برنامه یاد بعضی نفرات
 
با وجود اعتراض نیروهای خودسر و با دخالت قاطع پلیس
کنسرت گروه «لیان» پس از ۱۶ سال در بوشهر برگزار شد
موسیقی ما – کنسرت گروه «لیان» به سرپرستی «محسن شریفیان» در بوشهر با وجود اعتراض مخالفان و با دخالت قاطع نیرو‌ها و مسئولان امنیتی برگزار شد.

چندی پیش روز دوازدهم دی ماه به عنوان زمان برگزاری اولین کنسرت این موزیسین مطرح در زادگاه خودش عنوان شده و به دلیل استقبال ویژه مخاطبان، دو سانس این برنامه تمدید و برای چهار سانس دیگر یعنی در روزهای سیزدهم و چهاردهم دی ماه هم بلیت فروشی انجام شد.

از غروب امروز دوازدهم دی ماه جمعی از مخالفان برگزاری کنسرت در این شهرستان با تجمع در برابر محل برگزاری و اقامه نماز و سردادن شعار، نسبت به برگزاری این کنسرت اعتراض کردند.

نیروهای انتظامی در ادامه به محل اعزام شدند و سعی در برقراری نظم را داشتند که در همین حین درگیری‌های فیزیکی بین عوامل اجرایی کنسرت و این افراد معترض، که برخی از آن‌ها با عنوان گروه «دلواپسان» بوشهر یاد می‌کنند، رخ داد.

نیروهای یگان ویژه و فرماندهان انتظامی بوشهر در محل سینما «آوینی» حضور پیدا کردند.

ابتدا گفتگوهایی میان معترضان و عوامل نیروی انتظامی برقرار شد اما آن افراد حاضر به پایان تجمع خود نبودند و کماکان نسبت به اجرای این کنسرت که تمامی مجوزهای لازم را اخذ کرده بود اعتراض می‌کردند. همین مساله باعث شد تا سانس اول کنسرت محسن شریفیان در ساعت ۱۹ لغو شود و مخاطبانی که نسبت به تهیه بلیت اقدام کرده بودند در مقابل نیروهای خودسر قرار گرفتند.

آن‌ها شعارهایی را در حمایت از گروه لیان و شریفیان سر دادند و همزمان با حمایت نیروی انتظامی و اسکورت ویژه، این موزیسین وارد سالن شد.

مدیر اداره ارشاد بوشهر، مسئولین شورای تامین استان و مقامات عالی رتبه استانداری هم به مرور خود را به سینما آوینی رساندند.

گفتگوی مسئولین با معترضان نتیجه‌ای نداشت و از حدود ساعت ۲۰ با تدبیر «فتح الله حقیقی» معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر، ماموران پلیس با قاطعیت وارد عمل شدند.

همزمان با حمایت مخاطبان کنسرت و در اقدامی مثال زدنی این افراد که به دنبال ممانعت از اجرای یک برنامه رسمی بودند توسط پلیس متفرق شدند.

از حدود ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه و با تدابیر شدید امنیتی، مخاطبانی که بلیت سانس دوم را داشتند وارد سالن شدند و از آن‌ها که بلیت سانس اول را تهیه کرده بودند تقاضا شد که محل را ترک کنند.

با وجود تمام این اتفاقات، محسن شریفیان و گروهش در میان استقبال گرم مردم و پس از ۱۶ سال دوری از استیج زادگاه‌شان برنامه را آغاز کردند. محسن شریفیان در بخشی از برنامه گفت: «در جریان اتفاقات خارج از سالن جمعی از عوامل اجرایی ما مورد ضرب و شتم قرار گرفتند ولی ما می‌بخشیم و شکایتی نداریم. به دلیل اینکه دین ما دین بخشش است.» ا

و که در بین اجرای قطعات به ابراز احساسات مردم پاسخ می‌داد و دقایقی را با آن‌ها صحبت می‌کرد، گفت: «موسیقی ما بر خلاف دین، ضد ارزش و ضد اخلاق نیست و ذات این هنر با این مسائل بیگانه است. مردم ما نجیب هستند و دلیل حضورشان در کنسرت صرفا علاقه به موسیقی بومی خودشان است. کنسرت‌های ما سالن عروسی نیست که کسی بخواهد برقصد یا رفتار ناشایستی از خود نشان دهد.»

این صحبت شریفیان اشاره به بیانیه‌های چند وقت اخیر داشت که در برخی سایت‌ها منتشر شده بود و به وجود رقص و رفتارهای ناشایست در این کنسرت اعتراض داشتند. البته این اعتراضات پیش از کنسرت در نماز جمعه بوشهر شدت یافت. پس از ادای نماز جمعه بود که یکی از نمازگزاران از جای خود بلند شد و خطاب به مردم حاضر در مصلی نماز جمعه نسبت به برگزاری کنسرت در بوشهر انتقادات تندی را مطرح کرد. ه

مچنین وی در ادامه افزود: «ما هم طعم جنگ را چشیده‌ایم و من‌زاده شهر و دیاری هستم که هزاران شهید را تقدیم این مرز و بوم کرده است. من کتاب «اهل ماتم» را نوشته‌ام که از دل آن ده‌ها نوای ماندگار برای مراسم‌های عزاداری نظیر تیتراژ سریال «مختارنامه» برگرفته شده است.»

