برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرت شب موسیقی فیلم‌های مسعود کیمیایی با رهبری «بهزاد عبدی» روی صحنه رفت
خاطره بازی چهل ساله بدون حضور «قیصر» و «رضا موتوری»
موسیقی ما – کنسرت «شب موسیقی فیلم‌های مسعود کیمیایی» به میزبانی تالار وزارت کشور برگزار شد. این برنامه با همت شرکت «گلچین آوای شرق» به مدیریت «علی شجاعی» روی صحنه رفت و «بهزاد عبدی» وظیفه رهبری ارکستر را بر عهده داشت. «رضا یزدانی» هم در این کنسرت خواننده قطعات با کلام بود و در دو بخش از برنامه روی صحنه حاضر شد. در اجرای شانزدهم مردادماه قطعات خاطره انگیز موسیقی فیلم‌های مسعود کیمیایی در سالن طنین انداز شد و مروری بر حدود نیم قرن خاطرات فیلمسازی این کارگردان کهنه کار بود. خاطراتی که اگرچه جدیدترین‌هایش هم هنوز رنگ و بوی قدیمی دارند، اما هنوز هم جوان‌ها را جذب می‌کند.

پس از حضور بهزاد عبدی روی استیج، برنامه با موسیقی فیلم‌های «سرب» و «تیغ و ابریشم» آغاز شد. در ادامه قطعات چند اثر دیگر کیمیایی اجرا شد تا اینکه نوبت به فیلم سینمایی «مرسدس» رسید. در هنگام اجرای این اثر از «باربد بیات» و «علی بیرنگ» دعوت شد و این دو موزیسین سولیست‌های قطعه مرسدس بودند. باربد به یاد پدرش زنده یاد «بابک بیات»، آهنگساز این اثر، تکنوازی هورن را انجام داد.

با ورود رضا یزدانی موسیقی فیلم «رییس» نواخته شد و پس از پاسخ به ابراز احساسات حضار از آنها خواست که مسعود کیمیایی را تشویق کنند. او با اتمام قطعه «لاله زار» گفت:ده سال از ساخت این فیلم می‌گذرد و من امشب همه خاطراتم را به یاد می‌آورم. یادم هست روزی که این قطعه را ضبط می‌کردیم آقای کیمیایی هم در استودیو حضور داشت. او وکال من را کارگردانی می‌کرد و گفت طوری بخوان که انگار گلوله خوردی. من هم امشب طوری خواندم که انگار گلوله خوردم.»

در شروع پارت دوم کنسرت، بهزاد عبدی از مسعود کیمیایی دعوت کرد تا روی استیج حاضر شود. این کارگردان باسابقه در بخشی از صحبت‌های خود گفت:«موسیقی فیلم برای اولین بار است که به صورت آزاد اجرا می‌شود و کار سختی است. زیرا هنوز به موسیقی فیلم به عنوان یک جریان جدا از فیلم نگاه نمی‌شود. متاسفانه ماجرا به شکلی است که وقتی اکران یک فیلم تمام می‌شود گویی موسیقی فیلم هم به فراموشی سپرده می‌شود. در حالی که موسیقی فیلم یک اثر مجزا و مستقل و است و می‌تواند پررنگ‌تر به مخاطب ارائه شود.»

او ضمن تقدیر از بهزاد عبدی خاطرنشان کرد:«واقعا شب زیبایی بود و من را به یاد لحظات فیلم‌هایم انداخت.»

در انتهای پارت دوم هم رضا یزدانی در پاسخ به کسانی که تقاضای اجرای موسیقی فیلم قیصر را داشتند گفت:«به حرمت رفاقت مسعود کیمیایی کارهای اسفندیار منفردزاده را اجرا نمی‌کنیم. اما امشب دوباره موسیقی فیلم حکم را اجرا می‌کنیم و امیدوارم که دوباره لذت ببرید.»

