برنامه یاد بعضی نفرات
 
توضیحات رییس اداره ارشاد سمنان در پی اعلام خبر لغو کنسرت «وحید حاجی تبار» در آن شهرستان
امیر رسولیان: برای شب دوم آم کنسرت بلیت فروشی صورت نگرفت که برنامه لغو شود
موسیقی ما – هفته گذشته خبری روی خروجی سایت «موسیقی ما» با تیتر «وحید حاجی تبار به دبی رفت» قرار گرفت. این خواننده پاپ پس از عزیمت به دبی برای ادامه فعالیت‌های هنری خود، در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ما» اعلام کرد که در اعتراض به شرایط موجود و برای ضبط ویدئو کلیپ چنین تصمیم اتخاذ کرده است. حاجی تبار در جریان آن گفتگو، که فایل صوتی‌اش در دفتر سایت «موسیقی ما» موجود است، اعلام کرد که قرار بود طی روزهای 25 و 26 خرداد در شهر سمنان کنسرت داشته باشد. اما پس از برگزاری برنامه شب اول، کنسرت شب دوم او لغو شده و نسبت به همین موضوع گلایه‌هایی را مطرح کرد.

طی روزهای گذشته «امیر رسولیان»، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان، در جریان مکاتبه با این رسانه جزئیات مربوط به کنسرت وحید حاجی تبار را بیان کرد. او اظهار داشت که برنامه شب دوم لغو نشده و اصلا برای آن بلیت فروشی هم صورت نگرفته است.

در جریان تماس خبرنگار «موسیقی ما» با امیر رسولیان او جزئیات اتفاقات کنسرت وحید حاجی تبار را به این صورت شرح داد:«درست است که برخی از کنسرت‌ها به دلیل شرایط خاص جامعه و برنامه‌ها شاهد لغو آنها هستیم. اما درباره کنسرت آقای «وحید حاجی تبار» اصلا بحث لغو مجوز وجود نداشت. برای هر دو شب اجرای ایشان مجوز صادر کردیم و پس از انجام مراحل اداری، خودم نسبت به صدور آن اقدام کردم. در شب اول با حضورآقای«فیروز ویسانلو» برنامه برگزار شد. اما برای شب دوم آن کنسرت بلیت فروشی صورت نگرفت که برنامه لغو شود. من طی مکاتبه‌ای که با رسانه شما داشتم اعلام کردم با استعلام از سایت «ایران کنسرت» متوجه خواهید شد که اصلا برای روز 26 خرداد هیچ بلیتی به فروش نرفته است. جا دارد که از مسئولین سازمان‌ها و نهادهای مرتبط که در برگزاری کنسرت آقای حاجی تبار نهایت همکاری را داشتند تشکر کنم. ایشان متاسفانه مشاوره‌های ما را مدنظر قرار ندادند. اعلام کردیم که تاریخ برنامه وسط هفته است و به ماه مبارک رمضان نزدیک هستیم و دانشجوها هم در شهر حضور ندارند. به همین دلایل احتمال عدم فروش بلیت وجود دارد اما ایشان اصرار داشتند که این کنسرت برگزار شود.»

او درباره دلایل لغو کنسرت که از سوی حاجی تبار ارائه شده هم گفت:«ما علاقه مند هستیم که مستندات بابت لغو شب دوم کنسرت را به ما ارائه کنند. زیرا کسی غیر از سازمان ما نمی‌توانست این کنسرت را لغو کند و در صورت تصمیم به چنین اقدامی، از طریق نامه کتبی به آقای حاجی تبار اعلام می‌کردیم که شب دوم لغو است ولی چنین اتفاقی رخ نداد. باز هم از شما تقاضا دارم که از دوستان سایت ایران کنسرت هم استعلام داشته باشید. زیرا تا حدود چهار ساعت پیش از کنسرت شب اول، تقریبا شصت درصد بلیت‌ها به فروش نرفته بود و خیلی از مهمانان آن شب، دعوتی بودند. زیرا برای ما و آقای حاجی تبار مهم بود که در حضور استاد ویسانلو و نوازنده‌های ایشان که از چهره‌ها مطرح هستند یک اجرای خوب داشته باشیم و سالن هم خلوت نباشد.»

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان همچنین گفت:«این گلایه را از آقای حاجی تبار دارم و ای کاش مقوله لغو کنسرت در سمنان را مطرح نمی‌کردند. زیرا اینگونه نبوده و به واسطه برگزاری برنامه‌هایی از این دست بوده که سمنان در دو سال گذشته و به صورت پیاپی، هنرمندانش در عرصه موسیقی خوش درخشیدند و این مساله مورد تایید تمام صاحب نظران است. ما کنسرت‌های متعدد بالای پانصد نفر را در این استان داشتیم. فروردین ماه سال گذشته کنسرت مرحوم «مرتضی پاشایی» در سمنان برگزار شد. آقای «همایون شجریان» هم در دی ماه برنامه داشتند که برنامه ایشان هم با استقبال ویژه رو به رو شد. با توجه به اینکه صدور مجوز کنسرت‌های کمتر از پانصد نفر به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها واگذار شده، از ابتدای سال جاری شش کنسرت کمتر از پانصد نفر را در مجموعه «تئاتر شهر» داشتیم.»

رسولیان در پایان اعلام کرد:«تنها خواهشی که از مجموعه شما به عنوان یک رسانه معتبر و تخصصی در عرصه موسیقی دارم این است که اطلاع رسانی را باید به گونه‌ای انجام دهید که نا آشنایان نسبت به علم و هنر موسیقی هم جذب شوند. همچنین نباید از منظر بی اطلاعی نظراتی مطرح شود که به بدنه جامعه موسیقی ضربه وارد کند. امروزه با رعایت اصول مرتبط می‌توانیم برنامه‌های خوب موسیقی را در سطوح مختلف داشته باشیم و یکی از راهکارهای خوب برای ایجاد شور و هیجان و دورکردن جامعه از افسردگی است.»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 19 تیر 1394 - 05:04

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود امیر رسولیان: برای شب دوم آم کنسرت بلیت فروشی صورت نگرفت که برنامه لغو شود | موسیقی ما