یکی دیگر از بخش‌های جذاب برنامه دعوت از ۲ نوازنده خردسال بود که روی استیج حضور پیدا کردند که شریفیان درباره آن‌ها گفت: «این موسیقی در دیار ما ریشه دار است و نمی‌توان آن را حذف کرد. موسیقی ما همواره وسیله‌ای برای تبلیغ دوستی بوشهر و کشور ایران در اقصی نقاط دنیا بوده است و هیچ بی‌اخلاقی در آن وجود ندارد.»

به دلیل شرایط موجود تمامی قطعاتی که توسط گروه لیان تدارک دیده شده بود اجرا نشدند و سرپرست این گروه گفت: «من از همه مخاطبان سانس قبل و روزهای آینده که بلیت تهیه کرده بودند و نتوانستند در برنامه حاضر شوند عذرخواهی می‌کنم. مبالغ این عزیزان عودت داده خواهد شد و به دلیل اینکه در این سانس از برنامه تمامی قطعات را اجرا نکردیم تمامی عواید از حاصل از برنامه صرف امور خیریه خواهد شد. گروه لیان هیچ مبلغی را برای خود بر نمی‌دارد و پول شما جای دوری نمی‌رود و در امور خیریه این شهر هزینه می‌شود.»

قطعات گروه لیان با اجرای «آکا صفوی» (خواننده)، «حمید اکبری» (تمپو و کاخن)، «مرتضی پالیزدان» (ضرب و تمپو)، «حسین سنگسر» (دم دم)، «مهدی شریفیان» (عود) و «محمود بردک نیا» (دمام) به سرپرستی محسن شریفیان (نی انبان) اجرا شد. لازم به ذکر است که تمامی بلیت‌های شش سانس این کنسرت که قرار بود در هر سانس پذیرای ۴۰۰ نفر باشد ظرف چند ساعت به فروش رفته بود. گفتنی است که نیروهای قانون شکن مخالف پس از متفرق شدن به صورت پراکنده در اطراف میدان رفاه و خیابان‌های اطراف سینما حضور پیدا کردند. اما اعضای گروه به همراه مخاطبان بدون مشکل سالن را ترک کردند.

گفتنی است که گزارش مفصل تصویری سایت «موسیقی ما» از این کنسرت به همراه گفتگو با محسن شریفیان به زودی منتشر خواهد شد. اما اکنون و در ادامه می‌توانید چند عکس از حاشیه های بیرون سالن را مشاهده کنید.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 13 دی 1393 - 01:17

دیدگاه‌ها

شنبه 13 دی 1393 - 02:06

واقعا برای این جماعت به ظاهر متدین متاسفم ...
جایگاه هنرمند خوبی مثل محسن شریفیان ... و اجر و احترامش باید بیش از این چیز ها باشد ...
محسن جان، ناراحت نباش، این مردم اگر پیامبر هم بودند روزی هزار ایراد به خدا هم میگرفتند ...

شنبه 13 دی 1393 - 04:18

اميدوارم مقامات قضايي با اين اخلال گران كه نظم جامعه را به هم ريخته و فضاي عمومي را ملتهب كرده و به صراحت قانون را زير پا گذاشته اند برخورد جدي داشته باشد، چرا كه بدون ترديد اين از مطالبات مردم بوشهر است و عدم رسيدگي به اين موضوع ضعف نيروهاي قضايي در برابر خودسران مدعي ديانت را نشان خواهد داد! سلام بر محسن شريفيان...

شنبه 13 دی 1393 - 09:10

واقعا خسته نباشی محسن شریفیان عزیز
جای حبیبو و سعید شنبه زاده خالی بوده.
اونا هم واسه همین داستانا رفتن

شنبه 13 دی 1393 - 10:53

اقا چرا خبر دروغ میگین.پاک کنین این دوغا رو.سانس اول به جای ساعت 19 ساعت20:30 اجرا شد وسانس دوم که ساعت 21 بوده برگزار نشده.چرا خبر درست رو منتشر نمیکنین؟؟؟

شنبه 13 دی 1393 - 13:18
پوریا جلیلی

مهم نفس عمله بزرگوار.
مهم اینه که بعد از 16 سال تونستن 1 سانس رو برگزار بشه.
مهم اینه که پلیس همیاری کرده

84.241.41.22
شنبه 13 دی 1393 - 11:39

کار پلیس و بقیه ارگان ها جای تشکر دارد. بالاخره یک اقدام جدی با این افراد مخل کنسرت دیدیم.
. . . . . . . . . . . . . . . . . پلیس مچکریم . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

شنبه 13 دی 1393 - 12:16

درود بر شما
اول اینکه جمعیت معترضین به زور به پنجاه نفر میرسید ثانیا برنامه کنسرت مجوز شورای نامین استان بوشهر رو داره،نماینده ولی فقیه هم یکی از اعضای شورای تامین هست.سوالم از دوستان معترض اینه که اولا چرا به قانون پایبند نیستند و تجمع غیر قانونی انجام دادند و برای مردم مزاحمت ایجاد کردند،ثانیا چرا به نظر نماینده ولی فقیه بی احترامی می کنند.

