نگه حتما بگه نه ولی نگه اصلا!!

جمعه 27 شهریور 1394 - 23:47

من تازگی با این خواننده آشنا شدم قبلنا فقط اسمش رو شنیدم و تمایلی به شنیدن کاراش اصلا نداشتم
کارای قبلی و جدیدش رو گوش دادم چند بار
ولی اصلا جالب نبود صداشم خوب نیست اصلا به دل نمیشینه صداش قوی نیست
اگه اینطور که دوستان میگن داره از گروه سابقش سو استفاده میکنه
دیگه اصلا کاراش ارزش گوش دادن نداره

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پیام صالحی: همیشه دوست داشتم که حرف دلم را با موسیقی بزنم | موسیقی ما