برنامه یاد بعضی نفرات
 
در آستانه انتشار آلبوم رسمی این خواننده و در گفت‌وگو با «موسیقی ما» عنوان شد
رضا سورتیجی: ترانه‌های عاشقانه در آلبوم من کم پیدا می‌شود
موسیقی ما - از «رضا سورتیجی» تک قطعاتی منتشر شده است. او چندی پیش تیتراژ سریال «ابله» را اجرا کرد و همزمان اعلام شد که آلبومش هم به زودی روانه بازار می‌شود. آلبوم رسمی رضا سورتیجی تا اواخر اردیبهشت و یا اوایل خردادماه منتشر می‌شود و او در این مجموعه چهره‌های مطرحی همکاری داشته است. انتشار این اثر بهانه خوبی بود تا به سراغ سورتیجی برویم و دقایقی را با او گپ بزنیم. این خواننده در گفت‌وگو با سایت «موسیقی ما» ضمن تشریح سبک و سیاق آثارش به این انتقاد که می‌گویند کار‌هایش شبیه به «رضا یزدانی» است هم پاسخ داد!
 
  • *اسم آلبوم جدیدتان چیست و چند قطعه دارد؟
هنوز اسم آلبوم قطعی نیست زیرا در مراحل پایانی اخذ مجوز قرار دارد. چند اسم مدنظر ما است ولی هیچکدام هنوز تصویب نشده که بتوانم اعلام کنم. اما این مجموعه شامل دوازده قطعه است.
 
  • *تیم تولید چه کسانی هستند؟
هشتاد درصد ملودی‌ها از ساخته‌های خودم است. تنظیم‌ها توسط آقایان «میلاد عدل»، «محمد خرمی‌نژاد»، «سیاوش امامی» و «بهنام رهنما» انجام شده است. آقایان «یغما گلرویی»، «مهدی ایوبی»، «علیرضا باران» و خانم ترکمان هم وظیفه سرودن ترانه‌ها را بر عهده داشته‌اند. تهیه کننده آثار من از ابتدا آقای «علی اوجی» بوده‌اند. ایشان دوست صمیمی من است و در این کار حرفه‌ای است. با همدیگر شروع کردیم و در نیمه راه دوست دیگری یعنی آقای «علی اسدزاده» مدیر شرکت «تصویرگستر پاسارگاد» به ما ملحق شدند. ایشان به عنوان تهیه کننده در کنار علی جان به من کمک می‌کنند.
 
  • *استایل موسیقی‌ها چگونه است؟ بیشتر به راک گرایش دارد یا پاپ؟
به دلیل سازبندی و فرم آثار می‌توانم بگویم که بیشتر به سمت راک گرایش دارند. اما خیلی درگیر اسامی سبک‌ها نیستم و نخواستم که روی هر قطعه یک لیبل راک، پاپ، جز یا بلوز... قرار دهم. شنونده باید برداشت حسی از آثار داشته باشد و در این آلبوم خیلی درگیر سبک نشده‌ام. سعی کردم براساس حس و الزامات کار و آنگونه که ملودی اجازه می‌دهد کار‌ها را تنظیم کنیم. اما به واسطه علاقه و گرایش موسیقایی خودم به راک، یک مقدار گرایش آثار به این سمت هست ولی فرمت‌های دیگر را هم داریم.
 
  • *در بخش ترانه‌ها چه موضوعات و مضامینی را انتخاب کرده‌اید؟
ترانه‌های این آلبوم یک سری از دغدغه‌های شخصی خودم است و انتخاب‌هایی در این راستا داشته‌ام. از موضوع محیط زیست تا قطعه‌ای برای بزرگداشت «فرهاد مهراد» بزرگ را در بخش ترانه‌ها داریم. ترانه‌های عاشقانه در آلبوم من کم پیدا می‌شود. زیرا فکر می‌کردم که حرف بیشتری برای گفتن در ژانرهای دیگر داشته باشم تا اینکه بخواهم خودم را درگیر مسائل احساسی کنم. البته می‌دانم که ممکن است از ترانه‌های عاشقانه استقبال بیشتری به عمل آید اما تلاش کردم آن چیزی که واقعیت و دغدغه خودم است را کار کنم.
 
  • *با توجه به دوستی شما و «رضا یزدانی» توقع می‌رفت که او هم در آلبوم شما حضور داشته باشد. با این خواننده همکاری نداشتید؟
حضور «رضا یزدانی» در آلبوم من سورپرایز بود و الان که پرسیدید باید پاسخ بدهم! همکاری با رضا جان افتخار بزرگی بود و ایشان هم یک ملودی در این کار دارند. البته رگه‌های شاگردی و دوستی من با رضا یزدانی در این آلبوم وجود دارد.
 
  • *البته یکی از انتقادات به تک قطعات شما این بود که خیلی شبیه به رضا یزدانی فعالیت می‌کنید و کاراکتر صد در صد مستقل ندارید.
ببینید شباهت با الگوبرداری دو مطلب متفاوت است. شباهت، ناخواسته ولی الگوبرداری خواسته است. من با رضا یزدانی هشت سال است که زندگی و کار می‌کنم و ارتباط داریم. به دلیل سلایق مشترک در این هشت کنار همدیگر بوده‌ایم و اگر که سلایق و نگاه متفاوت داشتیم اتفاقات دیگری رخ می‌داد. بخشی از شباهت کار‌ها هم این است که در ما در تولید آثار از هنرمندان مشترک استفاده کرده‌ایم. من در تنظیم و ملودی و ترانه‌ها از حضور دوستانی بهره برده‌ام که قبلا با رضا همکاری می‌کردند. اما در تلاش هستم که استایل و امضای شخصی خودم را پیدا کنم.
 
  • *انتشار تک قطعات شما در فضای مجازی متمرکز و مستمر نبود. آیا پس از انتشار آلبوم روند متفاوتی را دنبال خواهید کرد؟
تحصیلات من مهندسی ساختمان است و پس از رشته تخصصی خودم به سراغ موسیقی آمده‌ام. هر آنچه که در موسیقی تجربه کرده و آموخته‌ام در کنار رشته تخصصی خودم بوده است. اما از زمانی که می‌خواهم رسما آلبومی را منتشر کنم باید بپذیرم که این یک کار حرفه‌ای است و برنامه ریزی بهتری می‌خواهد. قطعا پس از انتشار آلبوم کار‌ها را به شکل جدی و متمرکز دنبال خواهم کرد. یکی دیگر از دلایل این پراکندگی هم وسواس زیاد خودم بود. نمی‌خواهم بگویم که من آدم وسواسی هستم و کاری که منتشر می‌کنم حتما شماره یک است. اما برای خودم باید آیتم‌های زیادی هماهنگ شود تا اثری را تولید و منتشر کنم. به طور کل برای حضور و فعالیت بیشتر در عرصه موسیقی برنامه ریزی‌های زیادی دارم.


قطعه جدیدی از این هنرمند با عنوان «صد واژه» برای انتشار در اختیار سایت موسیقی ما قرار گرفته که این قطعه را می‌توانید از تماشاخانه دانلود کنید.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 5 اردیبهشت 1394 - 01:59

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رضا سورتیجی: ترانه‌های عاشقانه در آلبوم من کم پیدا می‌شود | موسیقی ما