برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از مراجعه نماینده شهرداری همراه مامور نیروی انتظامی به استودیو «صبا» و تهدید به بازداشت این صدابردار با سابقه
«قاسم عابدین» به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری شد
موسیقی ما – اهالی موسیقی و فعالان این حوزه، «قاسم عابدین» را به خوبی می شناسند. صدابردار با سابقه ای که قریب چهل سال است وظیفه مدیریت استودیو «صبا» را بر عهده دارد و صدها قطعه موسیقی زیر نظر او ضبط و تولید شده اند. موسیقی های متن سریال «امام علی» (ع)، «سربداران»، «هامون» و «مدار صفر درجه» و سرودهای انقلابی خاطره انگیزی نظیر «الله الله» بخشی از کارنامه کاری مدیر استودیو صبا است که تا چندی پیش فعالیت حرفه ای خود را پیگیری می کرد. او حدود ده روز قبل به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری شد و این روزها از وضعیت جسمانی ثابت و خوبی برخوردار نیست.

سایت «موسیقی ما» طی روزهای اخیر پیگیر اطلاع از آخرین وضعیت قاسم عابدین بود اما خانواده اش ترجیح می دادند که رویه سکوت را در پیش بگیرند. اما فرزند این مدیر با سابقه استودیو صبا سرانجام حاضربه گفتگو شد و اعلام کرد که چگونه پدر شصت و پنج ساله اش پس از یک تهدید دچار سکته مغزی می شود.

کاوه عابدین دلیل بستری شدن پدرش در بیمارستان را اینگونه تشریح کرد:«این اتفاق حدودا ده روز قبل رخ داد. به دلیل  دوری از حواشی و اینکه فکر می کردیم یک اتفاق کوچک است و حال پدر خوب می شود، تصمیم گرفتیم  مساله را رسانه ای نکنیم. اما اکنون شرایط به گونه ای است که باید بابت این اتفاق صحبت کنیم. آقای «قاسم عابدین» از سال 57 مدیریت استودیو «صبا» را بر عهده دارند و اولین استوديويی است که پس از انقلاب از وزارت ارشاد مجوز رسمی فعالیت دریافت کرد. یعنی حدود چهل سال است که ایشان در استودیو صبا مشغول فعالیت هستند. چهارشنبه دو هفته قبل یک نفر از سوی شهرداری به استودیو مراجعه و از پدر درخواست مجوز می کند. آن آقا با پلیس می آید، که همین موضوع بسیار آزاردهنده است، و می گویند که مجوز شما در زمره مجوز موسسات فرهنگی و هنری قرار نمی گیرد. پدر بسیار عصبانی و ناراحت می شوند. زیرا پس از چهل سال فعالیت در یک استودیو حرفه ای از شخصی چنين چيزی می شنوند که اصلا نمی دانست به کجا آمده است. سرودهای انقلابی و آثاری که در استودیو صبا ضبط شده اند همگی مجوز فعالیتش هستند. پدر پس از مراجعه به ارشاد از آقای «ارجمند» نامه ای را دریافت می کنند تا اگر آن آقا باز هم به استودیو آمدند، مشکلی ایجاد نشود. این مساله از 9 صبح تا 4 بعد از ظهر باعث درگیری پدر می شود. متاسفانه فشار عصبی، استرس، گرما و فکر و خیال باعث می شود که این اتفاق فردای آن روز رخ دهد و ایشان دچار سکته مغزی شدند. آن کسی که از طرف شهرداری مراجعه کرده بوده حتی پدر را تهدید می کنند که در نوبت بعدی مراجعه، ایشان را با دستبند می برند. بعد از ظهر روز پنج شنبه در استودیو این اتفاق رخ داد و اولین سوال پزشکان ایشان از ما این بود که آیا در روزهای اخیر استرس و فشار عصبی داشته اند؟ الان در بخش ICU هستند و هنوز حالشان بهبود نیافته است. سه روز قبل، از ICU به بخش منتقل و پس از وخامت مجدد حالشان باز هم در ICU بستری شدند. از سوی دیگر متاسفانه پدر را در یک بیمارستان دولتی بستری کرده ایم و همیاری و پرستاری آنگونه نیست که خیال ما بابت مراقب از ایشان راحت باشد. وضعیت آقای عابدین به گونه ای است که امکان انتقال وجود ندارد و فقط باید دنبال پرستاران بدویم و از آنها درخواست کمک کنیم. سکته مغزی دو بار اتفاق افتاده است. خوشبختانه به هوش هستند ولی نمی توانند صحبت کنند و دست راست ایشان هم حرکت نمی کند. این برای یک صدابردار که پس از چهل سال هنوز  فعالیت می کند و هنرمندان زيادی از او وقت می گیرند، درد بزرگی است و امیدوارم شرایط خوب شود.»

