برنامه یاد بعضی نفرات
 
جلسه نقد و بررسی آلبوم شیدایی درون برگزار شد؛
گاهی موسیقی پاپ بواسطه حضور پررنگ گیتار الکتریک به اشتباه راک تلقی می‌شود
موسیقی ما - جلسه نقد و بررسی آلبوم شیدایی درون، از گروه دگردیس به سرپرستی فرشاد رمضانی عصر جمعه در کافه ون برگزار شد. در این جلسه که با استقبال خوب مخاطبان و هواداران موسیقی فرشاد رمضانی همراه بود، گروه و عوامل دست اندرکاران این پروژه رودر روی مخاطبان قرار گرفته و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ دادند.

از نکات قابل ذکر و جالب توجه در این نشست حضور هواداران آذربایجانی موسیقی فرشاد رمضانی بود که با انتشار خبر برگزاری این نشست و به منظور شرکت در آن از تبریز به تهران سفر کرده بودند. این امر باعث خوشحالی خاص فرشاد شده بود. گفتنی است هنرمندان موسیقی راک از جمله فرشید اعرابی، رامین بهنا و کسرا ابراهیمی و فرشاد رضایی از حاضرین در این نشست بودند

فرشاد رمضانی در این نشست گفت: شیدایی درون یکی از اهداف جدی هنری من بود که برای انتشار قانونی و با مجوز آن بسیار صبر و تلاش کردم.

فرشاد رمضانی در ادامه گفت: امیدوارم با انتشار این البوم توانسته باشم تا حتی در اندازه‌های یک قدم به آرزوی خود یعنی بالابردن شعور موسیقایی و سطح شنیداری مردم جامعه نزدیک شده باشم.

در ادامه فرشاد رمضانی در پاسخ به پرسش خبرنگار موسیقی ایسکانیوز مبنی اینکه آیا خود را هنرمندی مصلح اجتماعی می‌داند گفت: هرگز بخودم اجازه نمی‌دم که چنین نامی را برای خودم انتخاب کنم. من مصلح نیستم. اما وظیفه خودم می‌دانم نسبت به مشکلات فرهنگی جامعه موضع انتقادی داشته باشم و برای مرتفع کردن آن‌ها تلاش کنم. وی آلبوم شیدایی درون را صرفا پیشنهادی می‌داند برای نوع دیگری از گوش دادن به موسیقی و حتی پرداختن به موسیقی راک.

در ادامه فرشاد رمضانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر چگونگی کوتاه کردن فاصله بین ذهنیت یک هنرمند درونگرا و انزوا برگزیده با معضلات فرهنگی‌‌ همان اجتماع گفت: درست است. این فاصله وجود دارد و من با سختی بسیار و تحمل مرارت‌ها و تن ندادن به بسیاری از ناهنجاری‌ها «خود» را پاسخ این فاصله قرار دادم.

سرپرست گروه دگردیس در پاسخ به پرسش یکی از حاضرین مبنی بر اینکه با توجه به حضور کاوه یغمایی در ایران چرا از او به عنوان یکی از دست اندرکاران این پروژه برای شرکت در این نشست دعوت بعمل نیامده گفت: با توجه به اینکه کاوه بتازگی به ایران بازگشته برای جلوگیری از بوجود امدن هر حاشیه احتمالی و بر هم نخوردن تمرکز کاوه بهتر دیدیم که از حضور او در این جلسه استفاده نکنیم.

در ادامه جلسه فرشاد رمضانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا در ایران گاهی موسیقی پاپ بواسطه حضور پررنگ گیتار الکتریک به اشتباه راک تلقی می‌شود، گفت: کمرنگ بودن فعالیت اکثر هنرمندان جدی و توانمند موسیقی راک و بدنبال آن کمبود شدید منابع شنیداری راک باعث می‌شود تا موسیقی راک بدرستی شناخته نشود. وی گفت: هر موسیقی که با اکوردهای گیتار الکتریک و صداهای دیستورت شده همراه است راک نیست. راک جدا از اصوات و ریتم‌ها دارای یک اندیشه و تفکر است.

