برنامه یاد بعضی نفرات
 
گزارش سایت «موسیقی ما» از نمایش – موسیقی «سینماهای من» که این روزها برای بار سوم اجرای آن تمدید شده است
نوستالژی موزیکال سینما
موسیقی ما – اثر جدید کارگردان سرشناس تئاتر کشور این روزها مورد توجه علاقه مندان به هنر قرار گرفته است و علیرغم دو اجرایی شدن در ده شب نخست (دو اجرا در هر روز)، بار دیگر این نمایش تمدید شد. به گزارش سایت «موسیقی ما»، محمد رحمانیان این بار سراغ خاطره بازی و نوستالژی بازی با سینما و فیلم های پرخاطره رفته تا پس از موفقیت های ویژه «ترانه های محلی»، «روزهای آخر اسفند...» و «ترانه های قدیمی»، این بار نمایش – موسیقی جدیدش نظرها را به خود جلب کند.

تیم قبلی این کارگردان توانا در بخش های مختلف نمایش جدید نیز توانسته به خوبی با حاضران در تالار «چارسو» ارتباطی نزدیک برقرار کند و در بخش موسیقی با حضور «سامان احتشامی» (به عنوان نوازنده پیانو) و اشکان خطیبی، هانا کامکار، فرشته حسینی و فرشته دیوانی (به عنوان خواننده و همخوان) تلفیق پر هیجانی از نمایش و موسیقی را به وجود بیاورد.

نمایش «سینماهای من» در چهار اپیزود روی صحنه رفته است که «محمد رحمانیان» درباره کلیت این نمایش اعتقاد دارد: «با قصد ایجاد یک حالت نوستالژیک سراغ نوشتن این نمایش نرفته ام. هر چند که سینما و فیلم بخش عمده ای از خاطرات ما را تشکیل می دهند. این نمایشدر چهار اپیزود روی صحنه می رود. اپیزودهایی که هر کدام به گونه ای سینماهای یک دهه را مرور می کند. سینماهایی چون کاپری، شهر فرنگ، رادیو سیتی و متروپل.»

رحمانیان درباره ترانه هایی که در این نمایش به صورت زنده اجرا می شود نیز توضیح می دهد: «اولین ترانه یکی از ترانه های جوان پسند قبل ازانقلاب است که آهنگ آنرا فریدون فروغی ساخته بود. ترانه دوم ترانه ایست که موسیقی فیلم نرگس با نگاهی به آن ساخته شده است. ترانه ای که شیداقرچه باغی سالها پیش برای پری زنگنه ساخته بود و بعدها تکه ای از آن برای موسیقی متن فیلم نرگس با تغییراتی که «علیقلی» در اجرایش داد، ساخته شد. ترانه بعدی ترانه ای است که برای فیلم «بی قرار» خوانده بود. ترانه چهارم ترانه تاجیک است که توسط یک بازیگر افغان که در کار هم حضور دارد خوانده می شود و سعی کرده ایم ترانه هایی را انتخاب کنیم که ترانه خیلی معروفی نباشد و تعداد کمی از مخاطبان با آنها آشنایی داشته باشند.»

اشکان خطیبی نیز که مدیریت اجرایی این برنامه را علاوه بر بازیگری و خوانندگی در آن بر عهده دارد درباره همکاری جدید با «محمد رحمانیان» اعتقاد دارد: «به شکل قریبی هر نمایشی که محمد رحمانیان روی صحنه می برد برای من نوستالژیک می شود. این هنری است که به صورت نهفته در قلم این مرد هست و حتی قبل از اینکه نوشته شود، ناخودآگاه برای تو اهمیت پیدا می کند و احساس نوستالژیک به آن پیدا می کنی.»

مهتاب نصیرپور، حبیب رضایی، اشکان خطیبی، بهنوش طباطبایی، علی عمرانی، افشین هاشمی، علی تاجمیر، هانا کامکار، الهه حسینی، فرشته حسینی (بازیگر افغان) و هومن برق نورد بازیگران نمایش جدید رحمانیان هستند.

گزارش تصویری سایت «موسیقی ما» از حاشیه و متن این اجرا را از نگاه دوربین «مصطفی پیرهادی» و «کورش جوان» در ادامه می بینید:
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : شنبه 16 خرداد 1394 - 08:17

دیدگاه‌ها

یکشنبه 17 خرداد 1394 - 16:07

مثل کارای قبلی آقای رحمانیان دلچسب نبود .
منتظر هامون بازا هستم ....

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نوستالژی موزیکال سینما | موسیقی ما