برنامه یاد بعضی نفرات
 
اقوام ایرانی روی صحنه موسیقی فجر
سیامک سپهری: باید نوای موسیقی‌های مناطق مختلف کشورمان در جشنواره فجر شنیده شود
موسیقی ما - گروه موسیقی رستاک با حضور در سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر قطعات موسیقی گیلکی، کردی، لری، آذری و... اجرا می‌کنند.

به گزارش ستاد خبری ستاد خبری سی‌امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، گروه موسیقی رستاک یکی از گروه‌های پرطرفدار موسیقی است که ۲۶ بهمن ساعت ۱۸:۱۵ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

رستاک در این دوره از جشنواره با‌‌ همان اعضای همیشگی به صحنه می‌رود و قطعاتی از آلبوم‌های «همه اقوام من» و «سورنای نوروز» را اجرا می‌کند. این گروه قطعاتی را با گویش‌های مناطق مختلف کشورمان از جمله گیلکی، کردی، لری، آذری و... را روی صحنه خواهد برد.

سپهر سعادتی مدیر برنامه گروه رستاک و یکی از اعضای این گروه، گفت: اعضای گروه رستاک دوست دارند در جشنواره موسیقی فجر اجرا داشته باشند چرا که در این جشنواره طیف‌های متنوعی از مخاطبان در اجرا‌ها حضور پیدا می‌کنند و از این رو جشنواره فرصت خوبی برای آشنایی و ارتباط با مخاطبان بیشتر است.

سیامک سپهری سرپرست گروه رستاک نیز درباره حضور رستاک در جشنواره موسیقی فجر گفت: حضور در جشنواره برای همه گروه‌ها اعتبار بوده و فرصت ارزشمندی است اما جشنواره بخشی از اعتبار خود را از مسئولانش می‌گیرد.

وی افزود: وقتی مسئولان یک جشنواره شناخته شده، اهل موسیقی، مدیر و کاردان و همچنین دارای سواد موسیقایی باشند قطعا گروه‌های موسیقی رغبت بیشتری برای شرکت و حضور در جشنواره خواهند داشت و اگر چنین نباشد گروه‌ها میل و انگیزه کمتری برای حضور در جشنواره خواهند داشت.
سپهری برای حضورشان در جشنواره به دلیل دیگری اشاره کرد و گفت: ما موسیقی نواحی مختلف کشورمان را اجرا می‌کنیم. فکر می‌کنم ما هم باید کمک کنیم تا نوای موسیقی‌های مناطق مختلف کشورمان در جشنواره مهمی چون فجر شنیده شود. بنابراین ما هم موظف هستیم در جشنواره شرکت کنیم و موسیقی نواحی ایران را در این رویداد بین المللی اجرا کنیم.

رستاک فعالیت خود را تابستان سال ۱۳۷۶ در قالب یک گروه موسیقی تجربی آغاز کرد. این گروه با الهام از عناصر شنیداری موسیقی بومی ایران و با رویکرد به گونه‌ای از موسیقی با قابلیت برقراری ارتباط با سایر فرهنگ‌ها، اقدام به تحقیق و برگزاری جلساتی با حضور هنرمندان و اساتید حوزه‌های متفاوت موسیقی کرد.

اساسی‌ترین موضوعات مورد بحث در این جلسات، بازجست نغمه‌های اصیل و کهن موسیقی مناطق ایران است که به شیوه‌ای نو در حوزه موسیقی معاصر ایران جریان پیدا کند.

سیامک سپهری (سرپرست گروه)، فرزاد مرادی، بهزاد مرادی، پیران مهاجری، سارا نادری، اکبر اسمعیلی‌پور، حسنا پارسا، مهران خداوردی، دانوش اسدپور، کاوه سروریان، نگار اعزازی، نیما نیک طبع، سپهر سعادتی و صبا جمالی اعضای این گروه هستند.

کمانچه، تارباس آرشه‌ای، دیوان، تنبور، سه تار، تار، رباب، عود، دوتار، تار باس، قانون، تنبک، دهلک، دهل، پیپه (دمام)، دسرکتن، دف، سنج، قشمه، نی لبک، بالابان و سرنا سازهایی هستند که در اجراهای گروه رستاک نواخته می‌شوند.

سی‌امین جشنواره‌ بین‌المللی موسیقی فجر به دبیری دکتر حسن ریاحی ۲۴ بهمن تا یکم اسفندماه در تهران برگزار می‌شود.

علاقمندان می‌توانند اخبار و عکس‌های مربوط به این جشنواره را در سایت www.fajrmusicfestival.com و یا در اینستاگرام جشنواره به نشانی fajrmusicfestival۳۰ مشاهده کنند.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 بهمن 1393 - 12:11

دیدگاه‌ها

دوشنبه 13 بهمن 1393 - 21:51

چقدر خوبه این جشنواره فجر ب شرط پیشرفت تو موسیقیمون

چهارشنبه 15 بهمن 1393 - 11:11

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سیامک سپهری: باید نوای موسیقی‌های مناطق مختلف کشورمان در جشنواره فجر شنیده شود | موسیقی ما