برنامه یاد بعضی نفرات
 
نشست خبری آلبوم «مستور و مست» با حضور خواننده، آهنگساز و سایر عوامل برگزار شد؛
همایون شجریان: با این اثر می‌توان شعر و عرفان شرق را به گوش مخاطب غیرایرانی رساند
موسیقی ما - نشست خبری آلبوم «مستور و مست» با صدای «همایون شجریان» و آهنگسازی «ژانو باغومیان» ظهر امروز به میزبانی سالن استاد «شهناز» خانه هنرمندان برگزار شد و عوامل تولید این مجموعه به سوالات اصحاب رسانه پاسخ دادند. «مستور و مست» به همت شرکت «هنر پارسه» تولید شده و قرار است توسط «گلچین آوای شرق» در بازار توزیع شود. در این آلبوم که فضایی حماسی دارد، اشعاری از بزرگان شعر فارسی نظیر حافظ، مولانا و عطار شنیده می‌شود.

«ژانو باغومیان» آهنگساز دورگه آمریکایی-ایرانی در ابتدای این نشست گفت: «فعالیت من بیشتر در زمینه موسیقی اینسترومنتال بوده و فعالیت‌های کوچک دیگری هم داشتم که هیچگاه فکر نمی‌کردم تا این حد جدی شود. من نمی‌توانم از کار خودم تعریف کنم و باید اجازه دهیم که کار پخش شود و ببینیم عکس‌العمل مردم چگونه است. من برای اولین بار با صدای همایون شجریان در اثر «سیمرغ» آشنا شدم و دیدم که صدای او چه بافت زیبا و تحریرهای جالبی دارد. با کمک دوستان توانستیم با ایشان دیدار کنیم و او پس از ارائه موسیقی، موافقت خود را برای حضور در آن اعلام کرد.»

در ادامه، همایون شجریان گفت: «زمانی که جلسه آشنایی من و «ژانو» برگزار شد و کار را شنیدم، ابتدا از فارسی صحبت کردن او متعجب شدم. اصلاً توقع نداشتم که ایشان این‌قدر به زبان فارسی و فرهنگ ما مسلط باشد و حافظ، عطار و مولانا و عرفان ما را به خوبی بشناسد. تا حدودی با فرهنگ‌های دیگر و عرفان شرق هم آشنایی داشت. همین مسأله، شنیدن موسیقی او را برای من جذاب‌تر می‌کرد. همان زمان نکته‌ای احساس کردم که ژانو چه خوب توانسته عظمت و شکوهِ شعر حافظ و مولانا را -که اغلب زیر ظرافت و زیبایی این کلام بزرگواران پنهان است- به خوبی نشان دهد. این شکوه و عظمت اغلب حس نمی‌شود و یا در آهنگسازی، اغلب با ظرافت و خط ملودی‌های ایرانی سعی می‌کنیم به این شعرها بپردازیم.

همایون ادامه داد: «ژانو با یک موسیقی حماسی و قلدر و در برخی قطعات با بهره‌گیری از سیصد یا چهارصد نوازنده، این شکوه را نشان داده است. برخی خط‌های ملودی به نظرم تفکر غربی داشت که اجرای آنها هم برایم جذاب بود و سعی کردم خیلی در آنها اعمال سلیقه نکنم تا آن بکارت و اصالت که از ذوق او سرچشمه گرفته، دست‌نخورده باقی بماند. آن ریزه‌کاری‌ها و تحریرهایی که هر خواننده‌ای برای ایرانیزه کردن به کار می‌برد را هم تا حدی که به کلیت ساختار کار لطمه وارد نکند، در این کار دخیل کردیم.»

باغومیان در ادامه صحبت‌های شجریان اضافه کرد: «تا آن‌جایی که من موسیقی‌های تولید ایران را شنیده‌ام، موسیقی و وکال با هم حرکت می‌کنند و خواننده-محوری حاکم است. در این کار سعی کردیم با دل و جرأت‌تر حرکت کنیم. با اینکه صدای همایون با همان بافت عجیب و غریب و محکم خودش حضور دارد، ولی موسیقی با صدای خواننده به صورت موازی حرکت نمی‌کند و کاملاً حالتی غیرخطی دارد.»

