برنامه یاد بعضی نفرات
 
نشست خبری نوش‌آبادی برگزار شد؛
سخنگوی وزارت ارشاد: شجریان باید رفتارهای گذشته خود را جبران کند
موسیقی ما - حسین نوش‌آبادی - سخنگوی وزارت ارشاد - در نشستی که امروز ۹ دی‌ماه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، ابتدا سالگرد ۹ دی‌ماه را گرامی داشت و گفت: حماسه‌ای که در این روز برای دفاع از ارزش‌های انقلاب و منافع نظام صورت گرفت نشان داد ملت ایران اجازه نمی‌دهد بیگانگان و خودباختگان بر مقدرات این کشور چیره شوند.

نوش‌آبادی در ادامه از این نشست درباره فعالیت محمدرضا شجریان و اجرای برنامه توسط او گفت: آقای شجریان چهره شناخته‌شده هنری است که خدمات خوبی به هنر ایرانی داشته و منعی برای فعالیت ایشان نبوده است.

او ادامه داد: شجریان دهه اول انقلاب حضور و برنامه‌های خوبی داشت، اما نوع رفتار‌هایش در دهه دوم انقلاب باعث شد کمی از مردم و نظام فاصله بگیرد و خودش مسئول این کار است. با این حال راه بازگشت برای ورود ایشان باز است به شرطی که به چارچوب‌های نظام متعهد باشد.

سخنگوی وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: نمی‌شود فردی هم معترض و منتقد شدید باشد، ضوابط و معیارهای حاکم بر نظام را نپذیرد و هم بخواهد کار کند. شجریان باید رفتارهای گذشته خود را جبران کند و به موسیقی ایرانی و اسلامی برگردد.

نوش‌آبادی در ادامه با ابراز خرسندی از تأمین بودجه ارکسترهای ملی و سمفونیک اظهار امیدواری کرد این دو ارکستر در جشنواره موسیقی فجر برنامه داشته باشند.

او درباره تأخیر در صدور مجوز کنسرت‌های موسیقی بیان کرد: از گذشته مجوزهای زیادی برای موسیقی صادر شده و ظاهرا به حد اشباع رسیده است. به هر حال حساسیت روی موسیقی به لحاظ تجربی، قانونی، اخلاقی و هنری بالاست، به همین دلیل صدور مجوز کار دشواری است.

این سخنگو همچنین تأکید کرد: حضور هنرمندان خانم در موسیقی هیچ ممانعتی ندارند مگر اینکه اتفاقات ناخوشایندی رخ دهد.

نوش‌آبادی همچنین از نگارش تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت ارشاد و نیروی انتظامی سخن گفت و افزود: این تفاهم‌نامه در حال نگارش است تا امنیت و نظم برنامه‌های هنری حفظ شود.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1393 - 17:51

دیدگاه‌ها

سه شنبه 9 دی 1393 - 18:00

من به شخصه طرفدار آقای شجریان نیستم ولی ایشون کارای خیلی خوبی در زمینه موسیقی اصیل کردن و خدمات خوبی به این هنر انجام دادن و از همه مهمتر طرفدارای قدیمی خودشون رو هم دارن. تا جایی هم که من اطلاعات دارم و می دونم ایشون در فعالیت هنریشون کار غیر ایرانی و غیر اسلامی نکردن که این آقا در صحبتاشون آوردن. شاید منظورشون ، مخالفت آقای شجریان با رفتارها و شیوه های زشت و بد همین آقایون بوده؛ که البته دارن انگ غیر ایرانی و غیراسلامی به آقای شجریان می زنن. یه نکته عجیب هم ذهنمو درگیر کرده که مگه آقای روحانی در تبلیغات انتخاباتیشون این همه از آقای شجریان تعریف نکردن؟!!!! پس چیشد؟ احتمالن این آقا که این صحبتا رو بیان کرده زیر مجموعه ی آقای روحانی نیست و از جای دیگه...
ممنون موسیقی ما لطفا تایید کنید

