برنامه یاد بعضی نفرات
 
نمایش موزیکال «سینماهای من» از 3 خرداد در پردیس سینمایی چارسو
خاطره بازی با سینما و اجرای موسیقی‌ فیلم‌های ماندگار سینمای ایران
موسیقی ما – یک گروه نمایشی که پیش از این تجربه های موفقی را در زمینه اجرای نمایش‌های موزیکال در کارنامه اش داشته، جدیدترین اثر خود را روی صحنه می برد.

به گزارش «موسیقی ما»، نمایش «سینماهای من» به کارگردانی «محمد رحمانیان» از 3 خرداد در پردیس سینمایی چارسو روی صحنه می رود تا پس از اجرای نمایش – موسیقی‌هایی چون «در روزهای آخر اسفند...»، «ترانه های قدیمی» و «ترانه های محلی» این بار آثار و قطعات ماندگار فیلم‌های پرخاطره ایرانی سوژه اصلی نمایش «محمد رحمانیان» باشد.

اشکان خطیبی درباره نمایش جدید این گروه در گفتگو با سایت «موسیقی ما» گفت: «سینماهای قدیمی تهران و خاطره بازی با آنها سوژه اصلی این نمایش است و تلفیق موسیقی و نمایش در این اجرا، ترکیبی متفاوت نسبت به نمایش های قبلی از آب در آمده است. سامان احتشامی نوازنده پیانو دراین نمایش است و چهار قطعه در این نمایش اجرا خواهند شد. من آثاری از فریدون فروغی را بازخوانی خواهم کرد و در بخش های مختلف نیز هنرمندانی چون هانا کامکار، فرشته حسینی و فرشته دیوانی به صورت عمدتا همخوانی آثاری را اجرا خواهند نمود.»

این نمایش موزیکال که تا 13 خردادماه از ساعت 19 تا 21 اجرا خواهد شد، چهار اپیزود دارد که در آن با محوریت چهار سالن سینمایی قدیمی، مروری بر تاریخ سینما و در کنار آن تاریخ سیاسی اجتماعی ایران خواهد داشت و با توجه به استقبال از آن پیش بینی می شود هر روز دو سانس در همین سالن روی صحنه برود.

محمد رحمانیان کارگردان سرشناس حوزه تئاتر در کشور در نشست خبری این نمایش درباره اثر جدیدش توضیح داده بود: «سینماهای من» به یک دغدغه قدیمی برمی گردد که دو اتفاق باعث شد اجرای این دغدغه کلید بخورد. اولین اتفاق، مراسم بزرگداشتی بود که سال گذشته برای سیدمحمد بهشتی مدیر یکی از مهمترین نهادهای سینمایی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گرفته شد. من در آن مراسم اجرای نمایش کوتاهی را بر عهده داشتم و آن مدخلی شد تا به مسایل مربوط به سینما بپردازم. بعد از آن با خواندن مقاله ای از آیدین آغداشلو در مجله فیلم که با عنوان «سینماهای من» نوشته شده بود، جزییات بیشتری از این کار را وارد نمایش کردم. با اجازه او عنوان مقاله اش هم برای نام این نمایش انتخاب شد. آغداشلو در این مقاله به تعدادی از سینماهای کودکی، جوانی و میانسالی خود می پردازد که به طور مثال بعضی از آنها سینماهای قدیمی تهران هستند و شماری هم به سینماهای جهان مربوط می شود. نثر جذاب و خواندنی وی در کنار پرداختن به مساله سینما که به گونه ای تاریخی اوضاع سیاسی اجتماعی آن دوران را نیز بررسی کرده است، مرا به این کار ترغیب کرد. من بسیار مرهون این مقاله هستم چراکه در آن از موضوعاتی چون فاصله طبقاتی تا اتفاقات سیاسی اجتماعی سال ۵۷، دیده می شود.»

مهتاب نصیرپور، حبیب رضایی، اشکان خطیبی، بهنوش طباطبایی، علی عمرانی، افشین هاشمی، علی تاجمیر، هانا کامکار، الهه حسینی، فرشته حسینی (بازیگر افغان) و هومن برق نورد بازیگران نمایش جدید رحمانیان هستند.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 اردیبهشت 1394 - 14:16

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود خاطره بازی با سینما و اجرای موسیقی‌ فیلم‌های ماندگار سینمای ایران | موسیقی ما