«صدرا امانی»، مدیر اجرایی شرکت «هنر پارسه» هم درباره روند شکل‌گیری این اثر گفت: «از گذشته با آقای باغومیان دوست بودیم و سال گذشته اعلام کرد که در حال کار بر روی یک آلبوم موسیقی هستند و به دنبال صدای خاص برای آن می‌گردند. خواننده‌هایی را با ایشان مطرح کردیم و نهایتاً تصمیم بر این شد که جلسه‌ای با حضور آقای همایون شجریان داشته باشیم. به نظر من و مدیر شرکت هنر پارسه، تنها کسی که می‌توانست از پس این آلبوم بربیاید، کسی به جز آقای شجریان نبود. حدود 11 ماه زمان صرف شد تا این پروژه به اتمام برسد. باید بگویم که تاکنون نظیر این کار در موسیقی ما انجام نشده بود و برای آهنگساز، خواننده و شرکت هنر پارسه اثر بزرگی به شمار می‌رود.»

«شجاعی» هم به نمایندگی از شرکت پخش گفت: «زمانی که من برای اولین بار این کار را شنیدم متعجب شدم و تصمیم گرفتیم تمام توان خودمان در حوزه توزیع و پخش را به کار بگیریم و به امید خدا از صبح روز بیستم اسفند این اثر در مراکز فرهنگی و هنری در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.»

در ادامه عوامل این مجموعه به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند و باغومیان درباره اجرای زنده این اثر در ایران گفت: «ما برای برگزاری کنسرت این اثر برنامه‌هایی داریم و باید بگویم که اتفاقات تکنیکی جدیدی هم در آن رخ خواهد داد. یک سری پیشرفت‌ها رخ داده که می‌توانیم از لحاظ تکنولوژی و نوازندگی، در اجرای زنده این کار آنها را ببینیم. کار سختی است ولی برنامه‌ریزی‌هایی برایش داریم.»

شجریان در پاسخ به این سوال که آیا آلبوم جدیدش در چارچوب موسیقی تلفیقی است یا اصرار دارد که آن را موسیقی سنتی بنامد گفت: «اصراری نداریم که این آلبوم را در قالب موسیقی سنتی جای بدهیم. اصولاً من اصراری بر دسته‌بندی کارها ندارم و اعتقاد دارم که فقط باید موسیقی را گوش کرد. در اینجا محوریت با عرفانِ شرق است. لااقل در مورد کلام اینگونه است. یعنی از شعرهایی استفاده شده که همگی عارفانه هستند و سخنان بزرگ و معانی عمیقی در آنها هست. به نظر من می‌توان گفت که این یک کار تلفیقی است؛ به این معنی که دو فرهنگ مختلف در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. خط ملودی در جاهایی آن خط ملودی سنتی نیست و شاید غربی باشد که من در این مجموعه آن را می‌پسندم. اما کلام حافظ، مولانا و عطار نقش پررنگی دارد و باعث شده که توازن بین ارکستر و خواننده و ملودی برقرار شود. فکر می‌کنم این اثر یک قدم مثبت در کارنامه فعالیت‌های من است. ضمن اینکه همیشه دنبال روزنه‌ای بودم که خارج از مرزهای ایران و برای شنوندگان غیرایرانی بتوانیم شعر و فرهنگ خودمان را عرضه کنیم. فکر می‌کنم این راه بدی نباشد که بتوانم کار خودم را عرضه کنم.»

باغومیان توضیح دیگری را هم بر صحبت‌های همایون شجریان اضافه کرد: «ما زیاد دنبال این نبودیم که در چارچوب‌های موسیقی و اسم‌های عجیب و غریب فعالیت کنیم. ما یک پیام عرفانی پشت این کار داریم. عرفان پیام خودشناسی است و کل این مجموعه را برای رساندن این پیام همراه کردیم. هدف از این کار انتقال یک معنی بسیار مهم بود که در شعرهای ایرانی وجود دارد. هدف ما این بود که با تزئینات موسیقایی، پیام را انتقال دهیم. کل کره زمین هم یک روز از بین می‌رود و اصلاً سبک‌ها مسأله مهمی نیست که بخواهیم به آن بها دهیم.»

شجریان در پاسخ به سوال خبرنگار «موسیقی ما» درباره وکال آلبوم به این نکات اشاره کرد: «ضبط وکال این آلبوم در ایران بود. اما برای میکس آلبوم، یک صدابردار حرفه‌ای که از دوستان آقای باغومیان هستند از آمریکا آمدند و طی چند هفته کار را میکس کردند. روند میکس سخت بود و دستگاه‌های خاصی تهیه شد تا صدای خواننده بین ارکستر گم نشود. زمانی که برای اجرا کار به نتیجه نهایی برسیم، دیگر خواندن خیلی پیچیده نیست. این که کار در پروسه شکل می‌گیرد و اعمال نظرهایی روی آن انجام می‌شود، زمان‌بَر خواهد بود و زمانی که به نتیجه دلخواه برسیم، پروسه ضبط طولانی نخواهد داشت. از زمانی که با پروسه آشنا شدم، کلاً حدود هشت‌ماه به طول انجامید.»

