برنامه یاد بعضی نفرات
 
در نشست صمیمانه اهالی فرهنگ و هنر بوشهر با وزیر ارشاد مطرح شد؛
علی جنتی: مردم بوشهر به هنرمندانی همچون «محسن شریفیان» افتخار می‌کنند
موسیقی ما – حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حسن روحانی» در دوازدهمین سفر استانی خود به جنوب کشور مهمان مردم بوشهر شد. در این سفر اعضای دولت «تدبیر و امید» همراه رییس جمهور حضور دارند و در قالب برنامه های مختلف با مردم این استان دیدار خواهند داشت. یکی از این دیدارها، نشست صمیمانه دکتر «علی جنتی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با چهره های فرهنگی و هنری بوشهر بود که سه شنبه شب برگزار شد. دکتر جنتی درباره موضوعات مختلف فرهنگی و هنری صحبت کرد و همچنین مدیر کل ارشاد بوشهر هم به عنوان یکی دیگر از سخنرانان، به بیان مشکلات و معضلات این فرهنگی این استان پرداخت.

دکتر جنتی در بخشی از صحبت های خود ضمن تاکید بر این موضوع که قصد بازگشت به گذشته را ندارد گفت:« در هشت سال دولت نهم و دهم امکانات وسیعی داشتیم در حالی که هنوز در چهار سال اول آن به تحریم‌ها هم بر نخورده بودیم و نفت به قیمت بالا فروخته می‌شد که این درآمد عظیم می‌توانست صرف زیرساخت‌ها در حوزه‌های مختلف برای ماندگاری این ثروت برای مردم شود. مردمی که با دست خالی و با کمترین امکانات در برابر همه کشورها ایستادند، از این مرحله هم با سرافرازی و سربلندی بیرون می‌آیند. مجتمع فرهنگی هنری اساسی‌ترین کاری است که در استان پیگیری خواهیم کرد که امروز در حد کلنگ و شناژ مانده و همه باید کمک کنند تا از طریق اعتبارات سفر ریاست جمهوری، استانداری و وزارت ارشاد بتوان این مجتمع را در مدت کوتاهی تکمیل کنیم.»

ایشان در ادامه افزودند:« مردم بوشهر به هنرمندانی همچون محسن شریفیان و ده‌ها هنرمند دیگر که در هنرهای نمایشی، موسیقی، سینما و خوشنویسی فعالیت دارند، افتخار می‌کنند.» به گزارش خبرنگار «موسیقی ما»، بیان نام سرپرست گروه «لیان» با استقبال ویژه حاضرین در سالن همراه شد.

دکتر علی جنتی همچنین خاطرنشان کردند:« با توجه به اینکه یکی از معیارها و ملاک های عمل ما فرمایش های رهبر معظم انقلاب است و براساس نظر ایشان عمل می کنیم در خصوص موسیقی از نظر رهبری آن نوع موسیقی حرام است که در آن لهو و از نظر محتوا فرد را از راه خدا دور کند این درحالی است که موسیقی اصیل ایرانی و به خصوص استان بوشهر برگرفته از اشعار نامداران ایرانی و با مفاهیم عرفانی عجین شده است.  ضمن احترام به دوستانی که احساس مسوولیت شرعی می کنند می گوییم همه این افراد با هر سلیقه ای که دارند با صبر و بردباری آمادگی تبادل نظر با آنان را داریم و روش های دیگر قابل پذیرش نیست.»

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که پای صدور مجوز اجرای کنسرت اخیر در بوشهر هستیم گفت:« ما خودمان حوزه‌ای هستیم و فقه را خوب می‌دانیم و اگر مجوزی صادر می‌کنیم از روی آگاهی کامل بوده و شاید آنها از ما مسلمان‌تر هستند که جلو می‌افتند و این کارها را می‌کنند. دیدگاه مقام معظم رهبری در موسیقی، فیلم و دیگر حوزه‌ها ملاک و معیار ماست و نباید از رهبری جلو بیفتیم. نباید یک قدم از رهبری جلو بیفتیم و باید پشت سر ایشان باشیم. موسیقی ما با عرفان اسلامی عجین بوده و پذیرفته شده است و مسئولانی که احساس شرعی می‌کنند به این نکات توجه داشته باشند و در این راه باید عقیده مخالف را تحمل کرده، تبادل نظر و گفت‌وگو کنیم و بر اساس آن عمل کنیم. باید با گفتگو چنین مسائلی را حل کرد و روش های دیگر قابل اجرا و انجام نیست و موسیقی استان بوشهر نشأت گرفته از اصالت محلی است.»

این نکات اشاره مستقیمی به وقایع کنسرت دوازدهم دی ماه گروه لیان در بوشهر داشت. برنامه ای که قرار بود برای اولین بار و پس از شانزده سال در سینما «آوینی» این شهر برگزار شود که با حضور جمعی از معترضان به تشنج کشیده شد. قرار بود که گروه لیان طی شش سانس در بوشهر روی صحنه بروند اما آن اتفاقات باعث شد که فقط یک سانس برنامه داشته باشند. البته ورود قاطع نیروی انتظامی و مسئولان استانی باعث شد تا معترضان نسبت به این برنامه از محل پراکنده شوند.

از سوی دیگر کنسرت گروه لیان به سرپرستی محسن شریفیان که قرار بود طی روزهای بیستم و بیست و یکم دی ماه در شیراز برگزار شود هم با اتفاقاتی مشابه لغو شد. برخی از معترضان در این شهر که مهد ادب و هنر است از مدتها قبل اعلام کرده بودند که مانع برگزاری این برنامه می شوند. فرماندار شیراز هم در مصاحبه ای رسما اعلام کرد که اجازه برگزاری کنسرت گروه لیان در این شهر را نمی دهد.
منبع: 
فارس - سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 دی 1393 - 03:54

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 24 دی 1393 - 10:33

بحث مجوز ها داره ی عده ای از مردم رو اذیت میکنه بابا تو رو ب خدا بزارید مردم یکم شاد باشن و تفریح کنن وقتی اینکار ها رو ممنوع میکنید هنجار شکنی های دیگه تو جامعه ظهور میکنه ک خیلی بدتر از 1 یا 2 شب کنسرته فقط و فقط تو ایران همچین اتفاقاتی میفته از ما بدبختر و عقب مونده ترین کشور ها هم اینجوری تصمیم گیری نمیکنند

چهارشنبه 24 دی 1393 - 10:48

یه مقدار دیر نیست برای این حرفا؟
فردای همون روز تو تهران نمیتونست این حرفارو بزنه؟

پنجشنبه 25 دی 1393 - 08:51

ظاهرا اون دلواپسان هم اصلا مردم بوشهر نبودن!اصلا مال این مرز و بوم نبودن
از فضا اومده بودن!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود علی جنتی: مردم بوشهر به هنرمندانی همچون «محسن شریفیان» افتخار می‌کنند | موسیقی ما