برنامه یاد بعضی نفرات
 
توسط انتشارات ریز موج
آلبوم موسیقی «کینه» جدید‌ترین اثر گروه موسیقی «نیوش» منتشر می شود
موسیقی ما - آلبوم موسیقی «کینه» جدید‌ترین اثر گروه موسیقی «نیوش» به سرپرستی «آرش قهرمان‌لو» هم‌اکنون در حال گذراندن مراحل اخذ مجوز است و تا چند ماه دیگر توسط انتشارات ریز موج منتشر خواهد شد.

ترانه‌ها و اشعار این اثر از شاعرانی چون گروس عبدالملکیان، حافظ ایمانی، شاه نعمت اله ولی وعماد خراسانی است. در گروه «نیوش» آرش قهرمانلو به عنوان خوشنویس حضور دارد و از صدای ریتمیک قلم نی خوشنویسی در قطعاتی از آلبوم استفاده شده است. «سروش قهرمانلو» نیز خوانندگی قطعات را برعهده دارد و علاوه بر آن سه تار و سه تار الکتریک می‌نوازد. «کیکاووس مختاری» نیز به عنوان رهبر ارکس‌تر نیوش و تنظیم کنندهٔ قطعات و نوازندهٔ پیانو، سینتی سایزر، کیبورد، گیتار باس است. ضبط قطعات نیز در استودیوی شخصی کیکاووس انجام شده است. همچنین «آرش آردفروشان» به عنوان نوازندهٔ گیتار الکتریک، گیتار دوازده سیم، گیتار آکوستیک، گیتار باس و میکس و مس‌تر حضور دارد. «سهراب فتح‌علیزاده» نیز نوازندهٔ دف، درام، کوزه و دمام است. ویدیوهایی از «نیوش» نیز برای انتشار در دست ساخت است که توسط کات استودیو انجام گرفته است.

ژانر این آلبوم که در ۴۵ دقیقه ضبط شده، تلفیقی است، اگر چه «سروش قهرمان‌لو» در زمینهٔ موسیقی تلفیقی اعتقاد دارد: ‌ «موسیقی تلفیقی ژانری است که به تازگی در ایران مورد توجه قرار گرفته؛ ولی ژانر جدیدی نیست، در واقع سال‌ها پیش اتفاق افتاده است؛ در دههٔ هفتاد میلادی گروه «لد زپلین» آهنگ (کشمیر) و چند آهنگ دیگر را در تلفیق موسیقی راک، پروگسیو راک و موسیقی عربی ساختند یا هنرمند بزرگ «پی‌تر گابریل» آلبوم «اینک انسان» که در ایران به این نام منتشر شده را با هنرمندان نواحی مختلف جهان از جمله ایران تولید کرده و همکاری‌های فراوانی نیز با هنرمند پاکستانی «نصرت فاتح علی‌خان» داشته و همین طور «مایکل بروک» آلبوم «مست قلندر» را با «نصرت فاتح علی‌خان» تولید کرد؛ اما چیزی که در نسل امروز ایران به نام موسیقی تلفیقی تولید می‌شود (که به نظر من تلفیقی نیست) صرفاً همنوازی سازهای ایرانی یا همراهی آواز ایرانی با موسیقی غربی (حالا از هر ژانری) هست. به طور مثال اگر سازی مثل تار در گروهی از سازهای غربی بنوازد که تلفیق صورت نمی‌گیرد؛ تلفیق باید در محتوا شکل بگیرد، در غیر این صورت مثل این است که دو دستگاه پخش را بگذارید و هر کدام ملودی‌های مختلفی از فرهنگ‌های مختلف در یک کوک پخش کند. در حقیقت، تلفیق باید گفت‌وگو بین قوانین حاکم بر هر دو موسیقی باشد به طوری که اگر هر کدام از المان‌ها را حذف کنیم، چیزی که باقی بماند ناقص باشد، برای رسیدن به این مهم باید قوانین و تئوری حاکم بر هر دو یا چند موسیقی که تلفیق شده‌اند را شناخت و باید موزیسین‌هایی که در این ژانر فعالیت می‌کنند، دارای مانیفستی برای تولید باشند که مثلاً برای این گروه کدام موسیقی یا چه المان‌هایی از موسیقی‌های مختلف مهم است که محفوظ بماند.»

گروه موسیقی «نیوش» در سال ۱۳۸۸ با اجراهای مترو توسط سروش و آرش قهرمان‌لو پایه گذاری شد، به این ترتیب می‌توان گفت، این گروه، اولین گروه موسیقی حرفه‌ای در تاریخ موسیقی ایران است که در مترو با مجوز و با صدابرداری حرفه‌ای نواخته است. دو ویدیو از این گروه به صورت اختصاصی در اختیار سایت موسیقی ما قرار گرفته است:
آلبوم کینه
دانلود
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : جمعه 13 شهریور 1394 - 14:25

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم موسیقی «کینه» جدید‌ترین اثر گروه موسیقی «نیوش» منتشر می شود | موسیقی ما