صدرا امانی درباره پخش بین‌المللی اثر هم گفت: «کار در خارج از کشور رجیستر شده ولی هنوز در مورد شرکت پخش‌کننده آن تصمیمی نگرفته‌ایم.» در پایان برنامه هم موزیک‌ویدئویی به کارگردانی «فردین صاحب‌الزمانی» و با بازی «مهتاب کرامتی» پخش شد که برای یکی از قطعات آلبوم ساخته شده بود.

در ادامه می‌توانید عکس‌های «سعید عبداللهی» از متن و حاشیه این نشست را ببینید:
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اسفند 1393 - 12:47

دیدگاه‌ها

سه شنبه 19 اسفند 1393 - 23:52

بله! واقعا ممنونیم از جناب همایون خان که قصد دارن عرفان ما رو بر غربیان عرضه کنند! با این آلبوم بسیار قوی و آهنگسازی بسیار بسیار سازگار با اشعار استفاده شده،شکی نیست که تا حداکثر دو سال آینده خیل عظیمی از فرنگیان «شرق زده» خواهند شد و در هر ملک و دیاری پیکره ای از حافظ و مولانا و عطار و شما و هر که شما خودتان صلاح بدانید،ساخته و نصب خواهد شد! نکته ی پارادوکسیکال اینجاس که جناب عالی فرمودید:
«ژانو با یک موسیقی حماسی و قلدر و در برخی قطعات با بهره‌گیری از سیصد یا چهارصد نوازنده، این شکوه را نشان داده است. برخی خط‌های ملودی به نظرم تفکر غربی داشت که اجرای آنها هم برایم جذاب بود و سعی کردم خیلی در آنها اعمال سلیقه نکنم تا آن بکارت و اصالت که از ذوق او سرچشمه گرفته، دست‌نخورده باقی بماند. آن ریزه‌کاری‌ها و تحریرهایی که هر خواننده‌ای برای ایرانیزه کردن به کار می‌برد را هم تا حدی که به کلیت ساختار کار لطمه وارد نکند، در این کار دخیل کردیم.»

از این سخنان گوهربار حضرت استادتان احتمالا برخی گمان کنند که لطمه نخوردن فضای موسیقی غربی که فضای غالب این به اصطلاح شاهکار میباشد،برایتان اولویت دارد! آن وقت همان بعضی ها ( امل ها و کهنه پرست ها و طرفداران متعصب و جاهل موسیقی کسل کننده و ملال آور سنتی) خواهند فرمود که پس چه شد «شرق زده» کردن غربیان؟! این که برعکس شد! شما دارین با این کارتون ما شرقیا رو با موسیقی غربی آشنا میکنین! دارین ما رو غرب زده میکنین! دارین فرهنگ غربیا رو وارد میکنین به جای صادر کردن فرهنگ خودمان!
البته پر بیراه هم نمی گویند و من هم اعتراف می کنم یکی از همون امل ها و کهنه پرست ها و طرفداران متعصب و جاهل موسیقی کسل کننده و ملال آور سنتی هستم! البته اینها را شما غرب زده های بی هویت به ما نسبت میدید!شما که ادعاهای بی سر و ته تان مدتیست گوش فلک را کر کرده! شما که بی هنری خودتان و میل به شهرت و ثروتتان را پشت هیاهوی تبلیغاتی پنهان می کنید! شما که گویای راز اهل دل بودن را به کامنت ها و کف وهورای تینیجر های جوگیر و مردم موج سوار و احساسات کاذبشان فروختید! شما که اسمتان در کنار خواننده های سطح پایین و تجاری پاپ به عنوان خواننده ی محبوب عوام الناس از زبان خود عوام الناس بیان میشود! حیف شهرت شجریان که در شناسنامه ی شما نوشته شده! حیف از زحمات آن پدر! حیف از آن استعداد و صدا! حیف و صد حیف! بس است عوام فریبی....

