برنامه یاد بعضی نفرات
 
عکس‌های «امیر خامنه» از تمرین تهمورس پورناظری و همراهانش برای این پروژه؛
آخرین تمرین کنسرت-پرفورمنس «تهمورس و ما» انجام شد
موسیقی ما - «تهمورس پورناظری» اول و دوم شهریور ماه کنسرت-پرفورمنس «تهمورس و ما» را اجرا می‌کند؛ کنسرتی که باید آن را به صورت یک تجربه‌ی شخصی و درونی از آهنگسازی دانست که سال گذشته با آلبوم «نه فرشته‌ام، نه شیطان» حضور پررنگی در عرصه‌ی اجراهای زنده داشت، حالا اما کنسرتی جمع‌وجور را اجرا می‌کند که بر اساس نوعی همراهی و رفاقت با نوازندگانی که از تور کنسرت «چرا رفتی» همکاری‌های نزدیکشان شروع شده، شکل گرفته است. پورناظری موسیقی این برنامه را با نگاهی آزاد از ترکیب آهنگسازی و بداهه‌نوازی تدوین کرده است. خود «تهمورس پورناظری» این پروژه را نوعی بازیگوشی می‌داند که فرم اجرای بخش‌هایی از آن به لحاظ موسیقایی شبیه تجربیات سابق اوست، اما عمده‌ی کار، تجربیاتی است که با احساسی متفاوت بیان شده است. عمده‌ی این کار بی‌کلام است.

در این کنسرت تینا جامه‌گرمی (ویولون و پیانو)، نگار نوراد (ویولونسل)، آتنا اشتیاقی‌ (ویولونسل و کنترباس)، حسین رضایی‌نیا (سازهای کوبه‌ای) و آرین کشیشی (کنترباس و گیتاربیس) و تهمورس پورناظری (تار،‌ سه‌تار و تنبور، دوتار) به اجرا می‌پردازند. همچنین «رضا موسوی» کارگردانی هنری این اجرا را انجام خواهد داد. این برنامه قرار است علاوه بر تهران در شهرهایی چون رشت، گنبد، گرگان، کرمانشاه، شیراز و تبریز روی صحنه رود. می‌توان فضایی خیال‌انگیز برای این کنسرت- پرفورمنس تصور کرد: «برای این پروژه به فضای خیال‌انگیزی رسیدیم که نه می‌توان به آن کنسرت گفت، نه پرفورمنس بنابراین برای آن هیچ واژه‌ای بهتر از «کنسرت پرفورمنس» نیست. تمامی کارها با همکاری رضا موسوی و توماج دانش بهزادی در چهار پرده کارگردانی شده است؛ در بخش اول حضوری از نوازنده‌ها را خواهیم دید که در واقع زندگی روزمره‌شان را روایت می‌کنند و هر کس به نوعی روی صحنه زندگی می‌کند. بخش دوم شامل سه قسمت است که قسمت اول آن فضایی معنوی دارد و بخش دوم براساس شعری از سیاوش کسرایی روایت می‌شود. ضمن اینکه در این بخش از کنسرت ما علاوه بر استفاده از فرم‌های کاملاً تکراری اجراهای قبلی‌ام، فرم‌های جدیدی را اضافه کرده‌ایم که می‌تواند برای مخاطبان جالب توجه باشد.» 

«تهمورس پورناظری» سال گذشته با همراهی همایون شجریان تور موفق «چرا رفتی» را در تهران و بسیاری از شهرهای ایران روی صحنه برد که می‌توان آن را جزو پرمخاطب‌ترین کنسرت‌های برگزار شده در حوزه‌ی موسیقی معاصر ایران به شمار آورد. این اثر همچنین در دومین جشن سالانه موسیقی ما توانست تندیس مردمی بهترین آلبوم موسیقی سنتی (برای آلبوم «نه فرشته ام نه شیطان») و تندیس مردمی بهترین قطعه موسیقی سنتی (برای تصنیف «چرا رفتی») را از آن خود کند. از آخرین آثار منتشر شده‌ی او نیز «قطره‌های باران» با صدای «علیرضا قربانی» است که دربرگیرنده‌ی قطعاتی از ساخته‌های او، سهراب و کیخسرو پورناظری است.

عکس‌های «امیر خامنه» از تمرین تهمورس پورناظری و همراهانش برای این پروژه را در ادامه مشاهده کنید.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 31 مرداد 1394 - 16:10

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آخرین تمرین کنسرت-پرفورمنس «تهمورس و ما» انجام شد | موسیقی ما