برنامه یاد بعضی نفرات
 
عذرخواهی پویا بیاتی از کاور قطعه خواننده لبنانی
درخواست غرامت صد هزار دلاری الیسا از یک خواننده پاپ ایرانی
موسیقی ما – روز چهارشنبه چهاردهم مرداد برابر با پنجم آگوست خبری از طریق رسانه‌های عرب زبان منتشر شد مبنی بر اینکه یک خواننده مطرح لبنانی از یک خواننده ایرانی شکایت کرده است. وب سایت «المستقبل» در خبری اعلام کرد که «الیسا»، خواننده پرطرفدار دنیای عرب، از «پویا بیاتی» شکایت کرده است. در ادامه، چند رسانه پرمخاطب دیگر هم این خبر را به اشکال گوناگون منتشر کردند و حتی از درخواست غرامت یکصد هزار دلاری این خواننده لبنانی هم صحبت به میان آمد. دلیل شکایت الیسا از پویا بیاتی، قطعه «نگران توام» این خواننده بود که چندی پیش از طریق رسانه‌های داخلی در اختیار مخاطبان قرار گرفت. بیاتی قطعه نگران توام را از قطعه «حب کل حیاتی» کاور کرده بود و در زمان انتشارش فقط از طریق متن روی پوستر اثر اعلام کرد که ملودی این قطعه عربی است و جزئیاتی از خواننده و صاحب اصلی کار بیان نشد.

قطعه حب کل حیاتی، سال 2015 و در آلبوم «حاله حب» با صدای الیسا شنیده شد و جز خودش «احمد عبدالسلام»، تنظیم کننده آن آلبوم هم اعلام کرده که اقدام‌های قانونی برای اثبات حق مالکیت آن قطعه را انجام خواهند داد. برای اطلاع از جزئیات قطعه نگران توام و همچنین جویاشدن نظرات پویا بیاتی به سراغ او رفتیم. این خواننده پاپ در بخشی از صحبت‌های خود اعلام کرد که پیش از وقوع این اتفاقات، الیسا لینک قطعه نگران توام را در صفحه توییتر خود به اشتراک گذاشته بود.
 
  • *پویا بیاتی: حق با آنها است
این خواننده پاپ در ابتدا گفت:«من علاقه زیادی به موسیقی ترکیه و عربی دارم و می‌خواهم که موسیقی خودم را نه در آن سطح ولی در همان فضاها پیگیری کنم. دلیلش هم این است که مخاطبان من چنین تمایل و خواسته‌ای دارند. این علاقه باعث شده که گاهی اوقات به سراغ قطعات موسیقی که در آن کشورها مطرح می‌شود بروم و آنها را با ترانه فارسی بازسازی کنم. البته این روال در موسیقی دنیا مرسوم است و یک قطعه به زبان‌های مختلف کاور می‌شود. نظیر شاهکار «جیپسی کینگز» که بارها به زبان‌های مختلف خوانده شده و مردم همه کشورها با آن اثر ارتباط برقرار کردند. من هم سعی کردم چنین روندی را در مقوله موسیقی پاپ فارسی دنبال کنم. در کشور ما خواننده‌های مختلفی این کار را انجام می‌دهند. بعضی از آنها جسارت به خرج می‌دهند و آهنگسازی را به نام خودشان تمام می‌کنند. زیرا اغلب به سراغ کارهای خواننده‌های شناخته شده نمی‌روند. چند وقت پیش دو قطعه‌ای را که بین مخاطبان موسیقی عرب مطرح شده بود، شنیدم و قصد داشتم که روی آنها کار کنم. من می‌دانم که اگر قرار است یک اثر کاور شود باید صاحب اثر هم در جریان قرار گیرد ولی ما به این افراد که از چهره‌های شماره یک موسیقی عرب بودند، دسترسی نداشتیم. من در صفحات اجتماعی و سایت خودم اعلام کردم که ملودی قطعات «نگران توام» و «یه نفر» برگرفته از موسیقی عربی است. اتفاقی که اخیرا رخ داده برای من از یک بُعد خوشایند و از یک بُعد هم ناخوشایند است. از این جهت خوب است که صاحب اثر در صفحه توییتر خودش لینک قطعه نگران توام را به اشتراک می‌گذارد و در توضیح آن می‌نویسد که مخاطبان ایرانی خودم را به شنیدن این قطعه دعوت می‌کنم. من عکس این پست خانم «الیسا» را دارم و برای انتشار در اختیار سایت «موسیقی ما» قرار می‌دهم. بُعد ناخوشایند هم این است که ایشان چند وقت بعد این پست را از روی صفحه خود حذف می‌کنند و مساله شکایت مطرح می‌شود. در این وضعیت نمی‌دانم چه بگویم زیرا حق با آنها است و ما باید اجازه می‌گرفتیم ولی دسترسی نداشتیم.»

او البته به شکل عجیبی از کار خودش اظهار رضایت هم کرده و می گوید:«خوشحال هستم که کار آن قدر خوب بوده که مخاطبان ایرانی چنین اثری را دوست داشتند و در هر صورت این کار به گوش صاحبان اصلی اثر هم رسیده است. من هرچند وقت یک بار به سراغ آثار فاخر موسیقی عربی و ترکی می‌روم و به نظرم این تبادل هنر میان فرهنگ‌ها اتفاق زیبایی است. این تبادل هنری به نظرم ایدئولوژی خوبی است و می‌توانیم موسیقی و زبان هر کشور را جهانی کنیم. نگاه من هم در انجام چنین تصمیمی جهانی شدن و همین تبادل فرهنگ و هنر بود. اما متاسفانه ادبیات رسانه‌های عربی در زمینه انتشار این خبر را دوست نداشتم ولی بابت چنین اتفاقی پاسخگو هستم زیرا آنها حق دارند.»

بیاتی در پاسخ به این سوال که چرا در کاور قطعه نگران توام نام آهنگساز و خواننده اصلی اثر ذکر نشده و فقط به ذکر کلمه Arabic بسنده کرده‌اند گفت:«در زمانی که من این قطعه را منتشر کردم یک تراژدی اتفاق افتاد که جامعه را تحت تاثیر قرار دارد. همه روی ماجرای فرودگاه عربستان تمرکز کرده بودند و نگاه‌ها منفی و تنفرآمیز بود. من تمایل نداشتم که این جنجال‌ها به هنر کشیده شود و خدایی نکرده به قومیت و نژاد خاصی توهین شود. من خودم همیشه مقید به اخلاق هستم و بابت اینکه نتوانستم با صاحب اثر ارتباط برقرار کنم ناراحت هستم ولی تلاش کردم که توهینی نسبت به قومیت عرب مطرح نشود. در آن زمان فقط نوشتم که ملودی عربی است و توضیح مفصل بیان نکردم که خدایی نکرده برخی افراد بخواهند این دو اتفاق را به همدیگر مرتبط کنند. در صفحه اینستاگرام خودم چندی بعد نوشتم که این ملودی برای چه قطعه‌ای است. اما آن حساسیت باعث شد که توضیح بیشتر ندهیم و حتی در خبرهای مربوط به قطعه نگران توام به تفصیل در این زمینه صحبت نکردیم.

پویا بیاتی به آن دسته از چهره های مطرحی که بارها آثار دیگران را کاور کرده اند، اشاره می کند و می گوید: «در موسیقی ما از این اتفاقات زیاد رخ می‌دهد. چهره‌هایی که برند هستند هم قطعاتی را کاور می‌کنند و آیا واقعا تمامی آنها اجازه می‌گیرند؟ اگر آنها به خواننده‌های مطرح دسترسی پیدا می‌کنند حتما به ما هم بگویند که چگونه چنین ارتباطی را برقرار می‌کنند. این روال در موسیقی کشور ما مرسوم است و تا کنون هم سابقه نداشته که اثر همکاران ما به گوش صاحبان اصلی اثر که در خارج هستند برسد. نکته آزاردهنده برای من این است که بعضی‌ها به هر شکل خودشان را وکیل مدافع همه می‌دانند. فقط روی «پویا بیاتی» دست می‌گذارند و می‌گویند که چرا این کار را انجام می‌دهی؟ من به صراحت می‌گویم که فلان اثرم عربی یا ترکی است اما همین دوستان وقتی که به خواننده‌های دیگر می‌رسند سکوت پیشه می‌کنند. اما من از طریق این رسانه رسما عذرخواهی خودم را اعلام می‌کنم اما خوشحال هستم که کار آنقدر خوب بوده که به گوش صاحبان اثر هم برسد. از یک سو تایید کردند و در فضای مجازی به اشتراک گذاشتند و از سوی دیگر تنظیم کننده کار می‌گوید که شکایت کرده‌ایم.»
 
  • *چه اتفاقی رخ می‌دهد؟
پس از اعلام خبر شکایت الیسا از پویا بیاتی گمانه‌‌زنی‌های گوناگونی در فضای مجازی مطرح شد مبنی بر اینکه سرانجام چنین موضوع بحث برانگیزی چیست؟ زیرا این اولین بار بود که یک خواننده خارجی نسبت اثر کاور یک خواننده داخلی واکنش نشان می‌داد. برای رسیدن به معمای سرانجام این خبر باید نگاهی به قانون کپی رایت یا حق تکثیر انداخت.

ایران عضو هیچ کدام از کنوانسیون‌های بین المللی مرتبط با کپی رایت، حتی کنوانسیون «بِرن» که بیش از 165 عضو دارد، نیست. کشور ما فقط در سال 2001 به عضویت «ویپو» درآمد. ویپو(world intellectual property organization) یکی از شانزده آژانس تخصصی زیر مجموعه سازمان ملل متحد است که در ایران با نام «سازمان جهانی مالکیت فکری» شناخته می‌شود. ویپو در سال 1967 برای تشویق آثار خلاقانه در راستای حمایت از مالکیت معنوی در جهان تاسیس شد. این سازمان با وجود اینکه 184 عضو دارد اما در زمینه کپی رایت از توان اجرایی کمتری نسبت کنوانسیون برن برخوردار است.

در بخشی از توضیحات مربوط به معرفی کنوانسیون برن این موضوع ذکر می‌شود که کشورهای امضاکننده معاهده ملزم هستند که آثار پدیدآورندگان سایر کشورهای امضا کننده را به رسمیت بشناسند و همانند آثار مولفان تبعه خود مورد حمایت کپی رایت قرار دهند. کلیت قانون کپی رایت در میان 165 عضو کنوانسیون برن یکسان است اما جزئیات آن در برخی کشورها تفاوت دارد. به عنوان مثال در برخی از کشورها باید  علامت حق تکثیر © دریافت و استفاده شود تا آن اثر مورد محافظت قرار گیرد. اما در تمامی کشورهایی که عضو کنوانسیون برن هستند، کپی رایت به صورت خودکار به آثار تعلق می‌گیرد و نیازی به طی مراحل اداری و ثبت در دفاتر دولتی نیست. اما نکته حائز اهمیت این است که در حوزه‌های قضایی، ثبت اثر و دریافت علامت حق تکثیر © به عنوان مدرک اثبات برای معتبر بودن حق تکثیر تلقی می‌شود. البته گفتنی است که در مقوله حق انحصاری آثار موسیقی که با عنوان قانون ترجمه و تکثیر کتب و نشریات و آثار صوتی شناخته می‌شود، به جای © از علامت  استفاده می‌شود. یعنی طبق ماده چهار قانون مذکور صفحات یا نوارهای موسیقی و صوتی در صورتی حمایت می‌شوند که در روی هر نسخه یا جلد آن اثر علامت بین‌المللی پ لاتین در داخل دایره و تاریخ انتشار و نام و نشانی تولید کننده و نماینده انحصاری و علامت تجارتی ذکر شده باشد

.
  • داستان الیسا و پویا بیاتی
همین نکات پاراگراف قبل در جریان شکایت الیسا از پویا بیاتی شاید پاسخ سوال باشد. زیرا لبنان در 30 سپتامبر 1947 به عضویت کنوانسیون برن درآمده و آلبوم الیسا در سال 2015 از طریق کشور امارات در دنیا توزیع شد. امارات متحده عربی هم در سال 2004 معاهده کنوانسیون برن را امضا کرد. اما بر روی کاورهای آلبوم الیسا نشانی از علامت © یا دیده نمی‌شود. در نقطه مقابل هم ایران عضو کنوانسیون برن نیست و بعید است که این خواننده چهل و سه ساله لبنانی بتواند حکمی بابت ادعای غرامت خود از دادگاه دریافت کند.