فرشاد رمضانی در ادامه صحبت‌های خود گفت: نمی‌شود یک موسیقی مملو از اصوات دیستورت و ریتم‌های درامز را با یک آواز ایرانی مخلوط کرد و حاصل این دل‌ای دل گفتنهای تحریر دار را راک تلفیقی نامید

در ادامه خبرنگار موسیقی ایسکانیوز پرسید: آیا این انتقاد را مستقیما به آلبوم موسیقی متن فیلم «آرایش غلیظ» ساخته سهراب پورناظری با صدای همایون شجریان وارد می‌کنید؟

فرشاد رمضانی گفت: اسم این آلبوم را هم تا کنون نشنیده‌ام. اما جسته گریخته موسیقی‌هایی را می‌شنوم که سزاوار چنین انتقادهایی هستند.

در ادامه این نشست فرشاد رمضانی در پاسخ به انتقاد یکی از حاضران مبنی بر بی‌ارتباط بودن موسیقی راک با اشعار فرخزاد گفت: مشکل چنین نگاهی را باید در نوع متر و معیار خودتان بجویید. استفاده از چنین متر و معیاری در پرداختن به موسیقی و هنر چندان قابل درست و قابل اعتماد نیست.

در پیایان قسمت اول این نشست فرشاد رمضانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چگونه می‌توان به سبک و خواستگاه هنری و اندیشه شخصی و معیارهای استاتیک پایبند بود اما در دادم تکرار اسیر نشد گفت: می‌توان بیشتر فکر کرد. می‌توان کمتر به بازار موسیقی توجه کرد، می‌توان بر انتشار چهار آلبوم در یک سال چشم بست. می‌توان بر وسوسه برگزرای سالی پنج شش کنسرت غلبه کرد.

قسمت دوم این نشست که بعد از دقایقی تنفس آغاز شد به اجرای قطعاتی از این آلبوم اختصاص یافت که فرشاد رمضانی به همراه سیاوش امامی و برادران فقیه نصیری اجرا کردند.
منبع: 
ایسکانیوز
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 دی 1393 - 00:38

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

یکشنبه 14 دی 1393 - 14:10

حالا این پیر راک رو منهدم میکنن که چرا به همایون گفته بالا چشمت ابرو!

یکشنبه 14 دی 1393 - 14:17

چه كسي گفته كه موسيقي تيتراژ آرايش غليظ، راك تلفيقي است؟!
اين كار يك كار آواز محور است و آواز در آن مهم تر و اصل است و موسيقي فرع آن. صداي اركستر كه از قصد غير واضح است را در كنار اجراي آواز در وضوح طبيعي خود بشنويم. اين كار، روايت هاي متفاوتي آوازي از بيان و اداي لحن و تحرير هاي تركيبي در موسيقي ايراني و در زمينه اي است كه اين زمينه موسيقي اصيل نيست و بستر، در فضاي موسيقي راك است.
البته يك نكته ديگر هم اين جلسه داشته است و آن اين است كه در محافل هنري حتما حتما بايد يك نفر يا يك كار كوبيده شود و عليه خواننده يا آهنگساز حرف و حديث باشد.
جدا از موضوع اينجا، ديده شده كه جلسه نقد و معرفي اثر و آلبومي گذاشته مي شود آنوقت صاحب اثر بجاي تبيين نگاه خود، اثر منتشر شده خود و نوع نگاهش در آن اثر و جايگاه اثرش در آن سبك موسيقي در عوض مي آيد كار و شخصي ديگر را مي كوبد!

یکشنبه 14 دی 1393 - 15:06

منم تا حالا اسم فرشاد رمضانیو نشیده بودم...خوب شد همچین نظری داد...حالا میشناسمش!!!!

یکشنبه 14 دی 1393 - 16:20
پوریا جلیلی

بازارو انقد آدمای تجاری خالتور درپیت گرفته که بزرگا و خوبا دیگه اسمشون گم شده.راک هم که کلا غریب هستش شده نور علی نور!
اگر کنسرت سال 82 کاوه یغمایی که اولین و آخرین کنسرتش بود تو ایران تشریف برده بودی و از صدای گیتارش لذت برده بودی قطعا اسمش تا آخر عمر یادت نمی رفت.

