برنامه یاد بعضی نفرات
 
ویلنسل‌نواز برجسته‌ی آلمانی در تهران قطعه‌ی آهنگساز ایرانی را می‌نوازد
«آنیا لخنر» اثری از هوشیار خیام اجرا می‌کند
موسیقی ما - ویلنسل نواز برجسته آلمانی «آنیا لخنر» در آخرین روزهای ماهِ‌ جاری به تهران می‌آید تا آثاری از باخ، کوورویتس، سیلوستزف، هومه، فریدریش آبل اجرا می‌کنند؛ اما دیگر نکته‌ی مهم در این کنسرت، اجرای نوبرانه او از قطعه‌ی «باغ 3» اثر جدید هوشیار خیام برای ویلنسل است.

این کنسرت در ادامه‌ی مجموعه اجراهای نشر موسیقی هرمس تحت عنوان «پانزده سال بازیِ گوش» انجام می‌شود. لخنر را بسیاری با اجرای تاثیرگذارش در کوارتت تارکوفسکی (1391)  و دوئت کلاسیک به همراه آرتور آوانسف (1392) و البته آلبوم های دونوازی با باندونئون نواز شهیر آرژانتین (دینو سالوتزی) و کوارتت روزاموند می شناسند، اما او که آثارش در قالب تولیدات شرکت «ای سی ام» منتشر می‌شود، به ایران می‌آید تا در رسیتال تهرانش علاوه بر اجرای سوئیت شماره سه باخ، به اجرای آثاری کمتر شنیده شده از موسیقی‌دانان اروپایی از جمله تونو کوورویتس، والنتین سیلوسترف، گئورگی آرنودف، توبیاس هومه و کارل فریدریش آبل بپردازد. اجرای اثری از هوشیار خیام، نیز در رپرتوارِ این نوازنده‌ی برجسته قرار  دارد؛‌ البته «خیام» از چهره‌های شناخته شده‌ی آهنگسازی ایران در دنیا است که در آمریکا موفق به اخذ دکترای موسیقی در آهنگسازی و رهبری ارکستر شده و در همان دانشگاه به سمت آسیستان پروفسور به تدریس تئوری موسیقی و آهنگسازی پرداخته است؛ همچنین در سال ۱۳۸۱ با ساختن قطعه «منظره‌های کودکی من» جایزه اول فستیوال بین‌المللی آهنگسازان جوان را از آن خود کرده است.

 برای تهیه بلیط این کنسرت می‌توان به تارنمای تیوال (www.tiwall.com) مراجعه و یا با شماره 22221873 و  ایمیل tickets@hermesrecords.com تماس گرفت؛ ضمن آنکه قیمت‌ بلیت‌های این کنسرت که در ساعت 21 روزهای یاده شده برگزار می‌شود، 80 هزار تومان است.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : جمعه 21 فروردین 1394 - 13:52

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «آنیا لخنر» اثری از هوشیار خیام اجرا می‌کند | موسیقی ما