برنامه یاد بعضی نفرات
 
150هزار دلار قیمت اولیه کاغذ‌پاره‌ای با چهار امضا!
اولین قرارداد کاری بیتلز در نیویورک به حراج گذاشته می‌شود
موسیقی ما - اولین قرارداد فروش آلبوم که توسط گروه بیتلز در اوایل فعالیت حرفه‌ای‌شان در هامبورگ آلمان امضا شد -به گفته کمپانی برگزار کننده این حراج- ماه آینده در نیویورک به حراج گذاشته می‌شود و انتظار می‌رود به قیمتی در حدود 150 هزار دلار فروخته شود.

این قرارداد که در سال 1961 توسط اعضای گروه، پل مک‌کارتنی، جان لنون، جرج هریسون و درامر گروه پیتر بست امضا شده‌ در میان سیصد شی دیگری قرار دارد که توسط ایوو بلاشکا (Uwe Blaschke) تهیه کننده آلمانی جمع‌آوری شده‌است.

دین هارمایر، مدیر حراج هریتیج (consignment director) این قرار داد را اینطور توصیف کرد: «به لحاظ تاریخی مهمترین سند باقی‌مانده از بیتلز که تا کنون به حراج گذاشته شده‌است»

قرارداد 1961 برای آلبومی بود که بیتلز حتی با نام خود آن را منتشر نمی‌کرد. این اثر نسخه‌ای از آهنگ کودکانه آلمانی به نام «خرگوش من» بود و تحت نام «تونی شریدان و د بیت برادرز» (Tony Sheridan & The Beat Brothers) منتشر شد. علت این بود که کمپانی صاحب اثر احساس می‌کرد «بیتلز» نام مناسبی برای بازار آلمان نیست.

گروه بیتلز هرگز نمی‌توانستند بدون این قرار داد که باعث آشنایی آن‌ها با برایان اپستین (Brian Epstein)، مدیربرنامه گروه شد، به دست‌آوردهای بعدی‌شان برسند.

از جمله دیگر اشیایی که در این کلکسیون به حراج گذاشته می‌شوند نسخه‌ای امضا شده از اولین تک‌آهنگ گروه به نام «عاشقم باش» (Love Me Do) است که تخمین زده می‌شود در حدود 10 هزار دلار فروخته شود، همچنین عکسی از هریسون 17 ساله در حالیکه به عنوان مدل کت چرمی را تبلیغ می‌کند و در سال 1960 در هامبورگ گرفت شده است و به نظر می‌رسد حدود 3 هزار دلار به فروش برسد.

به طول کلی اشیایی که از گروه بیتلز به حراج گذاشته می‌شوند در میان کلکسیونرها بسیار محبوب است.
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 مرداد 1394 - 09:05

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اولین قرارداد کاری بیتلز در نیویورک به حراج گذاشته می‌شود | موسیقی ما