از اواخر دهه چهل خورشیدی که موسیقی پاپ به شکل جدی توسط هنرمندان و مخاطبان تولید و پیگیری می‌شود، تا کنون بارها شاهد بوده‌ایم که قطعات مختلف خارجی کاور می‌شوند. این مقوله از نیمه دهه هفتاد و همزمان با احیای مجدد موسیقی پاپ پس از انقلاب باز هم شدت گرفت. طی این سالها آثار عربی، ترکیه‌ای، یونانی، فرانسوی، روسی، اسپانیایی و بعضا آمریکایی مورد توجه موزیسین‌ها بوده و از روی آنها کاور می‌کنند. در نود درصد موارد هم به دلایل مختلف نام صاحب و خالق اصلی اثر ذکر نمی‌شود و حتی مورد‌هایی وجود دارد که موزیسین نام خودش را به عنوان آهنگساز و تنظیم‌کننده ذکر می‌کند! حال باید دید اولین واکنش نسبت به کاور قطعات خارجی توسط یک خواننده داخلی چه بازخوردی را در بین موزیسین‌ها به دنبال خواهد داشت؟ و اینکه عاقبت کاور، که یک پدیده مرسوم در دنیا به شرط رعایت موازین اخلاقی و قانونی است، در موسیقی پاپ ایران چه می‌شود؟
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 17 مرداد 1394 - 15:20

دیدگاه‌ها

شنبه 17 مرداد 1394 - 09:35

والا اگه قرار بود تا الان تموم این خواننده ها شکایت کنن آبرو واسه ایران نمونده بود!!!
تا هم میگی میگن تموم دنیا کاور میکنن!!!

شنبه 17 مرداد 1394 - 14:57
فروغ(فقط خدای احساس ایران *محمد علیزاده*)

اقا احمد چرا خشک و تر رو با هم میسوزونی برادر من؟؟؟...... خواننده در ایران هست که حتی یک ترکت کاور هم نداره .....عجولانه قضاوت نکنید!!!
پایدار بمونید الهی

202.34.35.196
شنبه 17 مرداد 1394 - 16:02
ب طرفدارعلیزاده

اره عزیز حتما همونی که تحریراش تقلیده دیگه؟!!

154.96.194.188
شنبه 17 مرداد 1394 - 16:40
سرباز

کاور باشه مگه چیه!
مهم اینه ک کار خوبی از اب در بیاد
ابروی ایران رو فرهنگش میبره ن کاور ی خواننده
تایید لطفا

123.209.199.47
شنبه 17 مرداد 1394 - 18:56
لازار

طرفدار علیزاده ندیده بودیم تو این بحث شرکت کنه ک کرد!! یه صدای ژوست شنیدی شما ک رتج کاورو اینا نظر میدی؟

34.15.36.217
شنبه 17 مرداد 1394 - 23:54
فروغ(فقط خدای احساس ایران*محمد علیزاده*)

من نمیدونم منظورتون کیه و درمورد چی صحبت میکنین ولی اینو بهتون اطمینان میدم که یه ترکت کاور هم بین ترکتای محمد علیزاده پیدا نمیکنید!!!اگر حتی تموم خوانندگان ایران هم کاور کنن(که غیر ممکنه و تعداد معدودی اینکار رو میکنن) محمد علیزاده از این مقوله مستثنی است!!!
اشتباه رو نگید چون اونو خوانندگان ترکیه ای ، روسی،عربی خونده بودن و محمد هم به زبان مادری اش خوند و اعلام هم کرد که ملودیش فولکور مدیترانه ایست!!! اگه به غیر از این پیدا کردین بسم الله بفرمایید بگید!!
پایدار بمونید !!

209.223.145.59
یکشنبه 18 مرداد 1394 - 14:25
faezeh .

محمد علیزاده اهل کاور نیست ما هم اهل تعصب بی جا نیستیم:)

192.208.156.246
یکشنبه 18 مرداد 1394 - 16:05
علامت سوال بزرگ

محمد علیزاده اهل کاور نیست؟!
حالا ایشون یه حرفی تو خبرگزاری فارس زدن جدی نگیرید.
هواتو کردم معروفترین ترنه دو سه سال اخیر ایشون کاوره. میدونم از کدوم خواننده عرب و بدون اجازه این کار کاور شده.
پس خواهشا طرفدارای محمد علیزاده این بحثو جمع کنن چون اگه ادامه بدید لینک اهنگ کاور رو میذارم تا مخاطبین سایت موسیقی ما ببینن حقیقت چیه و خودشون قضاوت کنن

واسم عجیبه که مخاطب ایشونید و نمیدونید این قطعه کاوره!

سپاس از موسیقی ما بابت تایید

225.13.202.22
یکشنبه 18 مرداد 1394 - 19:39
faezeh .

بله من گفتم محمد علیزاده اهل کاور نیست.
نیازی به تهدیییید نیست!!!! چون من میدونم شما کدوم ترک رو میگی!!!ترک عمرو دیاب خواننده ی مصری.
ولی کاور میتونه از سمت تنظیم کننده یا ملودی ساز هم صورت بگیره و اگر کاوری در کار باشه شاید آقای علیزاده در جریان نباشن و هم چنین میلاد ترابی هم قابل احترامن ولی نمیشه همیشه کاور رو به پای خواننده نوشت و اگه به خوندن محمد و خوندن عمرو دیاب توجه کنید میبینین که هیچ شباهتی ندارن.
و شما جوری حرف میزنی که انگار مثلا با این خبر محمد علیزاده کل هواداراشو از دست میده!!!
پس ما رو تهدید نکنید....

134.21.102.91
یکشنبه 18 مرداد 1394 - 20:03
علامت سوال بزرگ تر

خب خوشحالم خودتون هم در جریانید و بعد ادعا میکنید که کاور نخونده!!
هر چند شما هم طرفدار ایشون هستید دیگه. موقعی که هواتو کردم اومد بیرون دو روز بعد 200 تا پیام واسه محمد علیزاده رفت رو صفحه فیسبوکش که این قطعه کاوری هست و احتمالا ایشون هم فهمیده . و بعد ایشون میان تو خبرگزاری فارس میگن کاور نخوندم!! من نمیدونم شما اسمشو چی میذاری اسمش از نگاه من دروغه!!

ارپژ گیتار ابتدایی و حتی گیتار الکتریک انتهایی دقیقا کاور هستن
محمد علیزاده هم دقیقا توی همون گامی میخونه که دیاب میخونه. حتی به جرات میتونم بگم نصف اکورد ها دقیقا برابر هم هستن

و یک علامت سوال بزرگ. وقتی اطلاعات موسیقی دقیقی ندارید و خواننده مورد علاقتون هم اطلاع دارید که کاور خونده و بعدش هم یک دروغ بزرگ میاد میگه که من هیچوقت کاور نخوندم، مگه مجبورید بیاید و تو موضوعی که به ایشون ربطی نداره بگید محمد علیزاده کاور نخونده؟!

187.16.188.209
یکشنبه 18 مرداد 1394 - 22:23
سرباز

چرا کار ما شده تخریب یا سرکوب یکی دیگه!
در مورد اقای علیزاده:
در مورد قطعه ی اشتباه شنیده بودم ی چیزایی اما هواتو کردم رو نه
نمیدونم من خودم اطلاع دقیقی ندارم ولی اگه کاور هم باشه بازم زیباس چون ب قول خودتون (علامت؟) جز معروف ترین ترانه هاشه و این قطعه با صدای محمد اوج گرفت ک باز ب قول بعضیا صداشم فالشه:/
اجراهاشم سحر وجادوس:///

+
خوشحال میشم لینک بدین

125.161.246.94
یکشنبه 18 مرداد 1394 - 23:01
فروغ{فقط خدای احساس ایران محمد علیزاده}

خانوم یا اقای لازار باید خدمتتون عرض کنم که من اگه فقط محمد علیزاده گوش میدادم الان اینجا نبودم.....بله اطلاعات کاملی درمورد محمد جان دارم اما تقریبا موزیک همه ی خوانندگان مجاز و اخبارشون رو هم دنبال میکنم....و تنها در دو صورت من نظر نمیدم 1/موسیقی ما سایتش بسته بشه2/خوده شخصه محمد علیزاده مستقیما بهم بگه....در غیر اینصورت هرجا دلم بخاد نظر میزارم و فک میکنم به کسی هم مربوط نیست......
و اما
جنابی که فرمودید هواتو کردم کاوره....
این مصاحبه رو گوش بدید.....
http://dl.miladtorabifans.ir/Video/Milad%20Torabi%20&%20Mohammad%20Aliza...
دقت کنید که محمد جان میگه چی....میگه در زمان ساخت ملودی من با گیتار الکتریک اخرش مخالف بودم ولی میلاد راضیم کرد و منو برد......
به لازار هم عرض کردم که اطلاعات کاملی درمورد محمد عزیز دارم حتی اگه باز هم بگید کاوره و محمد دروغ میگه ولی من حرف محمد واسم سنده ......وگرنه اون خواننده خودش زبون داره که نزاره این همه وقت بگذره و دوسال و نیم از انتشارش بگذره و نیاد اعتراض کنه.....با این اوضاعی که بعضیا{مثل الیسا} چنان بلبشویی به پا میکنن انگار اقای بیاتی رفته ملودیشو ازش بزور گرفته.....واقعا که....چقدر قضاوت عجولانه؟؟؟تا کی؟؟؟
من جوابی نمیدم ازتون خواهشمندم قانع هم نشدید باز پیگیری کنید خودتون پشیمون میشید
یا حق....

232.164.15.1
دوشنبه 19 مرداد 1394 - 01:59
پوریا رحیمی

اخه علیزاده ام دفاع کردن داره؟؟؟
دیگه اونکه کاوراشو اینا رو خواجه حافظ شیرازیم میدونه

123.151.91.128
شنبه 17 مرداد 1394 - 12:01

الان باید شادمهر رو دار بزنن که !!!!! از نظر من کاور هنر نیست...نادیده گرفتن توانایی خود فرد هست

شنبه 17 مرداد 1394 - 16:38
فرهاد (صدایی به وسعت ایران )

نمیدونم چه پدر کشتگی با "آقای پاپ" دارید شما طرفدرای حسود چاوشی که هر چی میشه اسم ایشونا میارید - با این حرفا نه شما به مراد دلتون میرسید ونه چاوشی قابل قیاس با شادمهر میشه

47.23.101.40
شنبه 17 مرداد 1394 - 17:17
پیاده رو ** ارتش میلیونی هواداران محسن چاوشی **

مخاطب خاص !!!...اگه توهینی به شادمهر تو این کامنت دیدی حق با شماس !!!

38.174.75.106
شنبه 17 مرداد 1394 - 18:58
راستین خلجی

الان چه توهینی به شادمهر شده؟!! حقیقتیه که خود شادمهر هم قبول داره
البته من خودم کارای شادمهر رو دوست دارم...

226.39.226.225
شنبه 17 مرداد 1394 - 19:08
مهران

بنابه آمار کاور باشه چاوشی هم کاور زیاد داره..سعی نکن با پایین کشیدن خواننده هایدیگه خواننده خودتو ببری بالا/
شادمهر از بین 200 آهنگی که ساخته فقط 5 6 موردش کاوره که آمارش عالیه.. درضمن یادمون نره شادمهر هنرمندیه که کارو از اصل آهنگم بهتر در میاره !!!!
دیگه کسی که با ابی و مهستی و ... کار کرده نیاز به این بحثا نداره.
هواداران و خواننده های داخلیمون بجای تخریب بهتره چندتا چیز مثبت از خواننده های بزرگی مثل معین و ابی و داریوش و شادمهر و سیاوش قمیشی یاد بگیرن نه اینکه کورکورانه بهشون بتازند/

ممنون از تایید موسیقی ما/

207.147.32.42
یکشنبه 18 مرداد 1394 - 01:57
بی سرزمین تر از باد

دوست عزیز یادت باشه خود چاوشی هم از یه دختر بچه کاور کرده!

76.217.187.34
یکشنبه 18 مرداد 1394 - 10:32
Mehdi Mika

آقای مهران
سیاوش و شادمهر به کنار!اونا موزیسین هستن! اما به من بگو از آقای صدا یعنی ابی چه چیزی رو میشه یاد گرفت؟!! ایشون نه آهنگسازی میدونه نه ترانه سرایی نه تنظیم... فقط با استفاده از استعداد خدادادی تونسته انقد معروف بشه وگرنه جز صدای عالی هیچ چیز دیگه ای نداره! بنابراین چیزیم ازش نمیشه یاد گرفت دوست عزیز
در ضمن کاور کردن اصلا کار مورد داری نیست! خیلی از کارای قشنگ موسیقی ایران از همین کاورها خلق شده! کاور وقتی بد میشه که طرف کارو به اسم خودش تموم کنه

45.171.44.109
یکشنبه 18 مرداد 1394 - 12:03
پیاده رو ** ارتش میلیونی هواداران محسن چاوشی **

مقلته نکنید دوستان !!!! چاوشی کلا یه آهنگ کاور کرده " چاردیواری " که بعدشم پشیمون شد و اعلام کرد که دیگه کاور نمیکنه چون خودش توانایی ساختن آهنگ رو داره ... بازم شهامت داشته اشتباهشو گردن گرفته...همون موقع که این آهنگ و کاور کرد بالای 150 تا آهنگ ساخته شده داشته...نیاز باشه مصاحبه ش رو هم میزارم

247.146.15.143
یکشنبه 18 مرداد 1394 - 13:42
محمدامین

من با کسی که سطح سوادش در حدیه که مغلطه رو مقلته می نویسه هیچ صحبتی ندارم.
هر وقت به حدی رسیدید که برای گوش تون احترام قائل بودید بیاین و اینجا صحبت کنید.