چهارشنبه 20 اسفند 1393 - 10:08
فاضل

دوست عزیز منم خودم زیاد با این اثر حال نکردم و خوشم نیومد ولی وقتی با استقبال خیل عظیمی از جوانان مواجه پیشه پس بدانید که اثر پرمایه و خوبی هست فقط با سلیقه من و شما و امثال ما که موسیقی سنتی به سبک قدیمی رو بیشتر میپسندیم جور در نمیاد.
خیلی ها رو میشناسم و در اطرافم هستم که تو عمرشون به جز موسیقس های خارجی و رپ چیزی گوش نکردن ولی با کارهای اخیر همایون به سمت موسیقی سنتی کشیده شدن که این خودش شاید یزرگترین دستاورد آثار اخیر همایون باشه.مباشه.من 3 تا از کنسرت های اخیر همایون شجریان رو رفتم.ککنسرت تهران.شتهران.شیزاز و بندر عباس که در هر سه جوانان زیادی بودند که با شور و اشتیاق به این آثار گوش میکردند و بعضا زیر لب زمزمه میکردند که این موضوع در سایر کنسرت های سنتی کمتر به چشم میخوره یعنی اینکه نسبت جمعیت جوان کنسرت بیش از سالخورده باشه.
در کل در برابر سبک های جدید که با استقبال حداکثر مردم مواجه میشه نباید موضع گرفت چون هنرمند با هوادار زنده هست و فعلا این سبک همایون هواداران بیشماری دارد

31.57.7.39
چهارشنبه 20 اسفند 1393 - 10:10
فاضل

دوست عزیز منم خودم زیاد با این اثر حال نکردم و خوشم نیومد ولی وقتی با استقبال خیل عظیمی از جوانان مواجه پیشه پس بدانید که اثر پرمایه و خوبی هست فقط با سلیقه من و شما و امثال ما که موسیقی سنتی به سبک قدیمی رو بیشتر میپسندیم جور در نمیاد.
خیلی ها رو میشناسم و در اطرافم هستم که تو عمرشون به جز موسیقس های خارجی و رپ چیزی گوش نکردن ولی با کارهای اخیر همایون به سمت موسیقی سنتی کشیده شدن که این خودش شاید یزرگترین دستاورد آثار اخیر همایون باشه.مباشه.من 3 تا از کنسرت های اخیر همایون شجریان رو رفتم.کنسرت تهران.شیراز و بندر عباس که در هر سه جوانان زیادی بودند که با شور و اشتیاق به این آثار گوش میکردند و بعضا زیر لب زمزمه میکردند که این موضوع در سایر کنسرت های سنتی کمتر به چشم میخوره یعنی اینکه نسبت جمعیت جوان کنسرت بیش از سالخورده باشه.
در کل در برابر سبک های جدید که با استقبال حداکثر مردم مواجه میشه نباید موضع گرفت چون هنرمند با هوادار زنده هست و فعلا این سبک همایون هواداران بیشماری دارد

31.57.7.39
چهارشنبه 20 اسفند 1393 - 11:33
بامداد

دوست عزيز... بزرگوار.... جداي از مسائل فني در بيان هنر... سليقه نيز نقش بسزايي دارد... قرار نيست هر موسيقي به گوش ما دلچسب و گيرا باشد... تا كنون هم چنين نبوده... قرار نيست اگر خواننده اي به سبك و سياق آنچه ما مي‌انديشيم كاري رو ارائه نكند... بهش انگ بزنيم كه چنين و چنان.(غرب زده.... بي‌هويت)... خواهش مي‌كنم در بيان عقايد و نظرات خود احساساتي نشيد و كمي تعقل كنيد... واقعاً‌ شما كه داعيه فرهنگ و هنر داريد و خودتون رو از عوام نمي‌دونيد و دلتون واسه موسيقي و هنر اين مرز و بوم مي‌تپه و از نحوه نگارشتون بر مي‌آيد كه طرفدار دو آتيشه موسيقي سنتي هستيد... به هنرمندي همچون همايون شجريان مي‌گيد.. بي هويت!!!... در بيان كلمات دقت كنيم....
راستي نميدونم شما اصلاً فرصت كرديد اين كارو گوش كنيد يا نه ... چون اين كار رسماً امروز چهارشنبه وارد بازار شده...
در ضمن شما به راحتي مي‌تونيد به موسيقي مورد علاقه خودتون گوش كنيد.. و مطابق نظر خودتون اين گونه هنرمندان رو با افكارشون به خودشون و به طرفدارنشون واگذاريد.... كلام آخر...
پيشنهاد مي‌كنم چنانچه اين هنرمند و آثارش شما رو ناراحت مي‌كنه... ديگه لطفاً همايون شجريان يا حداقل اين كارشو گوش نكنيد... اينجوري هم به خودتون لطف مي‌كنيد... هم به ما .....
موفق باشيد...

مشكل عشق نه در حوصله دانش ماست....
حل اين نكته بدين فكر خطا نتوان كرد...

