برنامه یاد بعضی نفرات
 
مراسم رونمایی از این کتاب با حضور هنرمندان برگزار شد
خاطرات متروکِ «سیامک عباسی» به بازار آمد
موسیقی ما - شب گذشته آیین رونمایی از مجموعه شعر خواننده محبوب موسیقی پاپ ایران، «سیامک عباسی» با عنوان «خاطرات متروک» و با حضور هنرمندانی مثل محمدعلی بهمنی، عباس سجادی، مهرداد نصرتی، حمید اسفندیاری، بابک صحرایی، امیر عظیمی، رضا تاجبخش، اشکان خطیبی، امیر ارجینی، رضا کریمی‌تبار، هادی کاظمی، سهراب پاکزاد، آرون حسینی، پوریا اخواص، نوشین تافی، امیرعلی بهادری، امیرعباس گلاب، حسین غیاثی، آراد آریا، سعید کریمی، میثم یوسفی، علیرضا بدیع، محمد سلیمی، امین قباد، گرشا قباد، توحید کاظمی، احسان حاجیان، فلور نظری، پرویز بیگی، اردشیر احمدی، میلاد باران، امیر توده فلاح، حمید صفات و دیگر هنرمندان در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

به گزارش موسیقی ما، اشکان خطیبی که به عنوان مجری برنامه حضور داشت درباره این کتاب گفت: «امروز می‌خواهیم برای اثری جشن تولد بگیریم که از سه مدیوم هنری تشکیل شده است؛ مدیوم ادبیات، عکس و مدیوم موسیقی. «خاطرات متروک» واگویه‌های شاعری است که در گستره وسیعی ببین کابوس‌های هذیان‌گونه و لحنی سرخوش در رفت و آمد است.»
 
  • نحوه ثبت تصاویر کتاب
بعد از پخش ویدئویی از تصاویر کتاب همراه با موسیقی، «عباس حاجی محمدی»، عکاس مجموعه «خاطرات متروک» روی سن آمد و درباره طریقه شکل گیری عکس‌های سیاه و سفید کتاب که با لحنی شعرگونه ثبت شده‌اند گفت: «تقریبا 10 سالی می‌شود که سیامک عباسی را می شناسم. او حدود 3 سال پیش موضوع جمع آوری چنین کتابی را مطرح کرد و پیشنهاد داد با هم در این زمینه همکاری داشته باشیم. من چون شخصیت خاص و وسواسی سیامک را می‌شناختم، می‌دانستم که کار خوبی از آب درخواهد آمد. عکس‌های این کتاب، ماحصل پنج سال از بهترین عکس‌های من است که همراه با سیامک آنها را انتخاب کردیم. می‌خواستیم عکس‌ها را به نحوی انتخاب کنیم که به شعرها نزدیک باشند برای همین تصمیم گرفتیم برای برخی از شعرها به شهرهای مختلف سفر کنیم تا بتوانیم تصاویر مرتبط‌ تری را ثبت کنیم.»

محمدعلی بهمنی، استاد شعر و ترانه که می‌بایست بیشتر درباره شعرها سخن می‌گفت، نتوانست منکر تاثیر عکس‌ها و موسیقی توامان این اثر شود و درباره آن گفت: «تصاویر این مجموعه واقعا مرا شگفت‌زده کرد و قبل از اینکه به شعرها توجه کنم، عکس‌ها نظرم را جلب کرد. تصاویر و شعرها خیلی با یکدیگر همدرون‌اند و گویی در هم تنیده شده‌اند. تصاویر تشخص شگفتی دارند و به عکاس و سیامک عزیز، بابت این مجموعه تبریک می‌گویم. من به اتفاق‌های ناگهان مثل شعر که خود یک ناگهان است خیلی معتقدم، آشنایی من با سیامک عباسی هم یک ناگهان بود و چون به این ناگهان‌ها باور دارم، فکر می‌کنم یکی از آن اتفاق‌های ماندگار بوده است.»
 
  • سیامک از خیلی مدعیان شاعرتر است
سیدعباس سجادی، مدیر فرهنگسرای نیاوران در ادامه برنامه گفت: «به نظر من آن چه که در دیباچه کتاب آمده بهترین نقد بر کتاب است. سیامک عباسی ادعای شعر ندارد ولی از خیلی از مدعیان شاعرتر است، چراکه ذاتا شاعر است و در حوزه ترانه و موسیقی سبک خود را دارد. انتخاب عکس‌ها و سیاه و سفید بودن آن‌ها عمق شعر را چند برابر کرده است. فکر می‌کنم کودک درون سیامک خیلی فعال است چون در سرتاسر این کتاب به دوران کودکی رجوع شده است.»

خطیبی در ادامه عنوان کرد: خاطرات متروک زاییده ذهنی است که به روزمرگی تن نمی‌دهد و ذهنیت‌اش با هر نوع مدیوم هنری مثل فیلم، تئاتر و موسیقی تلفیق می‌شود. خطیبی درباره شخصیت سیامک عباسی که تا امروز ترجیح داده عکسی از او در جایی منتشر نشود گفت: «به سیامک عباسی می‌توان لقب مرد نامرئی و مرد پشت‌پرده موسیقی را داد و باید به خواننده جوان تبریک بگوییم که تفکر و ایدئولوژی را به شهرت و روزمرگی ترجیح داده است.»
 
