برنامه یاد بعضی نفرات
 
وقتی کرک همت پیش من آمد یک نوازنده حرفه‌ای بود
روایت جو ساتریانی از آموزش دادن به گیتاریست گروه متالیکا
موسیقی ما - جو ستریانی پس از  انتشار آلبوم جدیدش در بخش ای‌ام‌ای (AMA) سایت ردیت (reddit) شرکت کرد و طبق روال معمول بخش ای‌ام ای با این جمله برای پاسخگویی به سوالات علاقه‌مندان اعلام آمادگی کرد: «سلام، ردیت. من جو ستریانی، موزیسین/گیتاریست هستم! آلبوم جدید من «Shockwave Supernova» منتشر شد. من اینجا هستم تا به سولات شما پاسخ دهم پس هرچیزی دوست دارید بپرسید...»

یکی از سوالات جالبی که از او پرسیده شد درباره کرک همت (Kirk Hammett)، گیتاریست گروه متالیکا بود و پاسخ جو ستریانی به این سوال مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. ستریانی در پاسخ به سوال یکی از کاربران که پرسید «درس دادن به کرک همت چطور بود و وقتی پیش تو آمد نوازندگی‌اش در چه سطحی بود؟» نوشت:
 
«هاه! سطح نوازندگی؟!

کرک وقتی درس گیتار را پیش من شروع کرد خودش یک گیتاریست حرفه‌ای بود. او لید گیتاریست گروه اکسدس (Exodus) بود. من فقط سعی کردم آگاهی او را نسبت به دیسیپلین تمرینات و انتخاب‌های موسیقایی‌اش بالا ببرم. او هنرجوی خوبی بود درحالیکه  خیلی از دوستان و هم‌دوره‌ای های او با عصبانیت از کلاس من خارج می‌شدند و معتقد بودند مدرس زیادی سخت‌گیری هستم.

جود گلد (Jude Gold) از مجله «گیتار ورلد» (Guitar World) یک بار خاطره‌ای را تعریف کرد که البته من به یاد نداشتم. او با من کلاس گیتار داشت. یک پسربچه‌ی 8 ساله‌ای بوده که کلاسش قبل از جود بود. ظاهرا وسط کلاسِ جود من به او گفته‌بودم «این پسربچه‌ی 8 ساله از تو بهتر است»، تا او را وادار کنم که جدی تر تمرین کند.

بچه‌ها خیلی بامزه بودند، با اسباب‌بازی می‌آمدند تو و آن را روی امپ می‌گذاشتند. آنها هیچ ترسی از معلم گیتار نداشتند. نوجوان‌هااعصاب خورد کن بودند و میانسال‌ها افسرده کننده.

مدرسان موسیقی با مسائله روانشناسانه زیادی روبرو می‌شوند. شما به عنوان یک معلم باید دیگران را قانع کنید که من تنها یک مدرس گیتار هستم.»
 
ردیت (Reddit) یک شبکه اجتماعیِ اخبار و سرگرمی است که مشترکان آن می‌توانند در آن یادداشت یا لینک به اشتراک بگذارند. این سایت دارای موضوعاتی در بخش‌های مختلف است، شاملِ اخبار، بازی، فیلم، موسیقی، کتاب، سلامتی، تغذیه و اشتراک عکس و ...

یکی از بخش‌های پرطرفدار این سایت «من هستم» (I Am A) است که در آن کاربران خود را معرفی کرده و می‌گویند «هرچه می‌خواهی از من بپرس»، به همین جهت این بخش به (AMA) معروف است، مختصر شده‌ی عبارت «Ask Me Anything». این بخش برای تمام کاربران قابل استفاده است و کامنت‌گذاری برای هر کدام از سوالات یا پاسخ‌ها امکان‌پذیر است و به این ترتیب شبیه به یک کنفرانس مطبوعاتی است که به شکل آنلاین انجام می‌شود.

سایت اصلی در سال 2005 و بخش ای‌ام‌ای در سال 2009 راه‌اندازی شده‌اند و در این سال‌ها بسیاری از افراد سرشناس و شخصیت‌های مهم سیاسی یا هنری در این بخش شرکت کرده‌اند، از جمله باراک اوباما، دیو گرول، مدونا، بیل گیتس، لری کینگ، دنی بویل، راجر ایبرت و ...
منبع: 
آلتیمیت‌گیتار- ردیت

گردآوری و ترجمه:

تاریخ انتشار : شنبه 10 مرداد 1394 - 09:01

دیدگاه‌ها

شنبه 10 مرداد 1394 - 13:37

خیلی ممنون که از ایشون خبر میزارید

شنبه 10 مرداد 1394 - 16:28

be ina migan musician nna oon mozakhrafati ke too site mizarid

یکشنبه 11 مرداد 1394 - 02:37
امیر رضایی

آره خدایی در مقایسه با ستریانی بزرگ اینا حکم مزخرف رو دارن...

28.30.190.48
چهارشنبه 21 خرداد 1399 - 04:39

سلام ادمین عزیز وقت بخیر
ازینکه از متالیکا بخصوص کرک اسطوره خبر میداری کمال تشکر را دارم و خوشبحالشون که راحت میتونستن شاگرد جو ساتریانی بشن برا منم دعا کنید بعداز 12 سال گیتار لید کار کردن بتونم شاگردی امثال جو ساتریانی رو بکنم./.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود روایت جو ساتریانی از آموزش دادن به گیتاریست گروه متالیکا | موسیقی ما