80.71.120.1
چهارشنبه 20 اسفند 1393 - 12:27
رضا ظهیرنیا

جناب فاضل مگه کارهای اخیر همایون سنتی هستن که می فرمایین جوونا رو کشیده به سمت موسیقی سنتی؟! جوونا همایون رو کشیدن به سمت پاپ! البته پاپ همایون در مقایسه با بقیه انصافا قوی تر و بهتره!
پس همایون فقط سطح موسیقی پاپ رو بالا برده نه اینکه جوونا رو جذب موسیقی سنتی کرده باشه!
ایراد بزرگ اینجاس که خیلی از همین جوونا که هیچ آشنایی و درک و فهمی از موسیقی سنتی ندارن,خیال می کنن کارای همایون سنتیه و خودشونم دیگه موسیقی شناس شدن و فرهیخته شدن و اصطلاها شروع می کنن به کلاس گذاشتن! مثل کسی که به جای طلا و جواهر واقی بره بدلیشو بخره و پز بده! این نوع نگرش اصلا برا موسیقی سنتی جالب نیست! حرمت و ارزش و اصالت و جایگاه رفیعش رو از دست میده اینجوری

188.158.199.161
چهارشنبه 20 اسفند 1393 - 13:45
مسعود آبادی

آقای ظهیرنیا

قدری تأمّل، قدری صبر لطفاً. بگذارید اثر شنیده بشه، چه توسط ما و چه توسط غربی‌ها، ببینیم استقبال و نظر مخاطب چیه. هنوز نیومده و نشنیده و ندیده که شما زدید همه چیز رو از بیخ کندید آقا. عرفان مسأله‌ی مهمی در هنر هست قربان، می‌دونم شما هم منکر این نیستید. بالأخره همین مقوله‌ی اثرگذاری و اثرپذیری که شما گفتی توو فکر همایون شجریان عزیز هم بوده؛ حقیقتاً می‌خوای بگی نبوده؟!! زمان یقیناً نشون میده اثر چی هست و چه میکنه. همایون "شوقنامه" هم خونده، "سیمرغ" هم خونده، "چه آتش‌ها" نیز، "نه فرشته‌ام نه شیطان" نیز. هر کدوم به فراخور احوال جامعه و زمانه ساخته شده و هنرمند باید در نظر به مخاطب خودش در تعادلی میان اثرگذاری و اثرپذیری باشه. یعنی همون‌قدر که همایون و ژانو به عنوان دو هنرمند قصد دارن بر جامعه‌ی مخاطبین خودشون اثر بذارن و سلیقه‌ی اونها رو شکل بدن، شک نکنید که می‌بایستی بر آمده و متأثّر از همون مخاطبان باشن این دو هنرمند. اصلاً عاقلانه و صحیح نیست که هنرمند زیادی از جامعه فاصله بگیره. شما به نظرم مغرضانه میگی "حیف نام شجریان که بر همایون هست،" متوجّه نیستی گویا، شجریان‌ها به خاطر "فرزندِ زمان خود بودن" هست که شجریان شدند، شاید دو قدم از جامعه جلوتر بودند و سلیقه‌ی اونها رو شکل دادند قدری، نه که از یه سیّاره‌ی دیگه اومده باشن.

به فراخور درک و فهم جامعه و در کش و قوس با سلیقه‌ی مخاطبان، اثری ارائه میشه و امید اون مییره که مقبول واقع بشه. شما فلسفه‌ی غرب و شرق رو وسط بحث کشوندی تا (ناراحت نشو رُک میگم، قصدم توهین نیست) مصادره‌به‌مطلوب کنی و آلبومِ 1روزه رو بکوبی دوست عزیز. نه همایون ادّعا داره که برجهان غرب تأثیر میذاره با این کلام و آواز، نه ژانو خواسته بر موسیقی و عرفان شرق سایه بی‌اندازه. هر کدوم سعی کردند اثری به پیشگاه مخاطب ارائه کنن که مخاطب قبل و بعد از شنیدنِ اثر، چیزی از این آلبوم بهش رسیده باشه، ولو عرفان، ولو بافت موسیقاییِ فرهنگ بیگانه.

انشالا ضرری به کسی نمیرسه با این آلبوم، نگرانی در این حد که شما گفتی رو درک نمیکنم..

