برنامه یاد بعضی نفرات
 
خواننده و نوازنده نامدار دف کارگاه تخصصی آموزش این ساز را برگزار می‌کند
فيلم كنسرت اركستر تخت جمشيد و بیژن کامکار پس از دو سال منتشر می‌شود
موسیقی ما - نخستین کارگاه تخصصی دف «بیژن کامکار» -خواننده و نوازنده‌ی دف- جمعه، یازدهم اردیبهشت‌ماه در آموزشگاه موسیقی «نوای امین» برگزار خواهد شد.

این نخستین کارگاه تخصصی کامکار در تهران و دومین کارگاه او در ایران است. او مدتی قبل یک کارگاه تخصصی در شهرستان تبریز برگزار کرده بود. بیژن کامکار در حالی این مسترکلاس را برگزار می‌کند که حدود دو سال است تمام فعالیت‌های آموزشی خود را متوقف کرده که دلیل آن بروز مشکلاتی است که در دستانش رخ داده و به همین خاطر، این نوازنده ترجیح می‌دهد توان دستانش را برای برگزاری کنسرت‌های شخصی یا کنسرت‌هایی به همراه گروه موسیقی کامکارها‌ ذخیره کند.

این البته تمام فعالیت‌های نوازنده و خواننده‌ی کهنه‌کار نیست. تا پایان ماه جاری، فيلم كنسرت گروه موسيقي «تخت جمشيد» به رهبري «مسعود حبيبي» كه كنسرت آن مهرماه سال 91 به مدت دو شب در سالن ميلاد برگزار شد، منتشر خواهد شد. در آن برنامه «بيژن كامكار» و «هانا كامكار» به عنوان خواننده و همخوان حضور داشتند.

ارکستر «تخت جمشيد» که سرپرستی آن را سعید نجاران بر عهده داشت، در آن کنسرت قطعاتی را به آهنگسازی و تنظیم پدرام درخشانی اجرا كرد. از جمله اعضای این کنسرت می‌توان به کوروش بابایی (کمانچه)، هانا کامکار (همخوان و دف)، ایمان جعفری‌پویان (ساکسفون)، فرزاد فخرالدینی (گیتار الکتریک)، حسین شریفی (ترومبون)، علیرضا میرآقا (ترومپت) ، میلاد درخشانی (تار)، پرهام صارمی (پرکاشن)، فرزاد قیصری‌پور (درامز)، آرش فلاح‌صفا (نی) و... اشاره کرد. همچنین در این اجرا، گروه سازهای زهی به سرپرستی علی جعفری‌پویان و گروه کر به سرپرستی محمدرضا صفی، ارکستر «تخت جمشید» را همراهی می‌کردند.

اركستر «تخت جمشيد» مثل بسیاری دیگر از ارکسترهای این سرزمین در حالي راه‌اندازي شد كه قرار بود حضوري مستمر در عرصه‌‌ي موسيقي داشته باشد و كنسرت‌هايي منظم برگزار كند؛ اما اين اركستر 60 نفره سرانجام به خاطر بروز مشكلات مالي نتوانست به فعاليت خود ادامه داده و در نهايت از هم پاشيده شد. حتي قرار بود در همين كنسرت كه قرار است فيلم آن منتشر شود، اسپانسرهايي از بخش خصوصي و همچنين دولتي حضور داشته باشد كه در روزهاي اندكي مانده به برگزاري كنسرت انصراف دادند.

همان زمان «بيژن كامكار» در گفت‌و‌گويي با سايت «موسيقي ما» در اين خصوص گفت: «راستش را بخواهید من خودم هم نمی‌دانم كه چرا مديران ديگر علاقه‌اي به حضور در اين بخش ندارند. شاید موسیقی دغدغه‌شان نیست. شاید دیگر امیدی به بهبود اوضاع ندارند. شاید دوست دارند چیزی که آن‌ها می‌پسندند را بزنیم که سراغ‌مان بیایند. اعتقادم این است که مدير یک موسسه‌ي خصوصی که وضع مالی خوبی دارد،‌‌ همان‌طور که برای هزاران چيز ديگر هزینه و وقت صرف می‌کند، باید بخشی از درآمدش را صرف امور فرهنگی کند. این يك لطف نیست، وظیفه است. اصولاً دید این روزهای مدیران ما دید مالی و تجاری شده و دیگر تمایلی برای امور فرهنگی نمانده است. امکاناتی در هیچ‌کدام از شهرهای کشور مختص اهالی هنر نیست و فقط قبر هنرمندان مجانی است!»

حال با تأخيري دو ساله قرار است فيلم این كنسرت با انجام اصلاحاتي كه در استوديو انجام شده، توسط انتشارات «هرمس» منتشر شود. «جهانگیر کوثری» تهیه‌کنندگی این اثر را برعهده داشته و «هانا کامکار» تدوین، تصحیح و صداگذارای آن را انجام داده است.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 اردیبهشت 1394 - 14:30

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فيلم كنسرت اركستر تخت جمشيد و بیژن کامکار پس از دو سال منتشر می‌شود | موسیقی ما