«محمد رحمانیان»، «پولاد کیمیایی»، «یغما گلرویی»، «هوشنگ گلمکانی»، «جواد طوسی»، «ابراهیم شیبانی»، «کیوان کثیریان» و «بیژن بیرنگ» از جمله مهمانان ویژه حاضر در سالن بودند. 
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 17 مرداد 1394 - 17:36

دیدگاه‌ها

شنبه 17 مرداد 1394 - 19:42

کرت کوبین موسیقی ایران = رضا یزدانی

دوشنبه 19 مرداد 1394 - 04:53
fadi

انقد شوخی بی نمک نکن

250.59.89.168
یکشنبه 18 مرداد 1394 - 09:07

اینجوری ک من شنیدم بهش اجازه ندادن کارو اجرا کنه حالا میگه ب احترام آقای کیمیایی اجرا نمیکنم

یکشنبه 18 مرداد 1394 - 09:07

مدتهاست که از اجراهای زنده ی جناب یزدانی استقبال نمیشه و بلیطها به نصف و تا 70 درصد به فروش میرسه.

یکشنبه 18 مرداد 1394 - 09:07

واقعا متاسفم ، برنامه با یک ساعت تاخیر شروع شد، فقط نیم ساعت وقت صرف عکس و مصاحبه با اقای کیمیایی بود که چه بهتر بود ساعت ۷/۵ تشریف میاوردن نه ۹/۵! نیم ساعت اجرا نیم ساعت تنفس!!!! نیم ساعت اجرا ، بدون هیچ بروشوری که الان قراره چه اهنگی شنیده بشه و هیچ توضیحی ، فقط هرچند وقت رهبر ارکستر یادشون میفتاد بگن الان ارکستر چی میزنه ....تمام مدت صدای همهمه تماشاچی ها رفت و امد عکاس ها صدای حرف و پفک خوردن پشت سری ... درنهایت بدون قیصر و رضا موتوری....! حیف ارکستر و صدای رضا یزدانی...

یکشنبه 18 مرداد 1394 - 09:07

به حرمت کیمیایی آثار منفرد زاده رو نخونده؟ یعنی اینکه منفرد زاده خالق اثر بوده و صاحب اختیار هنر خودش، هیچ اهمیتی نداره و حقی براش ایجاد نمیکنه؟

یکشنبه 18 مرداد 1394 - 09:07

قابل توجه دوستانی که اطلاع ندارن، منفردزاده خودش بیانیه داده که راضی نیست آثارش توسط و برای کسی مثل کیمیایی پخش بشه.

یکشنبه 18 مرداد 1394 - 09:07

اقاي يزداني اگه نگم بهترين هستن بي ترديد جز يكي از بهترين ها هستن باعث پيشرفت هنر ميشن. هنر ايران رو كسايي مثل تتلو و امثال اين ها دارن نابود ميكنن نه اقاي يزداني كه در بالا ترين سطح كار ميكنه و متاسفنه خيلي از قشر هاي جامعه توانايي درك موسيقي و مخصوصا ترانه هاي ايشون رو ندارن

یکشنبه 18 مرداد 1394 - 09:07

با احترام باید بگم صدای آقای یزدانی برام استرس ایجاد میکنه ،جدای اینکه بهم ثابت شده خیلی از طرفداراشون صرفا بخاطر ادای روشنفکری و کلاس طرفداری راک میگن طرفدار ایشونن و حتی درکی از ترانه هاشون ندارن

یکشنبه 18 مرداد 1394 - 18:15
شاهین

خواستی بگی خوشت نمیاد دلیل چرت چرا میاری دیگه؟؟ :)))))
من استرس میگیرم چون هواداراش ادا درمیارن.. :)))