46.225.234.68
چهارشنبه 20 اسفند 1393 - 15:05
فرامرز

ديگر حداقل در اين سايت عادت كرده ايم كه اثر هنوز صبح منتشر نشده از صبح زود ميبينيم نظر پشت نظر راجع به كار!! البته خوشبختانه در اين بخش برعكس آلبومهاي پاپ از لحاظ تعدد خيلي خيلي كمتر است خدا را شكر.
خيلي جالب است هنوز يك روز از انتشار آلبوم نگذشته چقدر همينطور مي بافيم و حرف مي زنيم. البته كه اين نوشته بيشتر خالي كردن دق دلي است! بد نيست كمي تامل داشته باشيم. كار را بشنويم بعد قياس كنيم با حرفهاي خواننده بعد حرفهاي از پيش مانده پيش خود را همينطور روانه نكنيم!
اصلا اثري را هم شنيديم همان دقيقه مگر مي شود نظر قطعي داد؟غذا هم خورده مي شود زمان مي خواهد براي هضم!
اين حرفها آدم را ياد نوشته هاي جوانان چند دهه قبل و در اوايل انقلاب مي اندازد با تب و تاب هاي تند و تيز هيجاني در باب تهاجم شرق و غرب! مشتي ادعا و حرفهاي شعاري كه خب شعار است ديگر!

80.71.119.2
چهارشنبه 20 اسفند 1393 - 19:29
رضا ظهیرنیا

پس ظاهرا مشکل از همایون و این آهنگساز جدید و پورناظری ها و حافظ ناظری نیست! مشکل از زمونس که برای فرزندش بودن و همرنگ و همراهش بودن باید اینجوری زد زیر اصالت ها و میراث فرهنگی و هنریمون! مشکل از زمونس که هنرمند باید برا دیده شدن اثرش کارهای زیادی از جمله برگزاری جشن امضا و رونمایی و سو استفاده از نام خانوادگی و ادعا های بی سر و ته و خیلی کارهای نازل و عوام فریبانه ی دیگر انجام بده!
بس کنید صحبت از زمان و مکان رو! به خدا موسیقی خوب نه زمان میشناسه نه مکان! تاریخ مصرف نداره! نه تازس نه کهنه میشه! شجریان پدر کی اصالت موسیقی رو فراموش کرد؟ کی آواز غیر اصیل خوند؟ کی اینهمه واسه آلبوماش تبلیغ کرد؟! کیو با کی مقایسه می کنین شما؟! نوح رو با پسر نا خلفش؟! آخه این چرندیات اخیر نوآوریه؟! کو اصالتش؟ کو روح ایرانیش؟ شما یک پیشکسوت یک استاد موسیقی سرشناس ایرانی رو نام ببرین که کارهای اخیر همایون رو تایید کرده باشه! از چهره های حاضر و غایب این مراسم معلومه که همایون با این سرعت و عجله داره به کدوم سمت و سو میره! متعصب شمایید که صرفا به خاطر شجریان بودن همایون همه کارهای ایشان را تایید میکنید! یا اگر تعصبی به شجریانها ندارید و این آثار همایون را تایید میکنید نشان می دهد که هیچ از هنر و فرهنگ ایرانی به خصوص موسیقی اش درک ندارید!!!!!! زیادند کسانی که تار و سه تار دستشان گرفته اند یا با شجریانها عکس دارند یا سخن از فرهنگ و هنر ایرانی میگویند در حالی که هیچ درکی از ذاتش ندارند!
والسلام....

87.236.214.105
چهارشنبه 20 اسفند 1393 - 21:16
mohsen 5678

جالبه برام اینکه وقتی توی البوم های سنتی و پاپ تکرار وحشتناکی وجود داره این نواوری شده مشکل حالا میخاد عوام فریبی باشه یا پاپ هر چی هست از موسیقی تکراری بهتره

85.159.210.72
پنجشنبه 21 اسفند 1393 - 00:01
hamon

دوست عزیز،
قطعا همایون و امثالش نمی توانند با بردن مرغ سحر مردم از فرهنگ های مختلف را به سوی فرهنگ اصیل ما جذب کنند. قطعا در آمیختن فرهنگ های موسیقی دیگر با فرهنگ موسیقی وطنمان دروازه ی خوبی برای خوش آمد گویی به مشتاقان آشنایی با فرهنگ ما خواهد بود، که البته با توجه به روح جاری موسیفی و بی مرز بودنش گناه کبیره نیست.
همچنین خوب می دانیم که فرهنگ ما عمری چند هزار ساله دارد و با توجه به اسناد از ابتدا موسیقی در فرهنگ ما جای داشته است. آیا حال می توانیم بگوییم که ما از شجریان بزرگ داریم همان موسیقی که چند هزار ساله پیش عرضه می کردیم را بدون تغییری می شنویم، چون ایشان و کسانی امثال ایشان اصالت موسیقی ایرانی حفظ می کنند؟
موسیقی حامل فرهنگ است و در روان مخاطبان و جامعه جریان دارد نه در ژانر ها و غیره، پس یک موسیقی همانند آثار شجریان بزرگ، باید نمایی از خواسته ها، افکار و فرهنگ جامعه باشد و زنده بماند و با توجه به تغییر آن ها تغییر و دگرگونی در موسیقی غیرقابل جلوگیری است.

