برنامه یاد بعضی نفرات
 
پاسخ کارگردان سرشناس سینمای ایران به نامه تند و تیز آهنگساز «قیصر»
مسعود کیمیایی: رفاقتم را با آقای منفردزاده حفظ می‌کنم و به تصمیم ایشان احترام می‌گذارم
موسیقی ما - کارگردان سرشناس سینمای ایران در واکنش به نامه یک آهنگساز قدیمی، توضیحاتی را ارائه کرد. به گزارش «موسیقی ما»، مسعود کیمیایی پس از انتشار نامه «اسفندیار منفردزاده» که در آن از این کارگردان سینمای ایران خواسته بود قطعاتی که او برای فیلم‌های کیمیایی ساخته در کنسرت «شب موسیقی فیلم‌های مسعود کیمیایی» اجرا نشود، در گفت‌وگویی اختصاصی با سایت «موسیقی ما» در این باره سخن گفت که در ادامه می‌خوانید:
 
  • * آقای کیمیایی! نامه آقای «اسفندیار منفردزاده» را حتماً خوانده‌اید. ایشان از شما به قول خودشان «عاجزانه» خواسته‌اند که آثار ایشان در کنسرت پیشِ رو اجرا نشود. پاسخ شما به این مسأله چیست؟
من واقعاً هیچ جوابی برای این اظهارات ندارم. بسیاری از دوستان در خارج از کشور فیلم‌های من را در مراسم‌های مختلف پخش کردند و پای آن نشستند و من دم نزدم. آقای منفردزاده از دوستان قدیمی من هستند. ولی در برخی موضوعات با هم اختلاف نظر و عقیده داریم، که البته در هر صورت من برای ایشان احترام قائل‌ام. ماجرای این کنسرت هم بدین ترتیب است که آقایی شجاعی - تهیه‌کننده برنامه - تصمیم به برگزاری این کنسرت گرفته‌اند و مسئولیت ارکستر و موسیقی آن هم به عهده آقای عبدی است. من در این کنسرت کاملاً در حکم مهمان هستم و واقعاً هیچ نقشی ندارم.
 
  • * اما نامه آقای منفردزاده مستقیماً خطاب به شما نوشته شده و ایشان درخواست خطاب به شما مطرح کرده‌اند.
من لحن نامه ایشان را نپسندیدم و علیرغم لحن تندی که این نامه داشت، دوستی و رفاقت‌ام را با ایشان حفظ می‌کنم و برایم قابل‌ درک نیست که منظور ایشان از اینکه همسویی با من ندارند، چیست. من به طرز فکر ایشان احترام می‌گذارم و دوستی و رفاقت‌ام را در کمال ادب حفظ می‌کنم.
 
  • * فکر می‌کنید دلیل این نوع واکنشِ به قول شما تند از سوی آقای منفردزاده چیست؟
نوعی دلتنگی به دوستان و وطن و این قبیل موضوعات را دلیل اصلی این لحن و نوع گفتار می‌دانم. من روز گذشته با خود آقای عبدی -که ساکن اوکراین هستند- حرف زدم و از ایشان خواستم که آثار آقای منفردزاده در این برنامه اجرا نشود. به‌هرحال ایشان از اجرای آثارشان در این برنامه راضی نیستند و ما هم باید به خواست ایشان احترام بگذاریم.
 
  • * پس قطعاً موسیقی فیلم‌هایی از قبیل «قیصر»،  «داش‌آکل» و «رضا موتوری» در این کنسرت اجرا نخواهند شد؟
من همه سعی و تلاشم را کردم و ظاهراً هم آقای عبدی سه قطعه‌ای که از ایشان در کنسرت بوده را حذف کرده‌اند. به آقای عبدی گفتم که «اسفند» رفیق من است و حالا در عالم رفاقت از من چیزی خواسته. حالا مهم نیست که با زبان و لحن بد خواسته. ولی ما باید احترام بگذاریم و خواسته ایشان را حتماً مورد نظر قرار دهیم. حالا اینکه در روز برنامه چه اتفاقی بیفتد، خدا می‌داند. چون به‌هرحال این برنامه و کنسرت واقعاً به من هیچ ربطی ندارد و نقشی در آن ندارم.
 
  • * این کنسرت قرار است با موسیقی آثار ماندگار شما در سینما روی صحنه برود و رضا یزدانی هم برای خواندن قطعاتی در نظر گرفته شده است. برخی از این آثار در ذهن مخاطبان موسیقی به شدت حالت نوستالژیک پیدا کرده‌اند و حالا فکر می‌کنید دوباره شنیدنشان چه بازخوردی را به دنبال داشته باشد؟
البته من از همان ابتدا هم پیشنهاد دادم که این آثار بدون خواننده روی صحنه برود. به‌خاطر اینکه آن احساس و نوستالژی حفظ شود. من این موضوع را هم به آقای عبدی گفتم و آقای شجاعی (تهیه‌کننده کنسرت) توضیح دادند که اصلاً این کنسرت قرار است به شکل دیگری اجرا شود. من هم تأکید کردم که حواس‌تان به ذهنیت و نوستالژی و خاطره‌هایی که مردم از این فیلم‌ها دارند، باشد. این موسیقی‌ها در ذهن مخاطبان با موسیقی‌شان ثبت شده‌اند و بازی با این نوستالژی‌ها می‌تواند هم جذاب باشد و هم خطرناک باشد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 تیر 1394 - 09:10

دیدگاه‌ها

شنبه 3 مرداد 1394 - 17:13

خب عزیز دل کیمیایی!چطور حرف استاد منفردزاده رو نفهمیدید؟!
وقتی خواننده توان آن اجرا رو نداره نباید رخ بده شما هم یا به اشتباه یا از روی اچبار یزدانی رو جایگزین اون اسطوره ها کردید ولی اشتباه بود و حالا منفردزاده که متخصص است فهمیده و جلوگیری کرده.چیزه عجیبی نگفته جناب کیمیایی...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مسعود کیمیایی: رفاقتم را با آقای منفردزاده حفظ می‌کنم و به تصمیم ایشان احترام می‌گذارم | موسیقی ما