برنامه یاد بعضی نفرات
 
با اجرای رادیو بلوز به سرپرستی «محمد رضا سبکتکین»
شب‌های بلوز در فرهنگسرای نیاوران
موسیقی ما - هفتم و هشتم مهر ماه «شب‌های بلوز» در فرهنگ‌سرای نیاوران با اجرای رادیو بلوز به سرپرستی «محمد رضا سبکتکین» برگزار خواهد شد.

در این اجرا که قطعاتی از آلبوم ایستگاه بلوز اجرا خواهد شد، «علی نوریان» نوازندهٔ درامز و «کامران مجرد» نوازندهٔ گیتارباس حضور دارند. آلبوم موسیقی «ایستگاه بلوز» به آهنگسازی و نوازندگی گیتار الکتریک و آکوستیک «محمدرضا سبک‌تکین» توسط موسسهٔ فرهنگی هنری رهگذر هفت اقلیم منتشر شده بود. این آلبوم شامل۱۲ قطعه بدون کلام است و در واقع مجموعه‌ای با محوریت گیتار الکتریک به حساب می‌آید که برای بنیادی‌ترین نمونهٔ ارکستر سه نفره بلوز الکتریک که شامل گیتار، بیس و درامز بوده، تنظیم شده است. «سبکتکین» موسیقی را با نوازندگی ساز گیتار و از ۱۵ سالگی شروع کرده و از سن ۲۰ سالگی به صورت جدی و متمرکزتری روی بلوز تمرکز کرده است.

بلوز به سبکی از موسیقی گفته می‌شود که در اواخر قرن ۱۹ در ایالت‌های جنوبی آمریکا و در میان جوامع آفریقایی - آمریکایی (سیاه پوستان آمریکا) که غالبا برده بودند، متولد شد و ریشه در موسیقی مذهبی - روحانی و تصنیف‌های کارگری بردگان دارد. این سبک در آینده دچار تغییرات بسیار شد و زیر سبک‌های زیادی مانند جاز، سو، راک‌اندرول، فانک و آر‌اند بی‌از آن منشعب شدند. تحول بزرگی که پس از جنگ جهانی دوم (۱۹۴۵-۱۹۳۹) در بلوز به‌وجود آمد ورود گیتار الکتریک به صحنه بود و به واسطه شخصیت صوتی منحصر فرد و قابلیت‌های رنگ آمیزی وسیع این ساز، حال و هوای بلوز کاملا دگرگون شد. در واقع بلوز الکتریک امروزی میراث همین تحول عظیم است.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 21 شهریور 1394 - 10:44

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شب‌های بلوز در فرهنگسرای نیاوران | موسیقی ما