211.226.100.54
یکشنبه 18 مرداد 1394 - 18:10
پیاده رو ** ارتش میلیونی هواداران محسن چاوشی **

اولا من به آقا میگم عاقا !!! پس هرجور بخوام میگم !! دوما هیچ صحبتی نداری؟؟؟ مگه کسی شما رو خبر کرده که بیای نظر بدی که حالا صحبتی نداری ؟؟
سوما عمق کامنت مثل اینکه بدجور رو شما تعصیر گذاشته ( البته اگه نخوای به تعصیر گیر بدی !!!! )
حقیقت همیشه تلخه متاسفانه تا بوده همین بوده !!!
با کمال احترام

22.194.157.212
یکشنبه 18 مرداد 1394 - 19:05
مهراد

آره خيليا از عربا و يونانيا کاور ميكنن ولى ديگه بدتر از چاووشى نيس كه ميره آهنگه برقصا رو از افغانيا کاور ميكنه، تازه روش مينويسه خواننده آهنگساز و تنظيم كننده : محسن چاووشى!!!!!!!
آدم چقد ميتونه بدبخت و چيپ باشه كه از يه افغانى آهنگ بدزده ؟ : ))))))))))))))))
حالا خودش هيچى آبرو موزيک ايرانو ميبره با اين كاراش اگه مونده باشه آبرويى...

چاووشى فقط يه كاور داره؟ اينارو نشنيدى حتما، اتفاقا از کاور كردنش پشيمون نشده بعدش بيشتر را افتاده ....
آهنگاى کاور چاووشى :

چار ديوارى ( کاور شده ) .... ورژن اصلى : Miley Cyrus - See You Again

شير مردا ( کاور شده ) .... ورژن اصلى : Vitis Vinifera - Divino

برقصا ( کاور شده ) .... ورژن اصلى : Sediq Shubab - Gulha Ra Chida

خدايى وجودش هيچ سودى برا موزيک ايران نداشته صداش كه افكته عرضه يه كنسرت گذاشتن ساده رو كه نداره اخلاقم كه نداره هميشه با همه درگيره، من موندم خودش و طرفداراى متوهمش چجورى اين همه رو و اعتماد به سقف دارن كه از عالم و آدم ايراد ميگيرن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟! .... بازم كاور داره فلن اينا رو داشته باشين

موسیقی ما تایید شه لطفا

141.30.164.43
دوشنبه 19 مرداد 1394 - 02:08
پوریا رحیمی

:)))))))))
چاوشی خیلی خوب بود کاور برقصاش... دمتون گرم برا این افشاگری

114.137.156.214
دوشنبه 19 مرداد 1394 - 03:53
arshia

میکا ابی چیزی برای یاد گرفتن نداره؟؟؟یعنی موزیک ما با این صداهای بی پایه به جایی رسیده که صدا و تکنیک خوندن داشتن اونم در حد ابی هنر حساب نمیشه؟؟؟؟
من دیگه حرفی ندارم!تبریک به همه!!!

27.102.116.34
دوشنبه 19 مرداد 1394 - 05:28
سید علی موسوی

مهراد جان، شیرمردا کاور نیست گلم، در مورد چاردیواری که محسن بعدا پشیمونیش رو اعلام کرد، در مورد برقصا هم یه کار یهویی واسه شادی مردم بعد انتخابات میخواست تولید کنه و احتمالا به خاطر کمبود وقت مجبور به کاور شده، نکته مهم اینه که برقصا از نظر فنی توی کارنامه محسن اصلا کار مهمی نیست و خود محسن هم فقط یه کار دلی داده بیرون و ادعایی در موردش نداره که بخوایم بگیم با ملودی کاور شده از دیگران ادعا کرده. محسن قدرت آهنگسازیش رو با قطار و کو به کو و سنگ صبور و پروانه ها یی که ملودیش رو تو نوجوونیش ساخته و کلی کار دیگه ش ثابت کرده. و 99 درصد کارهاش که نزدیک به 200 تا شده رو خودش آهنگسازی کرده و دو سه تا کاور توی 200 تا خیلی ناچیزه.
در مورد جملات آخرت هم متاسفانه شخصیتت رو نشون میده و من جوابی براش ندارم و فقط لبخند تحقیر آمیز ما و مخاطبای فهیم موسیقی رو در پی داره :| صدای افکتی :)) آره صداش افکتی اونوقت بهترین تنظیم کننده ایران ( بهروز صفاریان ) داره باهاش همکاری نزدیک و جدی میکنه و اعتبارش رو خراب میکنه به خاطر یه صدای افکتی :)

174.122.40.196
دوشنبه 19 مرداد 1394 - 12:02
پیاده رو ** ارتش میلیونی هواداران محسن چاوشی **

رفتی دو ساعت گشتی کاور پیدا کنی ؟؟؟ خب میگفتی من راهنماییت میکردم !!!دوست عزیز و محترم چاوشی همزمان با انتشار برقصا اون آهنگ افغانی رو هم پخش کرد تا اثر رو معرفی کنه...الان هم با تمام وجود بهش افتخار میکنم که حتی تو افغانستانم طرفدار داره !!!! این باعث شده خیلی چیزا درباره ی شما روشن بشه که اینجور با کینه کامنت گذاشتی...حسادت سر به فلک زده !!!

55.248.148.194
شنبه 17 مرداد 1394 - 12:05

من واقعا ناراحت شدم.چرا باید خواننده های ما بجای تولید، کاور کنن؟
این فقط در مورد آقای بیاتی نیست.متاسفانه خیلی ها این کارو می کنند.
من که سعی می کنم از این به بعد کارهای خواننده های ترکیه و اسپانیا رو گوش بدم.
اگر قرار ترانه بشنوم دوست دارم اصل باشه نه کاور .... .
جالبه خواننده ها خودشون میگن کپی آلبومشونو نخریم ولی خودشون کپی آثار دیگرانو بی اجازه انجام میدن!!!

شنبه 17 مرداد 1394 - 12:13

تا ببنیم بعد از شکایت تمام صاحبان اثر، چند تا از این نوابغ پاپ ایران واقعا نابغه باقی می مونن؟!

اقا تو همه چیز همینطوره..کتاب..و...و...انگار هر کی به هر کی واقعیه.

دوشنبه 19 مرداد 1394 - 03:57
amin.k

گل گفتی جدا!

241.87.73.23
شنبه 17 مرداد 1394 - 12:18

چه دلیل قانع کننده ای!!!!!!!اگه می نوشت لبنانیه ، چه ربطی به فرودگاه عربستان پیدا می کرد؟!عربیک که تازه بیشتر ربط پیدا میکنه خواننده ی محترم.

شنبه 17 مرداد 1394 - 12:46

از شادمهر عقيلي تو ايران بالاتر داريم ؟؟؟

اهنگ انتخاب اهنگ مشكوكم به تو .....كاور هستند ..

شنبه 17 مرداد 1394 - 14:09
صفر علي

سلام دوست عزیز
میشه بفرمایید آهنگ انتخاب ورژن اصلیش چه آهنگی هست؟؟ اگرم امکان داره لینکشو بذارد

72.132.36.4
شنبه 17 مرداد 1394 - 16:51
ايمان

به لينك زير مراجعه كنيد
انتخاب رو اينجا نگفته ولي تو يه كليپ ديده بودم گفته بودن تراك انتخاب هم كاور يوناني بوده ..البته من خودم عاشق شادمهرم ولي اين پويا بياتي مظلوم واقع شد ..خيلبي هاي ديگه هستند از محسن يگانه گرفته تا عبدالمالكي و .و..فكر كنم تنها خواننده اي كه كاور نميكنه محمد اصفهاني باشه

http://www.aparat.com/v/2scEa/%D8%A7%D9%87%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C...

52.212.15.148
شنبه 17 مرداد 1394 - 17:07
hamid reza

بنازم به احسان خواجه امیری که تا حالا یه کار کاور هم نداشته.

206.188.28.240
شنبه 17 مرداد 1394 - 19:16
مهران

داداش اشتباه متوجه شدی.. آهنگ انتخاب توسط خواننده های دیگه ( ترک-کرد) کاور شده نه اینکه شادمهر از اونا کاور کرده باشه.. اطلاعات غلط نده لطفا !

55.26.227.181
یکشنبه 18 مرداد 1394 - 02:00
بی سرزمین تر از باد

دوست عزیز تو آلبوم طرفدار به هیچ عنوان هیچ آهنگی کاور نیست! این لینکی هم که گذاشتی اعتبار و موثق بودنش کاملا زیر سواله!
مشکوک و بی تو هم رو هم خود شادمهر اعلام کرده! برخلاف مدرک شما، مدرک من معتبره! اگه دوست داری برات مصاحبش رو قرار میدم!

10.204.52.48
دوشنبه 19 مرداد 1394 - 01:51
Mehdi Mika

شادمهر کار کاور زیاد داره
تو آخرین آلبومشم کارایی هست که برداشتشون از آثار دیگه مشخصه! خیلیا رو با Takin Back My Love از انریکه مقایسه کنید! یا ملودی قطعه طرفدار...
اما شاهکار انتخاب رو خود شادمهر خلق کرده! اطلاعات غلط ندین لطفا

105.1.100.131
دوشنبه 19 مرداد 1394 - 12:24
بی سرزمین تر از باد

به! جناب mehdi mika! پارسال دوست امسال آشنا!
سه تا حرف مختلف زدی!
1."شادمهر کار کاور زیاد داره" منم نگفتم اصلا کار کاور نداره! اتفاقا یه دوستی تو همین صفحه کارای کاور شادمهر از "باور" تا "مشکوک" رو نوشتن، میتونی بگردی پیداش کنی و بخونیش.
2."تو آخرین آلبومشم کارایی هست که برداشتشون از آثار دیگه مشخصه" این حرف خیلی کلیه! و هیچ جوره نمیتونم کلمه ی برداشت رو با کاور ربط بدم! نمیدونم چقدر در جریانی اما موسیقی اصطلاحات مختلفی با معانی مختلفی داره که برای من و شمایی که سواد موسیقیمون زیر خط فقره فرقی ندارن باهم اما برای موزیسین ها فرق دارن!
3.آهنگی هم که به عنوان مرجع کاور گذاشتی برمیگرده به همون سواد زیر خط فقرمون! شبیه ترین قسمتاشون هارمونی قسمت اورتورشونه! که به هیچ عنوان نمیشه به به شباهت هارمونی گفت کاور! این برمیگرده به تنظیم (تنظیم کننده و آهنگساز: محمد ناهیدی)! احیانا لازم نیست برای شما معنی کاور رو توضیح بدم که؟ منتها بدبختانه ما کار راحته رو انتخاب میکنیم و به جای ملودی، به تنظیم دقت میکنیم!
والا بخدا یه بچه 10 12 ساله رو بذاری کلاس موسیقی تا نت و آکورد رو یاد بگیره دیگه این حرفا رو نمیزنه! اینو به خاطر شما نمیگما! کلا از دو سال پیش خیلی از بی سوادایی مثل خودم رو دیدم که میخواستن به زور یه کاور تو آلبوم طرفدار بگنجونن!
به جای توضیح اضافات چندتا کار کاور رو مثال میزنم، لطفا گوش کن و مقایسه کن با آهنگی که گذاشتی!
محسن یگانه، خاکسترم نکن (کاور شده از) Helena Paparizou - Magaliazi To Skotadi
محمد اصفهانی - ماه نو (کاور شده از) Rashed Al Majed - Mashkalni
مهدی اسدی - غروب اسدی (کاور شده از) Javed Ali - Ek Din Teri Raahon
محسن یگانه - دلمو بردی (کاور شده از) Despina Vandi - Ola Odigoun Se Esena
اینا رو پیدا کن گوش کن لطفا. کلا تنظیم و هارمونی رو هم بیخیال شو! دیگه راجع به هارمونی تو موسیقی های مختلف توضیح نمیدم چون بحث خیلی طولانی میشه!

