برنامه یاد بعضی نفرات
 
آرش قنادی سرپرست گروه «سون» پس ازمدت ها سکوت در گفتگو با «موسیقی ما»:
به معجزه اعتقاد داری؟
موسیقی ما – مدت‌هاست که از گروه «سون» خبری منتشر نشده و خیلی‌ها در پی اخبار جدیدی از این گروه هستند.آنها البته در این مدت بیکار نبوده اند و فعالیت های هنری شان را ادامه می‌دهند، اما امروز و در آستانه کنسرت تهران این گروه که 23 و 24 دی ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی برگزار خواهد شد، بار دیگر ذهن خیلی ها را درگیر خود کرده اند و بلیت های برنامه شان با استقبال مخاطبان موسیقی به خوبی فروش رفته است. همه این صحبت ها و سکوت ها باعث شد سراغی از اعضای این گروه برویم و در گفتگو با سرپرست این گروه «آرش قنادی» به این سوالات پاسخی بیابیم؛
 
  • * خیلی وقت است که در رسانه‌ها کمتر حاضربه گفتگو می‌شوید. در آستانه کنسرت تهران‌تان که استقبال خوبی هم از بلیت فروشی‌اش شده، مخاطبان گروه «سون» باید منتظر چه اتفاقاتی از سوی خواننده های مورد علاقه‌شان باشند؟
ما از همان ابتدای آغاز کاری‌مان هم در چار دیواری خودمان آثارمان را می‌ساختیم و بیشتر سعی داشتیم با آثارمان حرف خود را به گوش مردم برسانیم. حالا اگر آنها کارهای ما را دوست داشتند که انرژی‌مان چند برابر می شود و با قدرت بیشتری جلو می‌رویم.
 
  • * با این اوصاف پس باز هم این روزها درگیر همین مساله تولیدآثار جدید هستید؟
ما هر روزی که بیدار می شویم و لحظاتمان را می گذرانیم، فقط به امید تولید یک اثر خوب در تکاپو هستیم و همه لحظه های ما برای رسیدن به این مساله در جریان است. همه خواننده ها زندگی شان همین طور است. همه دوست دارند این اتفاق بیفتد. برخی اوقات این ماجرا اتفاق می افتد و تو به چیزی که در پی آن هستی می رسی. ولی برخی اوقات هم نمی شود و عوامل مختلف اجازه نمی دهند تو به خواسته هایت برسی و بتوانی توقعات را بر آورده کنی. زندگی ما هم در حول و حوش همین فضاها می گذرد.
 
  • * ولی سکوت تان کمی طولانی شده. این به روند کاری شما و کارنامه کاری تان لطمه نمی زند؟
من و امیر و کیارش همیشه به یک چیز معتقدیم. آن هم این است که کاری را که خودمان دوستش نداشته باشیم، هرگز منتشر نمی کنیم. یعنی دلیلی برای انتشار آن نمی بینیم. اینکه مدت هاست اثر جدیدی از ما منتشر نشده، دلیل خوبی برای انتشار هر کاری از سوی ما نیست. من و بقیه اعضای گروه همیشه کاری را منتشر می کنیم که از نظر خودمان نمره اش، صد از صد باشد. حالا اگر آن قطعه که از نظر ما به تکامل رسیده، منتشر شد و مردم دوستش نداشتند، دیگر دست ما نیست و نمی توانیم درباره آن قضاوتی داشته باشیم.
 
  • * پس با انرژی تمام در حال کار کردن هستید.
تلاش ما لحظه ای قطع و کمرنگ نشده و همه چیر خوب است. فضای موسیقی بهتر شده و این برای ما خوشایند است.
 
  • *دل مخاطبان تان خیلی برایتان تنگ شده. برای آنها چه حرفی داری؟
بیشترین دغدغه ذهنی ما مخاطبان مان هستند. این را بدون اغراق و شعار می گویم. می دانم که همیشه درباره قضاوت اهالی موسیقی صراحت ویژه ای داشته ای و همین باعث می شود که قضاوت های شما و مجموعه تان را تا حد زیادی نزدیک به واقعیت بدانم. بخاطر همین این را می گویم که مهم ترین تلاش ما برای ادامه روند فعالیت های هنری مان قطعا مخاطبان مان هستند. ما برای مخاطبان مان کار می کنیم و حمایت آنها برای ما انگیزه و انرژی است.
 
  • * یعنی همچنان خبری از اثر جدیدی از گروه «سون» نیست؟
چند تک قطعه را ساخته ایم ولی هنوز نتوانسته ایم به آن میزان رضایت که توقعش را داریم برسیم. سعی می کنیم بیشتر و بیشتر و با آسودگی خیال و ریز بینی افزون تر پیش برویم. شاید یکی از این قطعات منتشر شوند و شاید هم بیشتر از این یک قطعه. ولی مهم برای ما کیفیت کار است. ما نمی خواهیم خودمان را تکرار کنیم.
 
