برنامه یاد بعضی نفرات
 
دومین کنسرت این خواننده در زادگاهش برگزار شد
مهدی یراحی: لطفا برای کسانی پشت در ماندند سی ثانیه دست بزنید!
موسیقی ما – فرقی بین فصل خرماپزان و زمستان وجود ندارد. اهواز همیشه گرم است دقیقا شبیه به مردمان خونگرم و صبوری که دارد. مردمانی که با وجود تمام سختی های زندگی خود به هنر علاقه دارند و خصوصا موسیقی از جایگاه ویژه ای در میان آنها برخوردار است. طی روزهای نوزدهم و بیستم شهریورماه کنسرتی در شهر اهواز برگزار شد که استقبال مخاطبان را به دنبال داشت. بلیت های دو سانس این برنامه در مدت کوتاهی به اتمام رسید و قرار بود که تمدید شود اما چنین اتفاقی رخ نداد. چنین اتفاقی رخ نداد تا «مهدی یراحی» که به دور از حواشی فعالیت می کند، روی استیج اهواز سخنان جنجالی بر زبان بیاورد و از اینکه نتواسته همانند اجرای قبلی خود در این شهر پذیرای جمع بیشتری از مخاطبان باشد گلایه کند. گزارش اختصاصی سایت «موسیقی ما» از کنسرت مهدی یراحی در زادگاهش شهر اهواز را در ادامه می خوانید:

این خواننده و ارکسترش به رهبری «نیما رمضان» عهد کرده اند در هر شهرستان با رپرتوار و چیدمان قطعات متفاوت روی صحنه بروند. آنها هم این بار به عهد خود وفا کردند و برنامه با قطعه «امپراطور» آغاز شد. یراحی پس از این قطعه به سمت میکروفون رفت اما پس از بیان کلمه «سلام»، چشمانش پر از اشک شد و با اشاره به اعضای گروه از آنها درخواست کرد که به سراغ قطعه بعد بروند. با وجود اینکه اشک این خواننده مخاطبانش را تحت تاثیر قرار داد اما فضای شاد قطعه «آشوب» همه چیز را تغییر داد. او پس از این قطعه در حالی که هنوز، لرزش در صدایش حس می شد گفت:«اجازه دهید ابراز شرمندگی کنم و شرمنده کسانی هستم که پشت در ماندند. قرار بود که این برنامه در هر شب دو سانس باشد و مجوزهای لازم هم توسط تهیه کننده برنامه اخذ شده بود. اما این امر محقق نشد. به همین دلیل برای آنها که آمده اند می خواهیم سنگ تمام بگذاریم. امشب آنقدر می خوانم تا صدایم بگیرد.» شاید این گفته مهدی یراحی که آنقدر می خواند تا صدایش بگیرد در ابتدا بیشتر جنبه احساسی داشت. اما بر خلاف روند اجراهای زنده خوانندگان در شهرستانها که معمولا کمتر از تهران قطعات خود را می خوانند، او این بار بیشتر از کنسرت پایتخت خود 22 قطعه را اجرا کرد.

 سومین قطعه «دیدار» بود و در ادامه نوبت به همخوانی های مخاطبان رسید. قطعات «نسینی الدنیا» و «تملی معاک» طرفداران ویژه ای داشت و ایرانیان عرب زبان ساکن خوزستان تقریبا تمام این قطعات را از حفظ خواندند. پس از دو قطعه اکتیو و ریتمیک «امشبم گذشت» و «مهم اینه»، دهمین قطعه آلبوم «مثل مجسمه» اجرا شد. «سال درد» هم یکی دیگر از قطعات پرطرفدار آلبوم جدید یراحی بود که پس از قطعه «انفرادی» در سالن شنیده شد و این کارها ظاهرا تهران و شهرستان ندارد و همه جا توسط مخاطبان زمزمه می شوند.