13.239.185.58
دوشنبه 19 مرداد 1394 - 17:42
Mehdi Mika

دوست عزیز
اولا من که نگفتم سواد موسیقیایی دارم! بنده هیچ گونه سواد آکادمیک موسیقی ندارم! این از این
دوما مگه من حرفی از کاور زدم تو آلبوم طرفدار؟! نمیدونم کار کاور تو این آلبوم هست یا نه چون با وجود اینکه زیاد در مورد کاور شدن چنتا قطعه تو این آلبوم حرف میزنن هنوز خودم چیزی نشنیدم که بگم آره شادمهر از رو این قطعه کاور کرده
جمله من خیلی ساده بود! گفتم برداشت کردنش از دوتا قطعه دیگه کاملا مشخصه و همین الانم میگم یقینا تو دوتا کار طرفدار و خیلیا برداشت مستقیمی از آثار خارجی انجام شده
در ضمن من مثل اینایی که باهاشون بحث میکنی و حتی فرق تنظیم و ملودی رو نمیدونن نیستم پس وقتی میخوای تخصصی صحبت کنی اگر در توانت هست سطح صحبتارو ببر بالاتر که حداقل منم چیزی یاد بگیرم که بلد نیستم نه چیزایی که دوره دبیرستان واسه دوست و آشنا توضیح میدادم
با تشکر

11.172.103.5
سه شنبه 20 مرداد 1394 - 00:17
بی سرزمین تر از باد

آهنگایی که فرستادم رو هم که اصلا به روی خودت نیوردی و زیرسیبیلی ردشون کردی!
بحث این صفحه کاوره و من صراحتا در مورد کاور صحبت کردم! جوابی که شما در مورد برداشت کردن دادی کلا قضیه ش جداست و بی ربط به بحثه! بحث فضا سازی و سبک هست، به خصوص تو موسیقی غربی یا مختص یک کشور – مثلا در یونان سازهایی مثل مندولین ، ویلون ، بوزوکی بسیار متداولن ، یا در ترکیه ویلون با کوک خاص و لهجه ترکی ، کمونچه با کوک ترکی ، باغلاما یا چگور خیلی متداولن. استفاده از اینا به این معنی نیست که طرف کاور یا برداشت مستقیم کرده. در تنظیم امروزی وی اس تی ها یا سمپل های مشابه زیادی به اشتراک گذاشته میشه و خیلی پیش میاد که یک افکت صوتی در آهنگ های مختلف استفاده میشه و گاهی میبینیم که هارمونی ها هم مشابه میشه یا اینکه در نوازندگی ها این اتفاق میوفته و میشنویم که موسیقی دو تراک شبیه هم هستن و این کمتر تو موسیقی پاپ وجود داره اگه راک یا متال یا هاوس گوش بدید باید همه ی تنظیم ها و نوازندگی ها رو برداشت مستقیم بدونید با اینکه ربطی به هم ندارن و هر کدوم تو یه دنیای دیگه ای هستن.
اون حرفایی هم که در مورد کاور و برداشت مستقیم و ... در مورد آلبوم طرفدار هست همش از این قضیه نشأت میگیره که اون آلبوم مجموعه ای از سبک های مختلفه. و چون اطلاعات در موردشون کمه خیلیا تا یه آهنگ با شباهت میشنون یا میگن کاوره یا...
دوست عزیز شما اگه دنبال آموزش دیدن و یاد گرفتن هستی یکم بگردی آموزشگاه ها و اساتید خوب پیدا میکنی و میتونی بهترین آموزش ها رو ببینی؛ من که کسی نیستم بخوام آموزش بدم. خودم در حال یادگیری ام ولی هرچی جلوتر میرم بیشتر به بی انتها بودن موسیقی و به خصوص صداسازی پی میبرم.

73.224.16.63
سه شنبه 20 مرداد 1394 - 16:43
Mehdi Mika

جدا با یکی بحث میکنی دقت کن ببین طرف مقابلت چی گفته اصلا! نه اینکه فقط به فکر این باشی حالا من چی جواب بدم
چی رو زیرسیبیلی رد کردم؟!! واقعا تعجب میکنم گاها از حرفات! یه سری کارا کاور شدن کاملنم مشخصن! دیگه حرفی درموردشون نیست
بحث در مورد کاور هستش منم در مورد کاور صحبت کردم! گفتم با اینکه شادمهر کار کاور زیاد داره اما انتخابش کاور نیست! بعدشم دوتا قطعه از شادمهر در مورد برداشت و الهام گرفتنش از موسیقی خارجی مثال زدم
من جدا نمیفهمم شما چرا انقد توضیح و تفسیر رو دوس داری! اونم توضیح چیزایی که اصلا موضوعیت نداره
در ضمن استفاده کردن از چنتا ساز خاص معنیش کاور و تقلید و اینا نیست! یه موقع هست شما میری یه شاخه از راک رو میاری اینور برا اون شاخه ملودی میسازی و تو تنظیم از سازایی استفاده میکنی که مثلا کار ایرانیزه میشه! این کاور کردن نیست! برداشت هم نیست! تقلیدم نیست! اما یه موقع هست شما بر اساس اونچه قبلا شنیدی و تو ذهنت مونده میای 4 تا نت رو تو ملودی اینور اونور میکنی با یه کم تغییر یه ملودی جدید میسازی! این دیگه برداشت از کار یه آدم دیگست هر چند نمیشه اسم کاور رو گذاشت روش! یه زمان دیگم هست شما تو تنظیم یه کار میای کیک و بیس یه قطعه دیگه رو عینا تکرار میکنی بعدش اون وسطا چنتا ساز رو جا به جا میکنی یا از یه ساز جدید تر استفاده میکنی که اینم باز یه کار تقلیدی محسوب میشه ولی بازم اسمش کاور نیست! دانسته های من و اونچه که از موسیقی فهمیدم اینارو بهم میگه
در ضمن من دنبال کار حرفه ای موسیقی نیستم که بخوام وقت زیادی براش بذارم و برم دنبالش کنم! اینجام که میام فقط نظر خودمو میگم و بهشم کاملا اعتقاد دارم! اگرم کسی پیدا بشه حرف درست و حسابی بزنه خوشحال میشم ازش یاد بگیرم! توی بحثم دنبال این نیستم که حتما حرف خودمو به کرسی بشونم یا اینکه طرف مقابل رو تسلیم خودم کنم! یعنی اصولا این چیزا برام اهمیتی نداشته هیچ زمان! دیگه شمارو نمیدونم
موفق باشی

28.201.220.68
چهارشنبه 21 مرداد 1394 - 03:14
بی سرزمین تر از باد

25 خط توضیح دادی تا چیزایی رو بگی که من سعی کردم در قالب 4تا مثال (همون سری کار هایی که کاور شدن و کاملنم مشخصن و دیگه حرفی درموردشون نیست!!!) بهت بگم! حالا گوششون کردی یا نه دیگه خودت میدونی و خودت!
اون توصیفاتی هم که در مورد خودت کردی؛ انشالله که همشونو هستی :)

شما هم نیز

160.151.185.160
شنبه 17 مرداد 1394 - 13:01

اتفاق جالبیه. اگه همین روند باشه این آقا کل درامد موسیقیایشو باید بده به خواننده های ترکیه. 80% اهنگاش کاور خیلی خیلی مستقیم بدون تغییر از ترکیه و عربی و... است. بعدشم اینکه قطعه کاورو شنیدن اصلنم جای خوشحالی نداره یجورایی آبروی نداشته موسیقیمونم جلو عربا رفته.

سه شنبه 20 مرداد 1394 - 19:59
علی 456

دوست عزیز من شک دارم شما حتی یکی از کارای استاد بیاتی رو شنیده باشی...ایشون فقط سه تا کار کاور دارن ک توی همشون هم خودش از هرطریقی تونسته گفته...در ضمن چرا فکر میکنی کاور یه کار ابروریزیه؟؟؟ در صورتی ک معروف ترین خواننده ای ک میشناسی هم این کارو میکنه..در ضمن بهتره بدونی کار بیاتی از کار خود ملیسا بین عرب ها محبوبیت پیدا کرد..دیگه راجب کسی که نمیشناسی نظر نده. با تشکر از موزیک ما

24.173.165.212
شنبه 17 مرداد 1394 - 13:28

ایده گرفتن از یک کار نمیتونه مشکل داشته باشه اما اگر یک کار رو دقیقا کاور کرد هیچ ارزشی نداره .به جای این که به دنبال ایجاد خلاقیت باشیم روز به روز داریم پسرفت میکنیم تو موزیک و موزیک ایران همینجور داره روبه تکرار میره هنوز هم تو همون ده سال پیش موندیم در حال حاظر فقط چند نفر معدود هستند که کاراشون قابل شنیدن هست .دریغ از یک پدیده واقعی یا یک خلاقیت لذت بخش.

شنبه 17 مرداد 1394 - 13:29

وقتی شادمهر اینهمه آهنگ کاور میکنه دیگه از این خواننده ها چه انتظاری میتونیم داشته باشیم ؟؟!

شنبه 17 مرداد 1394 - 19:11
مهران

شادمهر از بین 200 آهنگی که ساخته فقط 5 6 تاش کاوره که از اصلشم بهتره !
یه مقایسه با بقیه کنی میبینی آمارش عالیه/
متعصبانه نظر نده.
ممنون

176.84.35.55
یکشنبه 18 مرداد 1394 - 02:03
بی سرزمین تر از باد

اینهمه؟! کدوم همه؟!
پسر خوب! شادمهر تا حالا حدودا 250 تا آهنگ ساخته و تعداد آهنگ های کاورش به تعداد انگشت های دست هم نمیرسه! این زیاده؟!

49.12.41.212
یکشنبه 18 مرداد 1394 - 12:05
پیاده رو ** ارتش میلیونی هواداران محسن چاوشی **

همین آهنگ آخر شادمهر کاور یکی از آهنگای نانسی عجرم بود

158.119.98.220
یکشنبه 18 مرداد 1394 - 15:18
بی سرزمین تر از باد

خیلی بده که بخوام تو سایت تخصصی موسیقی ابتدایی ترین اصطلاحات موسیقی رو به کاربراش توضیح بدم!
"کاور شده از... " یه چیزه، "الهام گرفته شده از..." یه چیز دیگست! شما اگه آهنگ "انت ایه" نانسی اجرم رو شنیده باشی متوجه میشی که آهنگ شادمهر فقط ملودی ترجیع بندش کاور شده، نه کل آهنگ!
اتفاقا به نظر من آهنگ شادمهر نت های پیچیده تر و متنوع تری داره نسبت به آهنگ نانسی!

44.120.118.163
یکشنبه 18 مرداد 1394 - 18:16
پیاده رو ** ارتش میلیونی هواداران محسن چاوشی **

ببخشید از این به بعد به کاور میگیم الهام !!!!
خودتو گول نزن دوست عزیز
از شما که نام آلبوم یه استاد بزرگ و یدک میکشی بعیده...
از نظر شما الهام گرفتن از یک آهنگ هنره؟؟؟
اینکه یکی از آهنگت الهام بگیره با ارزش تره یا اینکه از آهنگ کسی الهام بگیری...

205.161.149.31
یکشنبه 18 مرداد 1394 - 18:44
مهران

پیاده رو جان به برقص آ و چاردیواری میگن کاور نه کارای شلادمهر که از اصلش هم بهتره/
لطفا سعی نکن با این حرفهای نابخردانه چاوشی و امثالشو به شادمهر نزدیک کنی/
ممنون.

56.49.253.149
یکشنبه 18 مرداد 1394 - 20:48
بی سرزمین تر از باد

از نظر شما الهام گرفتن از یه آهنگ بی هنریه؟

134.19.64.228
دوشنبه 19 مرداد 1394 - 12:04
پیاده رو ** ارتش میلیونی هواداران محسن چاوشی **

بی هنری نیست ولی وقتی خودش میتونه بسازه چرا الهام بگیره....شادمهر از نظر من نیازی به این کار نداره

125.22.49.118
دوشنبه 19 مرداد 1394 - 14:30
بی سرزمین تر از باد

بحث نیاز نیست! بحث علاقه و تنوع کاره!
شادمهر چیزی حدود 250 تا کار ساخته که از بین اینا کمتر از تعداد انگشت های دست کاور هستن!
به نظرت این نسبت زیاده؟ این نسبت نشون میده که یه آهنگساز به کاور کردن احتیاج داره؟
یا علاقه ی مولف به یه جریان موسیقی خاص رو نشون میده؟
بهتره سرمون به طرفداریمون باشه، نه اینکه الکی جو درست کنیم!

214.253.204.187
دوشنبه 19 مرداد 1394 - 18:54
پیاده رو ** ارتش میلیونی هواداران محسن چاوشی **

من به موقعش طرفدارم به موقعش هم منتقد !!!
اون الهامی که شما در موردش حرف میزنی از نظر من کاوره !!
حالا شما میخای بالا بری پایین بیای یا مثلا ما سواد نداریم و از این حرفا !!!
این که مدل خوندن طرف رو برداری و چارتا ضرب و آهنگ روش بسازی که کاری نداره..شادمهر از زیر سخت ترین قسمت کار که خلق نوع ملودی ( بازم تاکید میکنم نوع ملودی یا نوع خوندن ) هست در میره...مثلا شما یه ملودی با یه مدلی از خوندن رو از خودت بساز بعد اینو بده به یه آهنگ ساز دیگه ... وقتی این نوع خوندن رو میدونه دیگه ملودی ساختن روش کاری نداره اونم میتونه یه آهنگ به سلیقه ی خودش روی این ملودی شما بسازه...بعد ما باید بیایم بگیم دمش گرم عجب کاری کرده الهام گرفته !!!
یکی مثل استاد قمیشی که استاد آهنگسازی هست و همه ی کاراش رو خودش میسازه نیازی نداره که کار یه نفر دیگه رو هر چند خیلی قشنگ اینور اونور کنه !!! تفاوت یعنی این...اگه به الهام گرفتن باشه قمیشی که یه آهنگساز حرفه ای هست خیلی راحت میتونه این کارو انجام بده !!

66.191.159.215
شنبه 17 مرداد 1394 - 13:58

ترک نگران توام خیلی خیلی خوبه.اگر خواننده ای مثل پویا بیاتی هر از چند گاهی ترکی رو کاور کنه مشکل نیست ولی اگر همیشه کاور کنه این جاست که باید از خواننده انتقاد کرد
موسیقی ما کامنت های توهین آمیز مردم همیشه در صحنه ایران رو تایید نکن.آخه این چه کامنت هایی هست که تایید کردی

دوشنبه 19 مرداد 1394 - 04:00
amin.k

والا کاش لا اقل صدای خوبی داشت البته از شاهزاده(خخ)خیلی بهتره اقلا!

