برنامه یاد بعضی نفرات
 
پیش از اولین کنسرت بزرگ «دنگ شو» و در گفتگوی اختصاصی با «موسیقی ما» مطرح شد؛
صبا صمیمی: کنسرت‌های دنگ شو در ادامه باز هم با چنین استقبالی رو‌به‌رو می‌شود
موسیقی ما – جشنواره موسیقی فجر اولین حضور بزرگ این گروه است. گروهی که اجراهایش در فرهنگسرای «ارسباران» و شهرهایی نظیر شیراز فقط در ذهن مخاطبان جدی اش باقی مانده است. اما آنها این بار با دست پر برگشته اند و فعلا یک بر صفر از اغلب ستاره های پاپ حاضر در این جشنواره جلو هستند. «دنگ شو» در روایتی به عنوان اولین و در روایتی دیگر جزو سه کنسرت اول جشنواره بود که بلیت هایش به اتمام رسید. آنها به عنوان یک رقیب جدی برای برخی چهره های پاپ، که با وجود آغاز جشنواره هنوز بلیت هایشان سولداوت نشده است، معرفی شدند تا داستان استقبال مردم از کنسرت هایی از این سبک وارد فاز جدیدی شود. دلیل اتفاقی که برای بلیت فروشی کنسرت این گروه رخ داد کاملا واضح است اما سوال اصلی گفتگوی ما با «صبا صمیمی» این بود که آیا خودشان هم چنین پیش بینی داشتند؟ صبا هم مانند سایر اعضای دنگ شو جواب قاطعی به این سوال داد و در مورد آینده کنسرت های دنگ شو هم بحث هایی به میان آمد:
 
  • *از کنداکتور کنسرت دنگ شو در جشنواره بگویید و اینکه چند قطعه را اجرا می کنید؟
برای این برنامه منتخبی از قطعات آلبوم «اتاق گوشواره» و آثار خاطره انگیز دنگ شو را اجرا خواهیم کرد.  
 
  • *فکر می کردید که کنسرت شما در برج میلاد طی این مدت زمان کوتاه سولداوت شود؟
بله. کاملا مشخص بود و اطمینان داشتیم. دو سال قبل تصمیم گرفتیم که اجرایی در شیراز داشته باشیم و آقای «خباز» از ما دعوت کردند و ابتدا برای یک سانس بلیت فروختند. به شیراز سفر کردیم و دو هزار نفر از کنسرت ما استقبال کردند و چهار سانس را به راحتی پر کردیم. این برنامه تا چهار سانس تمدید شد. ما فرصت حضور بیشتر در شیراز نداشتیم وگرنه حتما اجراهای بیشتری برگزار می کردیم. کنسرت برج میلاد ما هم عجیب نیست و انتظار این موضوع را داشتیم.
 
  • *در شرایط حال حاضر فروش پایین بلیت های کنسرت، این پاسخ قاطع کمی عجیب است.
به غیر از اینکه دوستداران دنگ شو مدتها است که منتظر یک اجرای رسمی در تهران بودند. تشنگی برای یک فضای جدید و غیرقابل پیش بینی در موسیقی ایران این روزها بیشتر شده است. همین موضوع منجر به استقبال ویژه ای از موسیقی دنگ شو و این روایت تازه از موسیقی ایرانی شده است.
 
  • *در بین گروه هایی که فعالیتی مشابه «دنگ شو» دارند، هیچ کدام نتوانسته بودند این سالن را پر کنند. چه تفاوتی بین دنگ شو و آنها وجود دارد که چنین اتفاقی برای شما رخ داد؟
دنگ شو سال ها قبل این مسیر را آغاز کرده بود و اگر اسم تلفیقی را به کار نبرم، اولین گروهی بود که سازهای ایرانی و غیر ایرانی را کنار هم چید و یک موسیقی ایرانی اجرا کرد. به دلیل اینکه دنگ شو آغازگر این حرکت بود، طبیعی است که چنین استقبالی به عمل می آید.
 
  • *این کنسرت که اولین حضور در جشنواره موسیقی فجر هم هست با اجراهای گذشته دنگ شو چه تفاوت هایی دارد؟
بزرگترین تفاوت این کنسرت با همه اجراهای گذشته دنگ شو این است که پس از انتشار اولین آلبوم رسمی در ایران اتفاق می افتد. پس از اینکه چند ماه قبل شرکت «آوای باربد» آلبوم «اتاق گوشواره» از دنگ شو را منتشر کرد، هیچ اجرایی از ما روی صحنه نرفت و این اجرا برای اولین بار در حالی اتفاق می افتد که امکان خرید آلبوم دنگ شو برای شنوندگان در ایران فراهم شده است. این موضوع برای گروه یک انرژی حمایت گر به همراه داشته است که حتی بر روی کیفیت تمرین ها و تنظیم برای اجرا تاثیر مثبت گذاشته است.
 
  • *پیش بینی می کنید که اجراهای بعدی دنگ شو اگر باز هم در برج میلاد باشد چنین اتفاقی رخ دهد؟
به نظر من کنسرت های دنگ شو در ادامه باز هم با چنین استقبالی رو به رو می شود و اگر در برج میلاد برنامه داشته باشیم، این سالن پر خواهد شد.
 
