برنامه یاد بعضی نفرات
 
به کارگردانی «محمد رحمانیان» و حضور چهره های شاخص تئاتر ایران
«هامون بازها» با نوازندگی «آسو کهزادی» و «سردار سرمست» روی صحنه می‌رود
موسیقی ما – کارگردان سرشناس حوزه تئاتر کشور، پس از روی صحنه بردن موسیقی – نمایش هایی چون «ترانه های محلی»، «ترانه های قدیمی»، «روزهای آخر اسفند» و ثبت کارنامه ای قوی در اجراهایی با تلفیق موسیقی و نمایش، این بار «هامون بازها» را روی صحنه می برد.

به گزارش سایت «موسیقی ما»، محمد رحمانیان که در یکی دو سال گذشته بارها اجراهایی موسیقی محور را با حضور چهره های سرشناس حوزه موسیقی اعم از فردین خلعتبری، بهروز صفاریان، سامان احتشامی، علی زند وکیلی، اشکان خطیبی و... روی صحنه برده این بار در اجرایی جدید سراغ نوستالژی بازی با فیلم «هامون» رفته است.

رحمانیان درباره نمایش جدیدش می گوید: «متن اولیه «هامون بازها» را در بهار 1388 نوشتم و همزمان نخستین تمرینها برای اجرای این نمایش در نخستین سالمرگ «خسرو شکیبایی» یعنی بیست و هشتم تیرماه 88 آغاز شد. توضیح واضحات است اگر بنویسم چرا و چگونه این نمایش در زمان مقرر اجرا نشد و یک سالی ماند و خاک خورد تا پاییز 89، که به پیشنهاد یکی از مدیران تئاتری، دوباره کار بر روی هامون بازها را آغاز کردیم. یکی دو نفر از بازیگران اجرای قبلی در تمرین دوبارهی هامون بازها تغییر کردند و این بار تا حدود ده روز مانده به اجرا همه چیز خوب و خوش پیش میرفت ... تا اینکه دوباره همان مشکلات قبلی پیش آمد و ممیزی عجیب و غریب متن و مقاومت گروه برای عدم پذیرش میزان گسترده ی تغییرات و لغو مجوز اجرا و همان آش و همان کاسه... و حالا پس از شش سال، برای بار سوم تمرینهای هامون بازها را آغاز کرده ایم و این بار گویا قرار است ـ گوش شیطان کر! ـ نمایش را در تالار وحدت اجرا کنیم... تا چه پیش آید.»

خالق «ترانه های قدیمی» می افزاید: «نمایشنامه هامون بازها را بعد از تماشای مستند درخشان مانی حقیقی نوشتم. فیلم حقیقی به ما یادآوری می کند که چگونه میتوانیم در اقیانوسی غرق شویم و از درکِ آب عاجز باشیم. دیدنِ هامون بازها برای ما، کشف دوباره فیلم هامون، مهمترین فیلم ـ کالت این سی و هفت سالِ اخیر است. امیدواریم بتوانیم لذت این مکاشفه را با تماشاگران قسمت کنیم. هامون بازها از بیست و نهم تیرماه 94 در تالار وحدت به روی صحنه می رود ؛ با دوستانی که نامشان صدر مراسله این نمایش است.» اشکان خطیبی نیز درباره نمایش جدید این گروه اعتقاد دارد: «فیلم هامون 26 سال پس از ساخته شدن اشهمچنان یک فیلم مطرح و درخشان در همه نسل هاست و با هر سن و سالی ارتباط برقرار می کند و تبدیل به یک فرهنگ شده است.»

«آسو کهزادی» و «سردار سرمست» نوازندگی نمایش جدید «محمد رحمانیان» را بر عهده دارند و بازیگرانی چون:علي عمراني، مهتاب نصيرپور، اشكان خطيبي، هومن برق نورد، مهدي ساكي، سُها سناجو و پرستو رحمانيان نقش آفرینان نمایش جدید این کارگردان هستند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از:

مدير هنري محسن شاه ابراهيمي
مدير نور پردازي تورج منصوري
مجري طرح اشكان خطيبي
گروه كارگرداني پديده جمال ها، عليرضا فولادشكن، مهران نصيرپور
طراح چهره پردازی لعیا خرامان
عكس مصطفي پيرهادي
طراح اعلان و ديواركوب ايليا تهمتني
تصويربرداررضا پژوهش
ساخت ويدئو آرت علی مولوي
اجراي ويدئو آرت مهتاب عليزاده
نویسنده و کارگردان محمد رحمانیان  

* گفتنی‌ست بلیت فروشی این تئاتر آغاز شده است و در روزهای آینده اطلاعات دقیق‌تر بلیت فروشی این نمایش در «موسیقی ما» منتشر خواهد شد.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 تیر 1394 - 11:35

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «هامون بازها» با نوازندگی «آسو کهزادی» و «سردار سرمست» روی صحنه می‌رود | موسیقی ما