برنامه یاد بعضی نفرات
 
سی‌امین جشنواره موسیقی فجر
مرکب‌خوانی و مرکب‌نوازی گروه نغمه صبا با صدای وحید تاج
موسیقی ما - گروه موسیقی نغمه صبا به سرپرستی و خوانندگی وحید تاج که در بخش نسلی دیگر سی‌امین جشنواره بین المللی موسیقی روی صحنه رفت، مرکب خوانی و مرکب نوازی را اجرا کرد. این گروه موسیقی نغمه صبا سه‌شنبه 28 بهمن ساعت 20 در  فرهنگسرای ارسباران روی صحنه رفت.

وحید تاج پیشتر درباره این اجرا گفته بود: «بخش نسلی دیگر جشنواره چند سال است که با تلاش‌های امیرعباس ستایشگر با کیفیت خوبی اجرا می‌شود و اتفاقا به نظرم یکی از اتفاقات جدی و برجسته جشنواره موسیقی فجر محسوب می‌شود.»

وی با اشاره به جدی‌بودن این بخش افزوده بود: هنرمندانی به این بخش راه پیدا می‌کنند که هم در کارشان جدی بوده و سطح کارشان حرفه‌ای است و به قول معروف افراد کاربلدی محسوب می‌شوند. به همین خاطر اجرا در کنار آنها را دوست داشتم و تمایل داشتم با آنها روی صحنه بروم. مضاف بر اینکه از حضور در این اجرا بیشتر در پی ارائه موسیقی ساز و آواز در کنسرت بودم. در اجرای جشنواره، تعداد تصنیف‌ها کمتر از ساز و آواز است و خبری از تصنیف‌های آنچنانی و عامه پسند نیست.»

وی این اجرا را شروعی تازه برای برخی فعالیت‌های خود دانست و افزود: فکر می‌کنم در عرصه اجرای موسیقی کلاسیک ایرانی شروع خوبی برای من باشد، کما اینکه در کنسرت‌های دیگرم هم چنین اجراهایی داشته‌ام و در بسیاری از از آنها مبنای اصلی بر ارائه ساز و آواز و همچنین تصنیف بوده

در گروه نغمه صبا وحید تاج (خواننده)، رضا خیری (نوازنده نی)، امیرحسین احمد خانی (نوازنده تار و سه تار) و مجید علیزاده (نوازنده تنبک) روی صحنه می‌روند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 بهمن 1393 - 00:27

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 29 بهمن 1393 - 16:27

اینجور اجرا ها واقعا دلنشین هستند

چهارشنبه 29 بهمن 1393 - 16:54

هم صدای خوبی داره هم اخلاق خوبی داره

چهارشنبه 29 بهمن 1393 - 20:45

آفرین به وحید تاج
الان شرایط به سمتی داره میره که همه دارن تصنیف خوان میشن در حالی که تصنیف خوانی رو هر کسی میتونه انجام بده.خوشحالم که در نسل جوان خواننده های ایرانی هستند افرادی مثل وحید تاج که آواز خوانی رو فراموش نکردن.
یه کلیپ قبلا دیده بودم که تاج در حضور خاتمی ساز و آواز اجرا میکرد.تو اون کلیپ بود که به استعداد بالای ایشون در آواز خوانی پی بردم

چهارشنبه 29 بهمن 1393 - 21:54

ماشاالله بر بچون دزفیل

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مرکب‌خوانی و مرکب‌نوازی گروه نغمه صبا با صدای وحید تاج | موسیقی ما