84.241.41.22
آ
یکشنبه 14 دی 1393 - 16:22

آقا یکی به این دوستان بگه : هیچ کس ( نه همایون نه سهراب ) ادعای راک یودن نداشتند و ندارند .
همایون قبلا تو مصاحبه قبل از انتشار آلبوم گفته بود که من اعتقاد ندارم که این یک موسیقی راک باشه .

یکشنبه 14 دی 1393 - 16:48

این که نام آرایش غلیظ نشنیده باشی دروغ محضه! دوم ترفند خوبیه کارهای بزرگان رو نامش ببری تا مشهور بشی و جلب توجه کنی آقای رمضانی!درود بر همایون عزیز

یکشنبه 14 دی 1393 - 18:50

فرشاد رمضانی رو اکثر موزیسین ها میشناسن به اخلاق خوب و متواضع بودن و اگر البوم شیدایی را خریداری کرده باشین می بینید که از همه تشکر کرده حتی از اونهای که شاید فقط مشوق او بودن ادم پی میبره به شخصیت این موزیسین در ضمن منظور از انتقاد بیشتر این بوده که انتقاد بر همه رواست تا موسیقی ایران بیشرقت کنه و همین بس. به امید کنسرتهای خوب و موسیقی های خوب.

یکشنبه 14 دی 1393 - 21:47

این که این بزرگ راک که تو بزرگ بودنش شکی نیست بیاد و بخواد با تیکه انداختن به همایونی که اثر خودشو راک معرفی نکرده ٬ تیتر خبری بشه معضل بزرگیه برای موسیقیدان ها و اخبار موسیقی

دوشنبه 15 دی 1393 - 00:02

همین نگرشها و دیدگاه ها ، یکی از دلایل معضل کمبود خلاقیت تو موسیقی ماست.

دوشنبه 15 دی 1393 - 09:07

دقیقا رفتاری که با دکتر اباذری سر قضیه پاشایی شد داره با فرشاد رمضانی هم میشه!

دوشنبه 15 دی 1393 - 13:28

راک همایون خیلی قوی و استاندارد نبود اما انصافا شنیدنی بود.

دوشنبه 15 دی 1393 - 15:23

دوستان عزیز
نویسنده و گزارشگر مطلب درج شده در سایت ایسکانیوز در باره جلسه نقد و بررسی آلبوم شیدایی درون شخص من بودم. مطلبی که با تیتر طعنه پیشکسوت موسیقی راک به همایون شجریان منتشر شد و همکارا محترم من در این سایت آن را منتشر کردند.
در اینجا رسما اعلام میکنم (طعنه پیشکسوت موسیقی راک را همایون شجریان) یعنی تیتر مطلب برداشت شخصی نگارنده بوده و فرشاد رمضانی در کل مدت صحبت های خود حتی کلمه ای در باره همایون شجریان بر زبان نرانده است. لطفا یک بار دیگر مطلب را مطالعه کنید. البته در همینجا عین مطلب رو براتو بازگو میکنم
(در ادامه خبرنگار موسیقی ایسکانیوز پرسید: آیا این انتقاد را مستقیما به آلبوم موسیقی متن فیلم «آرایش غلیظ» ساخته سهراب پورناظری با صدای همایون شجریان وارد می‌کنید؟
فرشاد رمضانی گفت: اسم این آلبوم را هم تا کنون نشنیده‌ام. اما جسته گریخته موسیقی‌هایی را می‌شنوم که سزاوار چنین انتقادهایی هستند)
در اینجا و بدینوسیله رسما عذرخواهی خود را بابت کوتاهی غیر قابل توجیه در مورد انتشار این تیتر اعلام میکنم.
لطفا فرشاد عزیز را مورد بی احترامی و کم لطفی قرار ندهید. با تمام وجود پذیرای انتقادات و عتابهای شما خواهم بود.
علیرضا ایرانی نژاد

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گاهی موسیقی پاپ بواسطه حضور پررنگ گیتار الکتریک به اشتباه راک تلقی می‌شود | موسیقی ما