  • *طی سال های گذشته، خوانندگان و گروه های زیادی پس از اخذ مجوز رسمی فعالیت شبیه صحبت های شما را مطرح می کردند اما نهایتا تا اجرای دوم یا سوم این روند را ادامه دادند. دنگ شو چه برنامه هایی برای تداوم این موضوع دارد؟
اگر خودتان در این اجرای ما حضور داشته باشید، متوجه می شوید که دنگ شو یک کیفیت اجرای بالایی دارد که من در خیلی از گروه های موسیقی ندیدم. دنگ شو با توجه به اینکه همیشه در حال تفکر و برنامه ریزی و تولید اثری است که خودش با آن ارتباط برقرار می کند و از دل این گروه بر می آید، مخاطبان هم همین حس را دارند و دریافت می کنند. از سوی دیگر دنگ شو با گروه هایی که ناگهان به وجود می آیند و هیچ تفکری پشت آنها قرار ندارد متفاوت است. ایده های زیادی پشت این گروه از زمان شکل گیری آن وجود داشته است و این ایده ها همیشه در حال بروزرسانی است. دنگ شو همیشه در اجراهای خود کارهای جدید انجام می دهد و خلاقیت ویژه ای در هر اجرا دارد که به دلیل خوش فکری و هم فکری «طاها پارسا» و «رضا شایا» و من و همه بچه های گروه است. همدلی اعضای گروه به نظر من باعث می شود که همیشه اجراهای ما با استقبال رو به رو شود.
 
  • *از حدودا پنج یا شش سال قبل بحث بیزنس و درآمد در کنسرت های موسیقی پاپ بسیار جدی شد. فکر می کنید روزی برسد که چنین گردش مالی در کنسرت های موسیقی تلفیقی هم رخ دهد؟
این نوع موسیقی در حال حاضر پرشنونده ترین و پرمخاطب ترین شده است. در حال حاضر تهیه کننده های بزرگ هم به سراغ این گروه ها که مدل موسیقی خاص تری دارند می آیند و برای آنها هم جلب توجه می شود. به نظر من به زودی چنین اتفاقی که شما می گویید رخ خواهد داد. اتفاقات چند وقت اخیر نشان داده است که استقبال مردم از این سبک موسیقی زیاد شده است و حتی بیشتر هم خواهد شد.
 
  • *به عنوان مثال در حال حاضر «چارتار» هم در زمره تلفیقی طبقه بندی می شود و این گروه اگر بیست سانس هم در یک ماه کنسرت بگذارد با استقبال رو به رو می شود. می خواهم بدانم آیا شما هم دوست دارید این روال را دنبال کنید؟ یعنی اگر برای بیست سانس هم استقبال بود باز هم تمدید کنید؟ یا اینکه یک سقف و محدودیتی برای خود دارید؟
این سوال را اگر از هر گروهی بپرسید پاسخ مثبت می دهد. ولی ما خودمان به جای اینکه به پرکردن تعداد سانس هایی که مردم می خواهند فکر کنیم، ترجیح می دهیم اگر قرار باشد بین آن بیست سانس فقط چهار سانس با کیفیت داشته باشیم فقط همان چهار سانس روی صحنه برویم. به دلیل اینکه ما به کیفیت اجرا خیلی فکر می کنیم و اهمیت می دهیم. مهم این است همه اعضای گروه با انرژی باشند که بتوان همان انرژی را هم به مخاطب منتقل کرد و بتوانیم انتظارات مخاطب را برآورده کنیم. کیفیت و حضور خوب روی استیج از تعدد سانس برای ما اهمیت بیشتری دارد.
 
  • *برای پس از جشنواره کنسرتی در تهران خواهید داشت؟
 هنوز هیچ چیز قطعی نیست و به امید خدا این شروع کنسرت های ما است و تمام تلاش ما این است که پس از اجرای فجر، کنسرت های دیگری در تهران داشته باشیم. به فکر برگزاری تور کنسرت در شهرستانها و اجراهای بین الملل هم هستیم.
 
  • *این روزها مشغول تولید قطعه یا آلبوم جدید هستید؟
آلبوم ما به تازگی منتشر شده است و هنوز هیچ کنسرتی برگزار نکرده ایم. حتی برای انتشار یک آلبوم دیگر کارهایی از قدیم داریم ولی قطعا با ایده های جدید آثاری را تولید خواهیم کرد که بتوانیم یک قدم رو به جلو برداریم. اما در حال حاضر فقط درگیر تمرین برای کنسرت جشنواره موسیقی فجر هستیم.
 
  • *و کلام آخر؟
خوشحال هستیم که پس از این سال ها مجوز گرفته ایم و می توانیم در ایران فعالیت داشته باشیم.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1393 - 12:20

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

یکشنبه 26 بهمن 1393 - 09:04

واقعا جالب بود

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود صبا صمیمی: کنسرت‌های دنگ شو در ادامه باز هم با چنین استقبالی رو‌به‌رو می‌شود | موسیقی ما