135.225.59.67
شنبه 17 مرداد 1394 - 14:01

فقط می تونم بگم درود بر سه تفنگدار موسیقی ایران و سه شاگرد مکتب بابک بیات (مانی رهنما، حامی و نیما مسیحا)

شنبه 17 مرداد 1394 - 14:07

اقای بیاتی هیچ کار اشتباهی نکردن ، نگران توام انقد خوب و عالی بوده ک الیسا تو توییترش به اشتراک گذاشته حالا بعد چرا حذف کرده خدا میدونه. انقد این کار عالی برگزار شده ک انقد جنجال کرده وگرنه خیلیا کاور میکنن ....

شنبه 17 مرداد 1394 - 14:29

آقای ktk شما کجا زندگی میکنی؟؟؟ من فک نکنم تو ایران واسه تک آهنگ درآمدی واسه خواننده داشته باشه، آقا پویا بجز همین تراک و يه نفر هیچ کدوم از اهنگاشو کاور نکرده وهمينم خوبه که انقدر جرات داره که ميگه اين آهنگ عربيه یا ترکی اما بعضیا همینم نمیگن و مهمتر اینکه چقدر این کار قوی بوده که به گوش صاحبش هم رسیده.... و اون مجبور به شکایت شده :-)، آقا پویا دمت گرم که ميگی این کارت بر اساس ملودی عربی یا ترکی و نمیگی که واسه خودت مث بعضیا نیستی که همه چيو به نام خودت کنی

شنبه 17 مرداد 1394 - 21:34
K.t.K

من هم تو همین مملکت زندگی میکنم ولی فرقم با شماها تو اینکه اگه بخوام نظری بذارم دربارش اطلاعات داشته باشم میگم. فک کنم یه هفتس پویا بیاتی گوش میدی. پیشنهاد میدم برو آلبومهای مادون سبز و سوال رفتن و یک استکان لبخند و... از همین آقا پویا دانلود کن میفهمی چن تا کاور دارن ایشون. یا شایدم اون آهنگارو خود خواننده های ترکیه ای ورژن فارسی دادن به اسم پویا بیاتی پخش شده!!!!!

38.246.121.96
شنبه 17 مرداد 1394 - 14:31

اقای بیاتی هیچ کار اشتباهی نکردن ، نگران توام انقد خوب و عالی بوده ک الیسا تو توییترش به اشتراک گذاشته حالا بعد چرا حذف کرده خدا میدونه. انقد این کار عالی برگزار شده ک انقد جنجال کرده وگرنه خیلیا کاور میکنن ....

شنبه 17 مرداد 1394 - 15:01

به نظر من آقای بیاتی حق با آقای بیاتیه.همه اهنگسازا و خواننده ها این کارا روانجام میدن جیکش هم در نمیادذولی به پویا بیاتی که میرسه رسانه ای میشه...
لطفا بدون اصلاع قضاوت نکنین...ایشون تا بحال و همیشه حق کپی رایت رو رعایت کردن.نمونه ش کار رویا از همین خواننده که با اجازه صاحب اثر (آقای مجید بنی فاطمه)انجام شد...
مشهورترین خواننده ایران که اسم نمیبرم به خاطر همین قضیه و کپی کردن یک اثر که مربوط به کشور ترکیه بود ۶ ماه محروم شد.خبرش هم به این شدت رسانه ای نشد.........بهتره کمی عادلانه و با اطلاع از اون چیز صحبت کنیم.ممنون از همه شما طرفداران هنر و موسیقی

شنبه 17 مرداد 1394 - 15:02

امروز فرداس که خواننده های یونانی یقه ی یگانه رو بگیرن. اونکه 50 درصد کاراش کاوره یونانیه.

دوشنبه 19 مرداد 1394 - 04:03
amir bz

دقیقاااا

221.220.32.44
شنبه 17 مرداد 1394 - 15:03

جالبه خود پویا بیاتی تو هر آهنگی که کاور کرده صراحتا گفته این آهنگ کاوره و این نشون از شخصیت ممتاز و احترام به صاحب اثره... ولی خییا مثل نقل و نیات فقط کار کاور بیرون میدن و کسی هم نیست ایرادی بگیره... نمونه ش همین خواننده هایی که نام برده شد...پویا بیاتی واقعا یه خواننده ی کار بلد و با شخصیته و مطمئنا این حواشی هیچ صدمه ای به مسیر رو به پیشرفتش نمیزنه

شنبه 17 مرداد 1394 - 15:06

این نشون میده کیفیت کار اینقد بالا بوده که خواننده و تنظیم کننده حالشون بد شده به این روز دچار شدن اسمون به زمین نرسیده که یه سریا سریع جو گیر میشن میان نظر میدن گوش نده اهنگو عزیزم نمیخواد به فکر ابروی موزیک ایرانم باشید با یه کاور که خیلی خوب بوده و به گوش صاحب اثرم رسیده ابرویی از موزیک ایرانو ایرانی نمیریزه اگه قرار بود ابرویی بریزه خیلی وقت که امثال شادمهر بردن با کاوراشون...به فکر ابروی خودتون باشید

شنبه 17 مرداد 1394 - 15:07

( من هرچند وقت یک بار به سراغ آثار فاخر موسیقی عربی و ترکی می‌روم و به نظرم این تبادل هنر میان فرهنگ‌ها اتفاق زیبایی است. ) انگیزه شما توو موسیقی اینه که ما بشینیم و کارهای عربی و ترکی گوش بدیم و بد کپی شون کنیم . آقای بیاتی تا به حال به این فکر کردی که چرا موسیقی ما حرفی واسه گفتن نداره ، تا به حال پیش اومده که ترک ها و عرب ها از ما کپی کنند ؟؟ (اگرم کپی کردن تعدادشون از انگشتای دست زیاد نیست ) شما و امثالی مثل شما که یه مشت خواننده آماتوری هستن آبروی هنر ایران و ایرانی رو بردید. ازتون خواهش میکنم دیگه به این کارا خاتمه بدید.

اگه شما تمایل نداشتی این جنجال ها به هنر کشیده شود ، بهتر بود این کار رو نمی کردی ، حال اومدی از کاری که کردی دفاع هم میکنی . در ضمن هنر شما تقلیدو کاور کردن آهنگای ترکی و عربی هست شما جز این هنری ندارید.

موسیقی ما لطفا تایید کن خیلی دلم پره.

شنبه 17 مرداد 1394 - 16:05
امیرحسین

خواننده های دیگه بله ولی فکر نمیکنم پویا بیاتی غیر دو سه آهنگ تو چند سال اخیر که اون هم کاملا با رعایت حق کپی رایت گفته ملودی برای کدوم کشور و کدوم خواننده ست خواننده ی آماتور محسوب بشه... اگه شما دو تا کار مشابه از ایشون پیدا کردی که حتی ملودیش ذره ای مشابه بود بیا درمورد آماتور با هم حرف بزنیم

245.70.237.10
شنبه 17 مرداد 1394 - 16:07
hamedabdi156

شما باید از پویا بیاتی دلتون پر باشه یا از اون دسته خواننده های که کاور میکنن و هیچ اسمی از صاحب اثر نمیاره و خیلی هم ضعیف کاور میکنند؟
برو همون موسیقی ترک و عرب و گوش بده

11.79.232.50
شنبه 17 مرداد 1394 - 16:08
امیرحسین

خواننده های دیگه بله ولی فکر نمیکنم پویا بیاتی غیر دو سه آهنگ تو چند سال اخیر که اون هم کاملا با رعایت حق کپی رایت گفته ملودی برای کدوم کشور و کدوم خواننده ست خواننده ی آماتور محسوب بشه... اگه شما دو تا کار مشابه از ایشون پیدا کردی که حتی ملودیش ذره ای مشابه بود بیا درمورد آماتور با هم حرف بزنیم

128.217.227.228
شنبه 17 مرداد 1394 - 17:08
Abolfazl Zelzal

همین که میاد آهنگای خارجی رو کاور میکنه و خودشم گفت که توو فضای ترکی و عربی آهنگ میخونه برام یه خواننده آماتور حساب میشه که نشونگر عدم خلاقیت این خوانندست که هیچ سودی به موسیقی ما نداره که هیچ ، باعث میشه که نگاه دیگر ملل هم به موسیقی و هنر ما منفی باشه.

در جواب او یکی دوستمون هم باید بگم برام هیچ فرقی نداره چه اعلام کرده باشه چه نه مهم اینه که این کارو کرده . خودشم خوب میدونه که اعلام نکنه همه میرزن سرش پس مجبوره که اعلام کنه . از همه ی خواننده هایی که کاور میکنن حالا فرقی نداره اسم صاحب اثر رو اعلام کنن یانه دلم پره ، که هنر ما رو جلو جهانیا زیر سوال می برن.

من از آهنگ های ترکی و عربی متنفرم و به هیچ وجه به این آهنگای مزخرف و تکراری گوش نمیدم.
لطفا تایید بشه.

141.221.40.2
شنبه 17 مرداد 1394 - 15:24

این نشون میده کیفیت کار اینقد بالا بوده که خواننده و تنظیم کننده حالشون بد شده به این روز دچار شدن اسمون به زمین نرسیده که یه سریا سریع جو گیر میشن میان نظر میدن گوش نده اهنگو عزیزم نمیخواد به فکر ابروی موزیک ایرانم باشید با یه کاور که خیلی خوب بوده و به گوش صاحب اثرم رسیده ابرویی از موزیک ایرانو ایرانی نمیریزه اگه قرار بود ابرویی بریزه خیلی وقت که امثال شادمهر بردن با کاوراشون...به فکر ابروی خودتون باشید

شنبه 17 مرداد 1394 - 15:37

کاور نکرده که این آقا فقط صدای الیسا رو حذف کرده خودش خونده !!!!!!!!!!
بابا جان خیلی جاهای دنیا کاور میکنن ولی کاور کردن یه اصولی داره نه اینکه اینطوری !!!!
واقعا جای تاسف داره آقای بیاتی امیدوارم اینجور اتفاق ها رو نبینیم دیگه

شنبه 17 مرداد 1394 - 15:50

واقعا واسه اون دسته از دوستانی که میان اینجا و از این خواننده زن عرب که بیشترین روابط نامشروع داشته دفاع میکنن و از خواننده کشورشون اون هم پویا بیاتی که داره چوب صداقتشو میخوره طرفداری نمیکنه متاسفم...ببینید چجور اهنگ قشنگی بوده که صداشو دراورده...ای دوستانی که جبهه گرفتید یه نگاهی لیست زیر کنید ببینید خواننده محبوبتون بین اینها نیست
محسن یگانه:
دلمو بردی...یونانی...دیسپنا وندی
خاکسترم کن...یونانی...هلنا پاپا ریزو
حیف...ترکی...داگوس
چشمای خیس ...یونانی...دسپینا...ترک 6 البوم نفسهای بی هدف
بمون...ترکی...ترک 9 رگ خواب
علی لهراسبی:
سزامه ...دسپینا...یونانی...البوم 14
چشماتو بستم...دسپینا...یونانی...البوم 14
شادمهرعقیلی:
دل دیوونه...بی تو ...باور...مشکوک...از دوتیس اسفاکیادکیس
علی عبدالمالکی:
یادم رفت ...دلکم...زود رفتی گلم...دارم از دست میرم...تک پر...از ابراهیم تتلیس و کاراو اسماعیل یا کا
محسن چاووشی:
چاردیواری...میلی سیروس
محمد اصفهانی:
معصومیت از دست رفته ...اسالا...ماه نور...رشید الماجد
فرزادفرزین علی اصحابی و بهنام صفوی:
تو نزدیکی ..دسپینا وندی
براتون متاسفم

شنبه 17 مرداد 1394 - 18:39
یک کاربر سایت موسیقی ما

ممنون بجا بود پویا بیاتی واقعا مظلوم واقع شده تو این ماجرا.
البته کاورهای دیگه ای هم بوده که اسم نبردی.

191.113.9.78
شنبه 17 مرداد 1394 - 16:02

من حتی برای خود این سایت هم متاسفم
به خاطر اون توضیحاتی که به نویسندگی ارتین ولی الهی به هنگام انتشار البوم بگوسیب نوشته شده بود..میتونید همین الان نگاه کنید
اگر قرار از این باشد که بیاییم کاور کردن یه خواننده رو در بخش توضیحات بنویسیم اون هم در هنگام انتشار البوم
پس باید در توضیحات البوم نگاه من محسن یگانه و علی لهراسبی محسن چاووشی هم نوشت
این ها فقط ظلمه
اقای لشکری نویسنده این پست .تو رو خدا همین مطلبو به اقای ارتین ولی اللهی برسونید

شنبه 17 مرداد 1394 - 16:50

اقایون و خانم هایی که از هر طریق ممکنه و بعضا با اشکال زشت قصد دربیگناه نشون دادن این شازده خواننده رو دارن دقت کنند که خودش گفته:
پویا بیاتی: از طریق این رسانه رسما عذرخواهی خودم را اعلام می‌کنم
پس این راه فرار بسته هست!
و اگه همه یه کار بد رو بکنند ااون کار ثواب نمیشه.پس دست پای الکی نزنید.اگه همه دزدی کنن ادم بکشن ایا دزدی یا ادم کشی جرم یا گناه تلقی نمیشه؟!!بازم میشه.

