برنامه یاد بعضی نفرات
 
دفتر موسیقی اعلام کرد
بخشنامه‌ مهم دفتر موسیقی درباره کنسرت‌های کمتر از 500 نفر
موسیقی ما - دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور بخشنامه‌ای، تفویض اختیار صدور مجوز اجرای صحنه‌ای زیر 500 نفر را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها واگذار کرد. براساس بخشنامه‌ی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و به دستورعلی مرادخانی (معاون وزیر ارشاد در امور هنری) از تاریخ 17 خردادماه، همه‌ی مجوزهای اجرای صحنه‌ای موسیقی برای تمام فضاهای عمومی توسط اداره‌های کل استانی پس از هماهنگی با مراجع ذی‌صلاح، با رعایت مفاد آیین‌نامه‌ی اجرای صحنه‌ای و حفظ شئون اسلامی در حین برگزاری و انجام تبلیغات بلامانع است.

این بخشنامه شامل اجراهای صحنه‌ای موسیقی محلی، تلفیقی، نواحی، مقامی، سنتی، پاپ، کلاسیک، آموزشی و پژوهشی، سفره‌خانه‌ها و گردهمایی‌ها خواهد بود.

در بخش دیگر این بخشنامه آمده است: مجوز زیر 500 نفر در تهران شامل سالن ‌های رودکی، مجموعه فرهنگی برج آزادی و فرهنگسرای نیاوران نبوده و این سالن‌ها کماکان برای اجرای برنامه‌های زیر 500 نفر باید ازدفترموسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت کنند.

براساس اختیارات قانونی، همه‌ی اجراهای موسیقی در کشور اعم از کنسرت‌ها و اجراهای موسیقی میان‌برنامه‌ای باید مجوز لازم را از دفتر موسیقی یا اداره‌های کل استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کنند.

در سال‌های اخیر بعضی از نهادها و سازمان‌ها از جمله شهرداری‌های چند شهر، بدون اخذ مجوز ازوزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به برگزاری کنسرت‌هایی کرده بودند که مشکلاتی را به‌وجود آورد، براساس این تفویض اختیار کلیه نهادها، شرکت‌ها و سازمان‌ها برای استفاده از برنامه‌های موسیقی ملزم به دریافت مجوز از اداره یا اداره کل ارشاد آن استان یا شهرستان هستند.

پیش از ابلاغ این بخشنامه، از حدود یک سال گذشته این طرح به‌صورت محدود در دو استان اصفهان و فارس اجرا و نتایج حاصل از آن ارزیابی و مشکلات و موانع برطرف شد.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 خرداد 1394 - 16:47

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

دوشنبه 18 خرداد 1394 - 17:00

الان ايعني خوب شد يا بد؟

دوشنبه 18 خرداد 1394 - 20:13

من نفهمیدم خوب شده یا بد ولی میدونم به درد خواننده های جوون و تازه وارد میخوره نه واسه کسانی که تو اروپا کنسرت میذارن یا سالنای 8000 نفری پر میکتن :)

سه شنبه 19 خرداد 1394 - 18:02
میلاد میلاد

آره همونی که لوح یادبودشم گرفت :))))))))))))))))))

104.142.58.43
دوشنبه 18 خرداد 1394 - 21:00

اصفهان که خیلی بهتر شده قبلا اصلا کنسرتی نبود ولی این یک سال همش هست

سه شنبه 19 خرداد 1394 - 11:24

از زمان مدیریت اقای احمدی (1385) در دفتر موسیقی , مجوز کنسرت در سالن های زیر پانصد نفر به استان ها واگذار شده و در تمام این سالها اعمال شده. اعلام این خبر به عنوان اقدام جدید اقای ارجمند ,جز عوامفریبی و جلب توجه همیشگی پیروز ارجمند نیست.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بخشنامه‌ مهم دفتر موسیقی درباره کنسرت‌های کمتر از 500 نفر | موسیقی ما