سه شنبه 9 دی 1393 - 23:43
پوریا جلیلی

خیلی به جا و زیبا نوشتید.
اون موقع که هرکس فکر چسبیدن به یه چیزی بود استاد شجریان و مرحوم استاد لطفی ایران ای سرای امید رو ساختن که هنوز وقتی میشنوم دلم میخواد خبردار وایسم.
هرچی فکر کردم یادم نیومد کجای کارشون مشکل ساز بوده

5.52.246.80
سه شنبه 9 دی 1393 - 20:49

حقیقت عکس این حرفاست. شجریان نیازی به آقایون نداره . این اقایون هستن که برای معرفی هنر ایرانی و ارتقاء اون به امثال شچریان نیاز دارند. پشت میز نشینانی که اثری در ارتقاء هنر ایرانی نخواهند داشت. متاسفانه با این منطق های غیر اصولی آقایون، تیشه به ریشه هنر ایرانی زده میشه. وگرنه شجریان نیازی به تایید مسئولان ندارد. شجریان تاییدش رو از مردم گرفته ...

سه شنبه 9 دی 1393 - 21:12
پوریا جلیلی

عالی بود

5.52.246.80
چهارشنبه 10 دی 1393 - 09:16
Ali Saaaaaaaaaa ( I My Self am The 13 ) من خود آن سیزدهم )

کاملا موافقم.شجریان باید شرط و شروط بزاره نه این دوستان. زمونه بر عکس شده...........

178.131.34.48
سه شنبه 9 دی 1393 - 21:48

ههه جك خوبي بود
این شما هستین که باید از استاد شجریان عذرخواهی کنید
از مردم عذرخواهی کنید
استاد نیازی به توجه امثال شماها ندارند
و فقط برای فرهنگ و هنر این مرز و بوم تلاش خواهند کرد
جاودانه باد شجریان

چهارشنبه 10 دی 1393 - 00:48

زنده باد استاد فقط همین

چهارشنبه 10 دی 1393 - 10:14

من از روز اول گفتم که حمایت آقای روحانی و استفاده ی ایشان از نام استاد شجریان فقط برای متقاعد کردن مردم به رای دادن به ایشونه . حالا ببینید سخنگوی وزارت ارشاد (که آقای جنتی وزیر اون هستن و این همه ادعای روشنفکری و همراهی با مردم رو دارن) چه حرفی زده!! یعنی عملاً نمیخوان به استاد اجازه ی فعالیت در ایران رو بدن، چون استاد که از رویه ی خودشون برنمی گردن. البته استاد هیچ نیازی هم به مجوز ندارن.

چهارشنبه 10 دی 1393 - 11:00

درود بر استاد گرانقدر موسیقی ایران

چهارشنبه 10 دی 1393 - 12:26

آخرین آلبوم منتشر شده ی استاد (مرغ خوشخوان) در دوره ی احمدی نژاد و در سال 1389 منتشر شد. یعنی نتیجه می گیریم در دوره ی احمدی نژاد اوضاع خیلی بهتر از الان بود و دشمنی آقای روحانی و کابینه اش با استاد بیشتر از آقای احمدی نژاده.

چهارشنبه 10 دی 1393 - 14:24

مطمئنم این آقای سخنگوی کمترین قرابت فکری با دولت روحانی ندارد مدتی است صحبتهای ایشان را به طور دقیق پیگیری می کنم کاملا مغرضانه و در جهت تخریب سیاستهای فرهنگی دولت است

چهارشنبه 10 دی 1393 - 16:31

متاسفانه چند وقتی هست هر فردی برای بزرگ کردن خودش در مورد استاد اظهار نظر می کنه

چهارشنبه 10 دی 1393 - 18:14

این آقا سخنگوی وزارت ارشاده یعنی سخنگوی آقی جنتی . آقای جنتی هم که وزیر کابینه ی آقای روحانیه . پس این حرف، حرف آقای روحانیه . بنابراین خیلی خلاصه میشه گفت آقای روحانی در انتخابات از نام استاد استفاده ی ابزاری کرد.

چهارشنبه 10 دی 1393 - 18:45

نمی‌شود فردی هم معترض و منتقد شدید باشد، ضوابط و معیارهای حاکم بر نظام را نپذیرد و هم بخواهد کار کند.
این جمله واقعا شاهکاره، این یعنی اینکه کسانی که میخواهند در این نظام کار کنند باید فقط در چارچوب فکری که براشون تعیین شده کار کنند که این اصلا با ذات هنر در تضاده.