شنبه 17 مرداد 1394 - 17:41

مدیر محترم شما فبلا عقده هاتونو سر پویا بیاتی خالی کرده بودید سر بگو سیب چرا این عقده تمومی نداره اونایی که می گن ایشون تقلید کرده و ابرو موسیقی رو برده مگه همین پاشایی و سادمهر که این قدر ستگشو به سینه میزده کاور استفاده نکردند حالا مگه فقط ایشون استفاده کرده نه همه استفاده می کنن فقط کارشون ارزش شنیدن صاحب اثر رو نداشته

شنبه 17 مرداد 1394 - 17:50

کدوم خواننده ها این کارو نکردن که بعضی ها این قدر توهین می کنن فقط کار اونا ارزش شنیدن صاحب اثر رو نداره تازه خود پویا هم گفت اشتباه کرده این قدر ابروی نداشتتنو به رخ ما نکشید

شنبه 17 مرداد 1394 - 19:00

این واقعا ظلمه به یک خواننده که در آستانه آنتشار آلبوم چنین خبری رو به این شدت پخش کنن و صفحه اول تیتر کنن..از هیچ کس چنین خبری ننوشتین به پویا بیاتی که رسید زدین تو تیتر خبرها....این سایت در مدت انتشار آلبوم آدمه و نفسش هیچ گزارش یا خبری از مراحل تولیدش نذاشت چیزی که در مورد خواننده های دیگه برعکسش کاملا مشهوده...حالا نمیدونم چه مشکلی دارین با آقای بیاتی........لطفا عدالت رو پایمال نکنید...!
من مخاطبم فقط سایت موسیقی ما و مدیرش هست...!!!!!

شنبه 17 مرداد 1394 - 19:01

نظرات در مورد کاور یه اثر متفاوته!!
گاهی با کاور یه موزیک و تنظیم مجدد و عالی میشه یه جون تازه به اون اثر بخشید
ولی باید موازین اخلاقی رو رعایت کرد و اینطوری صاحب اثر هم ناراضی نیست
امیدوارم روزی قانون کپی رایت هم در ایران اجرا و عملی بشه...

شنبه 17 مرداد 1394 - 19:01

باید حتما اینجوری میشد ؟ ... باز خوبه گفته ملودی عربیه ! مورد داریم خواننده سرشناس پاپ آهنگ فرانسوی برداشته کاور کرده ! ملودی که هیچی ! تنظیم هم کاور کرده اسم آهنگم هم ترجمشه بعد نوشته آهنگ و تنظیم فلانی ... ازین دست که فراوونه ولی لطفا اعلام کنید اگه میخواین کاور کنید

شنبه 17 مرداد 1394 - 19:20

نظرات بعضیا راجب شادمهر جالبه برام !

البته حق هم دارن وقتی یه تک تراکش اندازه سه تا آلبوم خواننده محبوبشون سروصدا میکنه باید هم اینطور کورکورانه نظر بدن : ))

کاش بجای تخریب نابخردانه از هنرش استفاده میکردیم..
کسی که حداقل ده سال از موسیقی حالمون جلوتره !

باشد که رستگار شویم.

شنبه 17 مرداد 1394 - 19:47

چرا عاقل کند کاری که باز ارد پشیمانی....به نطر من یه ابروریزیه به تمام معنا واسه ملت ایرانی بود کافیه به تووییت الیسا دقت کنید...!

شنبه 17 مرداد 1394 - 20:38

سلام به همه،
خواستم بگم هدف موسیقی لذت بردنه مخاطب از شنیدنه اونه،
آهنگه نگران توام هم تونسته نظر مخاطبای موسیقی رو جلب کنه،یعنی ابنقدر خوب بوده که صاحب اصلی اثر و ملودیه کار هم اونو شنیده و از کار لذت برده.
بحثه کپی رایت در ایران یه چیزه خنده داره،چون از ریشه مشکل داره،
پس از این لحاظ هبچ احدی نمیتونه به آقای بیاتی گیر بده چرا این کارو کردی
از طرفی هم آقای بیاتی اعلام کرده که ملودی این آهنگ عربیه،کاری که خیلی از خواننده ها نمیکنن!
پس ایشون به صاحب ملودی احترام گذاشتن و کارشون قابل تحسینه.
مرسی که متنو خوندین.یاعلی

شنبه 17 مرداد 1394 - 20:39

سلام به همه،
خواستم بگم هدف موسیقی لذت بردنه مخاطب از شنیدنه اونه،
آهنگه نگران توام هم تونسته نظر مخاطبای موسیقی رو جلب کنه،یعنی ابنقدر خوب بوده که صاحب اصلی اثر و ملودیه کار هم اونو شنیده و از کار لذت برده.
بحثه کپی رایت در ایران یه چیزه خنده داره،چون از ریشه مشکل داره،
پس از این لحاظ هبچ احدی نمیتونه به آقای بیاتی گیر بده چرا این کارو کردی
از طرفی هم آقای بیاتی اعلام کرده که ملودی این آهنگ عربیه،کاری که خیلی از خواننده ها نمیکنن!
پس ایشون به صاحب ملودی احترام گذاشتن و کارشون قابل تحسینه.
مرسی که متنو خوندین.یاعلی

شنبه 17 مرداد 1394 - 22:11

درود
یکراست بریم سراغ اصل مطلب:
متأسفانه بازار شلوغ پاپ ایران کاور زیاد داشته و این شرم آوره!
مثال:
1- آهنگ خاطرات خوب از علی اصحابی کاور شده از parler A mon pere هستش از celine dion
2- آهنگ های دوست دارم از فریدون آسرایی و همچنین آهنگ انتظار از علیرضا افتخاری کاور شده از آهنگ فولکلور ترکی و معروفی به اسم کوچه لره هستش.
کاورهای دیگه ای در ذهن دارم که نمی خوام کامنتم رو بلند کنه. کاور کردن قاعده و قانون داره و نیاز به اجازه ی صاحب سبک داره. در کامنت های بالا دیدم که در مورد کاورهای شادمهر عقیلی صحبت شده بود. محض اطلاع این دوستان، کاورهای شادمهر همه گی اجازه ی صاحب اثر رو دارند. مثل کاورهای رضا یزدانی از استاد فرهاد.
سپاس

دوشنبه 19 مرداد 1394 - 04:16
amir bz

محمد جان کوچه لر یک کار فولکلوریک و بی زمان هست کاورش هیچ ایرادی نداره حسن هم هست!

249.126.63.185
سه شنبه 20 مرداد 1394 - 15:43
محمدامین

دوست من خیلی ممنون که محترمانه صحبت کردید و پرخاش نکردید مثل خیلی ها.

به نظرم ذکر منبع برای هر آهنگی واجب و لازمه. من خودم چون کورد هستم با فولکلور کوردی خیلی آشنایی دارم و می تونم بین خود کوردها کاورهایی مثال بزنم. البته با ذکر منبع.
سپاس

147.149.81.174
شنبه 17 مرداد 1394 - 22:46

قابل توجه دوست عزیزی ک گفت پویا بیاتی هنرش کاوره: واقعا متاسفم برای ادمایی ک بدون اطلاع از چیزی فقط حرف میزنن، شما اگه اهنگهای اقای بیاتی رو سرچ کنین خواهید دید که تعداد کارای اقتباسیشون خیلی محدودتر از بقیه خواننده های ایرانه و کارایی دارن ک محشرن و ترانه سرا هم خودشون بودن ، تو نظرهای قبلی دوستی لطف کردن و همه کاورها رو نوشتن تا متوجه بشین...
از همه مهمتر به صداقت اقای بیاتی واقعا باید افرین گفت،کاری که کمتر خواننده ای انجام میده...
و همچنین شمایی ک میگین اقای بیاتی عذرخواهی کردن: اگر اطلاعی از شخصیت اقای بیاتی داشتین میدونستین ک شخصیت بالاشون باعث شده چنین حرفی رو بزنن برا ساکت کردن جنجال به پا شده..به گفته خود ایشون انتقال فرهنگ کار زیباییه...خیلی هم زیباست! چه اشکایی داره امکان این فراهم شه اهنگ زیبایی ک معنیش رو نمیدونم برامون قابل فهم بشه ؟؟؟؟

دوشنبه 19 مرداد 1394 - 04:18
didas

والا این چه انتقال فرهنگیه با اون صدای و اجرای ضعیف آخه

93.143.129.45
سه شنبه 20 مرداد 1394 - 21:03
atena

مطمین باشین انقد خوب اجرا شده ک الیسا در توییترش ب اشتراک گذاشته و گفته ک : از ورژن ایرانی حب کل حیاتی لذت ببرین.... اگه مطابق با سلیقه شما نیس دلیل نمیشه اجرا و صدای خوبشون رو زیر سوال ببرین

170.139.226.11
شنبه 17 مرداد 1394 - 22:49

از نظر من اینکار اصلا اشتباه نبوده و پویا جان کار خوبی انجام داده..پویا بیاتی فقط یکی دوتا کاور داشتن که خودشونم گفتن..اما ما شاهد کاورهای سایر خواننده ها هستیم که ادعا میکنند کار کاورشون اثر خودشونه...باید به صداقت این پدیده موسیقی احترام گذاشت...پویا جان آهنگ نگران توام فوق العاده بود...باعث افتخار ایران زمینی

شنبه 17 مرداد 1394 - 23:01

اصلا جناب بیاتی کار اشتباهی نکردن بقیه خواننده ها کپی میکنن چرا برای اونا قانونی حساب میشه برای اقای بیاتی غیر قانونی؟؟!!! خود خواننده عرب تو اینستاگرام صفحه شخصیشون لینک دانلود آهنگ نگران توام رو در اختیار گذاشته بعد تا از طریق اقای بیاتی شناخته شدن یهو نظرشون برگشت شکایت کردن یا تا دیدن ایشون بهتر از خودشون میخونن حسادت کردن.اگر اقای بیاتی نمی گفتن برگرفته از اهنگ عربی این خواننده عرب هست اون وقت کارشون اشتباه حساب میشد. اقای بیاتی چون صاف و صادق هستن ازشون سواستفاده میکنن با این جماعت نادان باید مثل خودشون رفتار کرد.
WE LOVE POUYA BAYATI
JUST POUYA BAYATI

شنبه 17 مرداد 1394 - 23:43

فکر کن مایلی سایرس بیاد از محسن چاوشی مثلا به خاطر قطعه‌ی چاردیواری که کاور کرده شکایت کنه!

یکشنبه 18 مرداد 1394 - 00:01

واقعا متاسفم واسه آقای بیاتی چند وقت پیشم یه کار دیگه از ایشون شنیدم که ملودیش مال خواننده عرب تامر بود.....ما این همه ملودی ساز خوب داریم که سبکشونم به شما میخوره مثله امین رستمی . فواد غفاری .بنیامین . محمد علیزاده .و.......نمیدونم چرا اینجوری میکنین.......زشته به خدا

یکشنبه 18 مرداد 1394 - 02:43

نظرات بعضی از دوستان در مورد کاور رو که میخونم به پایین بودن سطح سواد مخاطبین موسیقیمون بیشتر از قبل ایمان میارم!
دوستان! اضولا کاور یکی از بن مایه های موسیقی دنیاست و همیشه بین اکثر خوانندگان دنیا مرسوم بوده و هست! هیچ ربطی هم به بی هنری یا کم هنری نداره! بر خلف تصور بیشترتون کاورکردن اصلا کار راحتی نیست! بلکه "خوب کاور کردن" هنر و توانایی میخواد!
معنی کاور کردن یک ترک اینه که خواننده دقیقا یک ملودی ساخته شده رو برداره و با شعر جدید و تنظیم جدید بخونه. یعنی سبک و شکل خوندن دقیقا یکی باشه یا اگه فنی تر بگیم آکورد ها و نت ها در یک گام و یک ریتم باشه که در این صورت مساله ای به نام کاور کردن رخ میده و در تمام جهان هم وجود داره. در یک جمله آهنگی کاور هست که درصد بالایی از نت های ملودی‌ش از آهنگ دیگر گرفته شده باشه یا کلا کپی شده باشه.
از انریکه ایگلسیاس بگیرید تا همین یگانه و چاوشی آهنگای کاور دارن!
کاور کردن اگه با اعلام اثر مرجع باشه هیچ اشکالی نداره (از نظر موسیقی، نه از نظر حقوقی!)؛
من نمیدونم چرا در نظر بعضی ها کاور آبروریزی و کسر شانه؟!

یکشنبه 18 مرداد 1394 - 13:34
محمدامین

درود دوست عزیز
بسیار ممنون از این که حرفه ای و دقیق به موضوع نگاه می کنید.
نکته ی اصلی کامنت شما اینه که کاور کردن با اعلام اثر مرجع از نظر موسیقیایی ایرادی نداره.
باید به خاطر دیدگاه خوب تون بهتون تبریک می گفتم.