مهدی یراحی در ادامه برنامه گفت:«از مدیریت جدید ارشاد اهواز تشکر می کنم. زیرا پس از چهار سال که بی دلیل در شهر خودم ممنوع الاجرا بودم در دوران این مدیریت توانستم که مجوز برگزاری کنسرت را اخذ کنم و بهمن ماه گذشته بود که سه شب در کنار یکدیگر خاطره بازی کردیم. پس به افتخار این دوستان دست بزنید. اما یک گلایه دارم ولی پیش از طرح این گلایه باید بگویم که اهل جَو دادن نیستم. نیازی هم ندارم که در شهر خودم با جوسازی و حاشیه بلیت فروشی کنم و مطرح شوم. زیرا لطف همشهریان عزیزم آنقدر شامل حال من بوده که بلیت های این کنسرت و اجرای قبلی چند روز پیش از برنامه به اتمام رسید. اما آقای «کاظمی»، تهیه کننده این کنسرت، به ما گفتند که مجوز بلیت فروشی برای دو شب یعنی چهار سانس و قول شفاهی تمدید برای شب سوم را هم از ارشاد اخذ کرده اند. نمی دانم چه اتفاقاتی میان تهیه کننده محترم برنامه و اداره ارشاد رخ داد اما از مسئولین محترم انتظار داشتم به خاطر مخاطبانی که پشت در هستند تمهیدات دیگری می اندیشیدند. من به سهم خودم شرمنده تمامی همشهریان مهربانم هستم. از شما حاضرین در سالن هم تقاضا دارم که سی ثانیه برای آنها که پشت در ماندند ایستاده دست بزنید.» در این لحظه تمامی اعضای گروه و حضار ایستادند و تشویق ها تمامی نداشت.

یراحی سپس افزود:«بابت گرمای سالن و تهویه نامناسب هم از شما عذرخواهی می کنم و خودم هم در این هوا روی صحنه هستم و می دانم که سالن گرم است. امیدوارم کنسرت بعدی ما در سالنی همسطح با سالن های سطح بالای کشور باشد. گرچه ما مشکلات سالن استاندارد را در پایتخت هم داریم.

«مثل مجسمه» یکی از قطعاتی بود که از ابتدای برنامه درخواست برای اجرای آن زیاد بود. این اثر به همراه «آخرین اسیر» فضای سنگین و حسی را بر سالن حکمفرما کردند اما مدلی عربی و شاد این خواننده خیلی ها را به وجد آورد. «بهونه»، «سازش» و «اشتباه» سه قطعه ماقبل آخر بودند و مهدی یراحی پیش از اجرای قطعه غزال  مخاطبانش را تحت تاثیر قرار داد. او بخش هایی از ترانه ای را اجرا کرد که برای بیان مظلومیت ها و مشکلات مردم خوزستان بود و وعده انتشار این اثر اجتماعی را داد. حاضرین در سالن پس از شنیدن این ابیات، لحظاتی را به صورت ایستاده تشویق کردند. این خواننده سپس از «مینو قاسم پور»، نوازنده ساز قانون، دعوت کرد تا روی استیج حاضر شود و او در قطعه «غزال» تکنوازی داشت. به این ترتیب یک حسن ختام شاد و پرانرژی رقم خورد و نهایتا هم اعضای گروه در حالی که دست بر گردن یکدیگر داشتند با پخش قطعه «خدا به همرات» مخاطبان را بدرقه کردند.
 
مجید رضاپور(درامز)، حامد حمیدزاده(گیتار بیس)، اکبر شهریاری(پرکاشن)، مهرداد احمدزاده(کیبورد1)، مهبد شفیع نژاد(کیبورد 2)، عادل روح نواز(گیتار الکتریک) و امیر فقیه(سینت سایزر و سمپلر) اعضای ارکستر به رهبری «نیما رمضان»(گیتار الکتریک) بودند. «مهدی کرد» مدیر گروه بود و «امیر فرشباف» وظیفه مدیریت هماهنگی را بر عهده داشت.

در ادامه می توانید عکس های «پیام باورساد» از کنسرت مهدی یراحی در اهواز را ببینید:
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 شهریور 1394 - 13:00

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 25 شهریور 1394 - 14:06

خیالتم میدتونه حالمو بهتر کنه....
ب امید روزی ک ما هم حضور در کنسرت رو تجربه کنیم ://

چهارشنبه 25 شهریور 1394 - 15:21

طیب الله انفاسک یا استاد مهدی الیراحی الحبیب و الامبراطور الایرانی

جمعه 27 شهریور 1394 - 01:43

آلبومه آخرش عالی بود از هر ژانری هم آهنگ داشت ! کلا از بقیه دو قدم جلوتره

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مهدی یراحی: لطفا برای کسانی پشت در ماندند سی ثانیه دست بزنید! | موسیقی ما