او درباره پی گیری این اتفاق هم گفت:«ما حتما پیگیر مساله هستیم و به محض ثبات وضعیت جسمانی پدر از طریق مراجع قضایی پیگیری می کنیم. باید روشن شود که چرا به مدیر یک استودیو رسمی که چهل سال است با مجوز فعالیت می کند، می گویند اینجا را پلمب می کنیم. باید مشخص شود این فرد بدون آگاهی از کدام نهاد مامور شده که چنین اقدامی انجام دهد. این یک مزاحمت به عمد است و آنها حق نداشتند چنین رفتاری با پدر من داشته باشند. حتما از آن شخص و مرجعی که به او چنین دستوری داده شکایت می کنیم. این مملکت قانون دارد، پس چگونه است که یک نفر سرخود به یک محل فرهنگی که سابقه درخشان در هنر ایران دارد، مراجعه و پدر را تهدید به پلمب استوديو و در صورت ممانعت بازداشت می کند. نمی شود با کسی که چهل سال موسیقی های انقلابی و موسیقی های ماندگار و فاخر این کشور را ضبط کرده چنین برخوردی داشت. کسانی که پشت این ماجرا هستند و این مصاحبه را می خوانند باید بدانند که تمام جامعه موسیقی پای این شکایت هستند. هر کسی این خبر بد را شنیده، به دلیل آزاردهنده بودن این اتفاق اعلام کرده که ما پیگیر این شکایت و اتفاق هستیم. باید بدانند تمامی خواننده ها و نوازنده هایی که با پدر کار کرده اند و من نمی توانم از کسی نام ببرم که با ایشان کار نکرده، تا آخرین لحظه پیگیر هستند و در کنار خانواده عابدین حضور دارند.»

فرزند قاسم عابدین در پاسخ به این سوال که آیا دفتر موسیقی طی روزهای اخیر واکنشی نسبت به این اتفاق داشته گفت:«بله. امروز با آقای ارجمند صحبت داشتم و متوجه شدم که چندین بار سعی کرده اند با ما تماس بگیرند. ایشان اعلام کردند که آن نهاد از هرگونه کمک فروگذاری نخواهند کرد.طی روزهای آینده قصد دارم که دیداری با آقای ارجمند داشته باشم و مطمئن هستم که ایشان مساعدت می کنند. زیرا استودیو صبا یکی از بزرگترین زیر مجموعه های آن وزارتخانه است و مطمئن هستم که یکی از بزرگترین حامیان ما ارشاد خواهد بود.»

این خواننده و آهنگساز در پاسخ به سوال خبرنگار سایت «موسیقی ما» مبنی بر اینکه آیا قاسم عابدین هم با معضل بیمه و هزینه های درمانی مواجه است، گفت:«بله متاسفانه پدر هم این مشکلات را دارند. ایشان برای بیمه اقدام کرده بودند و من نمی دانم چقدر وضعیت بیمه نامه به سامان است که هیچ نهادی مسئولیت آن را نمی پذیرد. پدر حدودا دو سال قبل از طریق خانه سینما هم پیگیر شدند و شخص آقای «روشن روان» هم سفارش این موضوع را کردند. در خانه سینما گفتند که شما به دلیل سن تان نمی توانید بیمه شوید! یکی از دلایلی که که مجبور هستیم ایشان را در بیمارستان دولتی نگه داریم و هر روز یک اتفاق جدید برای پدر رخ می دهد، همین مساله است. هر روز ناچار هستیم با پرستاران درگیر شویم و رسیدگی آنها در این حد است که داروهای پدر را به ما می دهند و می گویند خودتان هر هشت ساعت به ایشان بدهید. این موضوع را هم حتما از ارشاد پیگیری خواهم کرد. زیرا فکر می کنم درخواست به حقی باشد.»

کاوه عابدین نهایتا به این نکته اشاره کرد:«در استودیو صبا سرودهای ارگان ها و وزارتخانه های متعددی ضبط شده  و وزرای کشور در اینجا رفت و آمد دارند. به همین دلیل وقوع چنین اتفاقی در استودیو صبا یکی از عجایب است! نهایتا از تمامی اهالی موسیقی و مخاطبانی که این مصاحبه را می خوانند تقاضا دارم تا برای بهبودی پدر دعا کنند. هنوز وضعیت ایشان ثابت نیست و به دعای همه مردم نیاز داریم تا اتفاقات خوب رخ دهد.»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 23 خرداد 1394 - 00:45

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

شنبه 23 خرداد 1394 - 13:17

واقعا تاسف آوره

شنبه 23 خرداد 1394 - 15:28
Mas

بايد براي اين مسائل دق كرد ،،،،،، واقعا متاسفم
MAS

232.129.21.151
شنبه 23 خرداد 1394 - 23:10

باسلام
فقط متاسفم برا ی این موضوع
شما ها نمی دانید جناب عابدین چه زحمتی برا ی
موسیقی این مملکت کشیدند
موقعی می فهمیم که دیگه کارازکارگذشته
فقط متاسفم برای این مثلا دولتمردان .....

یکشنبه 24 خرداد 1394 - 23:26

موسیقی زیبای "روزی روزگاری" هم در همین استودیو و زیر نظر ایشان ضبط شده است. به امید شفای هر چه زودتر ایشان....

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «قاسم عابدین» به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری شد | موسیقی ما