برنامه یاد بعضی نفرات
 
اختصاصی «تماشاخانه» سایت «موسیقی ما»؛
قطعه «زمستون» با صدای «افشین یداللهی» و «حمیدرضا گلشن»
موسیقی ما – قطعه «زمستون» با صدای «افشین یداللهی» و «حمیدرضا گلشن» برای پخش در اختیار سایت «موسیقی ما» قرار گرفت. این کار بازخوانی اثر ماندگار زمستون است که با صدای «افشین مقدم»، خواننده شهیر سال های دور موسیقی، در ذهن مخاطبان نقش بسته است. «فیروز ویسانلو» نوازنده گیتار این قطعه است و «رضا پوررضوی» هم وظیفه میکس و مسترینگ کار را بر عهده داشته است. همزمان با انتشار زمستون به سراغ حمیدرضا گلشن رفتیم تا دقایقی را با این خواننده گپ بزنیم. او درباره ایده شکل گیری این کار و فعالیت های آینده اش هم سخن گفت که در ادامه می خوانید:

من تصمیم گرفتم که آلبومی شامل بازخوانی آثار گذشته و نوازندگی گیتار «فیروز ویسانلو» را منتشر کنم. تا کنون هم پروژه هایی را آغاز کرده ایم و فعالیت هایی هم انجام شده است. برای قطعه «زمستون» هم خودم به «افشین یداللهی» عزیز پیشنهاد دادم که ایشان هم لطف داشتند و قبول کردند. چند سال است که با ایشان دوستی صمیمی دارم و کارها و ترانه های او را دوست داشتم. صدای خوبی دارد و مردم هم با آثار و ترانه هایش خاطرات زیادی دارند. پس از ارائه پیشنهاد من، افشین جان با کمال میل پذیرفت.

پروسه ساخت این اثر چندان طولانی نشد. فیروز ویسانلو یکی از نوازندگان بسیار خوب و حرفه ای است و من این قطعه را با او مطرح کردم و کار را آغاز کردیم. اعتقاد دارم که به زیبایی هرچه تمام تر و با آن پنجه های شیرین اش در قطعه زمستون نوازندگی کرده است. قبل از انتشار این اثر از سایت «موسیقی ما» کسانی که کار را شنیده بودند دوست داشتند و خود افشین جان هم از خروجی راضی بود. فقط ما تصمیم گرفتیم و فقط فیروز ویسانلو عملی کرد. «رضا پوررضوی» هم یکی از دوستان خوب بنده است که به زیبایی میکس و مسترینگ کار را انجام داد.»

همیشه هیچ بازخوانی جای اثر اصلی را نمی گیرد و قطعا آن نسخه اولیه ماندگارتر است. این کار ما فقط با گیتار است و قطعه ای که «افشین مقدم» در گذشته خواند دارای ارکستر زهی بود و تنظیم جاودانی دارد. صدای افشین مقدم را هم خیلی دوست دارم ولی به دلیل اینکه مدتی است با استاد «ناصر چشم آذر» همکاری دارم، ایشان دوست داشتند که از آثار آن خواننده قدیمی هم قطعه ای را بخوانم. خودم از این کار راضی هستم و شاید با انتشار این اثر توانسته باشیم یاد افشین مقدم عزیز را زنده نگه داریم. اما باز هم تکرار می کنم که نسخه اصلی آثار ماندگار واقعا متفاوت هستند.»

«از طریق این رسانه اعلام می کنم که یک اثر دیگر با ترانه و همصدایی افشین یداللهی در دست انتشار داریم که ناصر چشم آذر، آهنگساز و تنظیم کننده آن است. فکر می کنم این چهارمین ترانه ای باشد که از افشین عزیز می خوانم و همکاری با ایشان برای من باعث افتخار است.»

«آلبوم من مجوز شعر را را از وزارت ارشاد دریافت کرده است که حقیقتا آلبوم تجربه های من است و زحمت زیادی برای آن کشیده ام. چند اثر از آلبوم های قبلی خودم را با تنظیم جدید بازخوانی کرده ام ولی سایر آثار جدید هستند. چهره های مطرحی نظیر ناصر چشم آذر، «بابک زرین»، «علیرضا افکاری» و «پدرام کشتکار» در بخش موسیقی این مجموعه حضور دارند. در بخش ترانه با «روزبه بمانی» و افشین یداللهی و برای تنظیم هم با «معین راهبر» همکاری داشته ام. «موج رویا» اسم فعلی آلبوم است ولی فکر می کنم که این اسم تغییر کند. این اثر شامل 12 قطعه است و تمامی قطعات را در استودیو «افق» ضبط کرده ام و میکس و مسترینگ هم توسط رضا پوررضوی انجام شده است. از ملودی های زیبایی در این مجموعه استفاده کرده ام و تنظیم کننده هم در کار توانسته است که رنگ آمیزی ملودی ها را به درستی انجام دهد. دو قطعه توسط آقای چشم آذر تنظیم شده است که یکی از این آثار، بسیار شاد است و فکر می کنم شنیدنی باشد. کارهای شاد ناصر چشم آذر همیشه مورد توجه مردم بوده است و این کار هم مثل آثار گذشته او سبک و سیاق نوستالژیک دارد و یک کار کاملا ایرانی است. در نهایت از «احمد امیرخلیلی» و خانم «مریم حائری» که وظیفه طراحی پوستر این کار را بر عهده داشتند تشکر می کنم.»

اکنون می توانید قطعه زمستون با صدای افشین یداللهی و حمیدرضا گلشن را برای اولین بار از «تماشاخانه» سایت «موسیقی ما» بشنوید و دانلود کنید.
زمستون
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 دی 1393 - 16:10

دیدگاه‌ها

یکشنبه 21 دی 1393 - 15:17

خوب بود

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود قطعه «زمستون» با صدای «افشین یداللهی» و «حمیدرضا گلشن» | موسیقی ما