151.238.0.33
چهارشنبه 20 اسفند 1393 - 09:55

درود بر همایون شجریان ... این آلبوم بسیار زیباست

چهارشنبه 20 اسفند 1393 - 12:07

ایشون در مصاحبه ی امروزشون گفتن اصراری ندارن موسیقی سنتی کار کنن یا بگن اثارشون سنتیه!
افرین بر صداقت همایون عزیز چون سابقه اوازی ایشون 9 سال نشده که زده جاده خاکی!
البته بنده معتقدم هنرمند باید استقلال داشته باشه و بهش احترام گذاشت
یه حقیقت تلخ
یه زمانی استاد افتخاری با 25 سال سابقه اواز چند تا ترک پاپ خوندن
یادتونه چه بیرحمیهایی به ایشون کردن!؟بعضیا..تا ایشون رو ناجوانمردانه از میدانی که یکه تازش بود به در کنن.چون محبوبترین بود!.چقدر وجهشو خراب کردن!
چقدر حمله و اهانت و...یادتونه!؟کاری به درست یا غلط بودن کار ایشون ندارم..
ولی نوبت به شجریانها میرسه!اسمشو دیگه نمیزارن پاپ و..میزازن نواوری تلفیق شرق و غرب
چه میدونم...از این حرفا.ولی استاد علیزاده بدون رودربایسی فرمودن ایشون پاپ خون هستن!
انشالله جو بد موسیقی درست بشه

چهارشنبه 20 اسفند 1393 - 14:29
sepehrkk7

افتخاری اشاره ی خوبی بود...
دوست دارم بگم که من به عنوان کسی که همایون رو از قدم اولش دنبال کردم، الان اگه ناراحتم ، اگه ناراضی ام. واسه این نیست که آدم قدیمی و سنتی ای هستم و از موسیقی روز و تلفیق و نو آوردی بدم بیاد! واسه اینه که نگرانم که همایون سرنوشتش مثل افتخاری بشه! همایون خیلی پتانسیل های بالاتری از این داره که با این روش ها بخواد خودش رو تلف کنه،

5.222.103.171
چهارشنبه 20 اسفند 1393 - 15:40
فرامرز

اين پاپ هم يك اصطلاح تو سري بزن سنتي ها شده است. اگر همايون شجريان پاپ خوان است كه عجب موسيقي پاپ فاخري و درجه يكي داريم!! از يك طرف مشتي هستند در اين موسيقي پاپ كه با آثار سطحي و بي ارزش كه صدايشان هم بد و ناجور است و آنها پدر موسيقي پاپ را در آوررده اند اصطلاحا كه همينها مي شوند معيار اين نوع موسيقي! از يك طرف خواننده هاي خوب و درستي هم هستند مثل دكتر محمد اصفهاني و احسان خواجه اميري كه تبحر و صدايشان در موسيقي سنتي است و به اشتباه آمده اند در پاپ و در نتيجه گاها از اصل و گوهر صدايي شان دور مي افتند و عجبا كه ميشوند خوانندگان پاپ!!‌كه اين هم غلط است.
همه چيز از آنجا شروع شد كه "چرا رفتي" بشدت مورد توجه همه و عموم مردم قرار گرفت- و حتي به شخصه افرادي را ديدم كه علاقه اي به موسيقي اصيل و سنتي و ايراني نداشتند اما با ابن اثر علاقه مند نه فقط اين آلبوم كه باعث شد گوششان به صداهاي ايراني جذب شود - همين كافي است كه به اشتباه عنوان شود كار چه مي دانم تجاري است غير سنتي است يا پاپ است. در بسياري از گفته ها و در باره هاي تخريبي مخالف همايون شجريان به صراحت و بدون هيجان و تعصب مي شود گفت كه اينها نقد نيست و ارزشگذاري است نه ارزيابي كه مغز و نهفت و گنج ماجراست . خب همين توجه عموم مردم را جلب و جذب كردن با خود موسيقي پاپ و اصطلاح پاپيولر هم كه صادق است پي كار ميشود پاپ! كه عرض شد از باب چوب تو سري است در ميان سنتي ها از قديمها.
همينجا به اشتباه نيفتند برخي از دوستان كه بيايند در جوابم بنويسند كه اين را داشته باشيد كه عليه استاد عليزاده نوشته است و حرف ايشان را قبول ندارد. نخير. بنده خودم بشدت طرفدار موسيقي اصيل هستم و عاشق آثار استاد عليزاده عزيز. اما اين اعتقاد را هم دارم كه اين عزيز بزرگ هم تمامي سخنانشان كه احيانا وحي منزل نيست كه صرفا سر تعظيم در برابرش فرود آورد. نخير حرف ايشان هم قابل نقد است مثل هر نظر شخص مهمي مي شود راجع به آن حرف زد و نظري را گفت.