شنبه 13 دی 1393 - 12:24

متاسفم واقعا
توی شهر خودت از موسیقی محلی حمایت نشه
اقای محسن شریفیان خدا صبر بهت بده با این ملت

شنبه 13 دی 1393 - 15:03

واقعا جای تاسف داره.پول بلیت فدای سر گروه لیان،منه دانشجو که از وقت خودم زدم و رفتم اونجا وقتم تلف شده کی جوابگو میشه؟ بازم دست پلیس و مسئولا درد نکنه که یه خودی نشون دادن ولی کاش یه خورده زودتر وارد عمل میشدن تا اینقدر قضیه کش دار نشه و همون اول کار جمعشون میکردن.اون نامردایی که این کارو کردن حق و وقتم رو ازم دزدین.بخدا دزدن

شنبه 13 دی 1393 - 18:27

این واقعا غم انگیزه که هنرمندی که داره تو ی مملکت خودش کار قانونی میکنه اینطور به نا حق سرکوب بشه
و این افرادی که معلومه هیچ چیز از موسیقی حرفه ای و درست نمیدونن و تنها به خاطر یه سری مسائل افراطی دارن این حرکتو میکنن
جا داره که از پلیس هم تشکر کرد که واقعا دست به کار شدند و نشون دادند که با وجود پلیس این افراد حق انجام هیچ کاریو ندارن...
این افراد باعث میشن که این افراد با استعداد هرگز دل و دماغ برای انجام فعالیت برای هم وطنان خودشونو نداشته باشن کاش یه مقدار برای هنر و هنرمند ارزش قائل باشیم.... وبه دنبال کشف استعداد باشیم نه سرکوب ان...

شنبه 13 دی 1393 - 18:39

من نمیدونم این افراد ظاهرا خود سر از کجا میان همه جا وجود دارند کاش یکم برای این همه مسائل نگران بودند این همه گرانی چرا هیچ وقت افراد خودسر نگران گرانی ها نیستند

بد به حال ابن ملت و بد به حال این کشور

یکشنبه 14 دی 1393 - 01:00

آقا این بوشهریا چرا اینطوری میکنن ؟؟!! پارسال هم یه همچین داستان مشابهی تو بوشهر برای یه کنسرت دیگه پیش اومد با این تجمعاتشون. انگار این افراد از یه سیاره دیگه اومدن ..!

یکشنبه 14 دی 1393 - 01:12

ما اگه نخوایم موسیقی حرام توی شهر ما برگزار بشه باید کی رو ببینیم؟؟؟ به قول شهید آوینی اینجا همه آزادند جز حزب اللهی ها! نبودید ببینید چطور بچه های مومن و انقلابی رو زدند ... گاز فلفل و شوک و... واقعاً نیروی انتظامی باید خجالت بکشه و از اون "مردم" معذرتخواهی کنه...
بعد از اونهمه فساد و خرابکاری که تو کنسرت های قبلی انجام شد باز هم میخواید هوای شهر رو آلوده کنید...؟؟؟؟ کِی و کجا کسی رو زدند که اونها رو میزنند؟
اگر این نظر رو ثبت نکنید فرهنگ پایین خودتونو نشون دادین

یکشنبه 21 دی 1393 - 00:05
مهسا

من نمی خوام بحث یا دعوا کنم که آخرشم به نتیجه نرسیم.ولی بگین الآن مردم ما در اوقات فراغتشون به جای این که بین این همه شبکه های ماهواره ای که شاید 100 برابر تخریب و فسادش از این کنسرت هایی که شما می گین بدتر باشه چیکار کنن؟من خودم وقتی بوشهر اومدم اتفاقی با سی دی موزیک ایشون آشنا شدم و تمام طول سفرم داشتم گوش می کردم.با موزیکای ایشون خاطراتم تو بوشهر ماندگار شده.وقتی شما جایی میرید دوست دارید که موسیقی و فرهنگ اون محل رو بدونید.اگه اینطوری باشه باید موسیقی کردی و لری و شمالی رو هم درشو تخته کرد...کمی منطقی فکر کنید.شاید اون فسادی که شما ازش حرف می زنید تقصیر یه سری دیگه باشه که از موسیقی تعریف دیگه ای دارن و اینو به فرهنگ مردم ما تحمیل کردن.تقصیر سازنده ی موسیقی نیست.تقصیر فکر شنونده است.بیشترین تاکیدی که در آلبوم های ایشون شده منشا موسیقی اصیل بوشهری هستش که بوشهر رو معرفی می کنه و درباره ی موسیقی دریانوردان می گه.می دونم الآن باز جواب خودتونو میدید...

188.158.43.24

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت گروه «لیان» پس از ۱۶ سال در بوشهر برگزار شد | موسیقی ما