چهارشنبه 10 دی 1393 - 20:32

درود بي پايان بر استاد شجريان نه فقط به خاطر هنر ماندگارشون كه مهمتر از اون بخاطر استقلال رأي وعدم وابستگي به طيف يا جرياني خاص چه در رژيم گذشته و چه در روزگار فعلي. او تنها هنرمند و هنري مرديست كه آرا و ديدگاه سياسي و اجتماعي و البته هنري خود بدون ترس از جو حاكم و بصورت شفاف ابراز داشت و آزادي بيان و انديشه را فداي ارائه كار هنري صرف ننمود. گو اينكه ترويج فرهنگ و هنر ناب را تحت هر شرايطي سرلوحه كار خود قرار داد.
پاينده باشي استاد.

چهارشنبه 10 دی 1393 - 21:58

احتمالا این دوستانی که نظر دادن و همچنین بنده ی حقیر و بسیاری از مردم که طرفدار استاد هستن و موافق رفتارهاشون از نظر آقایون مردم به حساب نمیان!!! هر جا به نفعشون باشه میان و از اساتید هنر استفاده ی ابزاری (بخونید سؤاستفاده) میکنن و سایر مواقع هم که یه حرف تکراری رو میزنن که فلان کس از مردم فاصله گرفته و باید توبه کنه. نه آقا جان مردم ماییم که میگیم نه تنها فاصله نگرفتن که بیشتر به مردم نزدیک تر شدن و از شما ها دورتر شدن!!!

جمعه 12 دی 1393 - 19:17

داستان زندگی استاد شجریان من رو یاد شیخ صنعان می اندازه البته قصد بی ادبی ندارم.من ارادت خاصی به خاندان شجریان دارم.از حاج مهدی شجریان خود استاد و همچنین همایون شجریان درس های بزرگی گرفتم که راهنمای من در زندگی هست.مخصوصا از استاد شجریان زندگی ایشون درس بزرگیست برای من .آدم همیشه از تجربه خودش درس نمیگیره اگر از تجربه دیگران هم درس بگیره کمتر اشتباه میکنه.

شنبه 13 دی 1393 - 14:24

استاد شجريان به گفته دوستان نيازي به مسولي ندارد . البته اين شرط اصلي به هنرمد اصيل است .
ميگويند استاد از مردم فاصله گرفته خير اين غلط است اين حرف لق لقه زبان هر كسي است كه به اسم مردم مرذم را گمراه ميكند .
استاد مردمي است اين كه استاد در برهه اي اعتراض كردند اين اعتراض به اصل نظام نبوده بلكه اعتراض به كساني بود كه به اسم نظام هر عملي را انجام ميداند
سازمانهاي متولي هنر هميشه مديون ايشان هستند . اما افسوس از كم بيني جماعتي ساده لوح.
بداانيد اگر اايشان ذره اي با نظام مشكل داشت ريس جمهوري كه از ملت راي اورد هيچ وقت از اثار ايشان حمايت نميكرد .
و ازهمه مهمتر هنوز نواي روحاني ربناي ايشان فضيلت بخش سفرهاي افطار ميلونها مسلمان روزه دار ايراني ولايت پررور است و ااين يعني مردمي بودم و از مردم بودنست .

سه شنبه 14 بهمن 1393 - 12:39

پاینده باد خسرو آواز ایران ، استاد محمدرضا شجریان.....
متاسفانه آقایان برای مطرح شدن و جلب هوادار از نام استاد سو استفاده میکنند و کسی هم نیست که به ایشان تذکر دهد . شما هستید که باید برای رفتارتان از استاد طلب بخشش کنید و نه استاد شجریان ، شرم هم چیز خوبی است . استاد از مردم دور که نشدند هیچ ، هزاران بار نیز بیشتر به قلب مردم نزدیک شدند و بدانید تنها هواداران شما مردم نیستند ، ما نیز جز مردم به حساب می آییم .....
بدرود

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سخنگوی وزارت ارشاد: شجریان باید رفتارهای گذشته خود را جبران کند | موسیقی ما