80.71.119.2
چهارشنبه 20 اسفند 1393 - 13:58

باران کوثری چرا رفتی ؟

چهارشنبه 20 اسفند 1393 - 14:24

خیلی حرف هست تو این گزارش و این عکس ها، رو نمایی آلبوم همایون، رضا یزدانی! علی اوجی! عکس جالب آقای پورناظری و آهنگسازی ایرانی آمریکایی روشنفکر که همایون رو با آلبوم سیمرغ شناختن تازه!
واقعا انقدر حرف میشه زد و نوشت در مورد این اتفاقات که اینجا مجالی نیست،
فقط دوست دارم یه نکته بگم، به همایون شجریانی اعتقاد داشتم که آلبومش رو «دل آواز» میداد بیرون!

جمعه 22 اسفند 1393 - 10:01
امیررضا اقبالدوست{طرفدار رضا یزدانی}

به رضا یزدانی احترام بزار.همونطور که من کاملا به اقای همایون شجریان احترام میزارم.عکسای قدیمی و مصاحبه رو نگاه کن.اینا خیلی با هم رفیقن.

159.20.98.35
چهارشنبه 20 اسفند 1393 - 15:00

زنده باشه همایون ... واقعا خوب خونده

چهارشنبه 20 اسفند 1393 - 15:13

امید وارم که اگر فضا های کلاسیک هم توش به کار برده شده به اندازه ی البوم حریق خزان علرضا قربانی برسه من هنوزکه هنوزه دارم از البوم حریق خزان بد جور لذت میبرم واز اقای قربانی تقاضا دارم باز یه البوم تو همون فضا منتشر کنن

چهارشنبه 20 اسفند 1393 - 20:46

با آرزوی موفقیت روز افزون برای همایون عزیز

جمعه 22 اسفند 1393 - 10:05

انتشار البوم رو به طرفداران اقای شجریان تبریک میگم!

http://www.musicema.com/node/228858 :D

جمعه 22 اسفند 1393 - 19:49

خون خودتونو کثیف نکنین همایون نامبر وان

جمعه 22 اسفند 1393 - 19:51

خون خودتونو کثیف نکنین همایون نامبر وان

npo
شنبه 23 اسفند 1393 - 12:21

دانیال جان معلومه دیگه کسی شک نداره!
خونو پرا کثیف کنیم
ایشون نامبر وان موسیقی راک و پاپه!البته با شعر شعرای بزرگ
تازه شد روزبه نعمت اللهی

شنبه 23 اسفند 1393 - 22:06

آقای ظهیرنیا چرافکرمیکنی که حق باتوست؟توباچه منطقی میگی این آلبوم پاپ هست؟فکرمیکنی شما فقط ازموسیقی سنتی سردرمیاری؟اگه این آلبوم پاپ هست پس به موسیقی پاپ چی بگیم؟کمی احساسی حرف نزنید.

چهارشنبه 28 مرداد 1394 - 19:34

به نظربنده اظهارات برخی از دوستان مخصوصا جناب ظهیرنیا از روی حسادت است ،مثل اینکه ایشان خواب تشریفددارند وقتی مردم این همه از البوم وکنسرتهای همایون استقبال میکنند وجزوپرفروشترین آثار وپرفوشترین کنسرت موسیقی میشه شما چطور میگویید عوام ،یعنی این همه آدم غلط فکرمیکنندفقط شما درست فکرمیکنیدمتاسفم برای موسیقی سنتی که شما طرفدارش هستی ومتاسفم که شما ازطرف مردم حرف میزنی.افسوس حسادت چه کارها که نمیکند.

چهارشنبه 5 آبان 1395 - 18:46
ف

نخیر اشتباه نکنید.آقای ظهیرنیا بسیار هم با تجربه و بیدارتر از همه هستند.اظهارات ایشون از سر خیر خواهی و حس مسئولیت نسبت به موسیقی سنتی ایران بوده و نیازی به حسادت ندارند!

37.27.151.138

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود همایون شجریان: با این اثر می‌توان شعر و عرفان شرق را به گوش مخاطب غیرایرانی رساند | موسیقی ما