224.155.241.167
یکشنبه 18 مرداد 1394 - 18:18
پیاده رو ** ارتش میلیونی هواداران محسن چاوشی **

کاور با ذکر منبع نه اینکه بزنی به نام خودت !!!
شادمهر میتونه طوری کار کنه که ازش کاور کنن
توانایی شو داره

142.131.167.28
یکشنبه 18 مرداد 1394 - 20:56
بی سرزمین تر از باد

پیاده رو ** ارتش میلیونی هواداران محسن چاوشی **!!
اگه شادمهر قرار بود طبق خواست و سلیقه ی امثال شما کار کنه و پیش بره همون ده سال پیش به خاطره ها پیوسته بود!

167.226.225.114
دوشنبه 19 مرداد 1394 - 04:27
didas

بی سرزمین ترین جان خودت بهتر میدونیکاور خوبه وقتی چیزی به ارزش کار اصلی اضافه کنه نه این که از اصل پایینتر باشه البته منظورم کاور همین بیاتی هست

120.239.94.240
دوشنبه 19 مرداد 1394 - 12:07
پیاده رو ** ارتش میلیونی هواداران محسن چاوشی **

ب نظر من این بحث بیهوده س چون نه موضع من نسبت به این موضوع عوض میشه نه موضع شما !!!
به قول معروف تو کت مون نمیره هیچ جوره !!! بیخیالش میشیم

97.248.223.49
یکشنبه 18 مرداد 1394 - 11:10

اولا که ایشون باید اجازه صاحب اثر رو میگرفته....
دوما جالبه بعضی ها از شادمهر ایراد میگیرن.اولا که شادمهر کاوراش با اجازه صاحب اثر هست و دوما اصلا قیاس شادمهر با بعضی از این خواننده ها توهین به جایگاه موسیقیایی شادمهر هس...
البته بعضی هم حق دارند چون یک تک ترک شادمهر بیشتر از البوم بعضی از خواننده ها شنیده میشه...
تایید شود لطفا.

یکشنبه 18 مرداد 1394 - 16:44
,,,,,,,,,

دوست عزیز ،، هرخواننده ای ب جای خودش برا طرفداراش محترم،، این ک بخای مقایسه کنی اصلا کار درستی نیست ،، وقتی کسی موسیقی گوش میده بیشترین تاثیرش وقتی ک با احساسش درگیر بشه،، خواننده ای ک بتونه احساس شنوندشو درگیر موفقه و برا شنونده جالبتره،، خیلی هستند با صدای شادمهر حس تحریک میشه خیلیام با صدای پویا بیاتی،، پس این شما نیستید ک تعیین کنید شادمهر کیه و در چه جایگاهی قرار داره،، و بعد بخاید مقایسه کنید.. برا منم ک از صدای پویا بیاتی خوشم میاد یه آهنگش می ارزه به همه آلبوم ها و تک ترک های شادمهر،، ولی با این وجود قرار نیست بیام اینارو در مقابل هم قرار بدم... بعدشم اکثر شماها کاور کردن بی ارزش میدونید چون اطلاعی ازش ندارید،، پویا بیاتی فقط ملودی این اثرو کاور کرده و اونم با تغییر ک اگ گوش کنید متوجه میشید .. تنظیمو ترانه ک ب دست خود پویا بیاتیو گروهش ساخته شده،، پ این ب معنی تکرار و تقلید نیست ک بخاد کار آقای بیاتیو بی ارزش کنه...

135.42.181.27
یکشنبه 18 مرداد 1394 - 21:19
بی سرزمین تر از باد

,,,,,,,,,
یعنی هرچی بیشتر نظرتو میخونم بیشتر تلخند میزنم! بعضی وقتا با خودم میگم من شاید نتونم به تنهایی ضعف فرهنگی بین کاربرای این سایت رو از بین ببرم، بهتره بیخیال شم! منتها بعدش میبینم نمیتونم ساکت بمونم!
یعنی چون شما به پوبا بیاتی علاقه داری پس میتونی در حد هرکس دلت خواست بالا بیاریش؟!
وقتی سواد موسیقی نداری چرا نظر میدی آخه؟ میخواید بقیه رو دق بدید؟!
پویا بیاتی فقط ملودی این اثرو کاور کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگه جز ملودی چیز دیگه رو هم کاور میکنن؟

26.120.245.106
دوشنبه 19 مرداد 1394 - 18:31
علیرضا

چنان میگه شادمهر اجازه میگیره مثل اینکه شادمهر پسرخالشه وقتی میخواد کاور کنه زنگ میزنه بهش میگه من رفتم اجازه گرفتم
بشین بینیم بابا
کدوم اجازه؟؟؟

215.169.233.221
یکشنبه 18 مرداد 1394 - 11:27

آهنگ نگران توام واقعا عالی
این همه خواننده دارن کاور میکنن و کسی هم صداش درنمیاد حالا تا پویابیاتی که یکی دوتا کاور کردن که با صداقت گفتن و میگن صداشون دراومده.، بسیار کارشون عالی و خوب هستش .. باید به پویابیاتی عزیز افتخار کرد باعث افتخار موسیقی پاپ هستن .. اخلاق . رفتار. کردار با خدا بودن که اینا باعث پیشرفت و سرافرازیه ایشونه .. دووووووسش دارم شدید
فقط پویابیاتی

یکشنبه 18 مرداد 1394 - 12:10

سلام
اولا کاور کردن یه هنری میخواد که هر کی نمیتونه کاور کنه
خیلی از خواننده های موسیقی ترکیه با توجه به اینکه موسیقی غنی دارن یه آهنگ رو 20 نفر میخونه
مثال خود ابراهیم تاتلسس ، ماهسون ، مورات بز و خیلی ها
خوبه آقای بیاتی خودشون اعلام هم میکنن که این کار کاوره مثل ما بقی نمیگه آهنگساز خودم
و یا مثل بعضی از خواننده ها از موسقی ایرانی کاور هم نمیکنن کپی میخونن باز میگن آهنگساز خودم
و حالا یه موضوع دیگه این همه کاور شده تو ایران چرا یکی شکایت نکرده چون باز مثل کار اصلی نشده
الان الیسا هم دیده از کار خودش بهتر شده حسودی میکنه خوب
چرا رو شادمهر شکایت نمیکنن یا علی عبدالمالکی یا مجید خراطها یا محسن چاوشی با محسن یگانه ؟؟؟؟
کار پویا درسته و هیچ ایرادی نداره

یکشنبه 18 مرداد 1394 - 15:25
بی سرزمین تر از باد

شما رو چه حساب میگی باید از بقیه شکایت کنن؟
محسن یگانه رو میدونم که بابت کاور آهنگ نرو از خواننده فرانسوی اجازه گرفته!
شادمهر هم همه ی آهنگاشو نمیدونم ولی به عنوان مثال آهنگ پاپ کورن رو که کاور کرد اسمش تو لیست رسمی کسایی که پاپ کورن (که یه اثر مشهور جهانیه) رو کاور کردن ثبت شده و دو ورژن از آهنگش روی سایت در کنار بقیه ی آثار هنرمندان دیگه برای دانلود قرار گرفته! (لازم به ذکره شادمهر تنها ایرانی ایه که اسمش تو اون لیست ثبت شده!

42.229.246.64
دوشنبه 19 مرداد 1394 - 04:30
arshia

اره اصلا الیسا باید بره خونشون از وقتی بیاتی اومده کارشو خونده!

100.123.157.25
یکشنبه 18 مرداد 1394 - 12:33

سلام دوستان
به نظر من جناب بیاتی عزیز اشتباهی مرتکب نشدن و این چیزی نیست که بخوان انقدر بزرگش کنن ایشون یکی از خواننده های فوق العاده خوب و با اعتقادات زیبا هستند که مطمئنن اگر دسترسی به خانوم الیسا داشتند برای کاور کردن ایشون رو در جریان میگذاشتند
همه ی انسان ها جایز الخطا هستند در غیر این صورت همه فرشته بودند اما کار جناب بیاتی حتی خطا هم نبوده اگر صحبت ها و مصاحبه ایشون رو بخونید متوجه خواهید شد
من افتخار میکنم به این انسان با اعتقادات زیبا و شخصیت عالیشون

یکشنبه 18 مرداد 1394 - 12:52

سلام دوستان عزیز
به نظر من جناب بیاتی عزیز اصلأ کار اشتباهی نکردن و اگر مصاحبه ایشون و بخونید متوجه میشید که گفتن اگر دسترسی به اون بانو داشتن حتمأ ایشونو در جریان میزاشتن ایشون واقعأ قابل احترام هستند شما آهنگهای دیگه این خواننده عزیز و گوش کنید متوجه میشید این خواننده عزیز چه شخصیتی دارن و چه اعتقادات زیبا و شخصیتی دارند
واقعأ زشته برای یه شخصیتی مثل آقای بیاتی عزیز این حرفا زده شه واقعأ متأسفم برای مردم سرزمینم که حتی عذر خواهی این مرد بزرگ و نادیده میگیرن و با یه حرف کوچیک و کاری که همه انجام میدن و فقط ایشون به علت دسترسی نداشتن به خانوم الیسا ایشون و در جریان نزاشتن طبل رسوایی بگیرید دستتون و اینطور با آبروی هم بازی کنید
دوست دارم بدونم چرا تا یک انسانی به خوبی پیشرفت میکنه اونم جناب بیاتی عزیز با اعتقادات زیباشون باید این حرفا زده شه به خدا که هر توهینی میکنید در وحله ی اول به شخصیت خودتون توهین کردید

یکشنبه 18 مرداد 1394 - 13:16

پویا بیاتی:نه خورشیدی نه فانوسی نه ماهی...دلم واسه خودم میسوزه گاهی

کسایی که چشم دیدن پویا بیاتی رو ندارن منتظر البوم ادمه و نفسش باشید مثه بگوسیب...امیدوارم که موسیقی ما هوای پویا بیاتی رو داشته باشند در مورد البوم ادمه و نفسش ...

یکشنبه 18 مرداد 1394 - 13:17

اون کسایی که میگن این کار زشت و بد و...مگه خواننده های دیگه کاور نداشتن که الان دارن اینجا خود کشی میکنن پس چرا واسه خواننده های دیگه صداشون در نیومد...وقتی اینجور سر صدا میکنه یه اهنگ معلوم چقد موفق بوده که همه دارن اظهار نظر میکنن پشت سر ادم معروفم حرف زیاد...ماشااله تو ایران همه موزیسین هستند که راجعبه همه چی نظر میدن...همیشه صداقت داشتن تو این زمونه داستان داره باید دروغگو باشی

یکشنبه 18 مرداد 1394 - 16:10

اینجوری باشه که شادمهر اکثر آهنگاش کاوره چرا از اون شکایت نمیشه؟

یکشنبه 18 مرداد 1394 - 20:52
بی سرزمین تر از باد

اکثر آهنگای شادمهر کاوره؟!
تو این صفحه منظور از کاور، عکس روی جلد آلبوم و کاور آهنگ نیست ها! دقت کن ای کاربر با سواد!

250.152.91.6
یکشنبه 18 مرداد 1394 - 16:22

در موسیقی ما از این اتفاقات زیاد رخ می‌دهد. چهره‌هایی که برند هستند هم قطعاتی را کاور می‌کنند و آیا واقعا تمامی آنها اجازه می‌گیرند؟ اگر آنها به خواننده‌های مطرح دسترسی پیدا می‌کنند حتما به ما هم بگویند که چگونه چنین ارتباطی را برقرار می‌کنند. این روال در موسیقی کشور ما مرسوم است و تا کنون هم سابقه نداشته که اثر همکاران ما به گوش صاحبان اصلی اثر که در خارج هستند برسد. نکته آزاردهنده برای من این است که بعضی‌ها به هر شکل خودشان را وکیل مدافع همه می‌دانند. فقط روی «پویا بیاتی» دست می‌گذارند و می‌گویند که چرا این کار را انجام می‌دهی؟

حق گفتی پویا جان دمت گرم مرسی عالی بود

یکشنبه 18 مرداد 1394 - 16:32

حالا من گفتم این آهنگه حتما چه تحفه ایه؟ گوش کردم هر جفتش به دردنخور بود! برید از هم شکایت کنید. ولی اول باید جریمه گوش مخاطب رو بپردازید با این آهنگی که ساختید!!!

یکشنبه 18 مرداد 1394 - 19:18

من از صداي اقاي بياتي بدم نمياد ولي متاسفانه ايشون از ديرباز مداما كاور ميكردن
و اين اصلا براي موسيقي ايران خوب نيست
حتي اهنگ يه نفر هم كاور اهنگ عربي ١٨٠ درجه هست
اهنگهاي قديميشونم هم همينطوره متاسفانه

دوشنبه 19 مرداد 1394 - 18:28
شایان علیزاده

دوست عزیز این همه ستاره داریم تو موسیقی کشور اسم یکی رو بگو که کاور نکرده
همین الانش خیلیا دارن کاور میکنن جالب اینه که بعد میگن خودم ساختم
پویا جان این همه شهامت داره که بعد اتمام کار میگه از فلان خواننده کاور کردم
در ضمن کاور کردن ایراد نداره
تو کل دنیا دارن کاور میکنن

107.134.34.197
یکشنبه 18 مرداد 1394 - 19:53

اینجاست که ارزشای "امین حبیبی" بسیار بسیار نمایان میشه. زمانی که طیف زیادی از خوانندگان و آهنگسازان میان و کارای خارجی رو و حتی بعضا کارای ایرانی رو کاور می کنن(که البته به نظر من اگه با اجازه طرف باشه و اسمش تو کاور قید بشه و کار قابل احترامی هم ساخته شده باشه ایرادی نداره) یه کار کم نظیر و حتی شاید بی نظیر در موسیقی ما اتفاق می افته که یه خواننده مشهور ایتالیایی میاد و آهنگ بسیار زیبای "بیقرار" (اون که یه وقتی ...) امین حبیبی رو کاور می کنه و از امین هم اجازه میگیره و اسمش رو هم تو کاورمیاره. پس باید از "امین حبیبی" و امثال ایشون تقدیر بشه.