  • برای این کتاب، خون دل خوردیم
سیامک عباسی شاعر و خواننده در انتهای برنامه روی صحنه آمد و درباره دومین کتاب شعر خود گفت: «این کتاب فقط یک کتاب نیست بلکه از همان ابتدا یک پروژه بود که چندین مدیوم هنری را در برمی‌گرفت. من هم در این اثر خواستم مفاهیم پس ذهنم را روی کاغذ بیاورم.»

خواننده خوشبختیت آرزومه درباره فرم کارها گفت: «نمی شد خیلی از این مفاهیم را در قالب معمول ترانه گنجاند به همین خاطر سعی کردم که در قالب دیگری آن را تجربه کنم. بعد از مدتی که فکر کردم اثر یک استاندارد برای انتشار دارد، از عباس حاج محمدی خواستم تا آثار را با عکس‌هایش متابقت دهیم و برای بعضی از اشعار هم عکس‌های جدید بگیریم.»

عباسی درباره ساختار کمتر تجربه شده این کتاب گفت: «در انتشار کتاب سعی کردم یک اتفاق متفاوت را پیش بگیرم که آن همراهی مدیوم بسیار بزرگی چون موسیقی بود. از امیر عظیمی خواستم که برای این کار موسیقی بسازد و تلاش زیادی کردیم تا متوجه شویم چه نوع موسیقی می‌تواند مفاهیم این کار را در برگیرد. سرانجام به موسیقی شبیه یک سوئیت به شکل کلاسیک-البته نه به شکل غربی آن- که در چهار موومان تنظیم شده بود رسیدیم، چیزی شبیه به موسیقی فیلم. موومان 1، 2 و 4 را سعی کردیم به شکل کلاسیک و با سازهای آکوستیک اجرا کنیم و در موومان سوم فضایی الکترونیک ساختیم. اشعار این اثر توسط خودم دکلمه شد که متاسفانه بخاطر مشکلاتی موفق به انتشار سی‌دی آن نشدیم.»

مرد نامرئی موسیقی درباره چند زبانه بودن این کتاب گفت: «ما با کنار هم قرار دادن مدیوم‌های مختلف سعی در ساختن فضایی داشتیم که مفهوم، راحت‌تر به مخاطب انتقال پیدا کند به همین دلیل فکر کردیم چرا اشعار باید فقط محدود به فارسی زبان‌ها باشد؟ این شد که کتاب را به چندین زبان زنده دنیا ترجمه کردیم و قرار شده در کشورهای مقصد، هنرمندانی دکلمه اشعار را روی همین موسیقی اجرا کنند.»

سیامک عباسی در انتها خاطر نشان کرد: «به نظر من در فضای فرهنگی جامعه ما، هدف وسیله را توجیح نمی‌کند. این پروژه هدف فرهنگی داشت و ما برای رسیدن به آن از راه‌های غیرفرهنگی وارد نشدیم. این اثر نتیجه خون دل دو ساله یک تیم است که به ثمر نشسته است.»

این کتاب که توسط انتشارات ذهن آویز منتشر شده است، در انتهای مراسم توسط سیامک عباسی و مدیریت این انتشارات، رونمایی شد.
 
«امیر عظیمی» که به تازگی موزیک ویدئو خود را با نام «زندگی من» -با بازی و دکلمه اشکان خطیبی- منتشر کرده، برای موسیقی این کتاب با نوازندگانی مثل: پدرام فریوسفی (ویولا و ویولن)، میثم مروستی (ویولا)، نیلوفر محبی (ویولن)، امیر عظیمی (پیانو و ویولن)، آتنا اشتیاقی (ویولنسل)، مسعود همایونی (گیتار الکتریک)، سایوری شفیعی (کلارینت)، علی ضرابی (ترومپت)، شهرام رکوعی (فلوت)، بابک مالکی‌فر (گیتار) و حسین میرزایی (هورن) همکاری کرده است.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اردیبهشت 1394 - 23:24

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394 - 00:24

نامردی نکنین بگین کدومشون سیامکه ؟ :)))

پنجشنبه 17 اردیبهشت 1394 - 21:52
مهدی پولادگر

دمت گرم :)))))

5.118.110.133
چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394 - 10:42

سیامک عباسی یه هنرمند به تمام معنا که همه کارای آهنگاشو خودش انجام میده . آینده ی خوبی داره

چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394 - 11:56

الان سیامک عباسی کدوم یکی هست؟
موو بلنده؟یا آقایی که دستش زیر چونه هست؟

چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394 - 12:41

یک خواننده ی بسیار خوب و با استایل... امیدوارم همیشه موفق باشه

چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394 - 12:42

حتما میخرمش کتابش رو از نمایشگاه کتاب
افتخار میکنم که طرفدارشم، سیامک از معدود هنرمندانی است که موسیقی رو میفهه
بسیار خاص و دوست داشتنی و ارزشمنده کارهای سیامک بزرگوار

چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394 - 15:09

دوستان سیامک تو این تصاویر نیس ؛ مو بلنده اقای امیر عظیمی هست ؛ مو بلند فر هم مهرداد نصرتی

پنجشنبه 17 اردیبهشت 1394 - 17:32

سیامک چرا نیست؟!؟!؟

پنجشنبه 17 اردیبهشت 1394 - 23:01

آقا کدوم سیامکه
ما که مردیم آخر قیافشو ندیدیم

یکشنبه 20 اردیبهشت 1394 - 00:33

آقاااااااااااااااا

سیامک کدومه !!؟!؟!؟!؟!؟!؟؟؟؟؟؟؟

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود خاطرات متروکِ «سیامک عباسی» به بازار آمد | موسیقی ما