  • * اتفاقا بحث بعدی مان همین است. عده ای اعتقاد دارند که عدم انتقاد پذیری بسیاری از ستاره های موسیقی پاپ و اصرار به یک رویه ثابت کاری باعث شده مخاطب این حوزه دچار یک خستگی ذهنی ناشی از فضاهای تکراری شود. فکر نمی کنی موسیقی پاپ این روزها به پوست اندازی احتیاج دارد تا بتواند مخاطب نسل جدید را هم درگیر خود کند؟
این تغییرات شاید در ظاهر فقط یک کلمه باشد ولی نیازمند دنیایی تدبیر و سیاست کاری است. هر حرکت اشتباهی می تواند رزومه کاری هر آرتیستی را دستخوش مسائلی کند. مخاطب یک خواننده او را با سبک و سیاقی که داشته و تا بحال با آن پیش آمده دوست دارد. هر تغییر جهتی می تواند ذهن مخاطب را هم گمراه کند و به قول معروف او را دچار سردرگمی کند. تو وقتی به یک الگویی می‌رسی و عده‌ای هم بر اساس آن الگو تو را دوست دارند و انتخابت می کنند، هر تغییری در آن الگوی اولیه مستلزم تفکر و تدبیری حساب شده است.
 
  • * این تفکر و تدبیر می تواند به جایی ختم شود که سلیقه مخاطب را هم هم راستای تفکرات خواننده بالا ببرد. موافقی؟
موسیقی زمانی می تواند در عمق دل آدمها نفوذ کند که آنها را به تفکر وا دارد. این مهم ترین وظیفه این هنر است. اهرمی برای به تفکر واداشتن آدمها و مخاطبان. والا چرا باید یک موسیقی اصلا تولید شود؟ صرف تاثیر گذار بودن هر اثر می تواند الگوی درستی برای یک هنرمند باشد. ولی اینکه یک آلبوم هفتاد دقیقه ای را از اول تا آخر بشنوی و متوجه نشوی حالت خوب شده یا بد، فقط وقتت را تلف کرده ای. و این همان فاجعه ای است که نباید تحت عنوان «تغییرات» کسی دچارش شود.
 
  • * آرش آلبوم جدید گروه تا آخر سال منتشر می شود؟
... (می خندد)
 
  • * پس قطعا نخواهد شد...
تو به معجزه اعتقاد داری؟!
 
  • * اعتقاد که دارم ولی با این صحبت هایی که تو درباره میزان حساسیت خودت و اعضای گروه گفتی...
«ماندن» سخت است. برای جلو رفتن باید تلاش کنی و همه اینها برای ما مهم است. این اهمیت تا جایی ست که باید خیلی حساب شده در موردش تصمیم گرفت و جلو رفت. تمام تلاش مان را می کنیم. ما کار دیگری جز موسیقی نداریم. اولویت زندگی ما فقط موسیقی است.
 
  • * به عنوان صحبت پایانی یک «خبر ویژه» برای مخاطبان «سون» رو کن. آنها به هر حال حق دارند منتظر سورپرایزی از سوی شما باشند.
من و امیر و کیارش درتلاشیم که چند کار خوب را به زودی منتشر کنیم. کاری که همه دوستش داشته باشند. در کنسرت تهران هم که باز هم با یک دنیا انرژی حاضریم و منتظر دوستان مان.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1393 - 02:04

دیدگاه‌ها

شنبه 20 دی 1393 - 11:43

اره واسه البوم جدید نباید عجله کنند اردیبهشت و عید فطر و مهر ماه بهترین زمان واسه انتشاره البومه به نظرم باید با افشین یدالهی مریم اسدی علیرضا پیروزی و مریم حیدرزاده همکاری کنن
و یک قطعه هم با روزبه بمانی وعلی رضا افکاری

البوم دومشون عالی بود و چند ترک هاشونم فوق العاده بود

البوم سعید شهروز مجید اخشابی نیما مسیحا نادر مسچی علی عبدالمالکی و خشایار اعتمادی خبر بزارید
و از البوم دلا بابک رادمنش هم خبر ویژه بزارید واز کنسرت سامی یوسف هم خبر بزارید

و چرا خواننده های ما این قد کم کنسرت خیریه برگزار می کنن متاسفنه

شنبه 20 دی 1393 - 12:43

دمتون گرم پرچم کرجو بردید بالا..

شنبه 20 دی 1393 - 15:13

سلام.تورو خداااااااااااااااااااااااا یه خبری مصاحبه ی جدید با علی عبدالمالکی و اینکه آلبومش کی میاد به کجا رسونده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شما به همه خواننده ها بها میدین الا علی عبدالمالکی که مطمئن باشید با انتشار آلبومش طوفان میکنه و فروش فوق العاده.... تورو خدا پی گیر باشید تشکر

شنبه 20 دی 1393 - 20:57
علی

آقا فرهاد راست میگه تو رو قران یه خبری از علی عبدالمالکی بگیرد که داره چیکار میکنه.

2.176.182.34
یکشنبه 21 دی 1393 - 11:55
مصطفی

آره واقعا راست میگی.خوبه که این سایت با همه خواننده های معروف یکسان رفتار کنه
تورو خدا با شهاب رمضان یه مصاحبه مفصل انجام بدید.........

37.27.86.158
یکشنبه 21 دی 1393 - 18:34
sajjad

به یه خواننده هایی اهمیت میدین که یک دهم علی عبدالمالکی طرفدار ندارنبخاطر محبوبیت علی بهش اهمیت نمیدین

91.99.172.152

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود به معجزه اعتقاد داری؟ | موسیقی ما