دوشنبه 19 مرداد 1394 - 17:46
Mehdi Mika

همه صحبتات یه طرف...
اما خواننده معروف ایتالیایی؟!! واقعا معروفه دوست عزیز؟! اتفاقا افتضاح خونده بود کار امین حبیبی رو

205.130.183.238
سه شنبه 20 مرداد 1394 - 05:06
sami(uk)in iran

لابد اگه از یگانه میخوند و بود میکا نه؟!!

134.66.234.223
سه شنبه 20 مرداد 1394 - 13:11
امیرحسین فخری

خب معلومه نمی تونه مثل امین حبیبی اون کارو بخونه و حتی بهترین خواننده های دنیا هم بخوان بیقرار رو بخونن بازم کار امین یه چیز دیگس. در ضمن اگه تو سایتای اروپایی و ایتالیایی سرچ کنی می بینی که از خواننده های معروفه و این کار از کارهای پربازدید سایتای خارجی بوده. من خودمم مخاطب کارای ایتالیایی نیستم و ایشون رو نمی شناختم ولی با یه سرچ این موضوع رو فهمیدم

41.197.28.121
سه شنبه 20 مرداد 1394 - 16:54
Mehdi Mika

واقعیتش اون موقع سرچ کردم متوجه شدم خواننده کم نام و نشانیه! حتی تو سایتای فارسی هم همینو گفته بودن! خیلی به ندرت کار ایتالیایی گوش دادم اما اگه خواننده معروفشون به قول شما این باشه دیگه خیلی اوضاعشون خرابه
البته با وجود اینم که اجرای اون خواننده خیلی ضعیف و بدون تکنیک بود ولی در هر حال اینکه اونور یه کار ایرانی رو شنیدن و ازش کاور کردن خودش باعث امیدواریه که شاید در سال های آتی موسیقی ایران بیشتر بتونه خودشو بشناسونه

8.57.124.236
دوشنبه 19 مرداد 1394 - 02:05

کاور کردن اصولا کار نادرستی نیست که بخوایم علیهش جبهه بگیریم! کار نادرست اینه که کاری رو کاور کنی بعدش اسم خودتو بزنی به عنوان آهنگساز اثر و به شعور مخاطبت توهین کنی
کارور خوب و با کیفیت کار هر کسی نیست! شما کافیه قطعات کاور شده یگانه و شادمهر رو گوش بدین تا متوجه بشین یه کاور خوب تا چه حد میتونه زیبا و دل نشین باشه و با رعایت یه سری اصول توی تنظیم و خوانش حتی از اصل اثر هم تاثیرگذار تر باشه! مثالش قطعاتی مثل چشمای خیس من و بمون و با تو و دل دیوونه هستن که خود من هیچوقت از گوش دادنشون سیر نشدم
اما از طرف دیگه متاسفانه هنر بعضیا فقط شده کاور کردن! چنتا کار کاور میکنی چنتارم خودت بساز! نمیتونی بده کسی که میتونه بسازه! خب بزرگوار اگه اینکاره نیستی چرا اومدی تو موسیقی اصلا؟! یعنی همه چی باید برات مفت در بیاد؟! کلهم کارات شده کاور! اجازه هیچی حداقل اسم صاحب اثرو قید کن! الان عهد عتیق نیس که! امروز آهنگ بدی بیرون فردا معلوم میشه از رو کدوم اثر کاور زدی خب
یعنی هر روز بدتر از دیروز...

دوشنبه 19 مرداد 1394 - 14:11

شما که میگین بقیه اجازه گرفتن شما از کجا می دونین اجازه داشتن یعنی محسن یگانه رفته از یونان اجازه گرفته بعدا الیسا اول لیتک دانلود تو اینستاگرامش گذاشته بعد حذفش کرده اونم مثل شما حسودی میکنه بعدا اگر کسی کارای اقای بیاتی رو دوست نداره گوش نده فدای سر پویا همه جا پر شده از ادمای عقده ای

دوشنبه 19 مرداد 1394 - 14:23

اقای مدیر اقای بیاتی پسر خالت نیست که مثل احمقا نوشتی به طرز عجیبی از کار خود احساس رضایت میکند اصلا می کند که می کند تا چشم تو و بقیه در بیاد حسود موسیقی ما مهم اینه که شما شعور نوشتن یه متن بدون تعصب رو نداری و این که سطح شعور این رسانه رو میرسونه اگه راست می گی این کامنتو منتش کن

دوشنبه 19 مرداد 1394 - 16:12

دوستان عزیز دعوا نکنین هیچ کدوم از این خواننده ها کارهای خوبشون مال خودشون نیست نمونش محمد علیزاده آهنگ اشتباه از روی ziynet sali - ruya شادمهر آهنگ طرفدار از روی tarkan - kayip کاور شده نمونه بازم دارم دوست داشتین واستون می گم

سه شنبه 20 مرداد 1394 - 01:27
mehrnoosh garmabi

محمد علیزاده خودش چندین بار این مسئله چه قبل و چه بعد از انتشار ترک عنوان کرده بود
و این ترک رو با همکاری نوازندگان ترکیه ای ساخته
اینم لینک خبر در سایت رسمی محمد علیزاده
http://www.mohammadalizadeh.ir/article193.html

53.145.55.10
سه شنبه 20 مرداد 1394 - 05:16
aliSp

لطفا کاورای یگانه آقای نابغه رو بزار ببینیم نابغه چند تا کاور داره!!
آخه مگه نابغم کاور میکنه مگه میشه؟مگه داریممم!!!:))))

135.185.104.33
سه شنبه 20 مرداد 1394 - 01:29

اهنگ نگران توام قبل از انتشارش بیشترین انتخاب اهنگ پیشوازایرانسل در هفته به خودش اختصاص داد...قابل توجه اونایی که میگن اهنگ خوبی نبود

سه شنبه 20 مرداد 1394 - 15:00

این خواننده اولین اهنگی رو که خوند دزدی بود وبه این کار ادامه داد اهنگ زندونی که ماکت صدای محسن یگانه بود توسط دو ناهنرمند یکی همین پویا بیاتی و اون مجید خراطها قسمت خالیشو خوندن دزدای هنری همینان

چهارشنبه 21 مرداد 1394 - 00:05
یک کاربر سایت موسیقی ما

لقب خودتو به اقای بیاتی نده

71.133.212.201
سه شنبه 20 مرداد 1394 - 19:46

اکثر خواننده های ما کارهای کاور شده دارن که بعضا با کمال پررویی به اسم خودشون منشتر کردن و هنوز که هنوزه خیلیا نمیدونن اهنگ مورد علاقشون کاوره.اما موضوع اینه که پویا بیاتی چوب صداقت و پاکیشو میخوره..چرا از این همه خواننده پویا بیاتی باید تنبیه شه؟؟؟با وجود اینکه ایشون تو کاور عکس و صفحه شخصیشون گفتن که ملودی ترک از ی خواننده عربه..ولی ی چیزی این وسط حال ما پویایی هارو خوب میکنه...اینکه کار ایشون انقد خوب بوده ک به گوش صاحبش رسیده و پویا رو تهدید دیده واسه خودش.باتشکر از سایتتون

سه شنبه 20 مرداد 1394 - 20:06

دیواری کوتاه تر از استاد پاک و ضادق ما پیدا نکردین دارین تخریبش میکنین...واااای اقای بیاتی چ کار زشتی!! ایشون گناهش اینه ک فقط خواست صادق باشه...لعنت به کسایی که میخان تخریب کنن استاد رو...لعنت

چهارشنبه 21 مرداد 1394 - 10:33
ابي

شما كه خيلي راحت به هر كسي لقب استاد رو ميدي و باعث خنده و شادي ما ميشي
ديگه حق نداري به نظرات مخالف لعنت بفرستي
اينجوري فكر ميكنيم خدايي نكرده خود استادي !!! يا از بستگان ايشوني .

172.31.115.114
چهارشنبه 21 مرداد 1394 - 11:15
ابي

دوست عزيز شما كه به خودت اجازه ميدي و به هر كسي لقب استاد ميدي و موجبات خنده ما رو فراهم ميكني
ديگه اجازه نداري به كساني كه نظر مخالف شما رو دارن لعنت بفرستي
اونوقت خدايي نكرده فكر ميكنيم شما خود استادي !!! يا از بستگان استاد .

247.54.88.59
سه شنبه 20 مرداد 1394 - 20:47

من این خواننده رو نمیشناسم و متاسفم که دارم حقو به عربا میدم ولی خدا رو شششششکر که بلاخره یه عرب نسبت به کاورها اقدام کرد. اینکه یه البوم میخری یا با سرعت کشنده ی اینترنت یه اهنگ دانلود میکنی،بعد میبینی، کپی برابر اصل یه اهنگ و ملودی عربی یا ترکی رو ورداشتن و فقط روش یه ترانه آبکی فارسی گذاشتن واقعا اعصاب خورد کنه. توهین به شعور مخاطبه. یعنی میگن "شماها که نمیفهمین، همین هم از سرتون زیاده" .
جالب هم هست، طرفدارا با افتخار میان میگن "خیلی هم کار خوبی شده، کاور همه جا هست"
عزیزم اونجاها که موسیقی قانون داره و مخاطب رو بی سواد فرض نمیکنن، اگه دو تا نت یا یه بییت یا دو بیت شعر از یکی برداری، قبل انتشار کار باید بری پیشش، روشو ببوسی، یه چک خوشگل هم ببری براش، اگه قبول کرد کارو پخش کنی، بعد هم هرجا نشستی بلند بگی ایده ی این اهنگ از کار فلانی بود.
به نظر من بین پاپ خوان ها شاید کلا 5-6 نفر بیشتر باشن که با کار دزدی مخاطب جمع نمیکنن.بقیه از سواد موسیقایی پایین جامعه سواستفاده میکنن. حالا دو بار که جریمه های چندهزار دلاری بدن و آبروشون بره میفهمن موسیقی هم مثل هر صنعت دیگه ای با کلاه برداری سود میده اما چند برابرش ضرره

یکشنبه 28 بهمن 1397 - 22:59
مهتاب

توچی می فهمی اخه ازخودت حرف درمیاری چه احماقانه حرف می زنی متاسفم برات

31.56.216.113
شنبه 24 مرداد 1394 - 18:57

واقعا جای تاسف دار بعضی از کامنت های دوستان پویا بیاتی پاک ترین خواننده ایران اینقدر با ایمان و دوست داشتنی هست که هرچقدر بگم کمه.....تو زندگیم فقط با اهنگ های ایشون تونستم ارتباط برقرار کنم...پویای نازنین تا پای جان مثل کوه پشت سرت هستیم...مطمعنم با البوم ادمه و نفسش جواب خیلی هارو میدی...بی صبرانه منتظریم...مدیریت محترم موزیک ما خواهشا حمایت کنید...ممنون

یکشنبه 25 مرداد 1394 - 09:01
جاااااااان

ندا جان ايشون پاك ترين خواننده نيستن كلا پاك ترين خلقت خداوند هستن !!!!!!!!!!!
خخخخخخخخخخخخخخخخ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

97.179.192.47
دوشنبه 27 مهر 1394 - 15:11

بله همینطوره

یکشنبه 11 بهمن 1394 - 21:01

برای همه خوانندگان کشورمون آرزوی موفقیت میکنم
با تشکر از سایت خوبتون

پنجشنبه 12 بهمن 1396 - 12:40

سلام.خیلی وب خوبی دارید.موفق باشید دوست عزیز

یکشنبه 28 بهمن 1397 - 22:55

گوربابای همه ی بدخواه های اقای بیاتی.شماکه طرفدارای خواننده های دیگه هستین اینجاچرانظرمیدید؟؟ بریدصفحه ی هموناتحسینشون کنین به ایشون توهین نکنین خواهشا..
این چیزی ازارزشای ایشون کم نمیکنه اهنگش خیلیم فوق العاده بودمن خودم هزاربارگوشش دادم هنوزم دوسش دارم ایشون بهترین اهنگاشون ملودیه خودشون بوده.حالااگه ملودی کارکس دیگه ای باشه مشکلی نداره اینم همونه خب چراجبهه میگیرین؟؟؟ماکه دوسش داریم خیلی.

یکشنبه 9 تیر 1398 - 03:22

عالی

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود درخواست غرامت صد هزار دلاری الیسا از یک خواننده پاپ ایرانی | موسیقی ما