177.126.40.132
یکشنبه 18 مرداد 1394 - 10:04

صداي مردانه و قُلدُر رضا يزداني( بله صداي مردانه، چون هستند خوانندگان مرد موسيقي ما كه به قول امير كريمي صداي زير و زنانه دارند) در تركيب با اركستر سازهاي كلاسيك قطعا حس و حال متفاوت تري داشته است. شنيدن اجراي اركسترال و زنده آثار سينمايي جناب كيميايي هم كه حس زيباي خود را دارد. هر چند حسرت عدم اجراي موسيقي فيلمهاي قبل از انقلاب آقاي كيميايي هم بجاست.
ريشه اين اختلافات و جراحت هاي دور و نزديك رفاقت هاي دور و نزديك اين هنرمندان بزرگ ريشه هايي ديگر دارد كه قانون حقوق آثار در ظاهر، شيك تر است و بهتر است كه گفته شود! ريشه هايش سياسي است. هر چند با عرض معذرت از بزرگان و اساتيد بالاخره ما در هر كره خاكي كه باشيم بايد حقيقت اينكه جهان سومي هستيم را نشان دهيم. اينكه آثار قديمي و ماندگار يك موزيسين بعد سالها براي نسل جديد و حتي براي نوستالژي قديمي ترهاي متولد قبل انقلاب، باز اجرا شود و در واقع باز معرفي و بار ديگر مطرح و تبليغ گردد خودش در جاي خودش مگر اداي حقوق مادي نيست؟!

یکشنبه 18 مرداد 1394 - 12:36

متاسفانه شرکت برگزار کننده این مراسم، که یک شرکت تولید و پخش آثار هنریه بیشتر، به نظر در زمینه اجرای کنسرت غیرحرفه ای بود. نحوه فروش بلیط که اصلا جالب نبود، ... بروشوری برای معرفی قطعات و نوازندگان تهیه نشده بود. جای نمایش تصاویر فیلم هایی که موسیقی آنها اجرا میشد به شدت احساس می شد. جدای از بی نظمی و زمانبندی نادرست، متاسفانه سالن وزارت کشور از نظر صدا برای اجرای ارکسترال چندان مناسب نیست...

اما موسیقی عالی بود. من از اجرای این ارکستر جوان و تنظیم و رهبری جناب آقای عبدی لذت بردم. اجرای رضا یزدانی عزیز هم با ارکستر واقعا جذاب بود به ویژه که ترانه هایی اجرا شد که شاید تا به حال به صورت زنده اجرا نشده بودند.
این کنسرت با یک ایده بکر و یک گروه موسیقی خیلی خوب شکل گرفت اما متاسفانه به خاطر شرایط غیرحرفه ای برگزاری، بخشی از تاثیرگذاریش رو از دست داد. هر چند که به هر حال کار قابل تقدیری بود.
با نظر آقای فرامرز هم در مورد اجرای آثار پیش از انقلاب کاملا موافقم

یکشنبه 18 مرداد 1394 - 14:08
شقایق

جالبه که نظرم سانسور شده؟ چون سایت موسیقی ما تبلیغ این کار رو گذاشته بود؟ منظورم این بود که تبلیغات برای این کنسرت خیلی دیر شروع شد، به نسبت زمان باز شدن بلیط فروشی
به هر حال مهم نیست. نخواستید درج نکنید

115.223.97.102
چهارشنبه 21 مرداد 1394 - 01:30

من چند روز مونده به اجرا برای خرید بلیت سایت رو دیدم خیلی جاها خالی بود و واقعا تعجب کردم ،وقتی استقبال خود مردم از همچین برنامه های نو و بکری کمه انتظار عجیبی هم نمیشه داشت که یه برنامه کامل و بی نقص رو شاهد باشیم سالنی با کلی جای خالی و آدمایی که حتی نمیدونستن ارکستر سمفونیک با بند رضا یزدانی متفاوت است ! این نگاه به موسیقی تنها نتیجه ای که میده برنامه های ضعیف از نظر موسیقیایی و خوانندگانی که با یه آهنگ از فرش به عرش می رن و سالن پر می کنند و بعد از مدتی فراموش می شن بهتر قبل از انتقاد از بقیه یه تلنگری به خودمون بزنیم

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود خاطره بازی چهل ساله بدون حضور «قیصر» و «رضا موتوری» | موسیقی ما